Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Bedoeling is dat dit systeem de komende jaren opnieuw de nieuwere games kan draaien (AC, BF, ...). Dit hoeft niet op ultra kwaliteit te zijn, maar toch liefst op high
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zou ik de upgrade doen met een budget van € 750
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding, SSD en HD neem ik over van mijn vorig systeem, net zoals muis en toetsenbord. Scherm zou ik graag vervangen, maar indien het budget dit niet zou toelaten gebruik ik voorlopig nog mijn oude scherm. Hieronder SSD en voeding die ik heb:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe Processor/mobo/geheugen samen met een nieuwe gpu
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar intel processor. Ik heb ook altijd met Nvidia gpu's gewerkt, maar de AMD's staan wel mooi geprijsd momenteel dus dit wil ik wel overwegen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter
Ga je overklokken?
Nee, dus ik heb ook geen aparte processorkoeler voorzien. Indien dit toch aan te raden is (geluid?) mag dit uiteraard toegevoegd worden.
Hieronder dus wat ik al opgesteld heb volledig op basis van de BBG (ik heb hier helemaal geen ervaring mee dus gewoon bbg als startpunt genomen):
Probleem is nu dat ik hiermee dus net al over het budget ga. Waarop zou ik eventueel wat kunnen besparen? De kast? Ik wil wel sowieso een kast in het zwart en strak zonder al te veel tierlantijntjes en ledjes, etc.. Eventueel de processor?
Bedoeling is dat dit systeem de komende jaren opnieuw de nieuwere games kan draaien (AC, BF, ...). Dit hoeft niet op ultra kwaliteit te zijn, maar toch liefst op high
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zou ik de upgrade doen met een budget van € 750
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding, SSD en HD neem ik over van mijn vorig systeem, net zoals muis en toetsenbord. Scherm zou ik graag vervangen, maar indien het budget dit niet zou toelaten gebruik ik voorlopig nog mijn oude scherm. Hieronder SSD en voeding die ik heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze | € 61,77 | € 61,77 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 114,79 | € 114,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 176,56 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe Processor/mobo/geheugen samen met een nieuwe gpu
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar intel processor. Ik heb ook altijd met Nvidia gpu's gewerkt, maar de AMD's staan wel mooi geprijsd momenteel dus dit wil ik wel overwegen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter
Ga je overklokken?
Nee, dus ik heb ook geen aparte processorkoeler voorzien. Indien dit toch aan te raden is (geluid?) mag dit uiteraard toegevoegd worden.
Hieronder dus wat ik al opgesteld heb volledig op basis van de BBG (ik heb hier helemaal geen ervaring mee dus gewoon bbg als startpunt genomen):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 196,90 | € 196,90 |
| 1 | MSI B85-G41 PC Mate | € 70,70 | € 70,70 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 365,90 | € 365,90 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 104,- | € 104,- |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 60,50 | € 60,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 798,- | |
Probleem is nu dat ik hiermee dus net al over het budget ga. Waarop zou ik eventueel wat kunnen besparen? De kast? Ik wil wel sowieso een kast in het zwart en strak zonder al te veel tierlantijntjes en ledjes, etc.. Eventueel de processor?