Beste medetweakers,
Het is tijd voor een nieuwe machine.
Ik hoop met een nieuwe PC weer jaren vooruit te kunnen.
Mijn huidige systeem komt uit 2010. met een ram (van 6 naar
en gpu upgrade in 2013
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe PC o.a. gebruiken voor gamen, photoshop, premiere en aftereffects, maar ook voor surfen op het wereldwijde web en digitaal tekst verwerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum prijs ligt rond de 2000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel beschik ik nog over een goed functionerende toetsenbord en muis. Mijn hoofdmonitor is een Samsung T220 en mijn secundaire monitor betreft een Philips 170S. Ik heb momenteel een GTX 660Ti van Asus, deze hoeft op zich niet mee. Ik wil graag een werkende 'reserve' pc hebben. Ohja, ik heb volgens mij ook nog een werkende DVD brander, alleen zal ik niet weten wanneer ik die voor het laatst gebruikt heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU. Zelf zat ik te denken aan een i7 4790k. Een gemiddelde SSD, niet te klein, niet te groot.
ook het liefst ook een nieuwe GPU, als het kan een die zowel bij het gamen een tijd vooruit kan, als een die het maximale uit adobe kan halen. (Cuda, multiprocessing etc.) 16 GB RAM zal ook wel fijn zijn op zich. Ik ben nogal vaak met veel dingen tegelijk bezig.
Een systeem met een goede data opslag RAID mogelijkheid heeft ook mijn voorkeur
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel (i7). Werk nu nog op een AMD Phenom x4 910e
Voor GPU gaat mijn voorkeur uit naar nvidia.
Voor de RAM heb ik eigelijk geen idee wat het beste is. corsair? kingston?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zal fijn zijn als mijn PC niet klinkt als een opstijgende straaljager met turboflaps. Stilte is dus wel belangrijk zolang dit prijstechnisch niet ten nadele komt van de preformance.
Ga je overklokken?
Nope.
Ik ben benieuwt naar jullie tips.
Thx!
Het is tijd voor een nieuwe machine.
Ik hoop met een nieuwe PC weer jaren vooruit te kunnen.
Mijn huidige systeem komt uit 2010. met een ram (van 6 naar
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe PC o.a. gebruiken voor gamen, photoshop, premiere en aftereffects, maar ook voor surfen op het wereldwijde web en digitaal tekst verwerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximum prijs ligt rond de 2000 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel beschik ik nog over een goed functionerende toetsenbord en muis. Mijn hoofdmonitor is een Samsung T220 en mijn secundaire monitor betreft een Philips 170S. Ik heb momenteel een GTX 660Ti van Asus, deze hoeft op zich niet mee. Ik wil graag een werkende 'reserve' pc hebben. Ohja, ik heb volgens mij ook nog een werkende DVD brander, alleen zal ik niet weten wanneer ik die voor het laatst gebruikt heb.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede CPU. Zelf zat ik te denken aan een i7 4790k. Een gemiddelde SSD, niet te klein, niet te groot.
ook het liefst ook een nieuwe GPU, als het kan een die zowel bij het gamen een tijd vooruit kan, als een die het maximale uit adobe kan halen. (Cuda, multiprocessing etc.) 16 GB RAM zal ook wel fijn zijn op zich. Ik ben nogal vaak met veel dingen tegelijk bezig.
Een systeem met een goede data opslag RAID mogelijkheid heeft ook mijn voorkeur
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel (i7). Werk nu nog op een AMD Phenom x4 910e
Voor GPU gaat mijn voorkeur uit naar nvidia.
Voor de RAM heb ik eigelijk geen idee wat het beste is. corsair? kingston?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zal fijn zijn als mijn PC niet klinkt als een opstijgende straaljager met turboflaps. Stilte is dus wel belangrijk zolang dit prijstechnisch niet ten nadele komt van de preformance.
Ga je overklokken?
Nope.
Ik ben benieuwt naar jullie tips.
Thx!