Upgrade Game PC

Pagina: 1
Acties:

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-03 19:52
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Bedoeling is dat dit systeem de komende jaren opnieuw de nieuwere games kan draaien (AC, BF, ...). Dit hoeft niet op ultra kwaliteit te zijn, maar toch liefst op high

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst zou ik de upgrade doen met een budget van € 750

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding, SSD en HD neem ik over van mijn vorig systeem, net zoals muis en toetsenbord. Scherm zou ik graag vervangen, maar indien het budget dit niet zou toelaten gebruik ik voorlopig nog mijn oude scherm. Hieronder SSD en voeding die ik heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze€ 61,77€ 61,77
1Samsung 840 EVO 250GB€ 114,79€ 114,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 176,56

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe Processor/mobo/geheugen samen met een nieuwe gpu

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar intel processor. Ik heb ook altijd met Nvidia gpu's gewerkt, maar de AMD's staan wel mooi geprijsd momenteel dus dit wil ik wel overwegen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter :)

Ga je overklokken?
Nee, dus ik heb ook geen aparte processorkoeler voorzien. Indien dit toch aan te raden is (geluid?) mag dit uiteraard toegevoegd worden.

Hieronder dus wat ik al opgesteld heb volledig op basis van de BBG (ik heb hier helemaal geen ervaring mee dus gewoon bbg als startpunt genomen):

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 196,90€ 196,90
1MSI B85-G41 PC Mate€ 70,70€ 70,70
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 365,90€ 365,90
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,-€ 104,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 60,50€ 60,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 798,-

Probleem is nu dat ik hiermee dus net al over het budget ga. Waarop zou ik eventueel wat kunnen besparen? De kast? Ik wil wel sowieso een kast in het zwart en strak zonder al te veel tierlantijntjes en ledjes, etc.. Eventueel de processor?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Hoe ziet je huidige systeem eruit. Toch niet zoals in Game PC \[600€]? Daar hoeft maar heel weinig aan aangepast te worden...

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-03 19:52
Nee, ik heb toen de wijzigingen niet uitgevoerd. Enkel een SSD in mijn systeem ingebracht met Win 8.1 en de voeding aangezien mijn oude voeding het begeven had.

Mijn huidig systeem:
CPU Intel Core i7 920 @ 2.67GHz Bloomfield 45nm Technology
RAM 6,00 GB Triple-Channel DDR3 @ 534MHz (8-8-8-24) Samsung M378B5673EH1-CH9
Mobo Packard Bell IPOWER G5630 Intel X58 Southbridge: 82801JR (ICH10R)

MSI N660 TF 2GD5/OC

Op zich ben ik zeker tevreden over de snelheid van mijn processor, maar de laatste tijd krijg ik geregeld een clock_watchdog_timeout error en blijkbaar is dit omdat de pc geen respons krijgt van een van de cores van mijn cpu. Ik vrees dus dat het tijd wordt om deze te vervangen. Wat dus ook een vervanging van het RAM en mobo met zich meebrengt.

De GTX660 die ik momenteel heb zou ik graag upgraden naar een GTXx70 versie om toch iets meer power te hebben want de GTX660 begint voor de nieuwere games de ondergrens te worden om deze op deftige setting te kunnen spelen.

Kast moet ook vervangen worden aangezien mijn vriendin en ik een nieuw huis gekocht hebben met open living en bureau, en ze dus een discretere kast wil :)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36
Voor de processor zou ik een 4460 aanraden. Verschil tussen de twee ga je niet merken.

Koeler; pricewatch: Scythe Mugen 4

Voor de behuizing zou je deze in overweging kunnen nemen; pricewatch: NZXT S340 Zwart

Videokaart; wat dacht je van een R9 290? pricewatch: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
Scheelt niet veel in prestaties maar wel in de prijs.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:45
Ik roep het wel vaker omdat ik er zelf goede ervaringen mee heb.
Misschien kun je voor de videokaart bij V&A kijken, meestal wel wat (niet de reference kaarten nemen) te vinden voor redelijke prijzen met garantie:
http://tweakers.net/categ...GFhZKOkrmxsbGEMpIKba2thYA

• Ted.van.es
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-03 07:13
Ik zou overwegen om een mini-itx computer te maken omdat die kleiner zijn en met prestaties niks uit maken zolang je maar met een haswell cpu gaat en met 1 videokaart.
Als video kaart zou ik zeker een nvidia gtx9xx serie nemen omdat die veel zuiniger zijn dan alle concurrente met de zelfde prestaties. Ik zou dan wel de i5 4590 nemen omdat hij wel wat sneller is en ik voor een computer niet zou letten op 20 euro verschil. Als koeler is een scythe mugen 4 wel een goede keuze. Maar die past niet op elke mini-itx.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:36
ITX is duurder dan µATX.
En het prestatieverschil tussen een 4460 en 4590 ga je echt niet merken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1