Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ben hier nieuw op het forum en ik had wat problemen met installatie van mijn router.Bedoeling is om de router ergens in de bureau te zetten voor betere verbinding van laptop,smartphone,enz.
Heb een poging gedaan voor een Dlink aan te sluiten, kan iemand mij helpen.
Dit heb ik en heb al geprobeerd.
Heb een telenet modem met 4 internet port.Daarvan loopt eentje naar mijn digirecorder en eenje liep naar mijn vaste pc.Nu heb ik deze afgekoppeld en naar de ingang van de router gedaan en dan van poort 1 van de router naar de pc.Dan kom ik in de setup terecht, moet ik een paswoord verzinnen voor de router en dan probeer hij verbinding te maken en dat lukt niet, ga ik een paar stappen terug en dan kan ik kiezen uit deze optie's
DHCP,PPPoE,PPTP,L2TP of statisch Ip adres.
Weet iemand hier raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:12
Je Telenet modem zal wel als DHCP server fungeren voor je LAN en dus een ip-adres afgeven voor je pc, bijvoorbeeld in de reeks 192.168.1.x. Dat modem zelf is dan voor dat LAN de gateway met adres 192.168.1.1. Je kunt in de instellingen van je pc zien welke adressen dat waren. Sluit daarvoor je pc opnieuw op het modem aan en toets in de command prompt ipconfig /all. Die instellingen moet je overnemen in de configuratie van je router.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat gedaan' command prompt ipconfig /all ' maar ik wet niet met wat te doen.Nog altijd geen internet via Dlink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:23

lier

MikroTik nerd

duncan58, post een ipconfig /all als je pc gekoppeld is aan het modem en als deze gekoppeld is aan de D-Link (je kan de output in de commando prompt selecteren en vervolgens hier plakken).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 20:51:
duncan58, post een ipconfig /all als je pc gekoppeld is aan het modem en als deze gekoppeld is aan de D-Link (je kan de output in de commando prompt selecteren en vervolgens hier plakken).
Hoe moet ik dit posten,heb er een printsreen van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook de tekst selecteren en plaatsen tussen codetags:
code:
1
hier jouw tekst
.

Klik voor een voorbeeld hoe je dat doet op de knop 'Bekijk' in de rechterhoek van dit bericht.
Of type direct: [ code ] hier je tekst [ /code ], waarbij je de extra spaties voor en na de rechte haken weglaat. Voor nog meer handige opmaaktips klik je op UBB-codes (ook zichtbaar als knop, linksboven, in het uitgebreide opmaakvenster).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:18:
Je kunt ook de tekst selecteren en plaatsen tussen codetags:
code:
1
hier jouw tekst
.

Klik voor een voorbeeld hoe je dat doet op de knop 'Bekijk' in de rechterhoek van dit bericht.
Of type direct: [ code ] hier je tekst [ /code ], waarbij je de extra spaties voor en na de rechte haken weglaat. Voor nog meer handige opmaaktips klik je op UBB-codes (ook zichtbaar als knop, linksboven, in het uitgebreide opmaakvenster).
Kan ik zo een word document uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:12
Je kunt hier geen document uploaden.
Als je niet weet hoe je tekst uit het command scherm moet kopieren en plakken betekent dit dat je heel veel andere dingen ook niet weet en dat we je stap voor stap zullen moten gaan uitleggen hoe je je router moet configureren. Dat is wat te veel van het goede.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kalief schreef op zondag 15 maart 2015 @ 06:54:
Je kunt hier geen document uploaden.
Als je niet weet hoe je tekst uit het command scherm moet kopieren en plakken betekent dit dat je heel veel andere dingen ook niet weet en dat we je stap voor stap zullen moten gaan uitleggen hoe je je router moet configureren. Dat is wat te veel van het goede.
Als ik het wist zou ik het niet vragen he, daarvoor bestaat een forum he.
@Kalief; slecht geslapen zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

duncan8, ik dacht dat ik al een hint in de goede richting gegeven had:
je kan de output in de commando prompt selecteren en vervolgens hier plakken
Maar "let me Google it for you": http://www.howtogeek.com/...e-windows-command-prompt/

Andere optie die je ook kan gebruiken:
ipconfig /all > c:\ipconfig.txt
Dit schrijft je output we naar een bestand (output.txt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Ik heb ook een 868 met een UPC modem. Modem in bridge mode en de kabel van de UPC Moden naar de WAN port (geel). Mooiste oplossing :?
Je kan de Telenet ook als DHCP laten fungeren maar ik weet dan niet hoe je de 868 configureert.

[ Voor 4% gewijzigd door Beta op 15-03-2015 10:54 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt niet,maar misschien zo, op een ander forum kan je wel een word document upoloaden.
http://www.pc-helpforum.b...hulp-gevraagd-dlink-868l/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

duncan58, ook op het pc-helpforum worden alle stappen voor je uitgekauwd. Krijg sterk de indruk dat je of niet geholpen wil worden of niet luistert. Een "Het lukt niet" is qua informatie totaal onbruikbaar. Elk OS is in staat om een foutmelding te geven.

Als je pc herstart na een ipconfig /all > c:\output.txt (zoals je op dat forum beschrijft) dan wordt het tijd om je pc opnieuw te installeren. Heb je niet een nerd vriendje die je kan helpen? Is er nog een mogelijkheid om de D-link terug te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2015 @ 09:30:
[...]

Als ik het wist zou ik het niet vragen he, daarvoor bestaat een forum he.
@Kalief; slecht geslapen zeker.
Nee, voor vragen als 'het lukt niet' is een helpdesk, een forum is voor vragen als 'het lukt niet, ik heb zus en zo geprobeerd, met deze handleiding, heeft iemand een tip'...
Als je bijv. niet de output van de command prompt hier kan posten en dat niet zelf kan opzoeken dan is het, no offense, een beter idee dat je iemand in de familie oid vraagt het te doen ;)
Zal de CMD output maar uitleggen, maar een beetje eigen moeite mag wel :)

In de CMD, met je pc aan het modem aangesloten: ipconfig /all doen en dan rechtermuisklik op de CMD en 'mark' of 'markeren' kiezen, dan met de muis slepen over de text die je wilt kopieren en dan op enter drukken, die text dan hier in een post plakken en hetzelfde doen met je pc aan je dlink aangesloten.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wat ik heb gehoord

Aangezien je Telenet modem meer dan 1 poort heeft is het een modem-router. Die doet al NAT/router. Je gebruikt de D-Link best als alleen access-point. Dus de Telenet modem aansluiten op de blauwe Lan-poorten. De gele WAN-poort niet gebruiken. De D-link een afwijkend, ongebruikt adres geven , bv 192.168.1.2 en DHCP er op uitschakelen. Ik veronderstel dat je Telenet-modem 192.168.1.1 heeft en die verzorgt DHCP.

Ik heb het daarjuist eens getest en blijkbaar werkt het zo.Ik hoop dat het probleem opgelost is,hou jullie op de hoogte.
@ Kalief en RGAT, sorry voor de last
Pagina: 1