Euh, op het Amerikaans continent ja, maar in Europa begint een week echt wel op maandag. En neen, dat is helemaal niet hard geprogrammeerd, maar een instelling in Windows. Meteen ook de oplossing voor de TS.Icephase schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:37:
Niet. Excel gaat inderdaad uit van weken die beginnen op zondag, zoals haast iedereen in de (westerse) wereld. Is hard geprogrammeerd, kun je niet zomaar aanpassen.
[...]

Inderdaad. Om onderandere die reden (er is weliswaar nog een betere) draai ik mijn PoSh scripts die Excel genereren onder [System.Threading.Thread]::CurrentThread.CurrentCulture EN-US, kwestie dat er een uniforme output is wanneer met met verschillende localizaties werkt.Coffeemonster schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 17:52:
Excel staat erom bekend om veel instellingen van Windows over te nemen, zoals gebeurt met decimaaltekens en lijstscheidingstekens. Mogelijk dat dit ook gebeurt met datuminstellingen. In Windows kan je instellen op welke dag de week begint (uit mijn hoofd aan de hand van een Engelstalige Windows 7: Rechtsklik op klok - Datum en tijd aanpassen - Datum en tijd veranderen - Kalenderinstellingen). Mogelijk dat dit ook effect heeft op Excel?
[ Voor 40% gewijzigd door YellowOnline op 16-03-2015 12:12 ]