Ik wil binnenkort een nieuwe desktop-pc kopen waar ik o.a. de laatste games op wil kunnen spelen. Alleen komt hij in de woonkamer te staan, dus ik zoek een PC die in elk geval behoorlijk stil is als hij weinig doet (of als er iemand surft of met Office bezig is). Als ik een game speel, mag hij af en toe wel "blazen".
Ik lees wel de guides hier op Tweakers, maar die zijn vooral voor componenten. Ik zie mezelf niet een PC in elkaar zetten, dus ik zoek een kant-en-klare stille desktop PC. Een koopadvies voor een specifieke PC mag, maar ik vraag me ook af hoe ik in een winkel een stille PC vind. "Even luisteren" in de winkel werkt niet echt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, surfen, maar ook games spelen en video monteren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximumprijs, maar ik dacht aan < EUR 1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis, printer, scanner, boxjes.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 256 GB SSD, harde schijf van minimaal 500 GB, snelle (maar niet allerlaatste generatie - dacht meer aan voorlaatste generatie) videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee
Ik lees wel de guides hier op Tweakers, maar die zijn vooral voor componenten. Ik zie mezelf niet een PC in elkaar zetten, dus ik zoek een kant-en-klare stille desktop PC. Een koopadvies voor een specifieke PC mag, maar ik vraag me ook af hoe ik in een winkel een stille PC vind. "Even luisteren" in de winkel werkt niet echt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, surfen, maar ook games spelen en video monteren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximumprijs, maar ik dacht aan < EUR 1000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis, printer, scanner, boxjes.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 256 GB SSD, harde schijf van minimaal 500 GB, snelle (maar niet allerlaatste generatie - dacht meer aan voorlaatste generatie) videokaart
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee
Ga je overklokken?
Nee