Intern geheugen veranderen

Pagina: 1
Acties:

• bassonn
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-06-2024
Beste Tweakers,

Een tijd geleden heb ik mijn budget-pc wat uigebreid met een nieuwe processor en GPU, hier ben ik erg tevreden over. Echter mijn geheugen module's heb ik nooit veranderd. Op het moment zit er 12GB in van deze jongens: http://www.compustunt.nl/...KLN-4G-4GB-DDR3-1333.html

1x4GB en 1x 8GB @ 1333mhz

Nu vroeg ik mij af als ik andere geheugen plaats 2x4GB@1866mhz. Of ik hier qua prestaties op vooruit ga of dat dit eigenlijk niet uitmaakt.

Mijn CPU: Athlon x4 760k quad core ondersteund 1866mhz en mijn moederbord ook.

Wanneer jullie het slim lijkt te upgraden zat ik te denken aan:

pricewatch: G.Skill Ripjaws F3-14900CL9D-8GBXL

of

pricewatch: G.Skill Sniper F3-14900CL9D-8GBSR

Op dit moment heb ik:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 760K Black Edition Boxed€ 76,24€ 76,24
1Gigabyte GA-F2A75M-D3H€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost€ 177,95€ 177,95
1Cooler Master K380€ 38,95€ 38,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
1Steelseries 6Gv2 (Qwerty)€ 70,95€ 70,95
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 55,90€ 55,90
1Samsung 840 EVO 120GB€ 69,13€ 69,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 517,02

Alvast bedankt voor antwoorden!

MVG,
Bas

[ Voor 61% gewijzigd door bassonn op 05-03-2015 16:15 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:06

D4NG3R

kiwi

:)

Het verschil ga je in 99/100 gevallen niet merken, pas bij specifieke taken (of wanneer je een van AMD's APU's gebruikt) heb je baat bij snel geheugen, in alle andere gevallen is de hoeveelheid belangrijker.

Als je al wilt upgraden zou ik kijken naar een enkele 8GB DIMM zodat je 16GB in Dual Channel modus hebt draaien.

Wat doe je allemaal op die PC?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Kort antwoord: nee, dat ga je niet merken.

Waar gebruik je je pc voor?

Hoi!

• bassonn
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor gamen, ik draai geen geweldig grote games ik speel:

WoW (high settings)
League of Legends
CS:GO

Echter doe ik wel veel tegelijk, heb twee monitoren staan wanneer ik WoW staat op mijn andere monitor een serie/stream aan.

Dan merk ik in sommige gevallen een klein FPS drop maar dit zal voornamelijk aan mijn CPU liggen.

Kortom: of niets veranderen, of naar 16GB gaan kijken

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

8GB is misschien krap met jouw eisen, maar 12GB zou meer dan zat moeten zijn.

Log dat is.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:55

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Je zal er vrij weinig tot niks van merken met een 2x4 upgrade, en een nieuw setje ram van 16GB kan je altijd meenemen naar een upgrade in de toekomst ^^

Voor wat betreft de kits, ze zijn beide vrijwel het zelfde. Kies degene die het mooist bij je build past.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Met deze eisen is zelfs 8GB overkill, afaik doen geen van die games aan > 4GB RAM, en het kijken van een stream is ook niet bijzonder. Welke videokaart heb je momenteel?

• bassonn

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

In dat geval is je CPU (Of in WoW misschien de HDD als je geen SSD hebt) ruimschoots de bottleneck.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 05-03-2015 16:11 ]

• bassonn
Misschien had ik mijn inventaris moeten plaatsen, dan had je geweten wat er allemaal in zit haha, zal hem even updaten in de post.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je wilt upgraden kan je het beste kijken naar een nieuw moederbord + processor aangezien je op FM2 er niet of nauwelijks op vooruit gaat met een processorupgrade.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
Voor WoW is je CPU waarschijnlijk de bottleneck. Die HD7950 is meer dan voldoende;

Eerlijk gezegd, als je nu al geld hebt om je budget pc van nog maar een half jaar oud (Processorkoeler) te upgraden, had je beter gespaard en iets snellers gekocht. Anders moet je nu je eisen bijstellen. Om te gamen en multitasken tegelijkertijd is een FM2 systeem niet het meest geschikte. Je bent ook gelimiteerd in upgrade mogelijkheid van de CPU, want je hebt al een van de snelste voor dat platform. Heb je de processor ondertussen al overgeklokt? Want je hebt een Gelid Tranquillo rev 2, volgens dat vorige topic, daar moet toch wel wat snelheid mee te winnen zijn.

• bassonn
Inderdaad, op dit moment was ik niet van plan een nieuwe mobo+cpu aan te schaffen.

Ik heb mijn CPU en GPU nog niet overklokt. Inderdaad ik ben destijds gaan kijken voor een CPU die het best is op FM2 en dat bleek deze te zijn.

Ik mag niet klagen op dit moment trekt mijn systeem alles wanneer ik niet multitask, ga ik dit wel doen, heb ik fps drops soms tot 20 fps.

Kortom nieuwe geheugen modules gaan hier niets aan veranderen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
Misschien wat vergezocht, maar je kunt streamen of iets kijken op dat andere scherm met een tablet/smartphone of als je die niet hebt (of niet zomaar kunt aansluiten op je scherm) een raspberry pi (pricewatch: Raspberry Pi 2 Model B 1GB).

Het lijkt me wel wat gek dat een stream of serie je pc zo kunnen vertragen door een stream. Kun je een screenshot van taakbeheer op zo'n moment delen?

• bassonn
Daar heb ik nog nooit aan gedacht, chromecast in me scherm gooien en streamen met me mobiel...
Stream verbruikt 20-25% van CPU. Er word ook natuurlijk veel van je internet afgepakt, dit kan in MMO's ook killing zijn.

Wellicht ga ik je tip volgen, thanks!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
bassonn schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:00:
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor gamen, ik draai geen geweldig grote games ik speel:

WoW (high settings)
League of Legends
CS:GO

Echter doe ik wel veel tegelijk, heb twee monitoren staan wanneer ik WoW staat op mijn andere monitor een serie/stream aan.

Dan merk ik in sommige gevallen een klein FPS drop maar dit zal voornamelijk aan mijn CPU liggen.

Kortom: of niets veranderen, of naar 16GB gaan kijken
fps drops liggen idd aan cpu, streams gebruiken veel cpu kracht. zelf op mn i2500k @ 4.3ghz met een stream open, verbruikt zown 20% cpu kracht.. in wow verlies ik zown 10-20fps average, battlefield 4 is niet eens te spelen met stream open :p hapert te erg.

• bassonn
Ja precies, dat merk ik ook wanneer ik League met stream open, kleine haperingen. Erg irritant
Pagina: 1