Toon posts:

Ziggo problemen met zowel wifi als kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon met 8 studenten in een huis en hebben het pakket TV + Internet Z3 met Ubee modem en switch ertussen. De laatste dagen regelmatig slecht internet/valt uit/is traag. Zowel op Ipad , telefoon, laptop met wifi als met draad. Switch en modem uitzetten en/of resetten helpt niet. Op mijn PC zegt hij 'DNS Server reageert niet'.

Router en switch zijn echter nog niet zo oud. PC heeft wel bereik met router.

Reeds uitgevoerd (zonder resultaat):
- ipconfig /flushdns
-ipconfig/release en ipconfig/renew
- modem voor 15 minuten uit en ingeschakeld

Wie helpt mij uit de brand? Graag op korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-10 12:39
Probeer eens een andere DNS server. Bijvoorbeeld die van Google 8.8.8.8 of OpenDNS 208.67.222.222

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Over het algemeen is de brandweer bellen de beste optie als je op korte termijn uit de brand geholpen wilt worden; maarem

Als ik het goed lees is de verbinding tussen PC en Router prima, maar lijkt er een issue te zijn met de verbinding tussen modem en router.

Meestal hebben de modems een interface waar je ook op kunt kijken; de Cisco modems zijn vanaf intern vaak bereikbaar door het externe IP adres in te toetsen. Daar valt ook nog het een en ander op te troubleshooten.

Paar standaard dingetjes:

1) Hoe lang is de Coax kabel naar het modem toe?
2) Haal de splitter die waarschijnlijk ervoor zit er eens tussen uit, is ie nu stabieler? (gaat vaak kapot zo'n dingsie).
3) Stel eens zelf een DNS server in (8.8.8.8 bijvoorbeeld) doet ie het dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 11:32
Wellicht kan je hier meer informatie vinden [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8

[ Voor 22% gewijzigd door MdO82 op 04-03-2015 13:51 ]

2250 WP Zuid PVoutput