Is er een (overwegend) Linuxgebruiker met een UHD monitor (of een Retina scherm als je Apple met Linux gebruikt) in de zaal, die wellicht al wat oplossingen heeft gevonden voor incompatibaliteitsissues?
Ik gebruik Linux Mint Cinnamon. Die auto-detect netjes de UHD monitor en verdubbelt alle graphics voor zover zij er zeggenschap over heeft.

Hoewel geen echte oplossing heb ik maar weer eens Opera geinstalleerd, en die werkt gewoon netjes mee. Grote tabs, grote adresbalk.

Ironisch is dat Opera geen eigen engine meer heeft, maar de source van Chromium daarvoor gebruikt.
Heb ik een truukje gemist om Chrome/Chromium gewoon te laten doen?
Maar ik kan geen oplossing vinden om het scrollen weer effectief te maken. Is hier een oplossing voor?

Ze mogen van mij nog wel wat groter. Wat zijn jullie favoriete themes voor programma's op een UHD monitor?
Ik gebruik Linux Mint Cinnamon. Die auto-detect netjes de UHD monitor en verdubbelt alle graphics voor zover zij er zeggenschap over heeft.
Chrome/Chromium
Erg irritant is dat Chromium UHD overal lijkt te ondersteunen, behalve in Linux. De tabs, icons en de adresbalk zijn mini. Je kan in de opties pagina's op 200% zoom by default zetten zodat het browsen normaal gaat, maar het blijft irritant.
Hoewel geen echte oplossing heb ik maar weer eens Opera geinstalleerd, en die werkt gewoon netjes mee. Grote tabs, grote adresbalk.

Ironisch is dat Opera geen eigen engine meer heeft, maar de source van Chromium daarvoor gebruikt.
Heb ik een truukje gemist om Chrome/Chromium gewoon te laten doen?
De muis
De muis is vet traag. Ik heb hiervoor een "startup application" aangemaakt om de deceleration bij het inloggen aan te passen:code:
1
| sh -c 'sleep 5s; LOGITECH=`xinput --list --short | grep -m1 "Logitech USB Optical Mouse" | cut -f2 | cut -d= -f2`; xinput --set-prop ${LOGITECH} "Device Accel Constant Deceleration" 0.5' |
Maar ik kan geen oplossing vinden om het scrollen weer effectief te maken. Is hier een oplossing voor?
GIMP
The Gimp had altijd al kleine icoontjes, maar nu zijn ze echt micro. Ik heb het Sv32 theme geinstalleerd om de icoontjes wat groter te maken.
Ze mogen van mij nog wel wat groter. Wat zijn jullie favoriete themes voor programma's op een UHD monitor?
🇪🇺 Buy from EU (GoT)