Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Slimmer omgaan met energie - Toon

Pagina: 1
Acties:

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:14
reviews: Slimmer omgaan met energie: domotica helpt de consument besparen (P3) en
reviews: Slimmer omgaan met energie: domotica helpt de consument besparen (P4)

Er staat in het artikel dat Toon geofencing ondersteund en zelflerend is maar dat is zeker niet zo!
Daarnaast staat er dat Nefit Moduline Easy geen geofencing ondersteund en niet zelflerend is maar deze heeft dat beide juist wel.

Dit zijn de twee die ik weet omdat ik zelf Toon heb en omdat een vriend van mij de Nefit heeft. Ik zou de rest van de tabel dan ook nog maar eens eens kritisch bekijken ;).

[ Voor 41% gewijzigd door Makkelijk op 07-03-2015 08:05 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
In het artikel wordt genoemd dat de slimme meter een resolutie heeft van 10 sec. Dit klopt, maar de resolutie van een evt. aangesloten gasmeter is één uur. Vermoedelijk om de batterij in de gasmeter te sparen, bij mij is de gasmeter draadloos verbonden met de elektrameter.

En is het misschien nog leuk om deze topics te noemen bij bijv. het stuk over sluipverbruik?
Serieus elektriciteit besparen
Gas besparen door middel van CV tuning deel II

Twee goedlopende topics, wat toch wel laat zien dat de community er mee bezig is. Ook omdat er soms met vrij simpele ingrepen behoorlijk bespaard kan worden.
Het laatste topic is ook wel interessant omdat gedurende de looptijd van het topic wel is gebleken dat heel veel CV-installaties gewoon compleet hopeloos staan afgesteld, wat dan helaas weer leidt tot een hoger gasverbruik.

[ Voor 53% gewijzigd door ThinkPad op 07-03-2015 08:41 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

Nakebod

Nope.

En ik mis de YouLess als energiemeter Youless pulsteller/elektriciteitsmeter
Ook vrij populair onder een ruim aantal tweakers. En je hebt zelf controle over de data, geen koppeling met externe partijen vereist, maar het kan wel.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
Nakebod schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 08:35:
En ik mis de YouLess als energiemeter Youless pulsteller/elektriciteitsmeter
Ook vrij populair onder een ruim aantal tweakers. En je hebt zelf controle over de data, geen koppeling met externe partijen vereist, maar het kan wel.
Zou die misschien bedoeld worden met:
Er bestaan weliswaar compacte apparaatjes die de oude meters kunnen uitlezen, maar erg handig zijn die in de praktijk niet.
reviews: Slimmer omgaan met energie: domotica helpt de consument besparen

;)

Prima product volgens mij, dat hij niet handig is ga ik niet mee... heeft hier altijd prima gewerkt tot ik een slimme meter heb aangevraagd (= even duur als YouLess, maar nu kon ik gas ook uitlezen, waar ik anders nog een tweede YouLess voor nodig had).

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:33

Nakebod

Nope.

Hij zou daar inderdaad onder kunnen vallen, maar zonder voorbeelden blijft dat gokken. Ken eigenlijk geen alternatieven, al zullen die vast wel zijn.

En ook ik ben niet van mening dat een YouLess onhandig is. Juist erg eenvoudig in gebruik en configuratie.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• FransvB
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 19:34
In het artikel staat dat een Nederlands bedrijf de toon van software voorziet, maar er wordt dan niks gezegd over dat het ook geproduceerd en ontwikkeld is in Nederland, namelijk door Prodrive

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 15:37
Dit is ten eerste volledig offtopic en ten tweede is spammen met referrals niet toegestaan.

[ Voor 72% gewijzigd door RoD op 15-03-2015 10:42 ]

Pagina: 1