Toon posts:

Ghetto PC build

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Web browsen, schrijven en YouTube kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Graag zo goedkoop mogelijk

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ja, ik heb nog een tweede hands CRT TV uit mijn kindertijd. Heb ik vroeger Super Mario 64 op gespeeld.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Een goedkope muis en toetsenbord zou niet verkeerd zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ja, het moet zo goedkoop mogelijk zijn.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Ja, want de raspberry pi is niet bepaald echt het snelste ding dat er is. 8)7

#ProductPrijsSubtotaal
1Raspberry Pi 2 Model B 1GB€ 36,95€ 36,95
1Kingston microSDHC 32GB Class 10 + Adapter€ 12,61€ 12,61
1Club 3D HDMI to VGA Adapter cable€ 34,50€ 34,50
1Microsoft Wired Keyboard 200 for Business Zwart€ 7,26€ 7,26
1Eminent Optical Mouse Holland€ 1,99€ 1,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 93,31

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
Waarom een HDMI naar VGA converter? De Pi heeft toch een Composite uitgang die je prima op een ouderwetse CRT TV kunt aansluiten (rechtstreeks op gele tulpstekker indien aanwezig, of anders met een SCART verloopblokje) ?

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-01 18:57

mirno

私の名前はMirnoです

Volgens mij kan dat ook ThinkPad, en anders deze converter: http://www.tvkabels.nl/We...r-VGA-kabel-15-meter.html

我的名字是Mirno

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gewoon de composite gebruiken is een stuk goedkoper, en net zo "goed"

HDMI naar VGA gaat volgens mij niet lukken zonder actieve omvormer, want HDMI is digitaal, en VGA zo analoog als maar kan. op een paar wazige uitzonderingen na waar een HDMI poort opeens VGA signalen uitspuugt/kan ontvangen of een VGA poort opeens HDMI genereert of HDMI kan ontvangen, maar dan moet je wel heel creatief zijn geweest met het solderen

DVI-I of DVI-A naar VGA kan wel, omdat A 100% analoog is en I zowel digitaal als analoog uitspuugt.

[ Voor 28% gewijzigd door RobinHood op 09-03-2015 21:25 ]

People as things, that’s where it starts.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:45
Kan je niet beter iets meer geld uitgeven en dan een intel nuc kopen met gewoon windows? Denk niet dat je heel vrolijk word als je de rasberry pi als "pc" wil gaan gebruiken.

Tevens zou ik voor een paar euro en "case" bij kopen.

[ Voor 14% gewijzigd door loki504 op 10-03-2015 06:39 ]

Verwijderd

VasZaitsev schreef op maandag 09 maart 2015 @ 21:21:
HDMI naar VGA gaat volgens mij niet lukken zonder actieve omvormer, want HDMI is digitaal, en VGA zo analoog als maar kan. op een paar wazige uitzonderingen na waar een HDMI poort opeens VGA signalen uitspuugt/kan ontvangen of een VGA poort opeens HDMI genereert of HDMI kan ontvangen, maar dan moet je wel heel creatief zijn geweest met het solderen
De genoemde pricewatch: Club 3D HDMI to VGA Adapter cable is een actieve converter. De stroom komt van de HDMI aansluiting en de elektronica zit bij de VGA aansluiting, vandaar dat die daar zo dik is.

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:50

silverball

De wagen voor moderne mensen

Kan je niet beter voor een tweedehands PC en beeldscherm gaan?

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:12:
[...]

De genoemde pricewatch: Club 3D HDMI to VGA Adapter cable is een actieve converter. De stroom komt van de HDMI aansluiting en de elektronica zit bij de VGA aansluiting, vandaar dat die daar zo dik is.
Hmhm, ik weet, die dingen zullen zeker wel werken.

http://www.tvkabels.nl/We...r-VGA-kabel-15-meter.html gaat alleen niet zomaar werken, tenzij iemand dus erg creatief is omgegaan met poorten.

People as things, that’s where it starts.

• tweedebas
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-03 15:56
De RaspberryPi heeft vanaf B+ alleen nog maar een HDMI uitgang.

Zoek een microSDHC met usb adapter meegeleverd om de image erop te zetten.

Zoek een nieuwe monitor met liefst HDMI anders DVI of tweedehands en investeer daar liever die 34 euro in ipv converter.

Een goedkope case voor B+ compatible, die passen ook voor de 2.

Vergeet niet een telefoon oplader of iets dergelijks, en eventueel een usb wifi

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:21
silverball schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 14:17:
Kan je niet beter voor een tweedehands PC en beeldscherm gaan?
Dit.

Voor €50 haal je een leuke Core 2 Duo PC waar je prima mee kunt werken.
http://tweakers.net/categ...1N9EyuUrMxNYbzMPCUrI9NaAA
Pagina: 1