Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Beste medetweakers... ik heb een vraag waarvan ik zelf niet 123 weet hoe dit te achterhalen. De laatste weken zijn er 2 liedjes voorbij gekomen die ik bovengemiddeld prettig vind klinken. Niet zozeer de tekst of de zang, maar meer het ritme dat beide nummers hebben en (voor mij) gelijkenissen vertoont. Door de gelijkenis heb ik het idee dat het te classificeren moet zijn naar een (sub)genre. Zeker in dance/electronische muziek zijn er (ongeveer) 14231+ (sub)genres om elk geluid een labeltje te kunnen geven, dus dat zal voor deze plaatjes ook het geval zijn.

Goed, om eerst maar even een indruk te geven, dit zijn de twee liedjes die bij mij zeer prettig in het gehoor liggen:

Lilly Wood & The Prick - Prayer in C
en

Lost Frequencies - Are You With Me

Iemand die me kan helpen aan het (sub)genre van deze twee riedeltjes? Met die info kan ik eens wat meer uit het genre opsnorren om te kijken hoe het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:41

talin

ES-MA

Wikipedia: Prayer in C (Robin Schulz remix)

deze geeft aan Deephouse,

terwijl iTunes aangeeft Alternative

https://www.facebook.com/LostFrequenciesMusic

geeft ook aan Deephouse

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Dat heb je snel gevonden...... en nu voel ik me lekker simpel.... hahaha... Maar ja, het is simpelweg niet in me opgekomen om de liedjes te Googlen of te verwachten dat ze in Wikipedia verwerkt zouden zijn...

Gezien de overeenkomst tussen beide Deephouse is, ga ik daar maar van uit. Alternative lijkt me minder passend.

Dank voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De vraag is al eerder voorbijgekomen, alleen al een tijdje niet meer gesteld. Maar hier is dus een topic voor, van 3 delen alweer: Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]
Laatste reactie si een beetje oud, maar misschien dat er niet zo actief gezocht wordt de laatste tijd ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Zo'n soort topic zocht ik inderdaad, maar zag er zo snel geen.... dan maar een nieuwe.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:42

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

En daar komt het modje met een slotje... :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.