Software voor wachtwoorden beheer

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31
Hallo,

Ik gebruik zelf (mac) iCloud sleutelhanger. Perfect vind ik.

Maar voor windows? Wat zijn jullie ervaringen met goede wachtwoord beheer tools voor windows.
Welke zijn makkelijk in gebruik, en hebben jullie goede ervaring mee?

Bedankt!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik maak gebruik van twee tools:

1) KeePass voor beheer van wachtwoorden op m'n werk (ik heb maar één werklaptop en dan voldoet KeePass prima)
2) Lastpass voor al m'n persoonlijke wachtwoorden, omdat ik privé meer apparaten gebruik en LastPass alles prima synchroniseert.

We are shaping the future

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31
Maar Lastpass is niet geschikt voor het werk?

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:56
Lastpass is ook geschikt voor werk. Er is zelfs een Lastpass Enterprise versie die veel tooling biedt specifiek in een (grotere) bedrijfsomgeving zoals beheer en logs.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:08
mister9 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:53:
Dat hangt meer af van de policy op het werk. Staan ze toe dat wachtwoorden buiten de deur opgeslagen worden? LastPass is ongetwijfeld behoorlijk veilig, maar je hebt zelf niet de volledige controle over die veiligheid. Dus zekerheid heb je nooit.

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ik gebruik persoonlijk gewoon Lastpass op het werk. Ik vertrouw hun technologie meer dan de technologie van Firefox Sync voor wachtwoorden. Ik weet niet of Chrome het beter doet.

Je moet natuurlijk wel structureel je computer uitloggen als je er niet achter zit, zeker indien je automatische log-in gebruikt op Lastpass, wat de meesten van ons waarschijnlijk wel doen.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Heb je dit topic al gezien? [Password Managers] Discussie- en reviewtopic

for what it is worth: de wachtwoorden die ik (op meerdere machines) moet benaderen heb ik liever niet in de cloud. Om die reden gebruik ik Keepass. Ik heb daartoe een master-db aangemaakt op een share om mijn NAS.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
mister9 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:53:
Op zich wel, maar ik wil niet dat mijn werkwachtwoorden op een server staan die buiten het bedrijf valt. Dat hou ik liever in eigen beheer met KeePass.

Ik kan toch niet bij spullen van werk zonder die specifieke laptop, dus werkwachtwoorden in de cloud opslaan voegt weinig toe.

We are shaping the future

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.