Problemen met webhost, overstappen op goed(kope) VPS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Ik heb problemen met de shared reseller hosting waardoor ik genoodzaakt ben om over te stappen naar een alternatief. De webhost heeft de hoeveelheid RAM en toegewezen CPU kracht sinds een aantal weken verlaagd waardoor mijn website's flink in de problemen zijn komen.

De webhost beveelt mij een (voor mij) behoorlijk dure VPS aan van 25.- euro per maand + cPanel licentie. Ik heb gezegd dat ik wil kijken hoe het bevalt (op hun website adverteren ze met een 7 dagen gratis proefperiode) en daarmee ben ik akkoord gegaan, alhoewel dit niet expliciet is vermeld in de mail.

Vandaag heb ik mijn main site overgezet naar de VPS en verscheidende onderdelen (waaronder Apache) geconfigeerd. Vooralsnog loopt de website behoorlijk traag (+/- 5 seconden per pagina). De webhost zegt nu dat ik wellicht een duuder (!!!) pakket moet nemen omdat 1 CPU wellicht niet genoeg is. Ik heb verteld dat ik van de VPS af zie, maar nu dreigt de webhost dat ik één keer het maandbedrag moet betalen; er was namelijk niet expliciet vermeld dat het om een proefperiode ging in de mail.

Ik ben het zat, ik ga over op een andere server. Kunnen jullie mij een goede en goedkope server aanbevelen? Hieronder mijn eisen op een rij gezet.
  • 50 GB opslag (minium vereiste)
  • 1.000 GB bandwidth
  • 2 GB ram
  • Zo snel mogelijke CPU :P
  • 1 ipv4 adres
Een provider die ik op het oog heb is TransIp (€19,50 per maand met cPanel licentie). Zij adverteren met SSD schijven (alhoewel ik dit betwijfel, het gaat waarschijnlijk om een SSD cache) en laatste generatie Xeon CPU's. Jammer genoeg beschikt deze VPS maar over 1 GB ram en kost het monitoren van de server €9,99 per maand extra. Hebben jullie alternatieven? YourHosting biedt helaas geen cPanel licentie.

Bedankt!

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:22
Ik heb een eigen server waar je eventueel bij kan komen voor een klein bedrag.
Je dient zoals het er nu naar uit ziet wel voor een eigen panel te kijken.
Mocht je interesse hebben ,laat het weten, vrijblijvend :)

Dell PowerEdge R320
Intel Xenon E5 - 1410 @ 2.8GHz
64GB REG ECC geheugen
Kan op een WD Black 2TB geplaatst worden.
Dell iDRAC 7 Enterprise
Amsterdam euNetworks

[ Voor 28% gewijzigd door webgangster op 12-03-2015 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucasftw
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-08 14:55
Ik zou je het volgende aan kunnen bieden voor €16,50 incl. BTW per maand:

DirectAdmin managed VPS: 2GB RAM, 80 GB opslag (Raid 10 HDD), 1 core @ Xeon E5 3,7GHz, 2 IPv4 adressen (1 IPv4 adres gratis inbegrepen voor nameservers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TransIP heeft puur SSD :)

Heb er zelf ook een paar VPS server gehad en het draait daar enorm stabiel (in de afgelopen 12 maanden 2 minuten downtime gehad vanwege een DDoS aanval) + snel.

Ik heb zelf wat snelheidtests gedaan en kwam uit om 550MB/s lees- en schrijfsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
TransIP lees ik veel positieve en negatieve verhalen over, de i/o waarde ligt bij de een op 30Mb en bij anderen (zoals hierboven) op 550Mb. Ik laat het even in het midden wat het is.

Zijn er nog andere betrouwbare providers? Strato heeft bijvoorbeeld een goed aanbod (4 cores, 8 GB ram, 200 GB SSD) voor €16.- per maand. cPanel licentie erbij en ik ben voor €30.- euro per maand klaar (alsnog behoorlijk duur, maar ik moet voorlopig toch iets).

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 23:13

ZeroCode

Woopie

Strato lees je ALLEEN maar slechte verhalen over. Ikzelf zit ook bij transip, tot nu toe geen spijt van gehad. Wellicht zijn er goedkopere hosters, maar mijn ervaring is dan ook duidelijk: goedkoop is absoluut duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 10:02

Foamy

Fulltime prutser

Waar zit de bottleneck van je site? Is dit echt puur CPU-wise? Of is er meer aan de hand? Als je weet wat je ongeveer nodig gaat hebben qua resources is het ook makkelijker kijken voor wat je nodig hebt qua VPS/hosting..

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:21

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-10 22:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DO mag zich eigenlijk geen VPS noemen, je kunt namelijk niet zelf een kernel installeren.

Althans, je kunt hem wel installeren maar hij wordt niet gebruikt. Je bent verplicht een kernel te kiezen uit het door DO aangeboden lijstje van kernels. Wil je zelf een kernel compileren of een beta versie van je distributie draaien dan gaat dat dus niet.

Als een buitenlandse provider een optie is raad ik OP aan eens bij Vultr.com te kijken. In NL is TransIP een goede optie.
Pagina: 1