Ik heb het een week terug ook gekocht op Steam. Leuk spel, doet me echt denken aan een mix tussen C&C Generals en hun eigen Act of War. De haat-liefde verhouding die ik met AoW had komt ook terug: je moet een heel andere strategie gebruiken. Er is tegen ieder type voertuig wel iets dat enorme schade brengt (zelfs tegen de zwaarste tanks), of een heli in praktisch 1 schot uit de lucht schiet. De bommenwerpers schieten hele groepen tanks in 1 klap aan gort, etc.
Het leuke daaraan is dat je moet nadenken en dat mensen die maar hele groepen tanks spammen genadeloos in de pan worden gehakt door luchtaanvallen, maar het maakt een aanval op de AI een erg arbeidsintensief verhaal, omdat je continu units aan het switchen bent. Handig trouwens dat je onderin ziet welke groepen je hebt aangemaakt (0-9).
Het grootste probleem dat ik met het spel heb (maar misschien moet ik het wat meer spelen) is dat de minimap vrij onbruikbaar is om je units terug te vinden. Zeker op de grote skirmish-maps ben ik nogal eens wat surveyers kwijt of een hele groep tanks of heli's omdat alles een witte stip is: je basis, ingenomen gebouwen in de stad, verdedigingswerken, refineries en dus je voertuigen/heli's. Hoe doen jullie dat?
Oh, en ik zou het fijn vinden als het een optie zou worden dat aluminium, ore en oil fields respawnen.
[
Voor 4% gewijzigd door
Grrrrrene op 12-09-2015 11:15
]