Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-11 00:05
Ik zoek een?
Een telefoon met de volgende eigenschappen
1: Het moet een dunne telefoon zijn maximaal ongeveer 7mm, hoe dunner hoe beter.
2: Minimaal 5" scherm
3: 4G ondersteuning (KPN)
4: Lollipop of een update daar naartoe ooit (nice to have)
5: Een redelijke goede camera voor huis/tuin/keukenkiekjes
6: Krasbestendig, ik gebruik geen hoesjes dus het moet een beetje krasbestendig zijn
7: Chinaphone: omdat ik een "exclusieve telefoon" wel tof vind, wil kijken of "chinaphones" al beter zijn geworden ten opzichte van 1,5 jaar geleden en natuurlijk niet de hoofdprijswil betalen

Wat is je budget?
Maximaal €450, maar dat is ook een beetje rekbaar

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Normaal gebruik, internetten, mail, agenda, whatsapp, ben geen gamer oid, Heb nu een Motorola G 4g, deze vind ik te klein, te dik en niet snel genoeg

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf gevonden:
1: Oppo r5, heeft alleen geen lollipop update, zal er ook niet komen.
2: Vivo x5 max, niet de juiste 4G (?) en onbekend of er een lollipop update komt(?)

Welke vragen heb je hier nog over?
1: Zijn er meer phones die aan bijna mijn wensen voldoen?
2: Waar kan ik deze aanschaffen?

De tijd leert of het tij keert

Verwijderd

Je kan de Gionee Elife S7 aan je lijstje toevoegen. Toen deze werd aangekondigd was het de dunste smartphone ter wereld (5.5 mm) maar is ondertussen achterhaald. Als het goed is komt deze volgende week uit (18 maart) maar ik zie dat er kans is dat hij boven je budget uitkomt. Even afwachten...

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
KPN band 20 ondersteuning + erg dun is in China zo goed als onmogelijk. Elk erg dun model heeft alleen ondersteuning voor band B1/3/7. Je zou 1 a 2 maand kunnen wachten op de Huawei Honor 6 Plus, die in Nederland verkocht gaat worden, waarschijnlijk met ondersteuning voor band 20.

• raq
De elife s7 lijkt een mooi toestel qua specs, ik ga m in de gaten houden. Hij gaat €399 kosten in europe volgens de eerste berichten, lijkt me niet verkeerd

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
benbaba schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 20:39:
KPN band 20 ondersteuning + erg dun is in China zo goed als onmogelijk. Elk erg dun model heeft alleen ondersteuning voor band B1/3/7. Je zou 1 a 2 maand kunnen wachten op de Huawei Honor 6 Plus, die in Nederland verkocht gaat worden, waarschijnlijk met ondersteuning voor band 20.
Was Huawei P7 niet erg dun en met 4G?

• raq
Nog even over de Gionee elife s7, deze heeft een mediatek MT6752 processor. Hoe staat deze in verhouding tot de snapdragon processors?
Deze gionee wordt in reacties onder een nieuwsbericht een best wel afgebrand om deze processor en de prijs die men voor de telefoon vraagt.

Gionee wordt in Europa verkocht als kazam 552l zie hier een review. Release date nog niet bekend.

[ Voor 25% gewijzigd door raq op 12-03-2015 21:43 ]

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
raq schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 18:53:
Nog even over de Gionee elife s7, deze heeft een mediatek MT6752 processor. Hoe staat deze in verhouding tot de snapdragon processors?
Deze gionee wordt in reacties onder een nieuwsbericht een best wel afgebrand om deze processor en de prijs die men voor de telefoon vraagt.
Dat komt omdat diezelfde chip ook in telefoons gebruikt wordt van circa $200. Bijvoorbeeld in de Jiayu S3, iOcean Rock, Meizu M1 etc. Vergelijk de chip met de Snapdragon 615; wat 'langzamer' dan de S801, maar zeker een stuk sneller dan de S400 van de Moto G. Daarnaast geven gebruikers van de de Jiayu S3 aan dat hun telefoon- met MT6752 - in gebruik even snel voelt als S801 telefoons (bijvoorbeeld de oneplus one).

Gionee vraagt de hoofdprijs voor de S7 door het design en materiaalkeuze. Het toestel ondersteund in ieder geval wel alle 4G banden voor in NL; FDD B3/7/8/20 - en zo op het eerste gezicht in je enige ''exclusieve'' optie voor nu.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Mits je de 4G wens niet al te strikt neemt, de Xiaomi Note
5,7", 6,95mm, goede camera

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:20
Je kan de Jiayu S3 pakken al is die wel iets dikker (8.9mm)

• raq
4g is wel een harde eis en de jiayu vind ik te dik, daarnaast houd ik niet zo van plastic toestellen.

Ik ga voor de kazam 552l / gionee s7. De kazam kan ik in Duitsland bestellen (geen importkosten) en daar krijg je een gratis screen replacement als je je telefoon hebt laten vallen, wat mij geregeld gebeurd. Volgens mij krijg je ook drie jaar garantie, dat werd verteld op een YouTube filmpje dacht ik, al kan ik dat nergens anders terug vinden.
Eind mei/begin juni moet deze verkrijgbaar zijn. nog even wachten dus maar volgens mij het wachten wel waard.

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Je kunt anders ook kijken naar de Umi zero
Superdun en ong 200 euri

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Huaw schreef op maandag 23 maart 2015 @ 20:56:
Je kunt anders ook kijken naar de Umi zero
Superdun en ong 200 euri
Overbetaald ding. Zonde van je geld.
Net als een Kazam of wat voor slap merk ook.
Lees dat die Kazam 400€ moet gaan kosten.Daar is veel meer veel mooiers voor te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Momus op 23-03-2015 21:44 ]

• raq
Momus schreef op maandag 23 maart 2015 @ 21:28:
[...]

Overbetaald ding. Zonde van je geld.
Net als een Kazam of wat voor slap merk ook.
Lees dat die Kazam 400€ moet gaan kosten.Daar is veel meer veel mooiers voor te krijgen.
Wat zou jij adviseren, rekening houdend met mijn wensen?

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-11 15:46

Sorbo

Uw hulp in huis!

Hij werd hier al eerder geopperd, maar ik plof hem er nog een keer in:

De Huawei Ascend P7.

-1080p 5" scherm
-4G ondersteuning
-Ruim binnen budget
-6.5mm dik
-Lollipop verwacht in eerste helft 2015

Het is geen telefoon die je veel ziet, geen opvallende telefoon ook, maar het fijne aan de Huawei is dat je wél je nederlandse garantie hebt zonder gerommel. Er geldt momenteel nog een 50 euro cashback op, dus als je m via Belsimpel bestelt betaal je uiteindelijk maar 246 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Sorbo op 27-03-2015 19:13 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
raq schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:02:
[...]

Wat zou jij adviseren, rekening houdend met mijn wensen?
Heb je nog even de tijd? Over een maand of 2 is de ZTE Z9 mini daar. Ruim binnen je budget en heeft eigenlijk alles wat je zoekt. Alleen de dikte is nog niet bekend.
Pagina: 1