Schel randje aan HQ muziek Mede8er 600X3D

Pagina: 1
Acties:

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-01 10:05
Zodra ik 24/96 of 88/24 oid bit geluidsbestanden ga afspelen klinkt het geheel schel in het hoog. Met bepaalde hoge uitschieters zit er een ontzettend goor en schel randje aan de muziek.

Setup is als volgt; Mede8er 600X3D --> Beresford optische kabel --> beresford tc-7520 --> RU connected interlink kabel--> Luxman A-373 --> Dynafox luidspreker kabel --> Monitor Audio bx2 bronze

In eerste instantie dacht ik dat het aan de versterker lag, maar ook bij gebruik andere versterker blijft het probleem. De DAC dan? Nope, laptop erop aangesloten en met dezelfde muziek is het irritante geluid er niet.

Dan moet het haast de mede8er wel zijn. Ik heb nog geen andere kabels geprobeerd.

Zijn er mensen bij wie dit probleem ook voorkomt of die het kennen? Waar kan ik dit zoeken? Is mijn Med8er kapot? Met MP3 of gewone FLAC bestanden heb ik het niet.

Volgens de Mede8er website zou hij gewoon tot 196/24 moeten slikken zonder problemen..

[ Voor 4% gewijzigd door bartus1989 op 14-03-2015 23:29 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met hoge samplingrates kun je in principe meer detail aan en dus laten horen. Dan heb je dus nog twee dingen die het effect kunnen veroorzaken: het bronbestand, of je speakers. Je speakers zijn er voor gemaakt om het geluid weer te kunnen geven. Je bron: tsja, das afhankelijk van het originele bronmateriaal. Als dat een upscalen van een cd oid is, dn heb je wel kans dat zoiets optreed idd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01 09:19
Kan je zien in welk formaat die mede8er uitstuurt? Mogelijk resampled ie terug naar 44/16 voor het naar je dac te sturen, waar je laptop wel het goede signaal uitstuurt

Verwijderd

Volgens mij heb je te maken met jitter : http://thehbproject.com/n...en-wat?---De-klok-regeert

Ik had precies dezelfde ervaring met mijn WD Live en heb nu een Bluesound. Heeft toch te maken met waarschijnlijk de gebruikte processor. Digitaal is digitaal denken velen maar dit is toch echt niet het geval. Mijn Bluesound klinkt extreem veel beter dan mijn WD Live die beide optisch zijn aangesloten.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 11:44 ]

• bartus1989
Dat lijkt mij inderdaad dan ook dat, dat het moet zijn. Wel jammer dat Mede8er je verteld dat het ding bestanden aankan tot 24bit/192Khz. Het zou natuurlijk ook nog in speaker zelf kunnen zitten, wellicht zelfs combi speakers en de rest.

Het hele systeem klinkt heel niet slecht, maar zo'n schel randje bij een uithaal verpest het echt!

Het zijn origineel gekochte/gedownloade muziek bestanden veelal van hdtracks.com. Ik kan niet zien naar welk signaal de mede8er het bestand omzet.

Zo'n Bluesound ziet er fantastisch uit, maar 500 is een beetje teveel.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:08

Jag

Dit is typisch een geval van dat je een nieuw probleem introduceert door een oplossing te verzinnen voor een probleem dat niet bestaat. Het is mogelijk dat je door intermodulatie vervorming de anders onhoorbare content door vervorming in het hoorbare bereik brengt.

Verwijderd

bartus1989 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:18:
Dat lijkt mij inderdaad dan ook dat, dat het moet zijn. Wel jammer dat Mede8er je verteld dat het ding bestanden aankan tot 24bit/192Khz. Het zou natuurlijk ook nog in speaker zelf kunnen zitten, wellicht zelfs combi speakers en de rest.

Het hele systeem klinkt heel niet slecht, maar zo'n schel randje bij een uithaal verpest het echt!

Het zijn origineel gekochte/gedownloade muziek bestanden veelal van hdtracks.com. Ik kan niet zien naar welk signaal de mede8er het bestand omzet.

Zo'n Bluesound ziet er fantastisch uit, maar 500 is een beetje teveel.
Gewoon op je gemakje naartoe sparen.

Ik speelde jarenlang met een dvd speler van €2000,- en bij overstap naar streaming begonnen met AC Ryan, daarna WD Live en nu Bluesound. Ik kon het verschil met mijn dure DVD speler gewoonweg te goed horen. Het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk wat hij hoort en hoeveel je hierin wil investeren. Gebruik de WD nog voor films, voor geluidseffecten (wat knallen, gierende banden etc) gewoon goed maar echt muziek luisteren vind ik met dat ding dramatisch slecht, ook met gewone cd kwaliteit.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 20:02
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 13:01:
[...]
...maar echt muziek luisteren vind ik met dat ding dramatisch slecht, ook met gewone cd kwaliteit.
Een wav of flac, via toslink of hmdi of andere digitale interface, klinkt nu veel beter? Dat vind ik best apart.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Als je mijn linkje leest weet je waar de oorzaak ligt. Niks vreemds aan. Ik zou zeggen,ga eens luisteren en vergelijken in een hifi-winkel. Sluit bijvoorbeeld een Raspberry, WD Live, Bluesound, Sonos een nog duurdere Marantz etc aan op dezelfde set en hoor de verschillen. De componenten die gebruikt worden in de spelers maken de verschillen. Ik twijfelde tussen Sonos en Bluesound en ik vind het geluid van Bluesound mooier.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 13:59 ]

• bartus1989
Misschien inderdaad leuk om voor te gaan sparen.

Ik krijg het hier: https://www.hifigasten.nl...treaming_audio_speler/108 dan nog wel het warmst van.

Alleen jammer dat er geen harde schijf op aangesloten kan worden.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-01 21:36
Het is iets te makkelijk dit af te doen als jitter. In dit geval wordt de klok van de DAC zelf gebruikt. In het digitale traject daarvoor speelt jitter geen rol.
Dit lijkt me eerder een probleem van realtime samplerate conversie binnen de mediaplayer. Zit er ook een hdmi kabel aangesloten? Zo ja, trek die er eens uit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• bartus1989
Hoe wist je dat!? Zodra ik de HDMI kabel eruit trek ploft heel het geluid een stuk zachter en is het randje weg. Druk ik hem erin ''blaast'' het weer op. Opblazen ja, het lijkt wel extra hard ofzo...

Zonder HDMI schiet het ook niet op, want je kan geen nummer selecteren! Wellicht moet ik het zoeken in de instellingen van het beeld!

Edit; aan het instellen geweest maar ik krijg geen verschil..

[ Voor 11% gewijzigd door bartus1989 op 15-03-2015 18:27 ]

• bartus1989
Niemand enig idee of dit op te lossen is?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

HDMI kabel er uit trekken, Medi8er remote controll app op je tabled of telefoon downloaden en nummer selecteren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-01 21:36
Waarschijnlijk zet de player het geluid dus om naar het formaat dat ook uit de hdmi komt, mits de hdmi dus is aangesloten. Voor hdmi/video is 48kHz de norm. Het scherpe randje kan komen door slechte samplerate conversie (van 88kHz naar 48kHz). Maar dat het volume ook zo drastisch veranderd duidt echter op nog verdere processing. Wellicht is er nog wat te vinden in de video/hdmi settings?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• bartus1989
Helaas niet, heb nu van alles geprobeerd. Als je met ''normale'' muziek de HDMI kabel eruit trekt hoor je geen verschil.

Lijkt mij dat het probleem gevonden is, maar er lijkt geen oplossing te zijn. Helaas, maar het is niet anders. In ieder geval bedankt voor de antwoorden! Weer wat geleerd :)

Ik ga in ieder geval sparen voor waarschijnlijk een Marantz NA6005 of ik neem gewoon genoegen met wat mindere kwaliteit muziek, verschil hoor je toch niet, maar dat tussen de oortjes he.. :+

[ Voor 6% gewijzigd door bartus1989 op 22-03-2015 22:13 ]

Pagina: 1