Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SONOS problemen met tweede router

Pagina: 1
Acties:
  • 709 views

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-11 09:56
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje geleden mijn netwerk uitgebreid.
Ik had een ziggo router: ubee evw3200

Hierbij heb ik een Netgear WNDR4300 gekocht.

heb nu de nieuwe netgear router als AP op mijn ziggo router.
heb ze beide precies dezelfde naam gegeven en zelfde wachtwoord.
heb wel een ander kanaal gekozen.

Maar ik heb nu enorm veel problemen met mijn sonos.

Sonos zit aangesloten met een wlan bridge op de ziggo router.

Heb al de kanalen gelijk gemaakt, naam veranderd, wachtwoord veranderd.
Maar het blijft niet werken.

Wanneer ik de AP loskoppel, zijn ineens alle problemen verholpen.

Heeft er iemand een oplossing?

mvg
Joost

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 16:04
Volgens mij ondersteunt de nieuwe netgear router geen STP en worden er brugjes gemaakt op het netwerk.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan toch diagnostics draaien misschien komt daar wat uit?
Wat als je je sonos reset met de extra AP aangesloten?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

jakob schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 16:32:
Volgens mij ondersteunt de nieuwe netgear router geen STP en worden er brugjes gemaakt op het netwerk.
Wijs dan eens aan waar in de setup die de topicstarter beschrijft er een cirkel ontstaat? Volgens mij is die er niet, dus laten we dit niet ingewikkelder maken dan het is en met afkortingen gaan gooien die de topicstarter veel kans niet begrijpt.

@topicstarter: het euvel lijkt me de wlan bridge te zijn, die om een of andere manier problemen geeft door het extra accesspoint. Wellicht kan deze bridge er niet goed mee overweg als hij 2x hetzelfde netwerk ziet (van de ziggo router en van het nieuwe AP). Je zou op de ziggo router (weet niet zeker of die dat kan) of op je nieuwe AP eens een extra SSID (guest netwerk) aan kunnen maken met een andere naam en dan je wlan bridge voor de sonos daarmee verbinden.

Of gewoon AP en ziggo router met twee verschillende netwerknamen gebruiken en kijken of het daarmee is opgelost.

Is er in de logs/webinterface van die wlan bridge nog wat te zien? Wat voor apparaat is dat precies?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-10 13:27
TS beschrijft niet WAT de problemen zijn, dat zou wel helpen.
En met wlan Bridge bedoel je de Sonos Bridge?

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• pekkos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-11 09:56
Hallo allemaal,

Dank voor de reacties.

De problemen zijn:
Ik heb twee sonos speakers, heel vaak ziet hij 1 van de twee speakers niet, of doen ze het beide een tijdje en valt er 1 weg. Het is steeds verschillend welke van de twee "onzichtbaar" word.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
complete reset van sonos.
2 dezelfde SSID's met 2 dezelfde wachtwoorden op het zelfde kanaal
2 dezelfde SSID's met 2 dezelfde wachtwoorden op verschillende kanalen
2 verschillende SSID's met verschillende wachtwoorden op het zelfde kanaal
2 verschillende SSID's met verschillende wachtwoorden op verschillende kanalen

Soms blijft het probleem een aantal minuten weg, en denk ik dat ik de oplossing gevonden heb.
Maar dan toch valt er weer een speaker mis.

met de wlan bridge bedoel ik inderdaad het witte kastje wat in de router (in de ziggo router) zit wat bij sonos is geleverd.

De enige oplossing die ik heb gevonden waarbij het probleem zich niet meer voordoet, is door de internetkabel van de AP (netgear) die in de ziggo router zit, eruit te halen.

Ik heb verder niet veel verstand van netwerk etc. Dus een duidelijk uitleg bij mogelijke oplossingen is meer dan welkom.

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groeten,

Joost

PS. logs uitlezen etc, weet ik niet precies hoe dit moet

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik heb een aantal opmerkingen wat betreft dit topic. Je bent aan het crossposten aangezien je al langer een topic hebt lopen in Internet & Netwerken waar je exact dezelfde berichten post. Dit is niet de bedoeling.

Daarnaast is het niet nodig om je post te openen met "Hallo allemaal" en te sluiten met groeten. We schrijven elkaar hier geen brieven. Ik raad je aan om het algemeen beleid nog eens door te nemen.

Omdat je probleem in mijn ogen toch echt netwerk-gerelateerd is, sluit ik dit topic in Audio en Hifi. Verder in Ziggo Wifi Thuis.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.