Hoe vind ik een stille game-pc?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600543

Topicstarter
Ik wil binnenkort een nieuwe desktop-pc kopen waar ik o.a. de laatste games op wil kunnen spelen. Alleen komt hij in de woonkamer te staan, dus ik zoek een PC die in elk geval behoorlijk stil is als hij weinig doet (of als er iemand surft of met Office bezig is). Als ik een game speel, mag hij af en toe wel "blazen".

Ik lees wel de guides hier op Tweakers, maar die zijn vooral voor componenten. Ik zie mezelf niet een PC in elkaar zetten, dus ik zoek een kant-en-klare stille desktop PC. Een koopadvies voor een specifieke PC mag, maar ik vraag me ook af hoe ik in een winkel een stille PC vind. "Even luisteren" in de winkel werkt niet echt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Office, surfen, maar ook games spelen en video monteren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximumprijs, maar ik dacht aan < EUR 1000.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, toetsenbord, muis, printer, scanner, boxjes.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minimaal 256 GB SSD, harde schijf van minimaal 500 GB, snelle (maar niet allerlaatste generatie - dacht meer aan voorlaatste generatie) videokaart

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Die zul je moeilijk vinden...die moet je bouwen.
Daarnaast zijn er genoeg webshops die voor jou voor ongeveer 60 euro een pc in elkaar zetten. Azerty doet dat en voor 90 euro zetten ze de pc in elkaar en installeren ze Windows erop mits je die bij je winkelwagentje hebt gedaan ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Een 1000 euro kant en klaar systeem is een €650 zelfbouw systeem, zolang je dat maar weet. Daarnaast zijn prebuilds bijna nooit stil. Dunne cases, stock Intel koeler...

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted.van.es
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 13:43
Voor een stille pc zou je hem echt zelf moeten maken, en dan zou ik sowieso een grote noctua koeler en een msi gtx 9xx serie videokaart. Een msi omdat die erg stil zijn. En de gtx 9xx serie omdat die veel zuiniger is dan de concurrente. Dan zou ik als voeding een corsair ax760 halen omdat die tot 530 watt z'n fan stil laat staan. En omdat hij in de woonkamer komt zou ik een itx moederbord kiezen. Let op wel een moederbord waar de koeler op past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:05
pwillemske schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:20:
Die zul je moeilijk vinden...die moet je bouwen.
Daarnaast zijn er genoeg webshops die voor jou voor ongeveer 60 euro een pc in elkaar zetten. Azerty doet dat en voor 90 euro zetten ze de pc in elkaar en installeren ze Windows erop mits je die bij je winkelwagentje hebt gedaan ;)
Inderdaad gewoon bij Azerty laten doen. Al 2 keer laten doen en tevreden met het resultaat (en service).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-07 21:55
Inderdaad, zelfbouw (of laten assembleren) is de enige optie. Je wilt een kast uitkiezen die isolatie heeft van binnen zodat trillingen en dergelijke niet door komen.

Enkele pointers:
- Kies alleen componenten met grote fans. Een goede CPU koeler met 120mm fan is prima. Een videokaart met aftermarket cooler is zo goed als altijd stiller dan reference. MSI met zijn TwinFrozr is een uitstekende keuze.
- Neem een kast die echt ontwikkeld is om stil te zijn. Een Corsair Obsidian 550D bv heeft isolatie op meerdere plekken. En ook over de fans in de voorkant is nagedacht,er zit een plaatje voor dus de lucht komt van de zijkant. Dit zorgt ervoor dat je de fan zelf niet meer hoort.
- Neem een zuinige voeding en pak een kast met t liefst de voeding onderin. Ook dit draagt bij aan de stilte.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 13:12

MeltedForest

Lenny-t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-07 19:09
[b]evert67 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:15:Ik zie mezelf niet een PC in elkaar zetten, dus ik zoek een kant-en-klare stille desktop PC.
Waar woon je? Misschien is er een tweaker die je wel met een computer wilt helpen? Ik heb pasgeleden voor iemand een pc in elkaar gezet. Was gezellig en de persoon in kwestie was blij met het resultaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-07 00:18

Tribits

Onkruid vergaat niet

Je kan op zich best wat aardigs krijgen voor dat bedrag. Je kan flink besparen door voor een R9 290 te kiezen maar die zijn in het algemeen een stuk minder stil dan de GTX970 kaarten en ontwikkelen bovendien teveel warmte om in een kast als de Silencio 550 te plaatsen. Moederbord kan eventueel ook nog wat goedkoper. Koeler even gekozen omdat deze volgens specs in de kast past, wist even niet meer hoe absoluut die hoogte is bij de Silencio 550, anders zijn andere koelers misschien een betere optie.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,95€ 179,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 84,95€ 84,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 357,95€ 357,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 52,95€ 52,95
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)€ 66,95€ 66,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 58,95€ 58,95
1Seasonic S12G 450W€ 72,90€ 72,90
1Crucial MX100 256GB€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 995,45

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:32
Bijna goed.

Puntje 1 en 2 van het DAA beleid heb je wel gedaan.
Nu alleen nog puntje 3:
"Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.[..]
Zie: DAA beleid

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-07 19:09
Ik denk dat de topicstarter meer advies wil hoe hij aan een stille pc komt, dan dat er een stil systeem voor hem wordt samengesteld. Misschien dat het topic dan verkeerd staat, maar dat is voor de moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 661498

Je hebt trouwens genoeg 'guides' op het internet, zoals op hardware.info (bij advies) waar ze met video uitleggen hoe je een pc in elkaar kan zetten en waar je op moet letten. Als je een kast van de IKEA in elkaar kan zetten, moet dit ook lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank iedereen. Ik heb met Azerty gebeld en ze zetten idd computers voor je in elkaar. Hele goede tip!

Dus nu ga ik me eens in de componenten verdiepen met jullie tips als richtlijn. Ik laat weer van me horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op die pagina had Azerty me ook al gewezen. Ben een beetje nieuw in deze wereld, maar ik leer snel :).

Azerty beval me al een stille behuizing aan (Coolermaster silencio) en een waterkoeling voor de CPU (van Coolermaster of Corsair).

Hebben jullie nog tips (of wellicht links naar reviews) voor met name:
  • Voedingen met coolers die stil zijn als ze niet veel power hoeven te leveren? (Wat ik al schreef, als ik een spel speel vind ik het niet erg als de pc een beetje blaast, maar ik wil wel graag dat hij stil is als hij niks doet.)
  • Grafische kaarten met fans die niet al teveel herrie maken als ze niet veel power hoeven te leveren. (Azerty vervangt geen koelingen op grafische kaarten.)
Dank wederom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Waterkoeler vermijden, altijd luidruchtig. Neem gewoon een luchtkoeler als een Gelid Tranquillo, óf als je voor de gigastille Fractal Design R5 gaat, een Thermelright True Spirit 140 Power. Een stille voeding is een S12G. Voor het advies over voedingen kan je ook terecht bij The Mask op het forum, hij heeft een speciaal topic voor alleen voedingen. Leuke GPU die bij huis-tuin-keukentaken stil is is een Asus GTX970: deze is tot 65°C volledig passief en maakt dus helemaal geen geluid.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je antwoord, MK. Maar is een waterkoeler echt luidruchtiger dan een fan? Meestal hoor ik toch het omgekeerde. Dat zei Azerty ook.
Een stille voeding is een S12G. Voor het advies over voedingen kan je ook terecht bij The Mask op het forum, hij heeft een speciaal topic voor alleen voedingen.
Heb je een link voor mij naar The Mask? Wat ik al schreef, ben een beetje een newbie hier.
Leuke GPU die bij huis-tuin-keukentaken stil is is een Asus GTX970: deze is tot 65°C volledig passief en maakt dus helemaal geen geluid.
Die heb ik even gegoogled en dat klinkt heel goed! Precies wat ik zoek!

Ik wil even zeggen dat ik dit echt een geweldig forum vind. Dank iedereen voor de goede tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 20:31

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Een PC is net zo stil als de luidste fan (:

Show me your moves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-07 00:18

Tribits

Onkruid vergaat niet

Anoniem: 600543 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:56:
Dank voor je antwoord, MK. Maar is een waterkoeler echt luidruchtiger dan een fan? Meestal hoor ik toch het omgekeerde. Dat zei Azerty ook.
Zie bijvoorbeeld reviews: Hoe 'cool' zijn waterkoelsetjes? Negen kant-en-klare sets op een rij voor meer informatie.
Heb je een link voor mij naar The Mask? Wat ik al schreef, ben een beetje een newbie hier.
Voeding advies en informatie topic - Deel 30

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Anoniem: 600543 schreef op zondag 15 maart 2015 @ 21:56: Meestal hoor ik toch het omgekeerde. Dat zei Azerty ook.
Azerty kan zoveel zeggen, die willen verkopen. In hun geval dus liever een waterkoeler dan een luchtkoeler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Waarbij bij normle luchtkoelers de fan vrijwel altijd idled en pas bij load harder gaat lopen, ijft bij een waterkoeler de pomp altijd lopen en brommen. Waterpompen zijn zeker niet de stilste. En de link naar het voedingentopic is al gegeven :)

Pagina: 1