Ik ben erover aan het nadenken om mijn PC te vernieuwen. De bedoeling is om hiermee games zoals de nieuwe AC en BF4 te kunnen spelen.
Als budget heb ik momenteel +- 600€ vooropgesteld. Dit is wel exclusief GPU aangezien ik zelf al over volgende GPU beschik:
Ook de HD van 1TB uit men oude PC zal ik hergebruiken. In de nieuwe voorzie ik dus enkel een SSD.
Als eerste poging kom ik tot volgende opstelling:
Mijn vraag was nu vooral of de CPU en Moederbord OK zijn, want hier heb ik helemaal geen kennis van. Overklokken ben ik niet direct van plan, een CPU koeler heb ik dus niet voorzien, maar mag toegevoegd worden indien dit nodig is.
De grafische kaart is op dit moment nog wel ok, maar indien nodig kan er later eventueel een 2e worden toegevoegd. Is de voeding op dat moment nog goed genoeg?
Alvast bedankt!
Als budget heb ik momenteel +- 600€ vooropgesteld. Dit is wel exclusief GPU aangezien ik zelf al over volgende GPU beschik:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI N660 TF 2GD5/OC | € 174,05 | € 174,05 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 174,05 | |
Ook de HD van 1TB uit men oude PC zal ik hergebruiken. In de nieuwe voorzie ik dus enkel een SSD.
Als eerste poging kom ik tot volgende opstelling:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 208,95 | € 208,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87P-D3 | € 98,40 | € 98,40 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 59,50 | € 59,50 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 53,20 | € 53,20 |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 81,- | € 81,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 563,55 | |
Mijn vraag was nu vooral of de CPU en Moederbord OK zijn, want hier heb ik helemaal geen kennis van. Overklokken ben ik niet direct van plan, een CPU koeler heb ik dus niet voorzien, maar mag toegevoegd worden indien dit nodig is.
De grafische kaart is op dit moment nog wel ok, maar indien nodig kan er later eventueel een 2e worden toegevoegd. Is de voeding op dat moment nog goed genoeg?
Alvast bedankt!