Nieuwe Pc 700-800 euro (exclusief OS)

Pagina: 1
Acties:

• UrbanChip
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-01 16:49
Hoi allemaal! Dit is mijn eerste keer op deze forum dus ik zal uitleggen wat ik precies zoek doormiddel van deze vragen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mij nieuwe systeem gebruiken voor gamen zowel als voor programma's zoals AutoCad en Revit. Aangezien ik bouwkunde studeer zal mijn computer in staat moeten zijn om teken programma's aan te kunnen. Hoewel gamen meer eist dan AutoCad. Ik wil vooral graag games zoals Battlefield 3/4 kunnen spelen maar ook bijvoorbeeld Bioshock Infinite en Guildwars2.
Zoals je misschien kunt zien speel ik nogal van alle kanten wat, dus het is belangrijk dat mijn pc deze allemaal op medium/high graphics in iedergeval aan kan.

Het liefst gebruik ik Windows, welke versie weet ik nog niet maar momenteel heb ik windows 7 op mijn laptop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget momenteel is tussen de 700 en 800 euro. Dit is exclusief van het OS kopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik hier kan bedenken is dat ik alleen een simpele "Trust" muisje heb en een gaming headset. Dus usb ports zijn wel belangrijk, tenzij die er standaard bij komen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Om eerlijk te zijn heb ik hier weinig verstand van. Hence waarom ik hier zit, maar ik neem aan dat ik voldoende koeling nodig heb zowel als graphics en RAM (dat is eigenlijk de hele pc zo'n beetje haha).

Nu ik verder denk heb ik een monitor nodig die lang meegaat zowel als een toetsenbord en een simpele muis. Ik heb zelf geen behoefte aan extra knopjes op de muis dus dat is niet belangrijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zoek vooral naar een merk waar overklokken niet nodig is en zelf kan bepalen hoe of wanneer die dat doet. Momenteel gebruik ik Intel onderdelen in mijn laptop dus misschien het liefst dat ik dat gebruik.
De strijd tussen NVidia en AMD is nog steeds aan de gang zoals te zien dus welke het goekoopste of het beste past bij mijn situatie vind ik prima.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk het liefst en dat er weinig kans is op stof dat in de case gaat zitten. Als het mogelijk een paar leuke lichtjes erbij.
Voor opslag neem ik aan dat 1 Tb voldoende moet zijn. Als het mogelijk is zo weinig mogelijk stroom verbruik maar als het niet mogelijk is dan maakt dat niet uit.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk ga ik niet overklokken aangezien ik geen verstand/tijd hiervoor heb.

Is het beter om hem zelf in elkaar te zetten of is het verstandig om hem door een bedrijf in elkaar te laten zetten?

Doordat ik Bouwkunde studeer heb ik weinig tijd over om zelf uit te zoeken wat ik allemaal wil/nodig heb dus alvast zeer bedankt voor jullie hulp !

• Maveryth
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07-2025
Er word alsnog verwacht dat je met een eigen opzet komt Handleiding Pricewatch, ook al heb je helemaal geen verstand van PC's. Op z'n minst zou je de BBG kunnen bekijken en desnoods helemaal overnemen.

• TweakerXs
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04-2025
Als student kan ik deze in elk geval aanraden: pricewatch: Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod

Voor de rest verwachten we inderdaad eerst nog een eigen input

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

• UrbanChip
Ik heb een lijst samengesteld via pricewatch met behulp van de "Basisgamesysteem" handleiding.
Hoewel de lijst binnen mijn budget zat, had ik wel gemerkt dat met keyboard, monitor en OS erbij de prijs hoger stijgde dan ik kan betalen.

Nu is mijn vraag eigenlijk, wat is er op deze lijst dat ik niet zozeer nodig heb. En wat kan ik verwachten met de prestatie van deze lijst?
Ik ben zelf nog continu aan het zoeken voor andere toetsenborden en mogelijke monitors om de prijs omlaag te halen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 181,-€ 181,-
1ASRock H81M-HDS€ 41,90€ 41,90
1Sapphire R9 280 3GB GDDR5 OC DUAL-X with Boost€ 193,95€ 193,95
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master N300 (KKN1, closed)€ 30,95€ 30,95
1BenQ GL2450 Zwart€ 119,-€ 119,-
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Sharkoon Skiller Pro€ 29,95€ 29,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 59,-€ 59,-
1Seasonic S12G 450W€ 72,75€ 72,75
1Crucial MX100 256GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 931,39

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Je kan in ieder geval een goedkoper en beter scherm nemen: pricewatch: BenQ GW2265HM Zwart heeft een veel beter paneel dan die vervloekte TN.

rampllankje is leuk, maar als je echt op de budget toer gaat, zou ik bij de lokale kringloop voor 5 ballen een lampje scoren, en een pricewatch: Microsoft Wired Keyboard 200 for Business of de pricewatch: Logitech K120 (Internationaal) nemen.

Hoewel die voeding erg goed is, is hij ook durig, de pricewatch: be quiet! System Power 7 400W heeft prik genoeg, is wel iets minder zuinig, maar ook veel goedkoper.

Videokaart kan ook wat goedkoper als je de pricewatch: Club 3D Radeon R9 280 royalKing neemt.

Mocht je echt elke euro eruit willen persen, kun je ook pricewatch: Crucial CT2KIT51264BA160BJ nemen, sterker nog, afhankelijk van waar je koopt kunnen 2 stickies van pricewatch: Crucial CT51264BA160BJ zelfs nog een euro of 2 goedkoper zijn. Zijn dezelfde stickies, maar dan per stuk verpakt.

Al met al schaaf je er zomaar 50 euro vanaf,

People as things, that’s where it starts.

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:45
VasZaitsev geeft goede adviezen.
Ik zie zo op het eerste oog geen zaken die je weg kunt laten.
Speltip 1: heb geen studenten meegemaakt die naast +/- 40 uur per week studeren geen tijd hadden voor een bijbaantje. Zelfs niet bij bouwkunde in Delft. ;)
Speltip 2: Vraag&aanbod http://tweakers.net/aanbod/#highlightCat:14 opstarten.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat is idd ook een goede, een tweedehands HD7950 kost je 100 euro, heb je praktisch dezelfde kaart als de R9 280.

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-03 00:50
Zoals hierboven inderdaad word gezegd kan je veel vesparen door de v&a is af te zoeken.
Er worden veel goede goedkope videokaarten aangeboden waar nog ruime garantie op zit voor lage prijzen.
Een muis en toetsenbord kan je inderdaad beginnen met een goedkoop setje en later een betere zoeken.
Misschien als je nog een klein tvtje hebt staan waar je tog niks mee doet zou je deze ook tijdelijk als monitor kunnen gebruiken totdat je geld hebt voor een betere.
Die 1tb hdd zou je voorlopig ook weg kunnen laten totdat je ssd vol begint te raken en je weer wat extra geld bij elkaar hebt gespaard.
Zo bespaar je tog al snel €200-250

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Een TV, zeker een oude, kan ik echt afraden als monitor, vaak erg lage PPI, slechte panelen, erg hoge inputlag en andere prettige dingen, een goede monitor kost je 100 euro, wat imo eigenlijk geen geld is voor hoelang je ermee doet.

• UrbanChip
VasZaitsev schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:08:
Een TV, zeker een oude, kan ik echt afraden als monitor, vaak erg lage PPI, slechte panelen, erg hoge inputlag en andere prettige dingen, een goede monitor kost je 100 euro, wat imo eigenlijk geen geld is voor hoelang je ermee doet.
Daar heb je inderdaad gelijk in. Gellukig heb ik een monitor van een vriend kunnen kopen en een paar goedkope opties for muis en keyboard gevonden.
Wat mij betreft heb ik de juiste dingen nu bij elkaar. Hoewel ik nog zit te overwegen of ik hem zelf in elkaar ga zetten of niet.
Pagina: 1