Keuze nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:06
Hallo alle,

Momenteel heb ik een GT640 videokaart. Helaas begint deze videokaart dubbel beeld te geven, en is hij toe aan een vervanging.

Mijn pc opstelling ziet er als volgt uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 237,95€ 237,95
1Asus H87-PRO€ 0,-€ 0,-
1Asus GT640-2GD3€ 74,50€ 74,50
1Acer G226HQL Zwart€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX€ 0,-€ 0,-
1MS-Tech MS-N650-VAL Reb. B€ 40,80€ 40,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 353,25

Nu zit ik zelf te twijfelen tussen 2 type videokaarten, aangezien dit echt de eerste keer is dat ik een eigen videokaart ga kopen, zit ik te twijfelen of hij wel compatible is met mijn setup, en of ik het maximale eruit kan halen. De 2 videokaarten die ik voor mijn ogen heb;
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 359,-€ 359,-
1EVGA GeForce GTX 970 4GB FTW ACX 2.0€ 369,95€ 369,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 728,95

Welk type videokaart kan ik het beste nemen? De games die ik vooral speel zijn; GTA IV (komt GTA V bij), Battlefield 3 & 4, nou wil ik ook een beetje rekening houden met toekomstige games. Mijn budget is voor de videokaart is tot 400 euro.

Ik ben er ook van op de hoogte door reviews etc, dat mijn power supply niet echt een topbrand is maar meer een 8)7 . Deze ga ik ook vervangen, en het budget hiervoor ligt rond de 100 euro. Hiervoor had ik in oog;
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair VS650 80plus€ 61,38€ 61,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 61,38

Wat zeggen jullie van mijn keuze? Zijn er nog enige verbeteringen etc?

Voron V0.2 | Prusa Core One+

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) :X.

Move naar CAA.

Eerlijk gezegd maakt het weinig uit welke van de twee videokaarten je neemt. Wat zijn je specifieke wensen?

Voor wat betreft je voedingskeus, dat is geen echte hoogvlieger. Kijk eens naar de openingspost van Voeding advies en informatie topic - Deel 30.

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:40

WCA

Ik zou persoonlijk voor de STRIX kaart gaan als je stilte wil, en de EVGA is marginaal sneller, maar heeft een wat luidere koeling (lees ik in de reviews tenminste) , je huidige PSU moet prima zijn, 650w is meer dan zat.

Share and Enjoy!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Die voeding iig niet nemen, te krachtig voor wat je wilt, en matige kwaliteit. pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular is wat duurder, maar veel betere kwaliteit.

Qua videokaart ben ik nog steeds groot fan van de R9 290, gezien de goede prijs ten opzichte van de GTX970. pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD is momenteel het leukste geprijst.

Wat dan ook nog leuk kan zijn, met het bespaarde geld, is een SSD. Eentje van 250GB past in het budget, als het geld op kan, en dat maakt je pc een heel stuk sneller voor je gevoel, en games als BF3 en BF4 zullen ook veel sneller opstarten.

People as things, that’s where it starts.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
GreNade schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:42:
Ik zou persoonlijk voor de STRIX kaart gaan als je stilte wil, en de EVGA is marginaal sneller, maar heeft een wat luidere koeling (lees ik in de reviews tenminste) , je huidige PSU moet prima zijn, 650w is meer dan zat.
Een MS-Tech voeding is prima? Wil je deze jongen z'n PC om zeep helpen?
Zo snel mogelijk vervangen dat ding, de voorgestelde Coolermaster V550 is van erg goede kwaliteit en geeft méér dan voldoende wattage.

Verder zou ik persoonlijk voor de Asus of MSI 970 GTX gaan; beide erg stille maar zeer snelle kaarten!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:40

WCA

Hmm, na even op internet gekeken hebben, lijkt het er inderdaad op dat die specifieke mstech voeding nogal veel problemen veroorzaakt... Idioot dat zoiets verkocht mag worden.

Heb zelf een corsair TX650, dat ding werkt al 5-6 jaar probleemloos.

Share and Enjoy!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Iedere MS-tech geeft veel problemen, geen uitzonderingen, net als Konig, Trust, Sweex en dat soort merken.

Bij Corsair is het heel erg uitkijken, maar als voedingsmerk doen ze in mijn boekje niet meer mee, hun goede voedingen zijn simpelweg te duur, en de rest is te matig.

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:06
br00ky schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:42:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) :X.

Move naar CAA.

[..]

Voor wat betreft je voedingskeus, dat is geen echte hoogvlieger. Kijk eens naar de openingspost van Voeding advies en informatie topic - Deel 30.
Sorry dat ik hem in het verkeerde fora had gezet. Ik zal hier voortaan op letten. Mijn specifieke wensen zijn, dat ik de games kan spelen op smooth FPS (nu merk ik nogal dat ik vaak stotter en FPS drops krijg, met nare game ervaringen als gevolg).

Ik heb ook de openingspost doorgelezen, en gegeken naar die voeding. Nu ik dat topic heb doorgelezen is het inderdaad niet een geweldige keuze. Ipv daarvan neem ik de voorgestelde Cooler Master V550.
VasZaitsev schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:42:
Die voeding iig niet nemen, te krachtig voor wat je wilt, en matige kwaliteit. pricewatch: Cooler Master V550 Semi-Modular is wat duurder, maar veel betere kwaliteit.

Qua videokaart ben ik nog steeds groot fan van de R9 290, gezien de goede prijs ten opzichte van de GTX970. pricewatch: Gigabyte GV-R929OC-4GD is momenteel het leukste geprijst.

Wat dan ook nog leuk kan zijn, met het bespaarde geld, is een SSD. Eentje van 250GB past in het budget, als het geld op kan, en dat maakt je pc een heel stuk sneller voor je gevoel, en games als BF3 en BF4 zullen ook veel sneller opstarten.
Ik neem als keuze de voeding. Met videokaarten van Gigabyte heb ik geen ervaring (heb altijd videokaarten gehad van Asus). Ik ben inderdaad van plan om een SSD erbij te nemen, hiervoor heb ik alleen op dit moment geen budget, maar die komt er zeker bij in :)

Voor de rest zie ik dat de mening over de videokaarten gelijk zijn, de meeste raden de Asus videokaart aan, aangezien de EVGA meer geluid produceert. Zijn er nog enige toevoegingen/dingen waar ik vooral rekening mee moet houden?

Voron V0.2 | Prusa Core One+

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat je niet lekker kan gamen op een GT640 verbaast mij weinig, mijn natte vinger zegt dat een R9 290/GTX970 4x sneller is.

Als je een R9 290 neemt, heb je opeens budget voor een SSD :+ GB maakt ook gewoon prima videokaarten, juist bij de R9 290 is de Asus versie niet zo denderend.

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

GreNade schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:56:
Hmm, na even op internet gekeken hebben, lijkt het er inderdaad op dat die specifieke mstech voeding nogal veel problemen veroorzaakt... Idioot dat zoiets verkocht mag worden.

Heb zelf een corsair TX650, dat ding werkt al 5-6 jaar probleemloos.
De TX was een goede serie, heb zelf de TX750W al jaren.

@TS

Die verhalen over EVGA vallen wel mee. Ik heb een EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0, ik heb een custom gekoeld systeem (dus meer fans in mijn FD R5 dan normaal zodat deze langzamer kunnen draaien en dus minder geluid maken). Ik hoor de GPU kaart nauwelijks in game. Tot circa 64 graden Celsius staat de ventilator zelfs stil.

Manusjes van alles kunnen multitasken

Pagina: 1