UPC Wifispots versterken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbra
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 21:57
Beste mensen,

Wij hebben een appartementje waar we niet vaak genoeg zijn om bekabeld internet aan te schaffen. We hadden daarom altijd een MIFI router staan met *Bliep, maar dat gaat nu per 1 april veranderen in een datalimiet waar we niet mee uit de voeten kunnen.

Nu kan ik in ons woonhuis UPC internet nemen, met Wifispots (3 van onze buren hebben Wifispots aanstaan) maar het signaal is eigenlijk net niet voldoende signaal voor de Smartphone en dergelijke. Graag wil ik daarom Wifispots versterken, zodat we allemaal voldoende signaal hebben. Veel bandbreedte hebben we niet nodig.

Waar het volgens mij op neer komt is dat je repeater inlogt met WPA2 Enterprise met EAP. Als ik daarna het internet uit een ethernetpoort krijg, dan kan ik het daarna wel weer versterken. Dus wellicht is een wireless bridge wel weer voldoende.

Ik heb wat zitten zoeken op Internet, en sommige merken repeaters geven aan dat ze UPC/Ziggo Wifispots versterken, naar sommige mensen zeggen weer dat dat niet werkt. Een apparaat dat wordt genoemd is de Engenius ENS202EXT-EZ, maar op de site van de fabrikant zeggen ze zo veel als dat UPC nu met EAP werkt, waardoor versterken Wifispots niet meer gaat.

Heeft iemand ervaring met repeaters of ethernet bridges die op UPC Wifispots werken?

Dank en groeten alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil je de wifispots versterken en niet je eigen WiFi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Heeft de wifi spots van upc niet net zoals die van ziggo naast username+password nog een certificaat nodig welke je dan op het apparaat dient te installeren nodig?
Je kan proberen via dd-WRT ofzo de router als client te laten fungeren om zo e.e.a. werkende te krijgen... wellicht dat je dan ook zo het certificaat in de router geinstalleerd krijgt...

[ Voor 36% gewijzigd door Dutch2007 op 08-03-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:56

Barrycade

Through the...

Als je internet neemt van UPC krijg je er toch gewoon een wifirouter bij?

Of snap ik iets niet en is je appartement niet je woonhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Barrycade schreef op zondag 08 maart 2015 @ 16:10:
Als je internet neemt van UPC krijg je er toch gewoon een wifirouter bij?

Of snap ik iets niet en is je appartement niet je woonhuis.
Daar lijkt het op, al is het in TS niet erg duidelijk.

Over onduidelijkheid gesproken: geen van de voorgestelde oplossingen is daadwerkelijk een versterker (iets wat puur in het analoge domein signalen versterkt). Bovendien - en dit is vaak zat gezegd in dit subforum - WiFi is tweerichtingsverkeer, beide kanten (zowel AP als client) zenden en ontvangen. Je hebt niet aan het versterken van het signaal aan een van de twee kanten, want dat verandert niets aan hoe hard de andere kan zenden. En als je het over smartphones hebt is dat sowieso je bottleneck :o

Komt bij dat het probleem niet geheel helder is. Waar gaat het mis?
- te zwak signaal (analoog) om goede verbinding te maken? Post anders eens signaalsterkte en carrier bandbreedte (die "144Mbps" of wat dan ook je driver rapporteert).
- goed genoeg signaal, maar een te lage cap op de WifiSpots voor wat jij ermee wilt (want UPC wil niet dat je de verbinding van de buurman plattrekt)?

Mogelijk kun je die eerste oplossen met een wireless bridge die aanmeldt op het WPA2-Enterprise (PEAP/MSCHAPv2) netwerk van UPC en vervolgens een eigen AP erachter. Bijkomend voordeel hiervan is dat je de bridge kunt zetten op plek waar signaal van buren het sterkst is en je eigen AP op centrale plek voor max dekking in huis, met kabeltje tussen de twee. Als je echter tegen tweede aanloopt gaat dat geen zoden aan de dijk zetten en moet je een andere oplossing kiezen - of verbinden met meerdere WifiSpots tegelijk en kijken of je kunt load-balancen erover, maar dat vergt meer hardware en vooral meer kennis dat je nu hebt en de vraag is nog steeds of het een bevredigend resultaat gaat geven...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbra
schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:57:
Waarom wil je de wifispots versterken en niet je eigen WiFi netwerk?
Hoi, wellicht ik niet helemaal duidelijk. In huis 1 hebben we bedraad internet en Wifi, in huis twee niets (maar wel drie buren met Wifispots, zei het dat ik die wil versterken).

[ Voor 2% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbra
dion_b schreef op zondag 08 maart 2015 @ 18:07:
[...]

Daar lijkt het op, al is het in TS niet erg duidelijk.

<SNIP>

Mogelijk kun je die eerste oplossen met een wireless bridge die aanmeldt op het WPA2-Enterprise (PEAP/MSCHAPv2) netwerk van UPC en vervolgens een eigen AP erachter. Bijkomend voordeel hiervan is dat je de bridge kunt zetten op plek waar signaal van buren het sterkst is en je eigen AP op centrale plek voor max dekking in huis, met kabeltje tussen de twee.
Jij snapt hem helemaal. Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met wireless bridges die WPA2-Enterprise (PEAP/MSCHAPv2) doen, en dan nog liever bij UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nope. Ben geen fan van WiFi als backbone waar dan ook van, en enige keren dat ik met bridges heb gewerkt was het gewoon WPA2-PSK.

Maar weet je zeker dat je niet gewoon tegen de cap op WifiSpots op loopt? Het is bedoeld voor af en toe Whatsapp, niet als primaire verbinding... zou zonde zijn om geld uit te geven voor een wireless bridge als je dat nog niet bevestigd hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbra
dion_b schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:48:
Nope. Ben geen fan van WiFi als backbone waar dan ook van, en enige keren dat ik met bridges heb gewerkt was het gewoon WPA2-PSK.

Maar weet je zeker dat je niet gewoon tegen de cap op WifiSpots op loopt? Het is bedoeld voor af en toe Whatsapp, niet als primaire verbinding... zou zonde zijn om geld uit te geven voor een wireless bridge als je dat nog niet bevestigd hebt.
OK, dank. Nee, ik heb het nog niet geprobeerd.

Ik heb natuurlijk ook liever bekabeld internet. Maar het alternatief is een extra internetabonnement op ons 2e adres, snel 250 Euro per jaar, en we willen alleen maar appen, wat emails en een beetje surfen. *Bliep ging prima tot nu toe, voor maar 1 Euro per dag hadden we met het hele gezin 4 Mbit/s, een kwestie van af en toe het SIMmetje wisselen in de MIFI als je tegen de 2GB limit aanzat.Maar dat houdt per 1 april op (veel lagere dagelijkse limiet). WifSpots zou een goed alternatief zijn, en voor de UPC maakt het niet veel uit denk ik - we kunnen toch maar op 1 plaats tegelijk zijn.

Als iemand wel ervaring heeft met een wireless bridge op Wifispots hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 22:03
Wat als je 1 van de 3 buren vraagt of je zijn/haar verbinding mag gebruiken tegen een kleine vergoeding? Dan kun je klaar zijn met een simpele repeater, en met de nodige onderhandelskills kom je alsnog mooi goedkoop uit.

Een snelle blik in mijn dd-wrt router laat zien dat de genoemde opties aanwezig zijn. Dus een dd-wrt capable router zou moeten werken. Ik kan eind deze week kijken of het werkt met Ziggo wifispots.

Momenteel heb ik een dd-wrt draadloze bridge als wireless client voor mijn router. Zo kan ik de client dicht bij de buren zetten (waarmee we de verbinding delen), en de centrale router gebruiken voor een goede signaalverdeling door mijn eigen huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbra
Moning2 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:13:
Wat als je 1 van de 3 buren vraagt of je zijn/haar verbinding mag gebruiken tegen een kleine vergoeding? Dan kun je klaar zijn met een simpele repeater, en met de nodige onderhandelskills kom je alsnog mooi goedkoop uit.

Een snelle blik in mijn dd-wrt router laat zien dat de genoemde opties aanwezig zijn. Dus een dd-wrt capable router zou moeten werken. Ik kan eind deze week kijken of het werkt met Ziggo wifispots.

Momenteel heb ik een dd-wrt draadloze bridge als wireless client voor mijn router. Zo kan ik de client dicht bij de buren zetten (waarmee we de verbinding delen), en de centrale router gebruiken voor een goede signaalverdeling door mijn eigen huis.
Als dat zou kunnen testen, zou dat super zijn. Wat voor dd-wrt router gebruik jij, en heb je daar goed bereik mee?

Wat ik wel lees op internet, is dat het niet lukt om verbinding te maken met Wifispots in de omgeving, als ze met dat apparaat reeds verbinding hadden gemaakt met een 'eigen' UPC wifi netwerk. Ze hebben hun MAC adres moeten veranderen om verbinding te maken. Waarschijnlijk is deze functionaliteit aanwezig om te voorkomen dat je ipv met je eigen UPC WIFI, verbinding maakt met de Wifispots van jezelf of je buren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 22:03
dbra schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:27:
[...]

Als dat zou kunnen testen, zou dat super zijn. Wat voor dd-wrt router gebruik jij, en heb je daar goed bereik mee?

Wat ik wel lees op internet, is dat het niet lukt om verbinding te maken met Wifispots in de omgeving, als ze met dat apparaat reeds verbinding hadden gemaakt met een 'eigen' UPC wifi netwerk. Ze hebben hun MAC adres moeten veranderen om verbinding te maken. Waarschijnlijk is deze functionaliteit aanwezig om te voorkomen dat je ipv met je eigen UPC WIFI, verbinding maakt met de Wifispots van jezelf of je buren....
Zal ik doen.

De client is een TP-Link TL-WR741ND v1. Geen daverend staaltje techniek, maar does its job well. Ontvangst van signaal is niet sterk, maar omdat deze maar met 1 punt hoeft te verbinden kan ik deze optimaal in een hoekje plaatsen.
Daarna gaat er een kabel naar mijn router, die het hele huis voorziet van wifi.

De router is overigens een RT-AC68U. Er zijn meerdere modellen, waarvan enkele (alle?) ook dd-wrt ondersteunen. Dan is het signaal ook een stuk sterker, met in principe dezelfde mogelijkheden.

Houdt er rekening mee dat dd-wrt eeuwig in beta zit, en mogelijkheden sterk kunnen verschillen tussen chipsets en routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dbra schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:01:
[...]

OK, dank. Nee, ik heb het nog niet geprobeerd.

Ik heb natuurlijk ook liever bekabeld internet. Maar het alternatief is een extra internetabonnement op ons 2e adres, snel 250 Euro per jaar, en we willen alleen maar appen, wat emails en een beetje surfen. *Bliep ging prima tot nu toe, voor maar 1 Euro per dag hadden we met het hele gezin 4 Mbit/s, een kwestie van af en toe het SIMmetje wisselen in de MIFI als je tegen de 2GB limit aanzat.Maar dat houdt per 1 april op (veel lagere dagelijkse limiet). WifSpots zou een goed alternatief zijn, en voor de UPC maakt het niet veel uit denk ik - we kunnen toch maar op 1 plaats tegelijk zijn.

Als iemand wel ervaring heeft met een wireless bridge op Wifispots hou ik me aanbevolen.
Je antwoordt nog steeds niet op mijn vraag of je wel zeker weet of signaal je probleem is, of dat je tegen die capping aanloopt...

Mij best als je geen hulp wilt, maar dit is de laatste keer dat ik het vraag :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Zou een UPC wifi spot niet gebruiken als primaire verbinding, de hele opzet ervan is eventjes verbinden en snel weer verder...
Zo mogen er nooit meer dan 5 apparaten op 1 wifispot hangen, dus jouw AP oplossing hangt eraan, de buren krijgen vissite en jij hebt de hele dag (of hele weekend als ze logeren) geen internet...
Of er lopen gewoon 5 mensen langs...
Verder kan ik niet vinden hoe lang je verbonden mag zijn maar ik neem aan dat als je 24/7 verbonden bent daar wel wat limieten op zijn...
En als laatste inderdaad het signaal probleem, als jij in je huis slecht bereik hebt is het natuurlijk nutteloos om een AP daar op te hangen welke dat slechte signaal probeert op te vangen om het via een kabel naar een andere AP te sturen welke dan een wifi netwerk draait, dan kom je nooit op het internet...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbra
dion_b schreef op zondag 08 maart 2015 @ 23:40:
[...]

Je antwoordt nog steeds niet op mijn vraag of je wel zeker weet of signaal je probleem is, of dat je tegen die capping aanloopt...

Mij best als je geen hulp wilt, maar dit is de laatste keer dat ik het vraag :o
Laag signaal; 3 stuks UPC Wifispots met allemaal laag signaal. Ik hoop met een goede antenne stabiel signaal te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

dbra schreef op maandag 09 maart 2015 @ 00:31:
[...]

Laag signaal; 3 stuks UPC Wifispots met allemaal laag signaal. Ik hoop met een goede antenne stabiel signaal te krijgen.
Hoe laag is laag? Hoeveel dBm?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbra
RGAT schreef op zondag 08 maart 2015 @ 23:52:
Zou een UPC wifi spot niet gebruiken als primaire verbinding, de hele opzet ervan is eventjes verbinden en snel weer verder...
Zo mogen er nooit meer dan 5 apparaten op 1 wifispot hangen, dus jouw AP oplossing hangt eraan, de buren krijgen vissite en jij hebt de hele dag (of hele weekend als ze logeren) geen internet...
Of er lopen gewoon 5 mensen langs...
Verder kan ik niet vinden hoe lang je verbonden mag zijn maar ik neem aan dat als je 24/7 verbonden bent daar wel wat limieten op zijn...
En als laatste inderdaad het signaal probleem, als jij in je huis slecht bereik hebt is het natuurlijk nutteloos om een AP daar op te hangen welke dat slechte signaal probeert op te vangen om het via een kabel naar een andere AP te sturen welke dan een wifi netwerk draait, dan kom je nooit op het internet...
Ik heb van 3 stuks Wifispots zwak bereik, moet er altijd wel 1-tje vrij zijn. Ik heb bij de UPC nog niets kunnen vinden van een limiet op 24/7, maar ik ben benieuwd naar mensen met ervaringen op dit gebied.

Ik hoop een goede antenne aan de bridge te hangen, dat werkt vast veel beter dan mijn smartphone (of althans, dat is ook mijn ervaring op bungalowparken enzo). Nogmaals, ik zou liefst bedraad internet kopen hier, maar dat kost me 250 Euri per jaar en daarvoor ben ik er net te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbra
dion_b schreef op maandag 09 maart 2015 @ 00:32:
[...]

Hoe laag is laag? Hoeveel dBm?
De sterkste van de drie is 1 streepje op mijn smartphone - ik heb geen dB's helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
dbra schreef op maandag 09 maart 2015 @ 00:37:
[...]

De sterkste van de drie is 1 streepje op mijn smartphone - ik heb geen dB's helaas.
Gebruik op Android bijv Wifi Analyzer of Inssider op Windows om dit uit te zoeken, 1 streepje kan per OS verschillen hoeveel signaal dat werkelijk is, hoewel het al niet al te best is...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het nu mogelijk met engenius ezhotspot extender. kijk hier http://engenius-europe.nl/index.php/product-zoo/hotspot-extender-for-motorhome-yacht-campsite of zoek engenius ezhotspot extender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-15
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-05-2015
Hoi,
Is e.e.a. nu gelukt? Ik probeer hetzelfde voor onze vereniging waar we 1x per week internet gebruiken. Heb een EnGenius ECB300 aangeschaft maar kan hierin het PEAP protocol niet vinden.

Info is welkom!!! Bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Lees dit topic even voor een vergelijkbare opstelling waarin iemand het heeft opgelost: Uitlezen waarde Ziggo Hotspot Certificaat

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-10 10:50
Als ik je nou zeg dat je kabel modem meeneemt naar je twede huis en dan internet heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-10 21:02
saharoen schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 21:24:
Als ik je nou zeg dat je kabel modem meeneemt naar je twede huis en dan internet heb ;)
Dan kan ik je zeggen dat t niet gaat werken. Je sluit je abonnement af per adres, niet per modem.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:28
Onzin. Mijn modem uit Oegstgeest heeft het zonder dit aan Ziggo te melden prima bijna 8 maanden in Noordwijk gedaan :)

Als je de Ziggo THD belt geven ze dit ook nog aan trouwens. Alleen even opnieuw je activatiecode intikken en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Hmmm misschien met de overstap naar ziggo dan, met UPC kon ik dat geintje nooit uithalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:28
Daar werkte het ook, maar UPC had de retourband standaard dicht staan. Als die open stond op de lijn waar je je modem aansloot werkte dat prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
Dat had ik toen moeten weten ;w

Pagina: 1