Stille high end gaming gpu gezocht van Nvidia

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-07 23:36
Een high end gaming card die stil blijft, Nvidia
Ik ben op zoek naar een high end Nvidia kaart die stil blijft, of nouja "stil" die in elk geval niet over de 55dba gaat. De ASUS 970 Strix heeft mij in het verleden al laten zien dat dat kan, hij moet wat sneller zijn dan de 970 en toch nog stil.

Budget: ongeveer 700 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia, en Nvidia only, the way its ment to be played. Okay dat is flauwe marketing. Maar 9 van de 10 games die ik speel die spelen het fijnste op de Nvidia kaarten. Verder is het sentiment. Ik heb nog steeds goede herinneringen aan de Geforce 3 TI 200, en heb bij de AMD 7970 GHZ XFX edition nog vooral de nasmaak dat hij mij toch een pokke herrie maakte altijd.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i3770K
16gig ddr3 ram
700w voeding van BeQuiet
Windows 8.1

Games:
Crysis 2, 3 , Starcraft 2, Farcry 4,5,6

Eisen kaart
1) stil (zo stil als een ASUS 970?)
2) krachtig, rond de 60-70 fps op ultra in Farcry 4 en Crysis 2 @ 1080P
3) future proof, klaar om over een paar jaar in SLI 4K te gaan in combinatie met een Gsync scherm

Uiteraard snap ik dat het lastig is, vanochtend heb ik mijn ASUS Strix 980 retour gedaan, hij werd in het menu van Farcry 3 al rond de 80 graden waarbij de ventilator meer geluid maakte dan een stofzuiger. Maar wat is er dan mogelijk? wat is dan de handige kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

3rd party koeler op een snelle kaart een idee?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:16

br00ky

Moderator Harde Waren
MetalSonic schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:00:

3) future proof, klaar om over een paar jaar 4K te gaan in combinatie met een Gsync scherm
Ik geloof dat dit zinnetje meteen een einde maakt aan je topic. Een single kaart voor lekker 4K gamen bestaat immers nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
br00ky schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:03:
[...]

Ik geloof dat dit zinnetje meteen een einde maakt aan je topic. Een single kaart voor lekker 4K gamen bestaat immers nog niet.
Goed punt, ik heb hem aangepast. Gsync schermen geven toch een fijne game ervaring als je minimaal 30 fps hebt? Maarja anders moet hij maar sli ready zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-07 14:36
br00ky schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:03:
[...]

Wat dat betreft vind ik dat de vooruitgang van de technologie van grafische kaarten zeer langzaam gaat.

Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomm13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Future proof bestaat niet in videokaartland. Omdat renderen ontzettend parallel is worden GPU's nog steeds sneller met elke node terwijl CPU's dit veel minder hebben. Dus die kan je schrappen.

Als je van stilte houdt dan raad ik je de Accelero Xtreme IV aan. Deze kan je meenemen naar je volgende kaart en is ontzettend veel stiller dan welke custom kaart van Asus of Gigabyte dan ook.

Het verschil tussen de Accelero Xtreme IV en een goede custom koeler is nog groter dan het verschil tussen een custom koeler en de reference koeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Tomm13 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:07:

Het verschil tussen de Accelero Xtreme IV en een goede custom koeler is nog groter dan het verschil tussen een custom koeler en de reference koeler.
Bron? Dit leek me sterk overdreven, denk niet dan een goede custom cooler zoals de Sapphire R9 290 Tri-X zoveel slechter coolt dan de Xtreme IV. Ik denk dat het verschil tussen de reference en een custom veel groter is dan tussen een custom en een Xtreme IV.

En @MetalSonic, Nvidia heeft qua high-end tegenwoordig de 970 en de 980, dus als je dan het allerbeste wil zal ik de 980 nemen, van welk merk weet ik eigenlijk niet, zit sowieso niet heel erg veel verschil tussen verschillende 980's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:03

M2M

medicijnman

Brogala schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:50:
[...]

Bron? Dit leek me sterk overdreven, denk niet dan een goede custom cooler zoals de Sapphire R9 290 Tri-X zoveel slechter coolt dan de Xtreme IV. Ik denk dat het verschil tussen de reference en een custom veel groter is dan tussen een custom en een Xtreme IV.

En @MetalSonic, Nvidia heeft qua high-end tegenwoordig de 970 en de 980, dus als je dan het allerbeste wil zal ik de 980 nemen, van welk merk weet ik eigenlijk niet, zit sowieso niet heel erg veel verschil tussen verschillende 980's.
De koelers komen wat dat betreft vaak op hetzelfde neer. Als het een high-end model betreft met relatief hoge TDP, dan is 1 fannetje normaliter niet voldoende en gaat het ding als een stofzuiger tekeer om de warmte af te kunnen voeren.

Zo'n exemplaar met 3 120mm of 92mm ventilatoren en een bergje heatpipes werkt dan stukken beter, maar let wel dat deze kaart de warmte in de kast rondpompt en je de warmte dus niet kwijt bent. Voldoende casefans zijn dan echt noodzakelijk!

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
@Tomm13:
Goede tip, ik kan dat gebruiken via websites, ik ga het niet zelf monteren, ik ben te onhandig voor dat soort dingen dus daar gaat dan iets mis dan maak ik iets kapot! Maar wellicht zo'n koeling bij een kant en klaar product?
@ Borgala:
Klopt, en de GTX 780 Ti is toch ook nog high end? maarja tussen de 980 expemplaren zijn grote prijsverschillen en sowieso verschillende kaarten. Zo snel uit mijn hoofd is de EVGA versie één van de hoogst geoverclockte maar ook de luidruchtigste, de ASUS Strix zou de stilste moeten zijn maar die ervaring had ik dus niet (wellicht een productie fout wellicht iets anders, zie Nvidia ervaringen topic hiervoor).

Misschien MSI? die is duurder dan ASUS, wellicht net wat beter materiaal? betrouwbaarder/ stiller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
M2M schreef op maandag 09 maart 2015 @ 16:57:
[...]

De koelers komen wat dat betreft vaak op hetzelfde neer. Als het een high-end model betreft met relatief hoge TDP, dan is 1 fannetje normaliter niet voldoende en gaat het ding als een stofzuiger tekeer om de warmte af te kunnen voeren.

Zo'n exemplaar met 3 120mm ventilatoren en een bergje heatpipes werkt dan stukken beter, maar let wel dat deze kaart de warmte in de kast rondpompt en je de warmte dus niet kwijt bent. Voldoende casefans zijn dan echt noodzakelijk!
Klopt, die fans halen de warmte niet weg maar blazen ze alleen weg van de GPU... maar met twee goede intake- en outtake fans mag dit eigenlijk geen probleem zijn. Ik heb hier twee hittehoofden, de R9 290 Tri-X en de FX8320 en tijdens het gamen blaast m'n fan aardig wat echt warme lucht naar buiten. Dit alles in een Define R5.

Maar qua verschillende custom coolers zit er inderdaad niet heel veel verschil tussen, heb zelf wel goede ervaringen met de Gigabyte coolers voor AMD kaarten. Heb niet echt ervaring met Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Wat voor zin heeft dit topic? Alleen een GTX 980 is sneller dan een GTX 970. Als je zo tevreden was van de Strix 970, er is ook de pricewatch: Asus STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5. De akoestische eigenschappen blijven grotendeels hetzelfde en het verbruik is marginaal hoger. De prestaties zijn echter ook maar marginaal hoger.

Als je budget toch zo torenhoog is, kun je misschien beter even wachten op de Titan X of een GTX 9xx (GTX 980Ti?) op basis van GM200. Als de R9 390X van AMD sneller blijkt dan de GTX 980, kan Nvidia wel eens heel gauw zo'n kaart tevoorschijn halen.

En omdat ik het toch niet kan laten: jij baseert je slechte ervaringen met AMD op een variant waarvan algemeen geweten is dat het de luidruchtigste versie was van de HD7970. Nvidia heeft ook slechte videokaarten uitgebracht hoor, àlle Geforce FX 5800 kaarten klonken als bladblazers, maar dat is ook 10 jaar geleden. Recenter was Nvidia ook de luidste met de Fermi generatie (GTX 480, GTX 580), dat is nog maar 2 generaties geleden. Ik bedoel maar, je moet kijken naar de kwaliteit van de hardware nu, niet van een aantal jaar geleden. Als stilte je voornaamste eis is, dan is inderdaad Nvidia momenteel wel de betere keuze bij de high end.

[ Voor 32% gewijzigd door MacPoedel op 10-03-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
MacPoedel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:58:
Wat voor zin heeft dit topic? Alleen een GTX 980 is sneller dan een GTX 970. Als je zo tevreden was van de Strix 970, er is ook de pricewatch: Asus STRIX-GTX980-DC2OC-4GD5. De akoestische eigenschappen blijven grotendeels hetzelfde en het verbruik is marginaal hoger. De prestaties zijn echter ook maar marginaal hoger.

Als je budget toch zo torenhoog is, kun je misschien beter even wachten op de Titan X of een GTX 9xx (GTX 980Ti?) op basis van GM200. Als de R9 390X van AMD sneller blijkt dan de GTX 980, kan Nvidia wel eens heel gauw zo'n kaart tevoorschijn halen.

En omdat ik het toch niet kan laten: jij baseert je slechte ervaringen met AMD op een variant waarvan algemeen geweten is dat het de luidruchtigste versie was van de HD7970. Nvidia heeft ook slechte videokaarten uitgebracht hoor, àlle Geforce FX 5800 kaarten klonken als bladblazers, maar dat is ook 10 jaar geleden. Recenter was Nvidia ook de luidste met de Fermi generatie (GTX 480, GTX 580), dat is nog maar 2 generaties geleden. Ik bedoel maar, je moet kijken naar de kwaliteit van de hardware nu, niet van een aantal jaar geleden. Als stilte je voornaamste eis is, dan is inderdaad Nvidia momenteel wel de betere keuze bij de high end.
Lijkt mij duidelijk waarom ik dit topic heb gemaakt, een stille high end kaart is wat ik zoek. Wat je voorstelt is een kaart die ik heb teruggestuurd naar Alternate, of hij is (gedeeltelijk) defect of hij maakt gewoon heel veel meer geluid dan de 970. Zie daarvoor dit topic: nVidia GeForce GT(X) 9xx Serie Ervaringen - Deel 1

Titan X is toch iets van 1300 euro? Althans zo'n prijs las ik vorige week. Das niet eens een gaming card pur sang, te duur en niet mijn ding. De GTX 980 TI is nog niet eens officieel aangekondigd naar mijn weten. Correct me if im wrong ;). En ja hij zal wel komen maar er komt elk haljaar tot jaar wel weer een nieuwe kaart. Als je steeds wacht op de volgende grote kaart dan kan je nooit meer wat kopen :+

Ik vergelijk hem met de HD 7970 Ghz omdat het dé videokaart was van 2012 (?), allemaal awards etc dus die moest toen wel in mijn computer komen. En qua performance natuurlijk een beest, maar hij was niet zo stil.

Maarja ik snap je punt wel hoor, Nvidia zal wel ook luidruchtige kaarten hebben gemaakt, en AMD heeft ook veel prachtige kaarten :> ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Tja, dan blijft er geen kaart over ;)
- een 970 is te zwak
- een 980 zou te veel geluid maken
- een Titan X is te duur
- een GTX980Ti is nog niet (lang) niet uit

En over die 7970, de XFX versie zal zeker niet de stilte prijs hebben gewonnen :p Beetje lullig vergelijkingsmateriaal :+

@Br00ky, lijkt mij inderdaad ook de best optie, als ik TS was zou ik dan wel een goed overklokbare 980 pakken.

ook eens met MacPoedel trouwens, eenAsus 9800 zou gewoon niet over 55dB(A) komen.

[ Voor 32% gewijzigd door jorisvdelsen op 10-03-2015 11:09 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
BaRF schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:03:
3rd party koeler op een snelle kaart een idee?
Bump voor deze reactie. Dit lijkt me dan de oplossing. 980 icm met een mooie aftermarket koeler of costum waterkoelingssetje?

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 10-03-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
MetalSonic schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:34:
[...]

Lijkt mij duidelijk waarom ik dit topic heb gemaakt, een stille high end kaart is wat ik zoek. Wat je voorstelt is een kaart die ik heb teruggestuurd naar Alternate, of hij is (gedeeltelijk) defect of hij maakt gewoon heel veel meer geluid dan de 970. Zie daarvoor dit topic: nVidia GeForce GT(X) 9xx Serie Ervaringen - Deel 1

Titan X is toch iets van 1300 euro? Althans zo'n prijs las ik vorige week. Das niet eens een gaming card pur sang, te duur en niet mijn ding. De GTX 980 TI is nog niet eens officieel aangekondigd naar mijn weten. Correct me if im wrong ;). En ja hij zal wel komen maar er komt elk haljaar tot jaar wel weer een nieuwe kaart. Als je steeds wacht op de volgende grote kaart dan kan je nooit meer wat kopen :+

Ik vergelijk hem met de HD 7970 Ghz omdat het dé videokaart was van 2012 (?), allemaal awards etc dus die moest toen wel in mijn computer komen. En qua performance natuurlijk een beest, maar hij was niet zo stil.

Maarja ik snap je punt wel hoor, Nvidia zal wel ook luidruchtige kaarten hebben gemaakt, en AMD heeft ook veel prachtige kaarten :> ...
Dan denk ik dat je pech hebt gehad met je GTX 980 STRIX, een maandagmorgenmodel of iets dergelijks. Er zijn waarschijnlijk ook GTX 970 STRIX'en met dezelfde kuren, want het is dezelfde koeler en thermisch verschillen de kaarten niet veel. Andere fabrikanten kunnen ook een paar kaarten met kwaliteitsproblemen hebben, maar voor zover ik weet is er nergens een overdreven grote uitval van GTX 980's. Kan je geen andere aanraden in elk geval, alleen de MSI Gaming is ook semi-passief (en de EVGA ACX 2.0). Gigabyte ging ook de semi passieve toer op, maar ik weet niet of dit zo al is bij hun GTX 980 G1.

De GTX 980Ti zou er redelijk snel kunnen komen, Nvidia heeft de GM200 in productie voor de Titan X en de Quadro M6000. Als AMD de R9 390X toont (wat volgens de geruchten binnenkort is), kan Nvidia binnen een paar weken al een antwoord klaar hebben staan. Ik heb het dus niet over een half jaar maar hoogstens een maand of twee.

Wat betreft de HD 7970GHz, de XFX Double Dissipation was vrij luid vergeleken met de 7970GHz kaarten van andere fabrikanten. De 7970 was al een relatief heethoofd en je had dan nog één van de luidste varianten, dat zou je mening over alle AMD kaarten niet mogen bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-07 06:51

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dan kom je toch op de MSI Twin Frozr varianten uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Is er wel genoeg airflow in de kast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
br00ky schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:57:
[...]

Bump voor deze reactie. Dit lijkt me dan de oplossing. 980 icm met een mooie aftermarket koeler of costum waterkoelingssetje?
Welke combinatie kan je aanraden? weet je wellicht een hardware store waar ze videokaarten verkopen met een stille koeler? :) Zelf knutselen gaat niet werken, daarvoor ken ik mijzelf goed genoeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
MetalSonic schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:14:
[...]

Welke combinatie kan je aanraden? weet je wellicht een hardware store waar ze videokaarten verkopen met een stille koeler? :) Zelf knutselen gaat niet werken, daarvoor ken ik mijzelf goed genoeg :X
Niet dat ik weet.

Bij de meeste merken verdwijnt de garantie als je er een aftermarket koeler op installeert; daar zal het vast te maken mee hebben.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
MacPoedel schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 10:59:
[...]

Dan denk ik dat je pech hebt gehad met je GTX 980 STRIX, een maandagmorgenmodel of iets dergelijks. Er zijn waarschijnlijk ook GTX 970 STRIX'en met dezelfde kuren, want het is dezelfde koeler en thermisch verschillen de kaarten niet veel. Andere fabrikanten kunnen ook een paar kaarten met kwaliteitsproblemen hebben, maar voor zover ik weet is er nergens een overdreven grote uitval van GTX 980's. Kan je geen andere aanraden in elk geval, alleen de MSI Gaming is ook semi-passief (en de EVGA ACX 2.0). Gigabyte ging ook de semi passieve toer op, maar ik weet niet of dit zo al is bij hun GTX 980 G1.

De GTX 980Ti zou er redelijk snel kunnen komen, Nvidia heeft de GM200 in productie voor de Titan X en de Quadro M6000. Als AMD de R9 390X toont (wat volgens de geruchten binnenkort is), kan Nvidia binnen een paar weken al een antwoord klaar hebben staan. Ik heb het dus niet over een half jaar maar hoogstens een maand of twee.

Wat betreft de HD 7970GHz, de XFX Double Dissipation was vrij luid vergeleken met de 7970GHz kaarten van andere fabrikanten. De 7970 was al een relatief heethoofd en je had dan nog één van de luidste varianten, dat zou je mening over alle AMD kaarten niet mogen bepalen.
Wellicht een maandag morgen model, want ik weet via de 970 hoe heerlijk stil een ASUS kaart kan zijn in de 9 serie. Daarom zal ik het ook niet accepteren als de winkel zegt "niks aan de hand hoor, wil je hem zo terug zonder aanpassingen?". Dan wil ik maar één ding terug en dat is mijn geld :z . Wat moet lukken waar ik hem vorige week heb gekocht.

Wellicht dat MSI dan wat is, net wat duurder dan ASUS wellicht ook net wat stiller? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:04:
Dit lijkt mij ook een goede vraag. Je kunt nog zo'n stille kaart kopen, als deze zijn warmte niet kwijt kan zal hij sowieso hard gaan blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:04:
Denk het wel, heb mij toen ik de pc liet samen stellen goed laten informeren. Een Corsair kast met goede ventilatoren etc. Zelfs nog een keer meer naar de Mycom gegaan, toen was één ventilator vervangen voor een wat stillere en hoorde ik dat de airflow goed in orde was. Er zitten ook aan de voorkant en aan de zijkant "gaten" in de kast waardoor de warmte snel naar buiten wordt begeleid (duh) >:)

Edit: en nogmaals, hiervoor dus een 970 gehad en die heb ik nog nooit gehoord, en ook niet als ik Farcry 4 draaide op 1080 P ultra met 2x AA of TFXAA (zoiets) :>

[ Voor 13% gewijzigd door MetalSonic op 10-03-2015 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke kast hebben we het eigenlijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
http://www.corsair.com/en/carbide-series-500r-mid-tower-case
meer dan genoeg ruimte en de airflow is netjes, toen ik hem koos had ik ook in gedachte dat ik mijn cpu licht wilde oc'n en wellicht ooit nog sli zou gaan.

dit is mijn kast ;)

[ Voor 48% gewijzigd door MetalSonic op 10-03-2015 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07 20:26
MSI GTX980 lijkt me toch de stilste 980 die er is, zijn geen andere kaarten stil en sneller, of je moet een waterblok op een 980 willen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Santee schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 12:14:
MSI GTX980 lijkt me toch de stilste 980 die er is, zijn geen andere kaarten stil en sneller, of je moet een waterblok op een 980 willen gooien.
dat wil ik er zelf niet op gooien maar als het ergens wordt verkocht inclusief waterblok dan is dat natuurlijk ideaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dat gebeurd eigenlijk alleen bij enorm overpriced special edition kaarten.

Maar een 980 is nou ook weer niet veel sneller dan een 970.

Mijn tip: lekker wachten op de nieuwe AMD top of the line kaarten met stacked ram. Dat XFX kutkoelers maakt, daar kan AMD weinig aan doen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
VasZaitsev schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:15:
Dat gebeurd eigenlijk alleen bij enorm overpriced special edition kaarten.

Maar een 980 is nou ook weer niet veel sneller dan een 970.

Mijn tip: lekker wachten op de nieuwe AMD top of the line kaarten met stacked ram. Dat XFX kutkoelers maakt, daar kan AMD weinig aan doen.
Whaha dan had ik mij toendertijd beter moeten verdiepen in de kaarten, zijn die XFX echt zo shit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja, XFX maakt imo al jaren de slechtste koelers die je kunt vinden, het heeft echt niks met AMD te maken. Wel is een R9 290 moeilijker te koelen dan een GTX970, maar Sapphire, Gigabyte, Club3D en MSI hebben prima koelers uitgebracht die behoorlijk stil mag noemen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Net een email gekregen dat ik mijn geld terug krijg voor mijn herrie asus 980, binnenkort dus een nieuwe high end kaart kopen. Ik denk zo dat het MSI wordt, maar Gigabyte lijkt ook een stille? Lastig, ervaringen zijn welkom :)

1) welke kaart heb je?
2) hoe warm wordt hij onder load?

MSI Gaming scoort in veel reviews gouden awards etc, niet de allersnelste, maar hij lijkt wel de beste als 't aan komt op de geluid/ power verhouding :)

[ Voor 21% gewijzigd door MetalSonic op 13-03-2015 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
1) ik heb een Asus R9 290
2) Hij word onder load (bf4) rond de 77 graden zonder al te veel herrie.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
wacht op amd 390(x). koopt de XFX versie. en plak er een pricewatch: Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV op. zijn niet al te moeilijk te installeren. en met XFX verlies je de garantie niet. je moet even de oude koeler er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted.van.es
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-05 13:43
Ik zou dan eerder 2 Msi gtx960 kopen en dan in sli zetten is goedkoper en sneller. Dan een gtx 980. Gebruiken alleen iets meer stroom en maken iets meer geluid in load. Maar een gtx 980 is ook prima.

[ Voor 4% gewijzigd door Ted.van.es op 15-03-2015 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Twee mid range kaarten met slechts 2 GB VRAM in SLI, dat lijkt me inderdaad de beste keus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
2x 960 sli klinkt leukt. Maar heb je al eens een test gedaan met bv shadow of mordor ultra 4k texture pack op 1440p? Dan kom je ongeveer op 3, 5/4 gb vram. Iets wat die 960 niet heeft. Lijkt mij een slechte keus.
Pagina: 1