[PC] Act of Aggression

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33
Afbeeldingslocatie: http://www.actofaggression-game.com/img/logo.png
Ik heb hier op GoT al meerdere keren topics langs zien komen met vragen naar/over CnC generals en of een opvolger hiervan maar het viel me op dat Act of Agression hier nog niet eerder langs is gekomen:

Act of Agression word(t?) de nieuwe RTS van Eugen; de ontwikkelaar van o.a.: act of war, Ruse en de afgelopen 3 wargame spellen. De ontwikkelaars geven zelf aan dat het een soort homage word aan de CnC generals serie aangezien deeltje 2 van die serie nooit is uitgekomen. Ik zelf heb alleen de laatste 2 wargame spellen gespeeld maar vond deze erg leuk om te doen maar ben zelf nog niet zeker wat ik hiervan ga vinden :)

Nu de release van Act of Agression steeds dichterbij komt is er echter steeds meer informatie beschikbaar. waaronder een aantal filmpjes van (in de wargame scene :P) bekende youtubers zie:
boltsauce (let op: hier zijn ook beelden van wargame spellen te zien)

en raptor voor een interview met een van de ontwikkelaars:

zie ook de site voor meer info :) http://www.actofaggression-game.com/

Zijn er meer mensen benieuwd naar act of agression?

Edit: nieuwe USA trailer:

Edit2:
Release tijd bekend: September 2015.

Edit:3:

Edit 4: Het is vandaag 2 september en de game is uit! Tweaker SDK1985 heeft hier een review geschreven :)

[ Voor 17% gewijzigd door superwashandje op 02-09-2015 21:40 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-09 21:26
Deze game staat ook op mijn radar. Ik ben echter zeer skeptisch over het 20v20 aspect. Ik wil verdorie gewoon een toffe 1v1 game! Een Generals remake is echt iets waar ik met smart op loop te wachten. Grey Goo is echt een pauper game en ik heb ook grote twijfels over de 20v20 set up. Ik heb nog nergens gelezen dat je ook 'gewoon' een 1v1 of 2v2 kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
ja tuurlijk gaat dat gewoon kunnen, wat dat betreft bouwen ze volgens mij gewoon verder op de vorige wargame spellen. daar kan je 1v1 t/m 4v4 gewoon zelf hosten. de 10v10 moet je aanvragen bij eugen en dan kan je die ook op je eigen (dedicated) server draaien.
20v20 moet je alleen natuurlijk wel op andere maps spelen als 1v1 dus daar zullen ze dan wel rekening mee (moeten) houden.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Klinkt veelbelovend maar dat klonk generals 2 eerst ook, al heb ik hier wat meer vertrouwen in. Wargame zelf vind ik niks maar dit zou meer generals traditionele rts game moeten zijn. Veel modellen zijn wel geimporteerd uit wargame maar daar houdt het verder ook wel op. Ik ben iig benieuwd wat het wordt want Generals, hoe leuk het ook is, is te instabiel en buggy om te spelen.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeVader
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-07 16:31
Klinkt leuk, Act of War vroeger erg veel gespeeld dus ben benieuwd naar deze game. Graphics zien er leuk uit, hopen dat het wat wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
SouLLeSSportal schreef op woensdag 01 april 2015 @ 17:58:
Klinkt veelbelovend maar dat klonk generals 2 eerst ook, al heb ik hier wat meer vertrouwen in. Wargame zelf vind ik niks maar dit zou meer generals traditionele rts game moeten zijn. Veel modellen zijn wel geimporteerd uit wargame maar daar houdt het verder ook wel op. Ik ben iig benieuwd wat het wordt want Generals, hoe leuk het ook is, is te instabiel en buggy om te spelen.
ik ben juist helemaal overtuigd door wargame en een beetje angstig hiervoor (had liever een verbeterde wargame gezien :P)
ik ben nog niet echt dezelfde modellen als in wargame tegengekomen moet ik zeggen (behalve natuurlijk de amerikaanse units die gewoon gemodelleerd zijn naar het huidige USArsenaal)

verder ben ik zeker ook wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-P
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 00:39
Ook wargame fan hier. Ben benieuwd naar AoA maar vind dat er niet veel info beschikbaar komt voor een game die toch vrij snel gereleased zou moeten worden. Hopelijk ook weer een goede deal voor trouwe Wargame spelers. Hoop alleen dat het niet te arcade achtig wordt, aan de andere kant, Wargame heeft helaas nooit echt een groot publiek bereikt en begint nu toch wel beetje dood te bloeden. Ik speel alleen nog 10v10s maar het gros van de games is pubstomp of pubstomped....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
Zojuist ook wat filmpjes gezien, ben zeer benieuw naar Act of aggression.
Deze topic blijf ik volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

superwashandje schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:02:
[...]

ik ben juist helemaal overtuigd door wargame en een beetje angstig hiervoor (had liever een verbeterde wargame gezien :P)
ik ben nog niet echt dezelfde modellen als in wargame tegengekomen moet ik zeggen (behalve natuurlijk de amerikaanse units die gewoon gemodelleerd zijn naar het huidige USArsenaal)

verder ben ik zeker ook wel benieuwd :)
Wargame is een beetje zoals de total war games opgezet, en dat is niet mijn ding, maar de originele rts stijl dan weer wel. Die modellen zullen vaak ook een beetje gemoderniseerde variant zijn of zoals de pmc units totaal nieuw. Maar zodra er wat meer bekend is en uitgewerkt is kunnen we beter zien hoe en wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 13:30:
[...]

Wargame is een beetje zoals de total war games opgezet, en dat is niet mijn ding, maar de originele rts stijl dan weer wel. Die modellen zullen vaak ook een beetje gemoderniseerde variant zijn of zoals de pmc units totaal nieuw. Maar zodra er wat meer bekend is en uitgewerkt is kunnen we beter zien hoe en wat.
Total war ben ik niet bekend mee maar ik zie het online en offline gebeuren persoonlijk als 2 verschillende dingen: als online een pot speel wil ik me helemaal niet bezig houden met basebuilding en het binnenhalen van resources.

in een goed opgezette singleplayer campaign (waar red dragon behoorlijk tekort schiet imho) vind ik basebuilding erg leuk om te doen :)
Jay-P schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 12:37:
Ook wargame fan hier. Ben benieuwd naar AoA maar vind dat er niet veel info beschikbaar komt voor een game die toch vrij snel gereleased zou moeten worden. Hopelijk ook weer een goede deal voor trouwe Wargame spelers. Hoop alleen dat het niet te arcade achtig wordt, aan de andere kant, Wargame heeft helaas nooit echt een groot publiek bereikt en begint nu toch wel beetje dood te bloeden. Ik speel alleen nog 10v10s maar het gros van de games is pubstomp of pubstomped....
tjah, ik denk dat de leercurve net te steil is voor de casuals. Daardoor haken mensen snel af. ik heb het idee dat (zie alle online FPS spellen) mensen snel een potje willen spelen en altijd kans willen maken om te winnen, ongeacht of ze er moeite voor doen. In wargame is dat niet zo. als je niet weet wat je doet zal je genadeloos afgemaakt worden. In het begin werd ik ook altijd alleen maar afgemaakt maar ondertussen ben ik ook beter dan de noobs (hoewel nog steeds niet echt goed). 10 v 10 is ook niet altijd wat maar met vrienden/bekenden zijn ook de kleinere potten goed te doen (keer een potje spelen? :P).

[ Voor 11% gewijzigd door superwashandje op 21-04-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
Yup idd ben ik ook zeer benieuwd ! Als er een open beta is of de game komt uit sta ik altijd klaar voor een potje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Dit weekend een beta!
http://aoa.eugensystems.com/

Vandaag even snel ingeschreven. Hopelijk niet te laat. *fingers crossed*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Keys worden langzaam uitgedeeld. Ik ben één van de gelukkigen. Ben benieuwd :D

Hier is een give away for degenen die geen key hebben:
http://www.gamereplays.or...?show=news&news_id=962537

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik heb ook een key, morgen wordt de beta actief. Ik ben erg benieuwd :)

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ben ook benew helaas geen beta key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 07:28
Als het aantal posts in dit topic maar geen indicatie is voor de populariteit. Het is goed dat er weer eens een echte C&C achtige game uitkomt. Eugen's Act of War was ook goed, en Wargame is mijn favoriete RTS aller tijden.

(Eigenlijk denk ik net als Superwashandje dat voor mij deze game niet boven Wargame uit zal komen. Hoe grootschaliger en hoe meer units hoe beter).

Maar als dit een goede single player campaign heeft, dan koop ik 'm!

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
sorry, ik had de aankondiging van de beta in de TS kunnen zetten maar was te druk. Ik heb zelf mee mogen doen aan de beta. Helaas begon de beta afgelopen vrijdag om 10 uur; precies op het moment dat ik zou vertrekken voor een weekendje frankrijk.

Ik heb dus uiteindelijk gisteravond een half potje kunnen spelen totdat het spel crashde. derhalve kan ik er niet veel van zeggen.
Het leek een beetje vaag te werken met de resources en de manier van gebouwen bouwen maar misschien dat dit wel goed komt met een goede tutorial, er was namelijk alleen maar 4v4 multiplayer beschikbaar.

ik heb dus niet door kunnen spelen totdat de latere units beschikbaar komen maar uit gameplay filmpjes lijken bijvoorbeeld de vliegtuigen erg groot in beeld te komen en niet echt zelf bestuurbaar te zijn.
De beta heeft me in ieder geval (met een half potje) niet kunnen overtuigen om het spel te kopen.
Voor de mensen die Generals (online) leuk vonden zal dit echter denk ik een goede opvolger zijn!

wat zijn jullie ideeen van de beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Ik heb de beta redelijk veel gespeeld maar moet toch teleurstellend nieuws brengen. Het hele spel komt op mij erg c&c achtig over. Dat klinkt misschien goed, maar is het naar mijn idee niet. Het speelt veel te ver ingezoomed waardoor je het idee hebt op 800x600 te spelen net als vroeger. In een strategisch spel zou ik toch een volledig overzicht van het veld verwachten anno 2015.

Ik speel zelf nog steeds dagelijks de beste RTS ooit, R.U.S.E. hierin kun je volledig uitzoomen (geen minimap nodig) en heb je voor iedere unit een counterunit, zoals anti tank vs tanks etc. Ook kun je units in het bos plaatsen voor een surpriseatrack etc. Deze diepgang mist act of agression volledig.

Misschien dat het komt omdat ik nu 10 jaar ouder ben dan ten tijde van c&c, maar ik verwacht wat meer van een RTS dan puur het maken van tanks en gaan.in de praktijk was dat dan ook het voornaamste wat iedereen deed, tanks maken en aanvallen. Hier en daar nog een helikopter maar dat was het. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
FireFoz schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:21:
Ik heb de beta redelijk veel gespeeld maar moet toch teleurstellend nieuws brengen. Het hele spel komt op mij erg c&c achtig over. Dat klinkt misschien goed, maar is het naar mijn idee niet. Het speelt veel te ver ingezoomed waardoor je het idee hebt op 800x600 te spelen net als vroeger. In een strategisch spel zou ik toch een volledig overzicht van het veld verwachten anno 2015.

Ik speel zelf nog steeds dagelijks de beste RTS ooit, R.U.S.E. hierin kun je volledig uitzoomen (geen minimap nodig) en heb je voor iedere unit een counterunit, zoals anti tank vs tanks etc. Ook kun je units in het bos plaatsen voor een surpriseatrack etc. Deze diepgang mist act of agression volledig.

Misschien dat het komt omdat ik nu 10 jaar ouder ben dan ten tijde van c&c, maar ik verwacht wat meer van een RTS dan puur het maken van tanks en gaan.in de praktijk was dat dan ook het voornaamste wat iedereen deed, tanks maken en aanvallen. Hier en daar nog een helikopter maar dat was het. Jammer.
hmm jammer, maar dat idee heb ik ook een beetje eraan over gehouden (o.a. aan youtube filmpjes).
Er lijkt er een behoorlijk sterke verdeling te zijn: of mensen vinden het niets of geweldig.

Je weet btw dat RUSE van dezelfde makers is? en heb je de wargame spellen ook al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ik heb ook veel kunnen spelen. AoA lijkt totaal niet op C&C. Misschien heel in de verte qua looks, maar qua speelstijl helemaal niet. Generals is gericht op snelle actie en micro van units. AoA (in deze beta) leek zich vooral te richten op resource management en dan aan het eind van een potje een giga battle. Tussendoor harassment had weinig effect omdat de dmg richting gebouwen relatief laag is. Ook wil je je tegenstander geen makkelijk te vangen piloten geven. Al met al ligt de pace dus vele malen lager dan bij C&C.

Choppers werden aan de lopende band gebruikt, deze waren ook zeer sterk. Infantry daarintegen was weer wat zwakjes.

Eens met het zoomlevel. Dit mag wel wat hoger.

En om RUSE de beste RTS ooit te noemen doet me sterk afvragen of je ooit wel de klassiekers hebt gespeeld? RUSE is degelijk te noemen, maar verre van de beste RTS ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Renzzie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:04:
Ik heb ook veel kunnen spelen. AoA lijkt totaal niet op C&C. Misschien heel in de verte qua looks, maar qua speelstijl helemaal niet. Generals is gericht op snelle actie en micro van units. AoA (in deze beta) leek zich vooral te richten op resource management en dan aan het eind van een potje een giga battle. Tussendoor harassment had weinig effect omdat de dmg richting gebouwen relatief laag is. Ook wil je je tegenstander geen makkelijk te vangen piloten geven. Al met al ligt de pace dus vele malen lager dan bij C&C.

Choppers werden aan de lopende band gebruikt, deze waren ook zeer sterk. Infantry daarintegen was weer wat zwakjes.

En om RUSE de beste RTS ooit te noemen doet me sterk afvragen of je ooit wel de klassiekers hebt gespeeld? RUSE is degelijk te noemen, maar verre van de beste RTS ooit.
Volgens mij lopen de meningen nog wat uiteen en moet een en ander nog verbeterd worden. lage damage aan gebouwen zou wel wat jammer zijn, dat haalt het tactische toch wel wat weg als ze gaan voor een soort van classic rts game. Het mooie van generals was juist die smerige sneak attacks en langs randen van de basis achterlangs net die paar power supplies afmaken of resource te pakken te nemen zodat je je grote aanval kon inzetten of net die bombrun kon uitvoeren etc.

Als het alleen units tegen elkaar aan smijten wordt bij wijze van zou ik het wel jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
SouLLeSSportal schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:57:
[...]
Als het alleen units tegen elkaar aan smijten wordt bij wijze van zou ik het wel jammer vinden.
inderdaad, dat is dan ook juist het leuke aan wargame :P 1400 units met elk zijn voor en nadelen waar je wel de goede mee moet nemen voor wat je er mee wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

superwashandje schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:09:
[...]

inderdaad, dat is dan ook juist het leuke aan wargame :P 1400 units met elk zijn voor en nadelen waar je wel de goede mee moet nemen voor wat je er mee wil doen.
en daar is dan ook de wargame serie voor, imho deze dus niet, als ze zoals ze zelf zeggen een klassieke rts willen maken. Dat de schaal wat groter is en wat langzamer maakt dan niet uit maar die, in mijn ogen, oersaaie turnbased bullshit van wargame hoeft niet en ook niet die schaal of manier van gameplay in de gevechten. Generals is gewoon de perfecte mix van snelle gameplay, voldoende micro en macro opties met resources gathering, waar de balans ook bijna perfect van is op een paar kleine punten na.

Het nadeel is dat die eeuwen oud is inmiddels en nogal buggy is. Maken ze een vergelijkbaar te spelen spel met iets grotere scale en snelheid, is het instant buy, anders kijk ik de kat wel even uit de boom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
AoA is daar zeker niet voor inderdaad. Ik weet niet waar je het "oersaaie turn based bullshit" in wargame vandaan haalt? uit de single player? aangezien de AI hersendood is is het daar ook niet op gericht. de multiplayer is what its all about en dat werkt in de wargame stijl naar mijn mening beter.
Zoals ik al eerder in dit topic vertelde lijkt me de klassieke base building stijl van AoA wel leuk in singleplayer maar niet in multiplayer. bij wargame is het andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er uit als een interessante wargame.
Helemaal omdat je defacto biijv. 150 vliegtuigen hebt, lijkt me het een game waar je best wat uurtjes aan kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Renzzie schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:04:

Ik zal hier niet te diep op in gaan omdat het een beetje offtopic is maar RUSE is zeker de beste RTS ooit... met de Ruse's die je kunt gebruiken, alle counterunits, de massale battles die je kunt voeren, het heeft gewoon alles. Je kunt er zo veel verschillende tactieken in gebruiken daar kan geen enkel spel aan tippen. Wargame is ook niet verkeerd maar ik mis daar de Ruses, dat geeft net even die extra dimensie. Ik heb het overigens natuurlijk alleen maar over de multiplayer, single player doe ik niet aan. Ik speel Ruse nog steeds dagelijks :)

Zoals je zelf ook zegt, het is vooral resources verzamelen en dan hup met de abramhams en choppers tegen elkaar. Misschien tussendoor nog even met wat heli's wat vervelen maar that's it. Ik was er in ieder geval snel op uitgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

superwashandje schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:21:
AoA is daar zeker niet voor inderdaad. Ik weet niet waar je het "oersaaie turn based bullshit" in wargame vandaan haalt? uit de single player? aangezien de AI hersendood is is het daar ook niet op gericht. de multiplayer is what its all about en dat werkt in de wargame stijl naar mijn mening beter.
Zoals ik al eerder in dit topic vertelde lijkt me de klassieke base building stijl van AoA wel leuk in singleplayer maar niet in multiplayer. bij wargame is het andersom.
turnbased heeft bij mij per definitie de betiteling oersaai, MP of SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:58:
[...]

turnbased heeft bij mij per definitie de betiteling oersaai, MP of SP.
de multiplayer is niets turnbased aan. het staat je vrij om het dan oersaai te noemen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
De devs hebben de bevindingen uit de beta gedeeld. Dit op basis van de forum posts en de survey die ze hebben gehouden.

Best interessant om te lezen. Daarnaast ook super tof dat een dev eindelijk(!) wat doet met de feedback die ze hebben ontvangen. Dit zie je zo vaak anders.
Ik ben weer een stuk enthousiaster over Act of Aggression :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
Mooie link, die was ik zelf nog niet tegen gekomen. Inderdaad leuk om te lezen dat ze de feedback gezien hebben. Nu is het nog afwachten wat ze er precies aan gaan doen natuurlijk.
Voor wargame zijn er ook vaak ontzettend veel suggesties vanuit de community gekomen. Aan sommige is wat gedaan en aan andere niet.
een eventuele volgende beta sessie zou ik dan ook wel weer spelen waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:34

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Hallo,

Toevallig net pas tegen Act of Aggression aangelopen. Ik zoek namelijk al een tijd weer eigenlijk een kloon van C&C generals. Het basebuilden maar tegelijkertijd ook kunnen aanvallen en de mix daar van. Wat mij betreft mag het zo veel mogelijk ook lijken op generals.

ik hoop dat het wel nog aan populariteit gaat winnen, want ik wist er niks vanaf en ben toch al een tijdje op zoek naar zo'n game. Maar misschien heb ik dan ook gewoon onder een steen gelegen.

Wat betreft de reacties: Het in en uitzoomen is een bewuste keuze. Doordat je juist geen overview hebt van de totale map, maar juist maar op een klein gedeelte, behoud het spel een strategisch element en kun je dus verassingsaanvallen uitvoeren en ben je verplicht alles in de gaten te houden.

Als de speelstijl (zelf helaas niet kunnen checken) hetzelfde is als Generals dan hoop ik wel dat je meerdere basissen kunt opstarten. Ik heb echt ontzettend veel potjes online gespeeld bij C&C en de dynamiek is werkelijk geweldig. Ik hoop dan wel dat de kritiek (te weinig building damage als je wil rushen)
nog wat verbeterd wordt. Eerst een heel leger bouwen om vervolgens een massive battle uit te gaan vechten is inderdaad niet interessant en wordt veelal ook door ''noobies'' toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Kijk eens, nog een mogelijke leuke rts game. Ben nu Grey Goo aan het spelen, ook wel met ernstige C&C invloeden, speelt goed weg, maar de hele settings met aliens en crappy wezens interesseert me niet zo erg.

Maar toch is het in de basis een erg goede game. Ben ook reuze benieuwd naar deze game, videos zien er goed uit, ondanks zoomniveau en misschien geen al te diepe gameplay zou ik maar al te blij zijn met een spirituele opvolger van het C&C genre/speelstijl. Omdat het erg karig is wat betreft rts'en met basis bouwen etc dacht ik, ik meld het maar even over Grey Goo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Preorders nu live: http://store.steampowered.com/app/318020
Beta start half juli voor iedereen die de game via pre order koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Chrosser schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 15:44:
Hallo,

Toevallig net pas tegen Act of Aggression aangelopen. Ik zoek namelijk al een tijd weer eigenlijk een kloon van C&C generals. Het basebuilden maar tegelijkertijd ook kunnen aanvallen en de mix daar van. Wat mij betreft mag het zo veel mogelijk ook lijken op generals.

ik hoop dat het wel nog aan populariteit gaat winnen, want ik wist er niks vanaf en ben toch al een tijdje op zoek naar zo'n game. Maar misschien heb ik dan ook gewoon onder een steen gelegen.

Wat betreft de reacties: Het in en uitzoomen is een bewuste keuze. Doordat je juist geen overview hebt van de totale map, maar juist maar op een klein gedeelte, behoud het spel een strategisch element en kun je dus verassingsaanvallen uitvoeren en ben je verplicht alles in de gaten te houden.

Als de speelstijl (zelf helaas niet kunnen checken) hetzelfde is als Generals dan hoop ik wel dat je meerdere basissen kunt opstarten. Ik heb echt ontzettend veel potjes online gespeeld bij C&C en de dynamiek is werkelijk geweldig. Ik hoop dan wel dat de kritiek (te weinig building damage als je wil rushen)
nog wat verbeterd wordt. Eerst een heel leger bouwen om vervolgens een massive battle uit te gaan vechten is inderdaad niet interessant en wordt veelal ook door ''noobies'' toegepast.
Die laatste mening deel ik niet. Vroeger was turtlen zoals het genoemd werd een legitieme strategie. Een enorme basis opbouwen waarop iedere aanval stuk ging waarna men een tegen aanval starten als ze een enorm leger hadden opgebouwd. Ik zie juist liever dat ze meer van de strategische diversiteit terug brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Seth_Chaos schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 16:09:
[...]

Die laatste mening deel ik niet. Vroeger was turtlen zoals het genoemd werd een legitieme strategie. Een enorme basis opbouwen waarop iedere aanval stuk ging waarna men een tegen aanval starten als ze een enorm leger hadden opgebouwd. Ik zie juist liever dat ze meer van de strategische diversiteit terug brengen.
Eens, dat gerush is nou juist de pest voor 'strategie' spellen. Zoals starcraft etc, wel leuk maar enorm stressvol en gehaast. Lekker rustig basisje bouwen, laat die noob rushers maar lekker kapot gaan tegen mijn defense towers in early game. Eenmaal op gang lekker knallen met 100'en units is veel leuker en heeft mogelijk ook meer diepgang. Je moet wel altijd je tegenstander in de gaten houden, want anders sta je daar met je tanks tegen vliegtuigjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ik kan het niet meer met jullie oneens zijn. Zo een hekel aan de 'turtle' games. Zit je een half uur te raggen tegen muurtjes/towers terwijl je 80% van de map in bezit hebt en daardoor een veel beter inkomen hebt. Juist vroeg units bouwen en heel de tijd gevechten is leuk. Wat is er nu leuk aan een complete early game bouwen zonder gevechten, om dan vervolgens één heel groot gevecht te hebben dat alles beslist? Totaal geen variatie en spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Het 1 hoeft het ander niet uit te sluiten, zolang de balans er goed in zit. Op de milliseconde spelen zoals in starcraft hoeft voor mij niet meer, heb het 4 jaar lang gespeeld bij elkaar. De winning tactics zijn dan standaard na een tijdje, en de eerst paar minuten bepalen al zo goed als wie er wint.

Het hoeft nou weer ook geen mega turle spel te zijn, je mag best kans hebben met een goed uitgevoerde rush aanval, als de verdediger b.v vergeet om wat defense te plaatsen. Het is denk ik lastig om daar een goed balans in te vinden. De game zou dit ook op verschillende manieren kunnen oplossen, b.v gebouwen een penatly van -80% hitpoints bij rush gamers, zodat ze de boel snel kort en klein kunnen meppen. De turtlers kunnen de standaard mode doen waarbij gebouwen een stuk sterker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Twee interessante links:
- Een gameplay video van Total Biscuit, met unieke beelden van de chimera factie.
- De verschillen tussen de laatste VIP Beta en de beta build die in de video te zien is.

Over het algemeen ben ik nog meer geïnteresseerd. Total Biscuit is super enthousiast. En het geen wat je ziet is ook echt super tof. Ik heb iig zin in de beta die de 16e start! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
haha, ik wilde net de link naar de totalbiscuit video plaatsen :)

edit: hij staat in de TS

[ Voor 18% gewijzigd door superwashandje op 18-07-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
(jarig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
Nee, ik ga deze niet preorderen (ik ben sowieso al tegen het preorderen van games). ben wel benieuwd, er moeten wel een aantal dingen verbeterd zijn ten opzichte van de eerste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Hij valt tegen. Het heeft een groot Generals gehalte maar helaas is het resource gedeelte waardeloos. net nadat je een refinery hebt geplaatst om resources te verzamelen zijn de resources op en moet je opzoek naar nieuwe. Het resultaat is dat je continu bezig bent met resources verzamelen en refinery's bouwen en verdedigen. Het idee was dat je daardoor geforceerd wordt om strategisch te werk te gaan maar helaas is dat niet het geval je hebt gewoon simpel weg geen tijd om aan iets anders dan aan refinery's te denken. Je hebt nul adem ruimte. Dit is nog erger dan bij starcraft.

Gelukkig krijg je in de final release een resource slider zodat je dit zelf in kunt stellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Seth_Chaos op 19-07-2015 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit soort dingen wordne sowieso gefixt in een beta. dit is puur beta dingetje als mensne hier wat over melden verbeteren ze het. (melden bij hun ofc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Met alle respect Seth, maar je praat echt de groots mogelijk onzin. Het duurt echt een lange tijd voordat je resources in je basis op zijn. Pas na een 15-20min ofzo is dit het geval. Meer dan genoeg om ruim uit de early game te zijn. In een gemiddeld potje heb je toch al vaak 6+ refeneries voordat je 1e field leeg is. Als dit niet het geval is moet je toch echt een andere build gebruiken.

Heb nu behoorlijk wat uurtjes in de beta zitten en ben echt onder de indruk. De game speelt zeer soepel met hoge framerates en heb pas 2 crashes gehad. De early game is naar mijn idee wat traag. Je kan pas echt wat doen na ~7minuten. In de tijd daarvoor is het vooral alleen mini battles met je scouts en/of wat verdediding tegen scouts. In de mid/late game echter is AoA fantastisch. Je moet op de map zitten om voldoende geld te hebben. Dit zorgt ervoor dat continu wat kunt aanvallen. Als dit geen harvesters zijn, dan zijn dit wel banks. In de tussentijd moet je ook op tijd techen voor air/betere tanks en/of expanden. Het is dus een continue afweging of je moet produceren/expanden of wilt techen. Top dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als seth naar vip beta kijkt heeft die mis gelijk gehad toen:
ECONOMY:

– Networks … are gone. Pure and simple. Buildings once dedicated to establishing new networks are now to be used to set secondary base or forward resources depots.

– Banks & resources fields‘ durability and income increased. Meaning you will get more money and over a longer time, which should boost the pace of production and expansion.

bron:http://aoa.eugensystems.com/changelog-from-vip-to-multiplayer-beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Renzzie schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:54:
Met alle respect Seth, maar je praat echt de groots mogelijk onzin. Het duurt echt een lange tijd voordat je resources in je basis op zijn. Pas na een 15-20min ofzo is dit het geval. Meer dan genoeg om ruim uit de early game te zijn. In een gemiddeld potje heb je toch al vaak 6+ refeneries voordat je 1e field leeg is. Als dit niet het geval is moet je toch echt een andere build gebruiken.

Heb nu behoorlijk wat uurtjes in de beta zitten en ben echt onder de indruk. De game speelt zeer soepel met hoge framerates en heb pas 2 crashes gehad. De early game is naar mijn idee wat traag. Je kan pas echt wat doen na ~7minuten. In de tijd daarvoor is het vooral alleen mini battles met je scouts en/of wat verdediding tegen scouts. In de mid/late game echter is AoA fantastisch. Je moet op de map zitten om voldoende geld te hebben. Dit zorgt ervoor dat continu wat kunt aanvallen. Als dit geen harvesters zijn, dan zijn dit wel banks. In de tussentijd moet je ook op tijd techen voor air/betere tanks en/of expanden. Het is dus een continue afweging of je moet produceren/expanden of wilt techen. Top dus!
Genoeg refinery's hebben is niet het probleem. Met Chimera is je refinery leeg in minder dan 5 minuten. En je hebt relatief veel resources nodig om units te bouwen in verhouding tot de hoeveelheid resources die je kunt verzamelen. Je bent dus nonstop gefocused op het bouwen en leeg trekken van refinery's en het verdedigen van die refinery's. Het resultaat is dat ik tanks vrijwel uitsluitend early game bouw om mijn basis te verdedigen en daarna met een sloot bombers en en nukes de vijand weg vaag, in plaats van de map afstruinen met tank bataljons. En dat zou niet de insteek van het spel moeten zijn. Je hebt het over pas na 15 20 minuten geen resources meer hebben. Tegen die tijd zijn mijn eerste nukes en 8 bombers klaar om een basis tegen de vlakte te gooien.

Ik gebruik turrets in combinatie met artillery en een repair depot om een verdediging op te zetten waar alles tot aan end game op stuk slaat. Als de vijand zijn units oppot heb ik er geen last van tot mijn eerste nukes en als hij dat niet doet gaat ie kapot op mijn verdediging.

Ik zie dus liever dat er meer resources per refinery beschikbaar is zodat er meer tijd vrij komt om strategische aanvallen uit te voeren, en ik zie graag de mogelijkheid om je factie nog verder aan te passen zodat je wat meer verschillende speelwijzen mogelijk maakt, zoals de generals in c&c generals deden. Een grotere selectie verschillende units per factie waar je zelf builds mee kunt maken om in potjes in te zetten.

In mijn ogen is het grootste pijn punt van zowat iedere RTS de beperkte mogelijke speelstijlen. Over het algemeen is er één speelstijl superieur aan alle anderen en kent die geen counter. Als die speelstijl na verloop van tijd bij iedereen bekend is, gebruikt iedereen die en is het uitsluitend nog de vraag wie deze speelstijl het meest efficiënt uitvoert. En dat is jammer, en oer saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seth_Chaos schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:53:
[...]

Genoeg refinery's hebben is niet het probleem. Met Chimera is je refinery leeg in minder dan 5 minuten. En je hebt relatief veel resources nodig om units te bouwen in verhouding tot de hoeveelheid resources die je kunt verzamelen. Je bent dus nonstop gefocused op het bouwen en leeg trekken van refinery's en het verdedigen van die refinery's. Het resultaat is dat ik tanks vrijwel uitsluitend early game bouw om mijn basis te verdedigen en daarna met een sloot bombers en en nukes de vijand weg vaag, in plaats van de map afstruinen met tank bataljons. En dat zou niet de insteek van het spel moeten zijn. Je hebt het over pas na 15 20 minuten geen resources meer hebben. Tegen die tijd zijn mijn eerste nukes en 8 bombers klaar om een basis tegen de vlakte te gooien.

Ik gebruik turrets in combinatie met artillery en een repair depot om een verdediging op te zetten waar alles tot aan end game op stuk slaat. Als de vijand zijn units oppot heb ik er geen last van tot mijn eerste nukes en als hij dat niet doet gaat ie kapot op mijn verdediging.

Ik zie dus liever dat er meer resources per refinery beschikbaar is zodat er meer tijd vrij komt om strategische aanvallen uit te voeren, en ik zie graag de mogelijkheid om je factie nog verder aan te passen zodat je wat meer verschillende speelwijzen mogelijk maakt, zoals de generals in c&c generals deden. Een grotere selectie verschillende units per factie waar je zelf builds mee kunt maken om in potjes in te zetten.

In mijn ogen is het grootste pijn punt van zowat iedere RTS de beperkte mogelijke speelstijlen. Over het algemeen is er één speelstijl superieur aan alle anderen en kent die geen counter. Als die speelstijl na verloop van tijd bij iedereen bekend is, gebruikt iedereen die en is het uitsluitend nog de vraag wie deze speelstijl het meest efficiënt uitvoert. En dat is jammer, en oer saai.
speelde jij in vip beta of huidige beta?
wijzeging tussen de 2 is namelijk:
– Banks & resources fields‘ durability and income increased. Meaning you will get more money and over a longer time, which should boost the pace of production and expansion.
nouja dat is 1 van de velen maar als je bij vip zat is het opgelost al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:13:
[...]

speelde jij in vip beta of huidige beta?
wijzeging tussen de 2 is namelijk:
nouja dat is 1 van de velen maar als je bij vip zat is het opgelost al.
Beide. In het uiteindelijke spel krijg je een resource slider waarmee je het zelf kunt aanpassen. In de public beta heb je wel iets meer resources, maar erg veel is het niet. Tevens zitten er peperdure infinite resource collectors in maar tegen de tijd dat je die kunt bouwen is het potje allang weer voorbij.

Een oplossing zou zijn nog 1 of 2 tiers toe te voegen, of het bouwen van nukes veel trager te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Seth_Chaos schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:53:
[...]

Volgens mij spelen wij een ander spel dan. Kan me totaal niet vinden in ook maar iets wat je schrijft. 5 minuten is gewoon echt pure onzin. Duurt zeker ~15min mét de upgrade er bij. En als je weg komt met tanks overslaan en alleen defenses bouwt heb je alleen maar tegen noobs gespeeld. Wat dus niet voor een representatief beeld zorgt over hoe de game nu werkelijk speelt. Als je dat probeert tegen iemand die het spel wél snapt, wordt je compleet weggevaagd.

Je bent daarnaast ook echt de enige die ik hoor over te weinig resources per veld. Zelf heb ik er ook totaal geen last van. Het dwingt je juist om achter die muur vandaan te komen en daadwerkelijk te spelen ipv te campen.

Naar mijn mening zijn er ook tal van strategieen mogelijk. Heb al harvester attacks gezien, builds op basis van vliegtuigen, T1 unit spam, snelle T3, buids op basis van tanks of infantry, snelle capture tactics, etc, etc. Veel van het gekke en rare is al gepasseerd en nog heb ik niet het idee dat ik alles heb gezien.

Hoeveel potjes/uur heb je gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RockGoosex
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-09 14:56
Ik heb ook de beta gespeeld en moet zeggen dat het heerlijk speelt, en ook de graphics zijn heel mooi.
Het enige minpunt vind ik dat je niet veel kunt uitzoomen , maar daar wordt aan gewerkt zag ik op de site.
Ik kan dus niet wachten tot de volledige game er is en hopelijk met een degelijk en goede campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho206
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-02 12:36
Een beetje laat in de conversatie maar speel nu ongeveer een week Aoa.
Moet zeggen het bevalt top, het ziet er goed uit en speelt inderdaad erg lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Heb jullie allemaal gepreorderd dat jullie in de beta zitten? Ben benieuwd en wil heel graag spelen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Cartel is inmiddels toegevoegd aan de beta! Partij speelt heel anders dan de US of Chimera. Wel leuk dat er veel meer de nadruk is op het stiekeme en de mogelijkheid om overal barakken op de map in te vliegen maakt de game alleen maar gecompliceerder. Tot zover superleuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho206
Ik ben nu mijn eerste rondjes met Cartel aan het spelen, inderdaad heel anders maar wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-11-2024
waar draaien jullie het spel op? Had de beta op me mac gespeeld maar dat was toch niet een heel groot succes. Overigens wel op windows virtual.
Wil voor een goed strategie nog best wel een basic desktop setje halen.. ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho206
Ik draai hem op een i5 3570k en een gtx 960 draait zeker niet op de hoogste settings maar zeker lekker speelbaar en grafisch bevredigend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14
Chrosser schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 18:50:
Heb jullie allemaal gepreorderd dat jullie in de beta zitten? Ben benieuwd en wil heel graag spelen :p
Dit topic geeft inderdaad niet lekker duidelijke informatie over de beta, maar via google kwam ik op deze link.

http://oceanofgames.com/a...ssion-beta-free-download/

Op eigen risico, want ik heb geen tijd om me nu verder in te lezen. Het zou dus een open beta moeten zijn zonder pre-order verplichting (misschien kan iemand het bevestigen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik vind het jammer dat de mensen die het spel afkraken dat doen op basis van het feit dat het niet op Generals lijkt. Geen idee waar het idee vandaan komt dat dit een remake van Generals zou zijn in plaats van Act of War (hetgeen ik zoveel gespeeld had dat de savegames mijn schijf bijna fysiek zwaarder begon te maken).

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 18:13
Altijd grappig dat in de tijd dat C&C generals net uit was velen er totaal niet enthousiast over waren en het nu ineens dé klassieke rts is. Maar goed zo gaat dat wel vaker (Windows XP introductie ging ook niet over rozen).

Ziet er in ieder geval heel gaaf uit. Ik ga even een mailtje sturen of er nog een beta plekje is... Verder hadden ze van mij ook aan RUSE 2 mogen beginnen want die game was voor mij al een beetje des generals. R.U.S.E heb ik via steam 138 uur gespeeld terwijl Wargame op 70 uur is blijven steken. Ruse had natuurlijk een aantal unieke features waaronder het idee dat je ver kon uitzoomen tot het punt dat alles een speeltafel werd en je de "ruses" kon inzetten om verwarring te zaaien. Ik zie nog even weinig origineels in Act of Agression maar er is dan ook weinig bekend...

edit: Op de gameplay video zie je dat je bij Act of Agression juist weer heel dicht op de actie zit.

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 17-08-2015 23:52 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser

Chrosser

Voor mij is Generals de klassieke RTS vanaf het begin :) een maat van me heeft mij toen enthousiast gemaakt en ondertussen spraken we ongeveer elke week af om te lannen (2vs2 en later 3vs3 met nog iemand er bij)

Daar zit ik op te wachten. De gameplay is wellicht niet helemaal des Generals, maar als ik helicopters, raketten zie afschieten dan is de manier waarop dat in beeld gebracht is exact hetzelfde als bij Generals. (baan die de raketten afleggen)

Ook de gamelobby, of match lobby hoe je het wil noemen, is eigenlijk exact gekopieerd uit Generals. Het mag dan een spirituele opvolger van Act of War zijn er zijn wel zeker veel elementen uit Generals gekopieerd.

Voor mij overigens totaal geen probleem wacht al jaren op een dergelijke game, maar vooralsnog ben ik wat sceptisch omdat de game nog niet echt door de media wordt opgepakt. Ik hoop op fatsoenlijke verkopen zodat het online lang leuk blijft om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Beta access krijg je dmv een pre order. Als je dit niet doet krijg je geen access.
Game voor mij is leuk. Vermaak me er kostelijk mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Registeren op het officiële forum is een beetje een drama. Eerst krijg ik 5x de melding dat de captcha niet goed is (was een puzzel, gaf zelf aan dat hij complete was) vervolgens krijg ik mijn activatie mail niet. Ondertussen 3x een nieuwe activatie mail naar mijn gmail laten versturen maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
hmm, apart. Geen last van gehad gelukkig. Heb je het al geprobeerd in een andere browser? Soms willen add-ons wel eens wat roet in het eten gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 18:39
Damn jongens.. ik was deze al een beetje vergeten. Zag ik op Gamer.nl dat ze hem gingen streamen.
Ik dacht oh ja.. die leek me cool.
Dus direct maar ff pre-order. EN omg wat een game.

Generals all over again!! En dan in de zeer positieve manier!!
Hier zocht ik dus al heel lang naar.

Moest wel even wennen met die resources enzo. Maar dat is wel gaaf gedaan hoor.
EN het ziet er fantastisch uit ook nog.

Moet alleen ff inkomen met skirmish.. lol wat een gebouwen en units kan je maken.
Zeer gave game!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

sdk1985 schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 20:17:
Altijd grappig dat in de tijd dat C&C generals net uit was velen er totaal niet enthousiast over waren en het nu ineens dé klassieke rts is. Maar goed zo gaat dat wel vaker (Windows XP introductie ging ook niet over rozen).

Ziet er in ieder geval heel gaaf uit. Ik ga even een mailtje sturen of er nog een beta plekje is... Verder hadden ze van mij ook aan RUSE 2 mogen beginnen want die game was voor mij al een beetje des generals. R.U.S.E heb ik via steam 138 uur gespeeld terwijl Wargame op 70 uur is blijven steken. Ruse had natuurlijk een aantal unieke features waaronder het idee dat je ver kon uitzoomen tot het punt dat alles een speeltafel werd en je de "ruses" kon inzetten om verwarring te zaaien. Ik zie nog even weinig origineels in Act of Agression maar er is dan ook weinig bekend...

edit: Op de gameplay video zie je dat je bij Act of Agression juist weer heel dicht op de actie zit.
generals viel qua verhaal ook buiten de originele C&C boot, daarom was het eerst wat lauw ontvangen, maar de gameplay en toenmalig de graphics waren top. Toen alle beginfoutjes voor het grootste gedeelte eruit waren gehaald, was het gewoon zo goed gebalanceerd, helemaal na de zero hour uitbreiding dat men dit nu ziet als de standaard voor klassieke rts naast starcraft natuurlijk.

Ik hoop echt dat AofA ook zoiets gaat worden dat het goed speelt, lekker tempo in zit en goede balans heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
SouLLeSSportal schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 10:35:
[...]

generals viel qua verhaal ook buiten de originele C&C boot, daarom was het eerst wat lauw ontvangen, maar de gameplay en toenmalig de graphics waren top. Toen alle beginfoutjes voor het grootste gedeelte eruit waren gehaald, was het gewoon zo goed gebalanceerd, helemaal na de zero hour uitbreiding dat men dit nu ziet als de standaard voor klassieke rts naast starcraft natuurlijk.

Ik hoop echt dat AofA ook zoiets gaat worden dat het goed speelt, lekker tempo in zit en goede balans heeft.
Heb je al gespeeld Soul?

ik heb gister ff 5 uurtjes gespeeld en ik vond het echt gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik heb hem ook, maar ik snap er geen hout van. Ik speel Skirimish en dan tegenstander AI en op easy en alsnog krijgt hij het voor mekaar om mij aan te vallen met tanks terwijl ik nog mijn heavy vehicle aan het bouwen ben.

Echt snap geen zak ervan, mijn resources gaan zooooooooo sloom. En heb ik 3 a 4 raff staan, 2 x alu en 2 x olie en dan alsnog!

Wat doe ik toch fout?

Speel hem trouwens op alles Ultra wat ultra kan met 4 x msaa en blaas leuk met 122fps door het spel :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

beebie121 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:57:
[...]

Heb je al gespeeld Soul?

ik heb gister ff 5 uurtjes gespeeld en ik vond het echt gaaf!
Helaas nog niet aan toe gekomen, maar wat ik heb gezien doet mij wel goede hoop geven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Hahaha ik heb gister dus even gespeeld. ff 1 vs 1 tegen een very easy AI.
ik had er de grootste moeite mee. Ook omdat ik niet alle units etc ken natuurlijk.

Maar het is net Generals.
Het mooie hierbij ten opzichte van Generals vind ik na 5 uurtjes spelen:
- counter tegen superweapons
- Zeer toffe units (waren in generals ook wel maar toch meer classic zeg maar)
- Heel veel upgrades van voertuigen en wapens. (het kan wel iets teveel zijn, zeker in het begin)
- Graphics (logisch)

Wat ik direct een gelijk vind qua Generals: menu structuur en het geluid.

ja dit is volgens mij een topper in wording. Als ze alles goed bijhouden qua balance/updates dan kan dit absoluut een classic worden waarbij we het over 7 jaar niet meer hebben als: ik mis een soort van Generals maar ik mis een soort van AoA :)

ben zeer positief verrast!

• Chrosser

Chrosser

Hoop dat het spel ook een beetje door de media opgepakt gaat worden zodat de game wellicht wat vaker over de toonbank gaat. Niet dat we over 1 jaar weer hier zitten te zeuren om een nieuw spel om dat de gamelobby's online uitgestorven zijn.

• Tycho206
Chrosser schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 09:44:
Hoop dat het spel ook een beetje door de media opgepakt gaat worden zodat de game wellicht wat vaker over de toonbank gaat. Niet dat we over 1 jaar weer hier zitten te zeuren om een nieuw spel om dat de gamelobby's online uitgestorven zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Het is een tof spel maar je merkt dat er nog weinig spelers zijn, dit is jammer want hierdoor moet je soms wat langer wachten bij multiplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik hoop dit dus ook!
Volgens mij kan het best een grote game worden.

Ik las dat ze een update hebben gedaan waardoor je de optie hebt om in multiplayer superweapons off te zetten.
man dat is de beste optie ooit hoewel je dit natuurlijk kan counteren.

Ik weet nog dat ik in Generals ook altijd met de opties SW off speelde :)

Het valt me op dat AoA wel een relatief traag spel is. potjes van 10 minuten ben ik nog niet tegen gekomen.

ps: werkt het trouwens zo dat je je vrienden van steam ziet? of moet je die toevoegen in de game zelf?

[ Voor 10% gewijzigd door beebie121 op 21-08-2015 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 17:22

.je

Hmm ben wel benieuw. Iemand misschien wat leuke yt vids om te kijken (of iemand die het streamt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
beebie121 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:37:
Het valt me op dat AoA wel een relatief traag spel is. potjes van 10 minuten ben ik nog niet tegen gekomen.

ps: werkt het trouwens zo dat je je vrienden van steam ziet? of moet je die toevoegen in de game zelf?
In 1v1 willen korte potjes nog wel eens voorkomen. Zeker als je een stuk beter bent. Gemiddeld duurt een 1v1 potje zo'n 20min

Je moet je vrienden nog ingame toevoegen. Dit kan als ze wat zeggen in de general chat. Een klik op hun naam en dan rechts onderin bij de chat staat een +je bij een poppetje. Zo kan je ze ook uitnodigen voor matches die je host.
.je schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:50:
Hmm ben wel benieuw. Iemand misschien wat leuke yt vids om te kijken (of iemand die het streamt)?
www.AoAReplays.com zijn een hoop videos te vinden. Ook van toernooitjes enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serdadu
zou ik het kunnen draaien op bootcamp MB pro 2014 intel Iris 1,5gb ?
heb namelijk nog niks gelezen over de mac versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tycho206 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:34:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Het is een tof spel maar je merkt dat er nog weinig spelers zijn, dit is jammer want hierdoor moet je soms wat langer wachten bij multiplayer.
niet zo vreemd dat er weinig multiplayer nog is, je hebt alleen maar de beta mensen. en een dele van pre orders zullen niet de beta ingaan.
en natuurlijk genoeg mensen die niet zo snel meer pre orderen.

ben verder wel blij dat de potjes niet zulke snelle korte rush potjes zijn, nooit leuk gevonden in rts multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Verwijderd schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:48:
[...]

niet zo vreemd dat er weinig multiplayer nog is, je hebt alleen maar de beta mensen. en een dele van pre orders zullen niet de beta ingaan.
en natuurlijk genoeg mensen die niet zo snel meer pre orderen.

ben verder wel blij dat de potjes niet zulke snelle korte rush potjes zijn, nooit leuk gevonden in rts multiplayer
Ben helemaal met je eens wat betreft de snelle rush potjes! en er is minder micro-micro management nodig. Vind ik ook erg prettig.

Ik vind het een geweldige game!

Wat je zegt over de beta klopt denk ik niet, waarom zou je, als je hem hebt gepre-ordered nu niet spelen? je kan hem spelen dus ik denk dat iedereen ook zal gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beebie121 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 09:13:
[...]

Ben helemaal met je eens wat betreft de snelle rush potjes! en er is minder micro-micro management nodig. Vind ik ook erg prettig.

Ik vind het een geweldige game!

Wat je zegt over de beta klopt denk ik niet, waarom zou je, als je hem hebt gepre-ordered nu niet spelen? je kan hem spelen dus ik denk dat iedereen ook zal gaan spelen.
sommige willen geen spoiler mee maken, sommige spelen alleen single player, sommige willen pas spelen als het af is.

ik wil dit spel wel erg graag maar met wat pre roder fails wacht ik af, natuurlijk is deze groep zoals ik aan het groeien ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Ik preorder hem maar vast :) Ziet er goed uit!

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik was al zolang op zoek naar een mooie RTS en ik zag dit en dacht dit is het :)
Dus heb hem gepre-orderd. En ik vind hem echt tegek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Misschien leuk om alvast een lijst te maken met wie er allemaal spelen?

Tweaknaam:
Hexta
Steam:
https://steamcommunity.com/profiles/76561197992282479
AoA:
Stinos

[ Voor 9% gewijzigd door hexta op 25-08-2015 13:59 ]

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
  • Laatst online: 07-09-2023
Wat een toeval, heb afgelopen weekend Zero Hour weer geïnstalleerd waar ik mij vroeger dagen, maanden zo niet jaren mee vermaakt heb. En ik vond het eerlijk gezegd weer geweldig om te spelen haha :P . Nu loop ik deze title tegen het lijf, beetje bekeken en uitgezocht en ja dit lijkt best wel op generals, gewoon hoe de game zich ontwikkeld met units en resources, en gewoon het leger sfeertje en niet het scifi zoals starcraft. Voor mij al reden genoeg om deze game aan te schaffen 2 september :) .

[ Voor 15% gewijzigd door kidicoke op 24-08-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
kidicoke schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 13:09:
Wat een toeval, heb afgelopen weekend Zero Hour weer geïnstalleerd waar ik mij vroeger dagen, maanden zo niet jaren mee vermaakt heb. En ik vond het eerlijk gezegd weer geweldig om te spelen haha :P . Nu loop ik deze title tegen het lijf, beetje bekeken en uitgezocht en ja dit lijkt best wel op generals, gewoon hoe de game zich ontwikkeld met units en resources, en gewoon het leger sfeertje en niet het scifi zoals starcraft. Voor mij al reden genoeg om deze game aan te schaffen 2 september :) .
Je kan hem nu ook al aanschaffen via Steam. volgens mij 15% korting en je kan direct spelen :)

Het is echt een leuke game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Tweaknaam:
BeeBie121
Steam:
Beebsel

AoA: Clavenger

[ Voor 18% gewijzigd door beebie121 op 24-08-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho206
Tweaknaam:
Tycho206

Steam:
KaptinBoeh_NL

AoA:
Archer2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
Oke ik heb hem ook gepre-order, geinstalleerd en al, vanavond maar eens een klein uurtje spelen want echt tijd ervoor heb ik nog niet:). Iemand enig idee tot hoelang de beta loopt, is dat tot 2 sept of stopt het een paar dagen ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
kidicoke schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 13:50:
Oke ik heb hem ook gepre-order, geinstalleerd en al, vanavond maar eens een klein uurtje spelen want echt tijd ervoor heb ik nog niet:). Iemand enig idee tot hoelang de beta loopt, is dat tot 2 sept of stopt het een paar dagen ervoor?
Volgens mij loopt het gewoon door tot 2 september en dan kan iedereen knallen.

VInd het wel een onwijs moeilijk spel zeg! Ik kan in skirmish tegen een medium AI niet eens winnen!!

Speel nu nog voornamelijk met USA. Vind dat redelijk makkelijk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidicoke
Heb nu meerdere skirmish potjes gespeeld, leuk spel! Zeker de centen waard voor mij. Ik neig het meest naar Cartel op dit moment, kan alleen nog niet echt vertellen waarom, het speelt gewoon lekker, tegen AI.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Edit:

Game geinstalleerd en gespeeld. Hardstikke leuke game. Precies in de stijl van C&C Generals maar dan met veel meer units en veel meer upgrades. Daarnaast zijn een aantal goede punten van RUSE en Wargame in de game gebruikt.

Zo moeten resources naar het HQ rijden voor er geld wordt verdient (net als in RUSE). Die units zijn dus kwetsbaar. Het alternatief is een FOB vlakbij maken (net als in RUSE). Een dingetje van wargame is dat vliegtuigen offmap worden ingeroepen. Per air ding kun je 3 vliegtuigen bestellen.

Single player is in de stijl van de ouderwetse C&C games, dus met lekker veel cutscenes en CNN news items :P .

[ Voor 89% gewijzigd door sdk1985 op 27-08-2015 01:21 ]

• serdadu
Xtr3me4me schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:03:
Ik heb hem ook, maar ik snap er geen hout van. Ik speel Skirimish en dan tegenstander AI en op easy en alsnog krijgt hij het voor mekaar om mij aan te vallen met tanks terwijl ik nog mijn heavy vehicle aan het bouwen ben.

Echt snap geen zak ervan, mijn resources gaan zooooooooo sloom. En heb ik 3 a 4 raff staan, 2 x alu en 2 x olie en dan alsnog!

Speel hem trouwens op alles Ultra wat ultra kan met 4 x msaa en blaas leuk met 122fps door het spel :P
Haha same here. Maar ik merk dat het echt per faction is wat snelste op gaat. Bij sommige kun je wel nog extra pomp stations plaatsen en de karretjes kun je sneller maken en meer lading laten dragen.

• Renzzie
Bijna alle factions hebben upgrades idd voor de centjes:
Chimera -> elke refinery kan je upgraden, gaat daardoor 2x zo snel
USA -> upgrades in tactical center (dacht ik?). Hier kan je je harvesters sneller laten rijden en grotere lading
Cartel -> drop off points neerzetten zodat ze sneller afleveren. Dit gaat echt veel sneller. Ook vanaf black ops krijg je meer geld binnen per lading. Ik meen 50%. Dus het is verstandig dit zsm te researchen.

• sdk1985
Xtr3me4me schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:03:

Wat doe ik toch fout?

Netjes, ik blijf op iets van 55 fps hangen op 2560x1080 en dan heb ik MSAA terug naar x2 gezet :P (660 Ti PE).

Gisteren eerste game tegen very easy gedaan en dat duurde 70 minuten, maar wel gewonnen :P. Daarna tegen medium en dat was in 50 minuten klaar. Dat was wel echt een stuk pittiger. De medium ai viel op meer plekken aan, met zwaardere voertuigen (meteen stryker ipv humvee) en gebruikte in de endgame ook de stealth b2 bombers en zelfs een nuke. Ik had nog wel het probleem dat ik circa 75% van de map controleerde maar ondanks 30.000 geld geen vuist kon maken omdat mijn tanks wel van papier leken.

• kidicoke
Ik heb hetzelfde probleem, vind dat de tanks soms wel erg snel kapot gaan. En die air attacks van AI blaast gewoon de helft van je army weg als je aanvalt :P . Omdat al die tanks zo lekker bij elkaar kruipen door de vele choke points en het volgen van wegen zijn ze easy target voor bombers. Vanavond maar weer ff oefenen 8)

[ Voor 5% gewijzigd door kidicoke op 27-08-2015 14:51 ]

• beebie121
sdk1985 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:06:
Edit:

Game geinstalleerd en gespeeld. Hardstikke leuke game. Precies in de stijl van C&C Generals maar dan met veel meer units en veel meer upgrades. Daarnaast zijn een aantal goede punten van RUSE en Wargame in de game gebruikt.

Zo moeten resources naar het HQ rijden voor er geld wordt verdient (net als in RUSE). Die units zijn dus kwetsbaar. Het alternatief is een FOB vlakbij maken (net als in RUSE). Een dingetje van wargame is dat vliegtuigen offmap worden ingeroepen. Per air ding kun je 3 vliegtuigen bestellen.

Single player is in de stijl van de ouderwetse C&C games, dus met lekker veel cutscenes en CNN news items :P .
Hoe speel je singleplayer dan? ik kan alleen skirmish doen in singleplayer.

Ik vind het echt briljant. maar ik wacht ff met online gaan totdat een maat van me kan spelen op 2 september. Hij heeft hem voor €6 goedkoper dan ik maar geen beta :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
beebie121 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:40:
[...]

Hoe speel je singleplayer dan? ik kan alleen skirmish doen in singleplayer.

Ik vind het echt briljant. maar ik wacht ff met online gaan totdat een maat van me kan spelen op 2 september. Hij heeft hem voor €6 goedkoper dan ik maar geen beta :P
Via een aparte game op steam (Act of Agression Press Preview). Kwam helaas wel een NDA bij.

• beebie121
ahh ok dan! ik dacht al wtf doe ik verkeerd :P
Maar goed nog een paar daagjes wachten op de SP.

ben wel beneiuwd hoor!

• sdk1985
Ik ben van plan wat vragen aan Eugen te gaan stellen. Heeft iemand nog goede vragen?
kidicoke schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:51:
Ik heb hetzelfde probleem, vind dat de tanks soms wel erg snel kapot gaan. En die air attacks van AI blaast gewoon de helft van je army weg als je aanvalt :P . Omdat al die tanks zo lekker bij elkaar kruipen door de vele choke points en het volgen van wegen zijn ze easy target voor bombers. Vanavond maar weer ff oefenen 8)
Ik had niet door dat je bij USA die tank armor upgrades nog per unit moet toepassen. Dat hielp een beetje... Verder zijn inderdaad AL je units weg als er zon ellendige B2 bomber aan komt zetten :P .

[ Voor 80% gewijzigd door sdk1985 op 27-08-2015 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho206
Wat ook wel een goeie tip van een andere speler is, om de replays te kijken. Hierdoor zie je wat sommige (betere) spelers doen en dit helpt best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik zou graag even testen hoeveel damage elke unit op een gebouw doet. Is nu een beetje gissen. Iemand die zich verveelt even een stel outposts kan neerkwakken :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Lijkt me ook wel een leuke game.
Binnenkort maar eens aanschaffen dan.
Kan ik eerst act of war nog even spelen, tijd geleden en nu lekker goedkoop op gog.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1 2 3 Laatste