Logitech geen A- maar B-merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.730 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125694

Topicstarter
Mijn hypothese: is Logitech eigenlijk gewoon een B-merk, de Sweex van de randapparatuur? Kwalitatief hebben de producten mij altijd erg tegengevallen, met name in levensduur. Bij mij zijn nu in het tijdsbestek van een viertal jaar al een prima muis en twee toetsenborden onherstelbaar defect gegaan. Als ik zo links en rechts hier op het forum kijk zijn er ook heel veel mensen met problemen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen! (misschien heb ik wel gewoon veel pech gehad :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Logitech is een heel populair merk, dus logisch dat er ook veel problemen op een forum terecht komen. Een merk wat niet verkoopt klaagt ook niemand over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Het is volgens de definitie van Wikipedia gewoon een A-merk.

Een A-merk kan ook een baggerproduct leveren, helaas is verkoopprijs niet altijd direct gerelateerd aan de kwaliteit. Maar het voordeel van Logitech is dat je het gewoon kunt halen in elke winkel en je weet wat je krijgt. Als je niet tevreden bent met model X, dan weet je dat je altijd model X weer kunt halen en niet tevreden bent. Andersom is vaak logischer, als je een serie of model hebt gevonden dat bevalt is de kans op een miskoop minder.

Bij een B-merk moet je maar hopen dat het fatsoenlijk is en dat als het bevalt dat je het een half jaar later nog kunt vinden.

Het voordeel van merken als Logitech en Microsoft is dat ze wat minder 'hype' gevoelig zijn bij randapparatuur. Sommige (audio) merken geven het plastic een ander kleurtje en vinden dat meteen het dubbele waard.... en dat zijn toch ook merken die zich profileren als 'A'.

Welke producten gaat het hier over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wut?
Logitech biedt goede kwaliteit (vele malen beter dan bijv Trust).
Daarnaast bieden ze goede service. De verhalen zijn legio over logitech die ver na het verlopen van de garantieperiode alsnog vervangende apparatuur aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 20:26

Swordlord

Act first, think never

Vergeet niet dat Logitech een groter dan 50% marktaandeel heeft in de categorie toetsenborden en muizen..
Het wordt dan opeens niet verwonderlijk, dat meeste klachten zullen gaan over Logitech.

Daarbij moet ik me aansluiten bij eL_Jay, het garantie beleid van logitech is heel coulant.
Ik heb zelf meegemaakt dat bij een nukkige computer boer garantie werd geweigerd, dat contact op te nemen met Logitech een goede zet is.
Verder heb ik dit ook aan andere mensen geadviseerd in gevalletje nukkige computer boer.

Waarop logitech meestal als volgende op reageerde:

A ) Ze nemen contact met de winkel en leggen de case bij hun neer en dat ze zich niet moeten aanstellen, ookal gaat het om een garantie gevalletje van "maar" een muis. Een klant hoeft niet zomaar een nieuwe te kopen.

B ) Ze handelen zelf de garantie af en zetten de winkel buiten spel.

Hoe dan ook, dat is pas klantenservice.

[ Voor 12% gewijzigd door Swordlord op 05-03-2015 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:23

MsG

Forumzwerver

Op het forum zul je natuurlijk altijd mensen vinden die iets stuk hebben, want veel mensen gaan niet de hele tijd babbelen over hoe lang hun producten meegaan, je hoort alleen de klagers.

Ik heb al een stuk of 7 jaar een MX518, werkt nog steeds perfect. Tweedehands Z-2300, ook al jaren oud, nog perfect. G15, werkt nog perfect, G19 werkt ook nog prima.

Ik snap nooit hoe mensen zoiets als een toetsenbord stuk krijgen, zonder iets overduidelijks als draadbreuk of het morsen van drinken. Blaas hem eens uit, maak het eens schoon, wie weet werkt het dan weer prima.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:44
Ik heb twee stuks Logitech M705 en twee stuks Logitech Deluxe 250 toetsenborden.
Deze worden al ruim 5 jaar misbruikt en ze werken nog uitstekend. Van de muizen nog maar één keer de batterijen vervangen.
De muis doet het zelfs op 1 bijna lege AA batterij. (er passen er twee in)

Garantie is ook geen probleem. Als reservemuis heb ik een m305. Hiervan was de ontvanger plots kapot. Ik kreeg zonder vragen een nieuwe.

Niets te klagen over Logitech.
zo, ook eens iets positiefs op het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Logitech heeft af en toe wat producten gehad die kwalitatief een stuk minder waren. Het verschil is echter dat het geen probleem is als het stuk gaat, de klantenservice van logitech is namelijk één van de beste.
Dus ja, zoals bij iedereen heeft logitech wel eens een minder product, maar het blijft nog steeds een A merk, ook al is dat niet de correcte benaming (ik snap wat je bedoelt).

Ooit nog een blog over gemaakt: The Internets: Logitech, service zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:46

Ypho

Allround Nerd

Ik heb al 8 jaar dezelfde Logitech muis (was ook duur genoeg hoor), die doet het nog prima. Ik wil inmiddels wel een andere, maar dat is puur omdat de muizen van tegenwoordig veel beter presteren.

Ook heb ik een G17 jaren gebruikt (nu niet meer ivm wegdoen PC) en heb ik een speakerset van Logitech gehad. Nooit problemen gehad, dus om het een B-merk te noemen? Nee, absoluut niet.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492998

Anoniem: 125694 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:10:
Mijn hypothese: is Logitech eigenlijk gewoon een B-merk, de Sweex van de randapparatuur? Kwalitatief hebben de producten mij altijd erg tegengevallen, met name in levensduur. Bij mij zijn nu in het tijdsbestek van een viertal jaar al een prima muis en twee toetsenborden onherstelbaar defect gegaan. Als ik zo links en rechts hier op het forum kijk zijn er ook heel veel mensen met problemen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen! (misschien heb ik wel gewoon veel pech gehad :P )
lijkt me vooral van de gebruiksintensiteit en het toetsenbord/muis afhangen. Als je bijv. veel typt of intensief games speelt dan zal het gemiddelde toetsenbord geen 10 jaar meegaan, A-merk of niet. Bij een duur gametobo kun je natuurlijk meer verwachten dan van een simpeler bordje van 20 euro.

Met welke toetsenborden en muis heb je de mindere ervaring? En heb je daarbij ook een beroep gedaan op garantie bij winkel of Logitech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:35
Douweegbertje schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:37:
Logitech heeft af en toe wat producten gehad die kwalitatief een stuk minder waren. Het verschil is echter dat het geen probleem is als het stuk gaat, de klantenservice van logitech is namelijk één van de beste.
Dus ja, zoals bij iedereen heeft logitech wel eens een minder product, maar het blijft nog steeds een A merk, ook al is dat niet de correcte benaming (ik snap wat je bedoelt).

Ooit nog een blog over gemaakt: The Internets: Logitech, service zoals het hoort.
Precies dit, de beste maken wel eens missers... bijvoorbeeld Ferarri's die in de fik vliegen omdat de remmen te warm worden, maar ik zie toch ook wel eens hele dure audi's e.d. met pech langs de weg... om het een beetje in perspectief te zetten.

Ik kan ook onderschrijven dat Logitech een uitstekende klantenservice heeft... samen met Western Digital door de jaren heen toch wel wat contact mee gehad en altijd uitstekend en vlot geholpen bij beide, werkelijk nooit gezeur gehad... dat heb ik met andere merken wel eens héél anders meegemaakt.

En uiteraard krijg je waar je voor betaald, ook binnen het merk Logitech zal je grote kwaliteitsverschillen tussen de producten en de daaraan gerelateerde prijzen herkennen... oftewel je mag van een toetsenbord van twee tientjes niet dezelfde kwaliteit verwachten dan wanneer je 100 euro er voor neerlegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:19
Ik ben ooit eens op zoek geweest naar een nieuwe ontvanger voor een Logitech muis (MX1100 uit mijn hoofd, aangezien ik op de originele was gaan staan terwijl hij nog in de pront poort zat). Deze ontvanger was tijdelijk niet leverbaar. Toen deze na 3 maanden nog steeds niet leverbaar was (regelmatig gecontrleerd), ben ik eens gaan bellen. 2 dagen later had ik een nieuwe MX1100 in de bus.

Om terug te komen op jouw stelling:
- B merken leveren überhaupt geen reserve onderdelen
- B merken leveren niet de bovengenoemde service.

Ik ben het wel met je eens dat de kwaliteit niet altijd geweldig is, daarnaast is het in mijn ogen niet aan Logitech om te bepalen dat ik geen US-layout toetsenbord wil hebben.
Mede daarom doe ik inmiddels al ruim 10 jaar met een oud draadloos toetsenbord, dat nog steeds perfect werkt (alleen zijn de "WASD" toetsen kaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

10 jaar geleden waren ze in ieder geval een A-merk want mijn toetsenbord, bluetooth muis en webcam (dagelijks gebruikt) uit die periode werken nog prima. Geen idee hoe het tegenwoordig zit dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-05 16:32
Logitech en Sweex naast elkaar zetten, ik kan je verzekeren dat daar nog een wereld van verschil in zit.

Mijn ervaring met Logitech is dat alles wat ze voor een appel en een ei verkopen gelijk heel lastig kapot te krijgen is en met gemak de 10 jaar haalt

De duurdere producten is de houdbaarheid inderdaad een stuk lager echter maar we hebben het dan ook niet over iets wat statisch in de kast staat. Muizen/toetsenborden worden aangetast door vuil, vocht, valschade, etc.
Waar het verschil hem zit in de duurdere producten is dat ze nieuwe dingen proberen om een beter product neer te zetten. Maar als je wil dat het superlang meegaat kan je beter voor oude en standaard techniek gaan (de goedkoopste Logitech muis dus).
Zo is er een bepaalde reeks van hun duurste muizen waarbij als er regelmatig wat hard geklikt word een metaalstukje doorbuigt waardoor hij niet of dubbel klikt bij 1 enkele klik. Is maar 1 serie die er last van heeft en is ook maar 1 serie die dat type van klikmechanisme heeft.

Nu mocht je dit probleem hebben raad ik je aan Logitech te contacteren, sturen je ze meteen een volledig nieuwe op en een youtube filmpje te bekijken hoe je het zelf kan fixen, nu heb ik een reserve.

Overigens Logitech is echt geweldig in support, vergeet de winkel, gewoon rechstreeks Logitech raadplegen, beter dan dat word het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:57

Tijntje

Hello?!

Ik heb al heel wat Logitech gehad en ben over allemaal meer dan tevreden.
Ook de service is altijd prima geweest.

De MX5000 was daarin tegen echt een bagger product, dat hebben ze ook nooit fatsoenlijk weten op te lossen.
Logitech MX5000 Desktopset met display en lasermuis

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 12:37
Logitech levert de laatst jaren idd niet zo'n goede kwaliteit helaas. Ik heb ondertussen al een stuk of 5 Performance MX muizen kapot gehad. Twee Harmony remotes en vorig jaar een G603 muis aangekocht wat een aantal weken geleden de middelste muisknop issues had. Alles is wel netjes vervangen onder garantie dus dat zit wel goed bij hun. Alhoewel ik bij de G603 toch werd terugverwezen naar punt van aankoop door dezelfde support die alle andere apparaten zonder problemen vervangen had. Voet bij stuk gehouden en uiteindelijk hebben ze ook gewoon vervangen gelukkig. Maar ben toch sterk aan het overwegen Logitech in de toekomst links te laten liggen. Helaas geven ze niet meer de kwaliteit die ze in het verleden gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Vond Logi vroeger wat beter dan ze nu zijn, maar ze zijn nog steeds goed naar mijn mening, vooral op het gebied van kwaliteit. Ik vind hun muizen alleen niet meer zo prettig vasthouden, ze lijken kleiner geworden, maar hun simpele ramplanken rammen nog prima.

Verbaast mij wel eigenlijk dat het al zo lang volhouden, vele andere merken zijn allang dood en vergeten, of minstens voorbijgestreefd, kijk maar naar kasten, wat jaren terug waren CM en Antec de grote jongens, en deed Silverstone ook beter mee, maar van CM wordt alleen nog de N300 aangeraden, verder zijn "nieuwe merken" als Bitfenix, Corsair en FD vooral de merken die je hoort.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
De perfomance FX is de reeks waarover ik het had tenzij jij een ander probleem ervaren hebt? Zo niet, zolang je blijft hoge druk uitoefenen kunnen ze er nog 10 deponeren ze zullen allen stuk gaan. Niet dat het zou mogen maar ze kunnen er niet tegen, slecht ontwerp zeg maar.

Maar een m100 (uitgebracht rond 2010) , muisje van 10 euro doet het nog altijd ook al is die al ontelbaar keer heel hard tegen de grond gegaan. Dan denk je, ja, nu is hij voor de vuilbak maar nee hoor, doet het nog altijd perfect.

Harmony heb ik geen ervaring mee, middelste knop issues is doorgaans vuil maar lijkt mij vrij raar achter een aantal weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 11:25

@r!k

It is I, Leclerq

Neem contact op met ze, logitech staat ook bekend om zijn service mbt producten die al buiten de garantie zijn. Hier op het forum zijn genoeg voorbeelden te vinden.

Mijn insziens is logitech gewoon een A-merk. Het enige kwalijke wat ik ooit van ze heb meegekregen was hun opstelling in het plopjes en kraak probleem met een bepaalde speakerset van ze. Z500 uit mijn hoofd

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Overigens ben ik bijna zeker als je meld dat die muis al 5 keer ingewisseld is je naar keuze een andere mag kiezen zonder dat je iets moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb al meerdere keren, achter elkaar, muizen vervangen gekregen omdat ze na een jaar of 2 niet meer "klikken". Zo heb ik mijn laatste Logitech muis ergens in 2009 aangeschaft. Alle volgende muizen zijn via het garantie kanaal vervangen. Ik heb ook een DiNovo Edge gehad die niet meer functioneerde: in zn geheel vervangen na 1.5 jaar dienst.

Qua service kan ik Logitech in ieder geval wel heel erg aanraden. De producten moet je natuurlijk voor jezelf beoordelen of die bij je passen, voor het geld dat je er voor betaald.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

DarkUnreal

Postmaster General

Ik heb 4 G500 muizen in 2 jaar tijd versleten.. alle 4 hadden ze na een aantal maanden problemen met de rechtermuisknop.

Gelukkig alle 4 keren i.v.m. garantie een nieuwe gekregen (al moest ik de laatste keer 3 maanden wachten op mijn G500, omdat hij gerefurbished werd.. nieuwe G500's zijn er niet meer).

Weet niet wat ik moet doen als deze G500 kapot gaat :(

Maar ook met een aantal MX518's... slecht werkende linker en rechter muisknoppen na een tijdje (wel langer dan een paar maanden)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 11:35

BLACKfm

o_O

Once you go Logitech, you don't go back. Of zo is het voor mij in ieder geval. Alles wat ik gebruik voor dagelijks gebruikt is van logitech in de 'schoenmaker, blijf bij je leest' serie.

Toetsenborden en muizen, het komt bij mij allemaal bij logitech vandaan. Sinds de logitech 310 ofzo, dus ruim 10 jaar geleden werk ik met niks anders.

Nog nooit wat kapot gegaan wat ik niet kon fixen. 1 muis met een breuk in de kabel waardoor deze soms uitviel. Breuk zat waar de kabel de muis in ging, open geschroeft, kabel iets verder naar binnen in de behuizing en draait weer als een tiet.

Op het werk een Logitech K750 (solar draadloos toetsenbord) en een MX518 die al jaren goede dienst bewijst. Thuis een G510 en G500 en verschillende toetsenborden van logitech (G11, G12 en G15)

En de Z5500 heeft bij mij ook prima gedraaid en mocht ik er ooit eens aan toekomen staat er ook al een anderhalf jaar een Z906 in de doos.

Het moet je merk zijn, de één kan prima met Trust of andere *rotzooi* overweg, maar voor mij niet zo snel iets anders meer.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 07:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Ik heb positieve ervaringen met Logitech. Had een logitech MX muis gehad. Na 3 jaar was deze kapot gegaan. Zonder bewijs van aankoop heb ik met bij betaling van 10 euro een G-model teruggekregen. Oude muis heb ik nog niet eens op hoeven sturen.

Ik ben zeer te spreken over Logitech. Heb verschillende apparaten die toch al erg lang meegaan.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:46

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik heb zowel goede als slechte ervaringen met Logitech. Op zich ben ik best tevreden over ze. Het ene product is al beter ontworpen als het andere, maar uiteindelijk zijn ze wel beter van kwaliteit dan Trust of Sweex. Daar zou ik ze absoluut niet mee vergelijken.

Mijn Logitech muis (Performance Mouse MX) gaat dagelijks in mijn boekentas. Daar botst die heel wat in het rond. Ik begin na iets meer dan 2 jaar een beetje rare kuren te krijgen met het scrollwieltje, maar als je ziet wat die al heeft meegemaakt vind ik dat niet meer dan normaal. Een sweex zou al 30x kapot zijn geweest :)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125694

Topicstarter
Leuk om alle reacties te lezen, de vraagstelling was expres een beetje scherp om ook wat positieve reacties op te roepen. Die zijn er dus zeker wel. Ik wist bijvoorbeeld niet dat de service van Logitech bovengemiddeld goed is. Heb zelf nooit die weg bewandeld maar zal het zeker onthouden voor de toekomst.

Mijn eerste toetsenbord dat stukging was de DiNovo for notebooks, zo'n vier jaar geleden gekocht
pricewatch: Logitech diNovo Keyboard for Notebooks

Eerst het aan/uit knopje aan de achterzijde, dat kon ik zelf nog repareren met soldeer. Later vielen echter ook allerhande toetsen uit totdat hij niet meer bruikbaar was (stof en vuil was zeker geen issue want heb hem uit elkaar gehad). Het tweede toetsenbord was dezelfde, via Marktplaats gekocht omdat het formaat en model heel goed beviel en deze niet meer verkrijgbaar waren. Uiteindelijk is die ook deze week gesneuveld (de backspace hield er mee op). Van deze tweedehands aanschaf heb ik uiteraard geen bon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
Logitech vraagt niet achter bonnen (of althans mijn ervaring). Serienummers dacht ik wel maar die heb je uiteraard.

[ Voor 13% gewijzigd door sprankel op 05-03-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:45
Mijn X-530 geluidsset werd probleemloos omgeruild naar een X-540 set vanwege ploppende geluiden in de speakers. Eerst zou ik alles op moeten sturen naar Duitsland na ontvangst van de nieuwe set, maar toen ik vroeg wie de verzendkosten ging betalen was enkel de kabels opsturen genoeg.

Prima geregeld dus.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-05 17:46
Tsja, hun beleid om met die kleine pokkelinkershift te werken zorgt ervoor dat ik thuis al geen Logitech ramplankjes meer heb. Aangezien ze ook nog steeds geen waardige opvolger voor de MX Revolution hebben (uit 2006 nota bene), zal de volgende muis ook geen Logitech worden. Ik ben verslaafd aan de duim'rocker' en de automatische eindeloze scroll. Geen geklooi met knopjes om het aan/uit te zetten zoals op latere versies. Maar ja, de MX518 wordt in allerlei iteraties nog steeds gemaakt, terwijl de Revolution er maar relatief kort was. De Performance MX is geen echte opvolger (wel volgens Logitech, maar niet volgens mij en anderen).

Overigens heeft mijn M705 op kantoor nu het dubbelklikprobleem na 3 jaar werken. Erg irritant.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik heb geen slechte ervaringen met Logitech. Weinig dingen die kapot zijn gegaan. Degelijke prijs/kwaliteit-verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 21:43

Racing_Reporter

Contentmaker

Eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Logitech, vooral de service met m'n niet meer schakelende G25 was super. Nu een G27 staan. Dat was érg netjes.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 13:42
Ik heb eigenlijk geen slechte ervaringen met Logitech.

Hier verschillende producten liggen, nergens problemen mee:
- G15, 7 jaar
- G15v2, 5 jaar
- 5x mx518. (geweldige muis. 1 word zeer intensief gebruikt. andere word mishandeld in een boeken/laptoptas. allemaal werken nog perfect) rond de 5-7 jaar oud.
- Z2300 speakers, 5jaar. de volumecontrol geeft soms storing. stukje verder draaien en geen probleem meer.

nee, als ik ooit nog een nieuw toetsenbord of muis nodig heb. zonder twijfel een logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

DarkUnreal

Postmaster General

Señor Sjon schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:10:
Maar ja, de MX518 wordt in allerlei iteraties nog steeds gemaakt, terwijl de Revolution er maar relatief kort was.
Maar die nieuwere versies van de 518 zijn lang niet zo fijn, als de MX518 himself. Voor me gevoel zijn de muizen smaller geworden.. met grote handen niet echt fijn.

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroendedoem
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-12-2024
Hier ook allerlei muizen en headsets van logitech, niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij mij zijn nu in het tijdsbestek van een viertal jaar al een prima muis en twee toetsenborden onherstelbaar defect gegaan.
De vraag is: Wat heb je daarna gedaan? Heb je via je leverancier garantie geclaimd? Heb je contact gehad met Logitech?

Wat mij dan verbaast, zeker wanneer je in 4 jaar tijd een aantal spullen kapot hebt, is waarom je dan tóch weer kiest voor dat merk. Als je uit eigen ervaring weet dat een toetsenbord van merk A bij jou niet zo lang mee gaat als een toetsenbord van merk B dan koop je toch geen merk A weer? (of je moet na de tijd niet zeuren dat het sneller kapot gaat, dat wist je immers voor de aankoop al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Sorry hoor maar tegenwoordig is hun aftersalessupport ook gedegradeerd tot twijfelachtig niveau, mede dankzij het feit dat mensen misbruik maakten om tig jaar oude hardware aan te melden onder garantie!!1!freereplacement!yolo

Had twee gevalletjes net buiten de garantie, kreeg nul op het rekest via uitermate horkige supportmedewerkers die zo flexibel waren als een loden deur.

[ Voor 8% gewijzigd door vhal op 05-03-2015 16:40 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

AzzKickah

06-CENSORED

Logitech MouseMan Dual Optical _o_

Still going strong. Niet kapot te krijgen. Gebruik ze al 15+ jaar.
Er is geen betere muis. Punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:19

Grin

Ride si sapis.

Mijn hypothese: is Logitech eigenlijk gewoon een B-merk, de Sweex van de randapparatuur?
Onwaar. ;)
Ook ik heb in de loop der jaren (+-15) wel eens een defect gehad maar dat is altijd keurig opgelost door de klantenservice. Ik kreeg een nieuwe muis opgestuurd (was toen hun duurste high-end muis) of een nieuw toetsenbord (ook vaak een van de duurdere modellen). Naast de goede garantie is het in mijn ogen ook prima spul!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 12:37
vhal schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:36:
Sorry hoor maar tegenwoordig is hun aftersalessupport ook gedegradeerd tot twijfelachtig niveau, mede dankzij het feit dat mensen misbruik maakten om tig jaar oude hardware aan te melden onder garantie!!1!freereplacement!yolo
Klopt...
Dat heb ik een paar weken geleden gemerkt. In het verleden heb ik vaan genoeg helaas met hun contact gehad en altijd zonder problemen hardware garantie kunnen claimen. Maar een paar weken geleden probeerden ze me toch terug te verwijzen naar het punt van aankoop (wat in feite ook wel klopt). Maar mijn persoonlijk voorkeur gaat toch om garantie rechtstreeks met de fabrikant te regelen omdat het vele malen sneller is. Na wat heen en weer ge-email heb ik uiteindelijk toch nog garantie via Logitech kunnen krijgen. Ik moest overigens ook nog 2,5 week wachten voordat het werd opgestuurd. Iets wat in het verleden bijna meteen gebeurde (iig in dezelfde week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-05 10:41

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Heb wel vaker producten van Logitech gekocht en eigenlijk nog nooit spijt van gehad.
G27 is gewoon stevig gemaakt en ik verwacht ook niet dat deze binnen een paar maanden kapot zal gaan, verder heb ik ook een flink aantal Logitech toetsenborden en muizen in huis alhoewel dat meestal de iets goedkopere modellen zijn.

Mijn muis is een Roccat Kone XTD, belachelijk duur ding, en raad eens na 1,5 jaar? Scrollwheel pakt "snelle scrolls" niet meer op, dus even je volume omhoog of omlaag zetten zit er niet bij, vaak blijft het dan ook nog omhoog of omlaag gaan. Niet echt iets waar ik zeer tevreden over ben, maar alle goedkope Logitech meuk doet het na 4 jaar misbruik nog steeds waar de Roccat als een pasgeboren baby word behandeld.

Weet je wat een B-merk is? (ik noem het liever een C-merk) Trust...
Ik heb nog nooit iets van dat merk in huis gehaald zonder dat het volledige meuk was. Echt waar, wat een rotzooi is dat. En ondertussen zit meneer de CEO bij een autoprogramma op TV waar hij met plezier verteld hoe hij 4 Bugatti Veyron's heeft waaronder een SuperSport. Als hij al dat geld eens in R&D en QC duwde dan waren er misschien ook een paar degelijke producten van te vinden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:49

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Goed, dit topic had eigenlijk nooit in het Shopping Forum terecht moeten komen, aangezien het een discussie is over producten/fabrikant en niet over winkelen.

Desalniettemin ga ik het ook niet terugverplaatsen. De conclusie is namelijk dat er eigenlijk sowieso geen discussiewaarde in zit. Tot nu toe is het ook niet veel meer dan "ik vind logitech producten top" of "inderdaad, rommel" of "nee, merk X, dat is pas troep". Een dergelijke verzameling kreten voegt weinig toe. Voor het beoordelen van producten hebben we tenslotte al de productreviews. Een topic als dit loopt enkel risico om uit te lopen op moddergooien, ranten en loze "vind ik ook" / "vind ik niet" reacties.

Zodoende gaat dit topic op slot.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.