Toon posts:

Gaming PC 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen! :) Ik ben van plan om op zeer korte termijn over te stappen van PS4 naar PC! Echter ben ik nog een echte 'noob'... Wanneer ik een grafische kaart zie met nummertjes erachter begrijp ik er (nog) niets van. Daarom ben ik dus hier. Ik vertrouw volledig op de mensen hier, want zelf begrijp ik er niet veel van. :p Bouwen ga ik zelf en met wat vrienden doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk puur gamen en af en toe een schoolopdrachtje ertussendoor! Wel vrij eisende games als Battlefield en AC. Maar puur gericht op het gamen dus!

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een budget van 1000 euro voor een complete setup. Assemblage hoeft dus niet, Windows kan ik goedkoop krijgen.(Incl. monitor, muis en toetsenbord) Stel je hebt in dat laatste geen zin; pak dan een budget van 800 voor puur de pc zelf. Maar liever die van 1000 ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, het is mijn eerste PC!

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zoals gezegd heb ik er niet veel verstand van. Maar misschien zou een SSD wel leuk zijn?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen, als het kwalitatief maar goed is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gewoon een normale behuizing en niet een computer die veel lawaai maakt. Een intel i5 zou wel fijn zijn evenals een goede kaart. Ik wil games als Battlefield Hardline gewoon op High/Ultra op 40 fps willen spelen, als dat realistisch is tenminste, haha! En de PC moet wel uitbreidbaar zijn natuurlijk, zodat ik er even zoet mee ben.

Ga je overklokken?
Ik denk het wel. Dat zal een vriend voor mij gaan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 10:54 ]

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:43
Heb je dit artikel al gelezen?
reviews: Desktop Best Buy Guide: maart 2015

Gebruik dat bijvoorbeeld als start, en kijk dan welke behizing je zelf mooier vindt, of je bepaalde spellen wilt spelen waar we hier betere componenten voor kunnen aanbevelen etc.

Dus even een paar concrete voorbeelden als opzet geven graag ;)

Verwijderd

Topicstarter
sdk16420 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 10:54:
Heb je dit artikel al gelezen?

Gebruik dat bijvoorbeeld als start, en kijk dan welke behizing je zelf mooier vindt, of je bepaalde spellen wilt spelen waar we hier betere componenten voor kunnen aanbevelen etc.

Dus even een paar concrete voorbeelden als opzet geven graag ;)
Ja daar heb reeds al rondgekeken, alleen wil er iets meer aan uitgeven. Zoals gezegd heb ik er geen verstand van dus daarom zoek ik wat hulp. Het uiterlijk van de behuizing maakt mij niets uit. Ik wil gewoon games als Battlefield enz. op redelijke settings spelen. Ik weet echt nog bijna niks van PC's, excuseer mij! :p

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:07

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Toch een lijstje gemaakt! Van de helft weet ik niets maar op verzoek toch maar gedaan;
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 229,-€ 229,-
1MSI B85-G41 PC Mate€ 70,-€ 70,-
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 248,95€ 248,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1LG 23MP65VQ-P Zwart€ 125,-€ 125,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 59,-€ 59,-
1Seasonic S12G 450W€ 72,75€ 72,75
1Crucial MX100 256GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 955,50

Negeer, verkeerde topic...

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Je kan in dat geval mijn post negeren ;).

Afijn, op zich een prima begin. In ieder geval 1 schoonheidsfoutje, je processor. Je kan net zo goed de 4460 nemen. Niet overklokbaar en in games nauwelijks langzamer maar wel een pak goedkoper.

Verder, is 2e hands een optie? Daar valt qua GPU veel te scoren.

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-01 19:13

GS88

π raat

Yup,als 2e hands een optie is voor je, dan kan je voor hetzelfde geld een R9 290x halen :)

Rotterdam

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, had over je post heengelezen.

Wat betreft tweedehands vind ik het wel prima denk ik. Hoe sneller hoe beter! Het moet dan wel gewoon via tweakers gaan. (Wellicht dat jullie mij hier bij kunnen hulpen?)

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Voilà. Elke GPU die er niet zo uitziet is in principe een mogelijkheid.

Verwijderd

Topicstarter
Dankje!

Mijn vriend heeft dit gemaakt; Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2q09jwx.jpg

Op of aanmerkingen? Er kan nog wel een bedrag af als ik gespreid koop.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2015 13:52 ]

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Crap voeding, matig moederbordje, karige SSD, naast dat een i5 een 8350 aan alle kanten voorbij steekt in games. Nee, je eigen setup (met wat tweaks) is een heel stuk beter.

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 08-03-2015 13:47 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En een slecht scherm, matige kast, koeler is niet heel geweldig, en die kaart is duur vergeleken met een R9 290.

People as things, that’s where it starts.

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:43
'T is al eerder genoemd, zou nog eens naar de Best Buy maart 2015 kijken.

Tevens http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/aanbod/
opstarten voor een mooie deal met garantie.
Pagina: 1