advies desktop €1000

Pagina: 1
Acties:

• BP14
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:09
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
films kijken / spellen spelen en gebruik voor het werk.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Software wordt windows ( daarnaast komt yosemite te draaien)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Max 1000 euro. assemblage word zelf gedaan. excl verzenden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
toetsenbord Logitech g15. razer muis(type weet ik zo niet) , beeldscherm samsung S27c350

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Ik heb geen voorkeur voor een merk

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen. de pc moet zo min mogelijk "kabaal" maken. geluidsniveau moet goed zijn.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? ik ga voor de maximaal haalbare prestaties.

Ik heb voorheen altijd een macbook pro gehad. ik zit te twijfel wat ik nu ga halen, een nieuwe macbook of een vaste pc.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:32
Ga je Mac draaien op je windows pc? (hackintosh) Dan kan je kijken naar specifieke hardware die native draait op een mac.

Heb zelf ook een windows pc, maar draai er ook OS X op. Werkt net zo snel als een echte mac, omdat het niet virtueel draait. Dus wil je op die manier yosemite draaien? of als VM? want een hackintosh installeren kost je wel even tijd meestal.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hackintosh is behoorlijk vervelend, gezien het bepaalde keuzes erg belemmerd.

Als stille kast kom je natuurlijk al heel snel op de Define R5 uit, lekker strak, lekker stil.

People as things, that’s where it starts.

• BP14
Wou yosemite als vm draaien, ook omdat ik mijn backup van mijn macbook dan terug kan zetten ( als het goed is ) . yosemite komt na enige tijd te vervallen en zal dan alleen nog windows draaien.

• Waah
VasZaitsev schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:34:
Hackintosh is behoorlijk vervelend, gezien het bepaalde keuzes erg belemmerd.

Als stille kast kom je natuurlijk al heel snel op de Define R5 uit, lekker strak, lekker stil.
Dat hoeft niet te belemmeren. Sowieso met dit budget is prijs kwaliteit prima mogelijk met Intel en Nvidia.

Maar als je over gaat op Windows, zou ik het inderdaad niet van invloed laten zijn.

voor TS: Wat voor spellen? wat voor werk? wat voor software? aan de hand daarvan kunnen we pas een goed advies geven.

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 04-03-2015 15:53 ]

• BP14
Call of Duty , GTA.
Werk IT / Netwerkbeheer.

spellen is niet prioriteit nr1.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Je kunt hiervoor de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente Best buy guide van november, januari en maart.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch kan je vervolgens een mooi lijstje maken. Met die informatie kan er ook gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

• BP14
Cooler Master Elite 430
Seasonic m12II 520 evo , 520 watt voeding.
Alternate upgrade kit MSI 297 gaming 5 / i5 4690K / 8gb
seagate nas hdd 2 TB harde schijf.
samsung 850 evo 120 gb ssd
asus gtx750 phoc 2gd5 , grafische kaart

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Check nog even die laatste link, Handleiding Pricewatch, dan hebben we ook prijzen, linkjes en een totaal te pakken.

Ik kan alvast meegeven dat dit géén sterke game pc is. De 750 is een erg zwak kaartje. Daarbij is je SSD vrij klein. Voor duizend euro kan je echt veel beter. Ik zou die gelinkte BBG's er eens bijpakken. De systemen die daarin beschreven staan van rond de 1000 euro vliegen hier voorbij grafisch gezien.

/edit: voor een Hackintosh komt er trouwens nóg meer bij kijken en ben je verplicht bepaalde hardware(merken) aan te houden, anders gaat dat niet goed, driverwise. Heb je je daar al in verdiept?

[ Voor 70% gewijzigd door br00ky op 04-03-2015 17:27 ]

• BP14
Nee, heb ik me nog niet in verdiept. Yosemite komt er alleen even op te staan om mijn backup terug te zetten om de bestanden terug te halen. Het wordt gewoon een Windows PC.

• BP14
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 198,85€ 198,85
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,90€ 129,90
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 259,-€ 259,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 75,95€ 75,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,80€ 104,80
1Kingston HyperX Beast HX324C11T3K2/16€ 137,21€ 137,21
1Seasonic S12G 450W€ 67,-€ 67,-
1Samsung 840 EVO mSATA 120GB€ 70,06€ 70,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.042,77

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat lijkt er al iets meer op. Een paar punten, je cpu en processor zijn onnodig duur. Het bord is voor overklokken, voor maximale prestatie in games is dat nergens voor nodig. Een pricewatch: Gigabyte B85 G1.Sniper B6 is een erg mooi alternatief voor 40 euro minder. Hetzelfde geldt voor je processor. Een pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed levert in games nauwelijks minder prestatie op. Weer 20 euro in de pocket.

Verder is 8GB RAM eigenlijk nog steeds de standaard in een gamepc. Eer dat te weinig wordt prik je eenvoudig twee reepjes erbij. Weer 60 euro in de pocket.

Als laatste past je SSD niet op je moederbord. Een pricewatch: Crucial MX100 256GB is twee tientjes duurder maar wel meer dan dubbel zo groot en past wel.

Dan hebben we een aardig systeem. Geen 1 of 2TB schijf voor data nodig? Eventueel nog een cpu koeler erbij om de boel op een lager geluidsniveau koel te houden, bijv. pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En geen high-profile geheugen nemen, die heatsinks zijn als spoilers voor een Fiat Panda, echt nut heeft het niet. pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU is lekker laag en lekker goedkoop.

People as things, that’s where it starts.

• BP14
Na een aantal tip's van bovenstaande reacties heb ik de lijst bijgewerkt. Alleen was mijn vraag of 16 GB ram niet een stuk sneller is dan 8 GB in samenstelling met de andere componenten.

nu kom ik op het volgende uit.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,50€ 179,50
1Gigabyte B85 G1.Sniper B6€ 89,-€ 89,-
1Asus R9290-DC2OC-4GD5€ 259,-€ 259,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 75,95€ 75,95
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 104,80€ 104,80
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,-€ 26,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,51€ 64,51
1Seasonic S12G 450W€ 67,-€ 67,-
1Crucial MX100 256GB€ 91,95€ 91,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 957,71

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
Bestellen maar ;),

16GB is niet sneller als 8, maar hoe meer applicaties je opent hoe meer geheugen het verbruikt, 16 wordt alleen aangeraden als je dingen doet zoals videobewerken, professioneel photoshoppen of met grote 3d tekeningen bezig bent.

heb je alleen je skype open, een paar browser tabbladen, en je Call of duty dan zul je genoeg hebben aan 8 GB. Merk je dat het te weinig is kun je later altijd nog 8 GB er bij kopen..

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:02
For reference: ik draaide net chrome met 5 tabbladen open, een paar log programma's en crysis3 / bf4 en nog steeds maar 3,5GB verbruik.
Ik heb nog nooit meer dan 4GB gezien op mijn pc, die 8GB ga je echt niet zomaar vol krijgen.

• BP14
heeft het nog voordelen als ik 2 schijven neem en deze in raid te zetten?

• Waah
braakhuispieter schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 13:15:
heeft het nog voordelen als ik 2 schijven neem en deze in raid te zetten?
Wat wil je daarmee bereiken? snelheid? daar heb je een SSD voor. Als backup kan het handig zijn.

• BP14
idd, om geen gegevens te verliezen. heb vooral heel veel foto's op mijn harde schijf staan die ik absoluut niet wil kwijtraken.

• BP14
ik lees trouwens bij de recensies van de videokaart dat deze nog redelijk luidruchtig is. iemand hier ervaring mee? nog andere video kaarten die beter bij mijn 'setup' passen?

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Pas de volgende keer even je post aan met de wijzigfunctie rechtsboven aan je post. Je zit niet voor niets;Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ewAJzeiXbWSoJWv2yXENZNMP/full.png.

Verder, tja, wat is luidruchtig. De fans zullen harder gaan werken als jij aan het gamen bent. Dan heb je neem ik aan ook je headphone/speakers aan.

• BP14
Sta op het punt alles te bestellen maar ik ben nog even alles aan het na lopen.
hoe zit het met de wifi adapter? ik vroeg me af of deze ergens bij in gemonteerd zit..:O.

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Nope. Bedraad is overigens echt veel beter. Wi-Fi is imo een noodoplossing.

• BP14
Als laatste wou ik toch nog even wat weten over de randapparatuur. Ik ben van plan mijn 27" Samsung te verkopen en 2 x 24" beeldschermen weer te kopen. Iemand die nog een goede monitor weet ? (Niet te duur)
Zit zelf te denken aan een Dell P2414H. Iemand ervaring met dit beeldscherm Veder vraag ik mij af of de processor koeling nodig is of dat ik deze weg kan laten?

[ Voor 27% gewijzigd door BP14 op 10-03-2015 14:50 ]

• BP14
De laatste tijd maak ik meer gebruik van Adobe Premiere Pro. mijn pc heeft het moeilijk met bewerken van video's . (Hierboven staan alle componenten die in mijn pc zitten. )

Vaak bij het bewerken van video's krijg ik de melding:
audio dropout detected premiere pro. Nu denk ik dat dit te maken heeft met het RAM geheugen. Als ik het RAM geheugen uitbreid, ben ik dan van het probleem af? :/
Pagina: 1