Goede versterker, beperkt budget

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10 12:57
Ik zoek een?
Audio versterker

Wat is je budget?
tussen de 0 en 75€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil hiermee mijn net aangekochte B&W 201i's mee gaan aansturen :) Specsheet
Omdat het 4 ohm's speakers zijn, heb ik hier in de FAQ gelezen dat het 'lastig aanstuurbare' speakers zijn ;). Ik hoef niet het volle vermogen eruit te krijgen (dan krijg ik de hele buurt aan de deur met 100W speakers denk ik zo), maar ik wil wel goede kwaliteit er uit krijgen. Overigens heb ik ook beperkte ruimte op m'n bureautje, de versterker mag dan ook absoluut max 30cm diep zijn! Liefst zo klein mogelijk.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat net eens rond te kijken naar klasse D versterkers uit China, en daarbij lijkt deze toch wel erg interessant. Alleen moet ik er dan nog een redelijke powersupply bij vinden, maar ik vind het een beetje risky om die ook uit China te halen i.v.m. overspanningsbeveiliging, CE keurmerk etc. Verder geen idee of die versterker zal voldoen qua kwaliteit en vermogen. Daarnaast zie ik er ook niet direct een toonregeling op zitten, toch wel handig om in de latere avond uurtjes de bass te kunnen beperken.

Een vriend van mij heeft de H&K HS200 (alleen de versterker) aanbevolen, deze is 2e hands nog voor een redelijke prijs te vinden maar ik heb geen idee of deze verder zal voldoen?

Ik sta dus open voor allerlei suggesties, het liefst zo goedkoop (hoogstwaarschijnlijk dus 2e hands) en klein mogelijk ;)

[ Voor 5% gewijzigd door IceBlackz op 08-03-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Speakers lijken vrij efficient te zijn, 87dB 1W/1M, dus ik zou absoluut niet 100watt er doorheen jagen! Dat gaat gewoon mis. Met 2 x 30 à 40 Watt heb je meer dan voldoende vermogen om lekker hard muziek te kunnen luisteren en tevens wat ruimte 'over' te hebben zodat je niet je versterker de volle 100% open hebt.

Kijk eens naar versterkers (uit china, Ebay) van merken als SMSL, Topping. Dat zijn betrouwbare keuzes.

Wat betreft de toonregeling, voor het bedrag dat eraan kwijt bent is de extra functionaliteit het niet waard. Vaak lever je in op kwaliteit, tenzij je er véél aan uitgeeft. Beter gebruik je even de toonregeling op je bron (Spotify, iTunes?) wanneer de je bass wilt verminderen.

SMSL SA-50

Topping TP22

Topping VX1 (Versterker + DAC)

Dit zijn leuke versterkertjes om je setje mee aan te sturen, mocht je iets uit China willen halen. Lepai is ook nog wel een leuk merk, maar ik heb geen idee welke types het beste zijn.

Als je een goede basis wilt leggen voor iets richting hifi, ga dan eens bij de Hobo HIFI veilig kijken hierrr of kijk eens naar versterkers zoals deze Marantz.

[ Voor 103% gewijzigd door herofruit op 08-03-2015 23:00 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:47

Audione0

Strijdt der titanen

herofruit schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:31:
Speakers lijken vrij efficient te zijn, 87dB 1W/1M, dus ik zou absoluut niet 100watt er doorheen jagen! Dat gaat gewoon mis. Met 2 x 30 à 40 Watt heb je meer dan voldoende vermogen om lekker hard muziek te kunnen luisteren en tevens wat ruimte 'over' te hebben zodat je niet je versterker de volle 100% open hebt.
De speakers hebben een gevoeligheid van 90dB en dat is best oke. "Maar absoluut geen 100watt er doorheen jagen" kan wat genuanceerder :) Dit is totaal niet erg. Hoe meer hoe beter (tot op zekere hoogte)
Alleen is het noodzaak om wat voorzichtiger met je volume knop om te gaan ;)

Laten we dit zeggen. Lage versterker wattage sloopt een speaker eerder dan hoge wattage. Dit omdat de versterker gaat clippen (ademnood in wattage) en hierdoor je speakers sloopt.

Maar 30 a 40 "echte" wattage is indd meer dan voldoende, maar meer is altijd beter. Dit hoor je in het lage frequentie gebied omdat het laag dan wat beter aangestuurd word zeker op hogere volumes.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlackz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-10 12:57
Misschien om iets beter advies te krijgen betreffende china versterker of hifi receiver/versterker, ik hoef er eigenlijk alleen mijn pc op aan te sluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Audione0 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 12:42:
[...]

"Maar absoluut geen 100watt er doorheen jagen" kan wat genuanceerder :) Dit is totaal niet erg. Hoe meer hoe beter (tot op zekere hoogte)
Alleen is het noodzaak om wat voorzichtiger met je volume knop om te gaan ;)
Fair enough, misschien was 'absoluut geen....' iets wat overdreven. My bad. :) Bedoelde het meer om te voorkomen dat TS zich blind gaat staren op de 100W en een dito versterker wilt kopen.

En zoals je zegt, iets meer is wel iets beter in verband met de headroom die je dan inderdaad hebt. Dat komt de kwaliteit van de versterking alleen maar ten goede. Met 2x50W dan zit je 100% safe.
IceBlackz schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:17:
Misschien om iets beter advies te krijgen betreffende china versterker of hifi receiver/versterker, ik hoef er eigenlijk alleen mijn pc op aan te sluiten :)
Dan is een Chinese versterker met ingebouwde USB DAC geen slecht idee. :)

Een DAC zet het digitale signaal om in een analoog signaal dat je versterker kan verwerken. Vaak is de DAC van je PC geluidskaart van slechte kwaliteit. Met een externe DAC win je al een hele wereld (strakker laag, helderder hoog, betere plaatsing van instrumenten etc). Je sluit dan je PC via USB aan op de DAC.

[ Voor 31% gewijzigd door herofruit op 10-03-2015 11:07 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 11:12
Hoi topicstarter (en de rest) :)
Ik ben benieuwd of je nog iets gekozen had qua Chinese versterkers. Ik had zelf een paar oude speakers over (mordaunt short avant 902i)
Ik weet zelf niet zo wat er het beste bij past als versterker/vermogen/effiencie/gevoeligheid/etc, ik heb daar geen idee van??

Maar goed ik heb er nu (als spielerei) een chromecast audio en een supergoedkope lvpin versterker uit china op aangesloten. Op zich klinkt het niet slecht, maar toch een beetje schel enzo. Daar moet meer uit te halen zijn dacht ik zo.

Dus vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lijkt me beter om dan een eigen topc te starten :)
En verder wil ik je even wat leesvoer meegeven: HiFi uit China versus de bekende commerciele HiFi deel 12
Topic is inmiddels gesloten maar het geeft een redelijk beeld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1