Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:10
flipkipse schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 19:26:
Ik doe naast de philips scan namelijk ook een eigen scan over Poort 80 heen.
Is er een speciale reden dan je zelf een scan hebt gebouwd?

De Philips Java SDK heeft (naast UPnP en portal search) ook een ipAddressSearch() in de PHBridgeSearchManager die volgens mij ook de IP adressen scant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 21:59
Robsato schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 08:33:
[...]
Is er een speciale reden dan je zelf een scan hebt gebouwd?

De Philips Java SDK heeft (naast UPnP en portal search) ook een ipAddressSearch() in de PHBridgeSearchManager die volgens mij ook de IP adressen scant.
Ik wil het 100% hebben. In een API kan ik niet kijken wat het allemaal wel en niet doet. Wanneer ik het zelf doe, weet ik in iedergeval zeker dat het zometeen 100% alles afdekt.

Vond namelijk de bridge search enorm tegenvallen

[ Voor 4% gewijzigd door flipkipse op 20-03-2015 08:38 ]

Certified Google Teacher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
franssie schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:16:
Ja dat herken ik, doel is simpel, je begint klein, alleen die enorme kluwen complexiteit halverwege doet wel eens een projectje stranden.
Zojuist de nieuwste versie geimplementeerd. Hier zit de stable Bridge find bij ingebouwd.
https://app.box.com/s/nhop6ddlsv2642pu9txe24jladwtwjmx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-08 11:37
Bij mij doet het automatisch vinden met deze nieuwe versie het niet, terwijl de bridgefinder het wel doet. Dit zowel op mijn GSM als op mijn tablet.

Verder leuke app, ben benieuwd hoe je het verder ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:21

franssie

Save the albatross

flipkipse schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:58:
[...]

Zojuist de nieuwste versie geimplementeerd. Hier zit de stable Bridge find bij ingebouwd.
werkt hier ook niet, app crashte zelfs de eerste keer. tweede keer vond ie niets (niet op IP address gezocht) .
Wel heb ik nu een moto G ipv E maar beide 4.4.4 (moto E heeft wat waterschade).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
franssie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:18:
[...]

werkt hier ook niet, app crashte zelfs de eerste keer. tweede keer vond ie niets (niet op IP address gezocht) .
Wel heb ik nu een moto G ipv E maar beide 4.4.4 (moto E heeft wat waterschade).
Dan ga ik morgen even kijken waar de fout zit :) had naar mijn mening alles nu op de zelfde manier geïmplementeerd maar dat zal dan wel niet. Ga het uitzoeken. Hoop het morgen opgelost te hebben.

echt super bedankt voor de terugkoppeling. Wim-vdv ook super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik vind het leuk dat jij probeert een super hue app te bouwen, of dat lukt of niet, draag ik graag een steentje bij aan je leertraject. Ik heb nu ook een 5.0.2 ZTE G6, als je wilt dat ik daar ook op test - laat maar weten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
flipkipse schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:58:
[...]

Werkt ook hier niet. Vind niets, en geeft met handmatig nog steeds bridge is not responding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:12

Winkiller

De Mopperpot

Ik sluit me even aan in dit draadje, bij mij wil de Applicatie de bridge ook niet automatisch vinden.
Via IP ingeven lukt het wel, na afsluiten van de App en weer opstarten, weer niet automatisch.
Connect to last bridge lukte dit keer wel. Wij gebruiken hier een Galaxy S3 mini voor Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
franssie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:25:
Ik vind het leuk dat jij probeert een super hue app te bouwen, of dat lukt of niet, draag ik graag een steentje bij aan je leertraject. Ik heb nu ook een 5.0.2 ZTE G6, als je wilt dat ik daar ook op test - laat maar weten.
jip_86 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 00:07:
[...]

Werkt ook hier niet. Vind niets, en geeft met handmatig nog steeds bridge is not responding.
Winkiller schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 11:50:
Ik sluit me even aan in dit draadje, bij mij wil de Applicatie de bridge ook niet automatisch vinden.
Via IP ingeven lukt het wel, na afsluiten van de App en weer opstarten, weer niet automatisch.
Connect to last bridge lukte dit keer wel. Wij gebruiken hier een Galaxy S3 mini voor Hue.
Bij deze de update:

https://app.box.com/s/gjejekrjni710tjdx2pzrt1gu833ts82

Het zal gelijk opvallen dat de eerste interface aangepast is ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aNrdLLNm.png

[ Voor 4% gewijzigd door flipkipse op 27-03-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik was er vlot bij, Bridge wordt niet automatisch gevonden.
IP ingeven werkt, daarna werkt het goed met Connect to last Bridge.
Waar kan ik mijn lampen weer uitzetten in je applicatie ?

[ Voor 26% gewijzigd door Winkiller op 27-03-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
Winkiller schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 14:32:
Ik was er vlot bij, Bridge wordt niet automatisch gevonden.
IP ingeven werkt, daarna werkt het goed met Connect to last Bridge.
Waar kan ik mijn lampen weer uitzetten in je applicatie ?
Hoe bedoel je weer uitzetten? Elke functie heeft rechts onder zijn aan /uit functie.

Er is een overzicht van al je light bulbs waar je de status van de lampen kan toggelen.

Dus 1keer drukken is aan. nog een keer drukken is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik zal wel wat fout doen, als ik Huepp start kies ik bv. Scenes, dan Random Scene 1, de lampen gaan aan maar als ik rechtsonderin op het aan/uit icoon klik gaan de lampen zachter branden i.p.v. uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Grappig, app zegt geen bridge te vinden, maar laat de bridge wel gewoon zien. Als ik erop klik eb dan op de bridge werkt het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
franssie schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 18:19:
Grappig, app zegt geen bridge te vinden, maar laat de bridge wel gewoon zien. Als ik erop klik eb dan op de bridge werkt het gewoon.
Aiii :") de melding komt inderdaad van de standard API af. Maar mijn eigen code vind dan waarschijnlijk je bridge. Ga het nu zo direct verbeteren. dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:12
Bridge werd bij de nieuwste versie pas gevonden nadat ik een keer op search bridge drukte. Maar dat werkt goed :)

Ik heb ook nieuwe dingen gezien, zoals regen en zon. Maar zijn die locatieafhankelijk? Niet dat als het in Groningen regent dat ik een hoop geflits krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
Hij vindt nu mijn bridge. Ik neem aan dat dit start scherm in een volgende versie verdwijnt (of aan het menu wordt toegevoegd). Als het programma verbinding kan maken met de laatst gebruikte bridge, zou het automatisch moeten doorgaan en dit huidige startscherm moeten overslaan.

Ik zie dat je eigen scenes gebruikt in je app. Is het ook mogelijk om de standaard scenes te gebruiken, die ook in de andere apps zitten? Ik weet niet niet of die uit de bridge zijn te lezen.

Zelf zit ik minder op functies als lavalamp en music te wachten. Wat ik bij andere apps mist is dat je bijvoorbeeld een lamp een half uur na zonsondergang kan aanzetten. Of dat hij willekeurig tussen 20:00 en 23:00 aan en uit gaat (alsof er iemand thuis is). Ik hoop dat je dat soort functie inbouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
Na de laatste firmware update van de Hue bridge, kan Huepp geen verbinding meer maken met mijn bridge. Komt er nog een update?
Edit: Na het weggoien van alle data van de app, lukt het weer om verbinding met de bridge te make. Ik moest wel opnieww aanmelden (knop op bridge indrukken).

[ Voor 38% gewijzigd door wim-vdv op 10-04-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
Jochemd13 schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 19:00:
Bridge werd bij de nieuwste versie pas gevonden nadat ik een keer op search bridge drukte. Maar dat werkt goed :)

Ik heb ook nieuwe dingen gezien, zoals regen en zon. Maar zijn die locatieafhankelijk? Niet dat als het in Groningen regent dat ik een hoop geflits krijg ;)
Laatste update, hier heb ik de Paas update in gemerged (Alpha 0.0.6).
https://app.box.com/s/0v47hgiv609aq7noufnuz55wa1uqsfcc

Uiteraard worden de zons opgang en weer Locatie afhankelijk. Momenteel staan de Task dingen er nog los in. Maar dit is om functionaliteit te testen, zodat ik ze zometeen in de IF/THEN/ELSE kan gebruiken.
wim-vdv schreef op zondag 29 maart 2015 @ 17:13:
Hij vindt nu mijn bridge. Ik neem aan dat dit start scherm in een volgende versie verdwijnt (of aan het menu wordt toegevoegd). Als het programma verbinding kan maken met de laatst gebruikte bridge, zou het automatisch moeten doorgaan en dit huidige startscherm moeten overslaan.

Ik zie dat je eigen scenes gebruikt in je app. Is het ook mogelijk om de standaard scenes te gebruiken, die ook in de andere apps zitten? Ik weet niet niet of die uit de bridge zijn te lezen.

Zelf zit ik minder op functies als lavalamp en music te wachten. Wat ik bij andere apps mist is dat je bijvoorbeeld een lamp een half uur na zonsondergang kan aanzetten. Of dat hij willekeurig tussen 20:00 en 23:00 aan en uit gaat (alsof er iemand thuis is). Ik hoop dat je dat soort functie inbouwd.
Lavalamp en music zijn functies die inderdaad extra's zijn. Het idee is om een alles omvattende App te maken.

In de laatste build is er veel meer aandacht voor.dingen als locatie en zonsopgang etc. Let wel, de app is nog maar in de Alpha fase. Ik deel hier alleen het ontwikkel traject. Er komt uiteindelijk nog veel meer in de App te zitten.

Momenteel wil ik eerst overal de basis van neerzetten en dan gaan uitbreiden. in mijn ogen is de app ook nog totaal niet geschikt voor dagelijks gebruik

[ Voor 66% gewijzigd door flipkipse op 13-04-2015 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
franssie schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:25:
Zou je hem ook op je ZTE G6 kunnen testen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

flipkipse schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 20:34:
[...]
Zou je hem ook op je ZTE G6 kunnen testen nu?
Hoi, als ik er vanvond aan denk zal ik het op beide toestellen testen. Schroom niet me te herinneren als ik over een dag of twee nog geen feedback heb gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Werkt goed op de ZTE G6 - afhandeling van het scherm is nog steeds wat onhandig (je krijgt geen bevestiging dat er een bridge is gevonden maar je ziet aan het IP address bovenaan dat het verandert is dat ie de bridge heeft gevonden maar dat was al zo).
Paar lampen aan en uit gezet en dat werkt goed (sneller dan eerst naar mijn gevoel maar dat kan een illusie zijn).

Moto G 2014 (4.4.4) doet het ook prima.

[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 15-04-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
franssie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 22:34:
Werkt goed op de ZTE G6 - afhandeling van het scherm is nog steeds wat onhandig (je krijgt geen bevestiging dat er een bridge is gevonden maar je ziet aan het IP address bovenaan dat het verandert is dat ie de bridge heeft gevonden maar dat was al zo).
Paar lampen aan en uit gezet en dat werkt goed (sneller dan eerst naar mijn gevoel maar dat kan een illusie zijn).

Moto G 2014 (4.4.4) doet het ook prima.
Het eerste schem is nu voor Debug opties daar. De volledige versie krijg in de instellingen een totaal ander scherm om de Bridge te selecteren. Maar ga daar in iedergeval deze feedback mee nemen om te zorgen dat uiteindelijk naar een melding komt met gevonden bridges.

Fijn dat alles nu werkt. De Tasker en schedular ook al geprobeerd? :*)

Die zijn deze build volledig op de schop gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

flipkipse schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:10:
[...]
<> De Tasker en schedular ook al geprobeerd? :*)
<>
Nog niet, zag ze wel ene had er al over gelezen. Ik wil dat wel gaan doen maar dat moet even als de vriendin niet thuis is, mijn gepruts is ze gewenst maar als er continue allerlei lampen aan en uit gaan wordt ze gek ;)

De scheduler zal het meeste aandacht krijgen want die ga ik denk ik het meest gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
wim-vdv schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 16:01:
Na de laatste firmware update van de Hue bridge, kan Huepp geen verbinding meer maken met mijn bridge. Komt er nog een update?
Edit: Na het weggoien van alle data van de app, lukt het weer om verbinding met de bridge te make. Ik moest wel opnieww aanmelden (knop op bridge indrukken).
Werkt die met de laatste versie wel?
franssie schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:18:
[...]

Nog niet, zag ze wel ene had er al over gelezen. Ik wil dat wel gaan doen maar dat moet even als de vriendin niet thuis is, mijn gepruts is ze gewenst maar als er continue allerlei lampen aan en uit gaan wordt ze gek ;)

De scheduler zal het meeste aandacht krijgen want die ga ik denk ik het meest gebruiken.
Hoe bevalt de schedular?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:00
App draait hier nu ook bij mij d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.T.
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-12-2019
Als eerst wil ik zeggen dat de app wat mij betreft de goede kant op gaat. Ik heb ook even één en ander getest.

-Lights aan & uit werkt goed.
-Group aanmaken; app crash, na herstart app group wel aangemaakt. Hierna is de group ook aan & uit te zetten.
-Lavalamp werkt goed.
-Scenes werken niet goed. Soms 4x klikken voordat de custom scene wordt geladen, soms helemaal geen verandering van kleur.
-Music lijkt goed te werken.
-Voicecontrol; Na voice geen reactie lampen, no bridge found. Error, bridge not responding.
2e poging wel mic opname, geen actie. Waar zijn de commandos te vinden?
-Alarm werkt maar kan niet delete worden (error).
-Geofence werkt niet.
-Ifthis werkt niet.

Dit alles getest op een LG G2 android 4.4.2 Stock Rom.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Als toevoeging aan de app, zou ik een widget met de mogelijkheid om een groep/scene te dimmen bijzonder fijn vinden. Zit dit toevallig in de planning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.T.
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-12-2019
lipkipse werk je nog steeds aan de app of ben je er mee gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
Mr.T. schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 16:39:
lipkipse werk je nog steeds aan de app of ben je er mee gestopt?
Ben er absoluut niet mee gestopt. ik upload nu de V13 :) Sorry voor de late reactie, alleen ik zat afgelopen tijd even in druk vaarwater. Jammer genoeg is het een hobby project en kan ik er niet fulltime aan werken.

V0.07 Download Link

Ik heb de hele groepen en scene code over nieuw geschreven, zodat de kans op fouten nu kleiner is en het sneller moet reageren. :)

Even paar functies uitgelegd:
- Voice control. Je kan zelf inspreken wat je wil, dus echt "jouw" commando. Als jij met het woord "Test" Lamp1 uit wil hebben, kan dat. :)

- Music control spreekt voor zich

- Geo fencing, werkt nog niet

- Event Settings. Je kan nu aan het Event bepaalde "voorwaardes" extra hangen :)

De site Huepp.com heb ik net even aangepast qua Engels ;)

[ Voor 25% gewijzigd door flipkipse op 22-05-2015 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knobby
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 20:09
Hoi Flipkipse,
Fijn dat Philips voor een open standaard heeft gekozen, toch?
Ook ik heb de ideale Hue-app nog niet gevonden.
Heb er al veel geprobeerd, en dat heeft een wildgroei aan duplicate scenes en scenes met de zelfde naam maar verschillende instellingen in de bridge tot gevolg.
Ik ben zo ver nog geen één app tegen gekomen die de scenes in de bridge kan uit lezen én kan deleten (zonder de hele bridge te resetten).

Ik weet niet of je op nog meer functies zit te wachten, maar bij deze dus een feature request:
Een mogelijkheid om in de bridge opgeslagen scenes te verwijderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Knobby op 03-06-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
Knobby schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 14:48:
Hoi Flipkipse,
Fijn dat Philips voor een open standaard heeft gekozen, toch?
Ook ik heb de ideale Hue-app nog niet gevonden.
Heb er al veel geprobeerd, en dat heeft een wildgroei aan duplicate scenes en scenes met de zelfde naam maar verschillende instellingen in de bridge tot gevolg.
Ik ben zo ver nog geen één app tegen gekomen die de scenes in de bridge kan uit lezen én kan deleten (zonder de hele bridge te resetten).

Ik weet niet of je op nog meer functies zit te wachten, maar bij deze dus een feature request:
Een mogelijkheid om in de bridge opgeslagen scenes te verwijderen.
Leuk dat je wilt testen :)

De open standaard is inderdaad leuk, alleen momenteel zijn er nog maar bar weinig goede apps voor. Vandaar dat ik op dit idee kwam

Zou ik dit willen? Ow ja zeker. Alleen de reden dat dit bij geen enkele app er in zit, is omdat dit technisch gezien niet mogelijk is...

De API ondersteund dit niet zover ik heb kunnen zien

[ Voor 8% gewijzigd door flipkipse op 04-06-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knobby
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 20:09
Bedankt voor je reply.
Dat vind ik echt bizar! Voor een product waarvan ze een levensduur van 15 jaar promoten kan je toch verwachten dat na al die tijd de bridge helemaal volstroomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:10
@Knobby De bridge zal niet volstromen want de bridge verwijderd de minst gebruikte scenes als het maximum bereikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik loop tegen het ding aan dat de scenes etc tussen apps niet uitwissselbaar zijn tussen de apps, de huepp ziet er erg volwassen uit maar werkt niet met mijn huidige configuratie - iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
franssie schreef op maandag 08 juni 2015 @ 23:22:
Ik loop tegen het ding aan dat de scenes etc tussen apps niet uitwissselbaar zijn tussen de apps, de huepp ziet er erg volwassen uit maar werkt niet met mijn huidige configuratie - iemand tips?
In Huepp kan je momenteel al de scenes exporteren. Wat is je huidige configuratie en wat werkt er momenteel niet?

Bij deze nog de laatste versie:
https://app.box.com/s/0i1fs50d097jbl6k72xm8ioq6dze365q

De eerste stap van Geo-fencing zit er nu ook in ;)

[ Voor 14% gewijzigd door flipkipse op 09-06-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik moet er gewoon even een keer meer tijd voor nemen om de scenes die ik nu heb na te bouwen in Huepp. Tot nu toe heb ik voornamelijk getest of huepp uberhaupt werkten en connectie maakt, nu alle nieuwe fucntionaliteit erin zit heb ik dus mijn scenes nodig. Wat voor mij verschil gaat maken is het echt volgen van ondergang zon (die moet ik nog zien te vinden).
Dus goed om te weten dat ik dat allemaal dan kan exporteren zodat ik tzt het weer kan importeren bij een volgende versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
franssie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 13:59:
Ik moet er gewoon even een keer meer tijd voor nemen om de scenes die ik nu heb na te bouwen in Huepp. Tot nu toe heb ik voornamelijk getest of huepp uberhaupt werkten en connectie maakt, nu alle nieuwe fucntionaliteit erin zit heb ik dus mijn scenes nodig. Wat voor mij verschil gaat maken is het echt volgen van ondergang zon (die moet ik nog zien te vinden).
Dus goed om te weten dat ik dat allemaal dan kan exporteren zodat ik tzt het weer kan importeren bij een volgende versie :)
Je kan een Scene aanmaken gebasseerd op de huidige stand van de Lampen :)

Dus dan kan je op de vorige App even de Scene aanzetten en dan kan je dus zo de Lampen importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

flipkipse schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:01:
[...]
Je kan een Scene aanmaken gebasseerd op de huidige stand van de Lampen momenteel :)
Dus dan kan je op de vorige App even de Scene aanzetten en dan kan je dus zo de Lampen importeren
Dank voor deze pro-tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
Momenteel weet ik de volgende bugs:

- Scene toevoegen geeft nu een crash
- Music en Voice heeft geen slider voor transistion
- Alarm toevoegen heeft witte tekst
- Geo-Fence zit nu de current place icoon alleen in settings, zal handiger zijn als die ook in het map scherm komt
- Geo-Fence moet nog tijdsframe krijgen
- Mobiele netwerk (extern) nog toevoegen

Zit momenteel hard te werken aan deze punten lijst :)

[ Voor 13% gewijzigd door flipkipse op 09-06-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hey flipkipse!

Laatst met de actie van T.net een Hue setje gewonnen! 3 lampen + ledstrip :)
Ben nog aan het wachten op wat converters zodat de fitting groter is, nu passen de lampen er niet in. Ik heb de LED strip al in gebruik :) ik ben bezig je app in te stellen, als ik ergens tegenaan loop zal ik het hier gooien.

Eerste puntje na het aansluiten van de bridge krijg ik de melding over Scenes namelijk "Creating your own scenes using images from gallery or from camera. Also you can create and change your unique scene by adjusting your lights."
Die zin loopt IMO niet helemaal lekker, kun je er niet beter zoiets van maken
"You can create your own scenes using images saved on your phone or you can take one with your camera! You can also create and change your unique scene by adjusting your lights."

Klinkt misschien net iets beter, maar kijk maar :)
Wel mijn naam in de credits veranderen dan he :+

Edit: nog een kleine tip: als je door de begin meldingen heen bent, kun je er dan voor zorgen dat als je op next klikt de melding ook weg gaat, nu blijft er next staan maar doet deze niets, en moet je op skip drukken :-) Daarbij moest ik 3 keer op skip drukken :P

[ Voor 12% gewijzigd door miicker op 09-06-2015 23:12 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

flipkipse schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 14:07:
Momenteel weet ik de volgende bugs:

- Scene toevoegen geeft nu een crash
<>
Zit momenteel hard te werken aan deze punten lijst :)
Wilde net deze Bug melden maar die ken je dus al ;)
Het overzetten van de scene is dus misschien wel gelukt, maar sindsdien kan ik niet meer in het scene menu komen want crash :+

Zodra dit werkt kan ik verder testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Die lavalamp functie werkt bij mij niet, kan komen omdat alleen een led strip heb.

Ook vind ik het een beetje onduidelijk wanneer nu iets aan of uit staat als ik die knop rechts beneden in druk, misschien dat er kort in beeld komt te staan "on" of "off" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
franssie schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 23:15:
[...]

Wilde net deze Bug melden maar die ken je dus al ;)
Het overzetten van de scene is dus misschien wel gelukt, maar sindsdien kan ik niet meer in het scene menu komen want crash :+

Zodra dit werkt kan ik verder testen.
versie 0.1.1:
https://app.box.com/s/eoyxz6aef4ybl39vnuwy6rt8v5p0slu8

Jullie feedback is enorm belangrijk in dit stadium. Want sta op het punt hem naar de Playstore te brengen :)

En om de eerste reacties positief te krijgen is een goede app uiteraard van belang :)

[ Voor 19% gewijzigd door flipkipse op 10-06-2015 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
flipkipse schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:43:
[...]

versie 0.1.1:
https://app.box.com/s/eoyxz6aef4ybl39vnuwy6rt8v5p0slu8

Jullie feedback is enorm belangrijk in dit stadium. Want sta op het punt hem naar de Playstore te brengen :)

En om de eerste reacties positief te krijgen is een goede app uiteraard van belang :)
Is er al goede ondersteuning voor de hue lux lampen? Want bij mij waren die nog een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Mijn LUX lampen werken (en werkten) prima met huepp- ik kan nu ook een scene aanmaken.
A;s je heel veel feedback wilt moet je 'm nu nu live brengen - maar misschien toch even een wwek zelf doortesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
franssie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:20:
Mijn LUX lampen werken (en werkten) prima met huepp- ik kan nu ook een scene aanmaken.
A;s je heel veel feedback wilt moet je 'm nu nu live brengen - maar misschien toch even een wwek zelf doortesten?
Uiteraard maar probeer nu eerst alle functionaliteit er in te brengen ;)

En zodra dat voor de eerste release versie vast staat dan een test plan maken en alles door testen. :)

Fijn dat de scènes nu weer werken :)

Lux ondersteuning (via de api's) zou er in moeten zitten. Als het goed is herkend het systeem een Lux lamp. ( Heb zelf geen Lux dus kan dat niet testen :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb Lux em living white (de spaarlamp versie) en van die laatste kan ik je wel kan doen toekomen met een B22 > E27 adapter (zo werken ze hier ook prima maar steken wat uit)

edit:// ik bedenk me net, ik heb helemaal geen echte hue, op wat iris oid na geeft hier niets kleur.

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 10-06-2015 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
Jochemd13 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:05:
[...]

Is er al goede ondersteuning voor de hue lux lampen? Want bij mij waren die nog een probleem.
Ja moet er nu goed inzitten, kan het zelf niet testen want heb ze niet.

Versie: 2.0. Zit bijna op een release versie
https://app.box.com/s/h5l3k18j3yo4cllarjr2m6yn8rvb67m4

- Geo Fencing zit er in
- Alarms werken nu beter
- Lava Lamp werkt weer goed
- Scenes kunnen nu goed gezet worden
- Events kunnen nu goed gezet worden
- Scene ondersteuning is 100%

Dingen die ik nog aan ga passen:
- Momenteel kan niet een alarm gezet worden voor de huidige tijd. Ik wil dit gaan veranderen in: Wanneer een tijd voor de huidige tijd gebruikt wordt, zal de datum naar de volgende dag veranderen.
- Lava Lamp gaat nog te snel in zijn verschuiving in graden over de Hue scale
- Extended Control (MeetHUE API). Zit al een pagina in om te registreren, zodat dit door de gebruiker opgezet kan worden.

[ Voor 49% gewijzigd door flipkipse op 15-06-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Goede update. Ik zou graag een functie hebben waarbij de lampen gewoon rustig van kleur veranderen, en alle kleuren gebruiken.

Eigenlijk net als mijn Philips Living Colors lamp, als ik daar de aan knop inhoudt, dan blijft de kleur oneindig veranderen. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
miicker schreef op maandag 15 juni 2015 @ 11:29:
Goede update. Ik zou graag een functie hebben waarbij de lampen gewoon rustig van kleur veranderen, en alle kleuren gebruiken.

Eigenlijk net als mijn Philips Living Colors lamp, als ik daar de aan knop inhoudt, dan blijft de kleur oneindig veranderen. Is dat mogelijk?
Dat is dus het hele idee van LavaLamp :+ :)

Zoals ik al zei: Die gaat momenteel veel te hard door de Hue graden boog heen.

Het idee is dat die bijvoorbeeld bij 0 begint, en elke 5 seconde 1 graden verhoogt, waardoor je na 5 minuten op Geel zit.en dat die dan weer terug gaat naar Rood in 5 minuten

Ik pas het momenteel al aan in de berekening. Nog een uurtje en het zit er in, denk ik. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tadpolewebworks.com/web/atomic/images/H02-HSV.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door flipkipse op 15-06-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
franssie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:27:
Ik heb Lux em living white (de spaarlamp versie) en van die laatste kan ik je wel kan doen toekomen met een B22 > E27 adapter (zo werken ze hier ook prima maar steken wat uit)

edit:// ik bedenk me net, ik heb helemaal geen echte hue, op wat iris oid na geeft hier niets kleur.
V2.1:
https://app.box.com/s/1a37raz5jcyfgem1nrh0jitevs1tlgc5

Lava Lamp is nu geupdate en Lux ondersteuning zou nu perfect moeten werken

[ Voor 4% gewijzigd door flipkipse op 15-06-2015 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Lux heeft hier dacht ik dus altijd gewerkt - zal zo weer eens wat gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
franssie schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:59:
Lux heeft hier dacht ik dus altijd gewerkt - zal zo weer eens wat gaan spelen.
Ja maar heb nog extra ondersteuning er voor in gebracht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Weet je al of de app gratis/betaald wordt, als hij betaald wordt, wat gaat hij kosten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
flipkipse schreef op maandag 15 juni 2015 @ 18:48:
[...]

V2.1:
https://app.box.com/s/1a37raz5jcyfgem1nrh0jitevs1tlgc5

Lava Lamp is nu geupdate en Lux ondersteuning zou nu perfect moeten werken
Ik heb tot nu toe geen een keer die lava lamp werkend gekregen, ook met "Music" gebeurt er helemaal niets.

Met lavalamp zijn de lampen maximaal gedimt en wit.

Zo zou het toch moeten werken:
Afbeeldingslocatie: http://1.1m.yt/44Fuakr-h.png

Ik heb trouwens 2 lampen van het starterspakket aangesloten en 1 led strip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
miicker schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:09:
Weet je al of de app gratis/betaald wordt, als hij betaald wordt, wat gaat hij kosten? :)
De .apk staat hier gewoon voor jullie nog steeds, dus zie het huidige probleem nog niet echt.

Twijfel er over om hem in de playstore te zetten zo meteen voor 0,99 ofzo.

Gewoon een "symbolisch" bedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
flipkipse schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:21:
[...]

De .apk staat hier gewoon voor jullie nog steeds, dus zie het huidige probleem nog niet echt.

Twijfel er over om hem in de playstore te zetten zo meteen voor 0,99 ofzo.

Gewoon een "symbolisch" bedrag
Ik zeg niet dat het een probleem zou zijn hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
miicker schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:21:
[...]

Ik heb tot nu toe geen een keer die lava lamp werkend gekregen, ook met "Music" gebeurt er helemaal niets.

Met lavalamp zijn de lampen maximaal gedimt en wit.

Zo zou het toch moeten werken:
[afbeelding]

Ik heb trouwens 2 lampen van het starterspakket aangesloten en 1 led strip.
Maak je plaatjes even wat kleiner wil je ;)

Je hebt het nu zo staan dat je elke 43,3 seconde 1 tint in je kleur wil veranderen. Dat schiet niet echt op, zet hem is op 5 ;)

En muziek, je weet dat je in je microfoon geluid moet doen. Dus niet op je telefoon zelf afspelen? :)

Werk je met versie 2.1?

Daarnaast mocht het echt niet werken, maak even filmpje indien mogelijk. Dan kan ik kijken wat er mis gaat

[ Voor 15% gewijzigd door flipkipse op 15-06-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
flipkipse schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:23:
[...]

Maak je plaatjes even wat kleiner wil je ;)

Je hebt het nu zo staan dat je elke 43,3 seconde 1 tint in je kleur wil veranderen. Dat schiet niet echt op, zet hem is op 5 ;)

En muziek, je weet dat je in je microfoon geluid moet doen. Dus niet op je telefoon zelf afspelen? :)

Werk je met versie 2.1?

Daarnaast mocht het echt niet werken, maak even filmpje indien mogelijk. Dan kan ik kijken wat er mis gaat
Ik vind het erg onduidelijk over hoe die lavalamp functie werkt (kan aan mij liggen omdat ik net Hue gebruik).

Wat betreft de muziek dacht ik inderdaad dat ik muziek op de telefoon af moest spelen :+
Ik heb hem nu zo ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://1.1m.yt/QA-137KC.png

Maar het enige wat er gebeurt is dat hij van heel licht groen afwisseld naar heel licht rosé of wit.
Is dat normaal, of ligt dat aan een instelling?

Edit:
Ja 2.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
miicker schreef op maandag 15 juni 2015 @ 19:38:
[...]

Ik vind het erg onduidelijk over hoe die lavalamp functie werkt (kan aan mij liggen omdat ik net Hue gebruik).

Wat betreft de muziek dacht ik inderdaad dat ik muziek op de telefoon af moest spelen :+
Ik heb hem nu zo ingesteld:
[afbeelding]

Maar het enige wat er gebeurt is dat hij van heel licht groen afwisseld naar heel licht rosé of wit.
Is dat normaal, of ligt dat aan een instelling?

Edit:
Ja 2.1 :)
Ben er achter, als je tijdens het aanstaan van de lampen even met Brightness en Saturation speelt, gaat het wel goed.

In de next build (morgen) hoop ik dit gefixed te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
flipkipse schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:08:
[...]

Ben er achter, als je tijdens het aanstaan van de lampen even met Brightness en Saturation speelt, gaat het wel goed.

In de next build (morgen) hoop ik dit gefixed te hebben
Ah oke, nice :) Trouwens, het stopt best snel als ik m'n telefoon lock, moet die app actief blijven of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
miicker schreef op maandag 15 juni 2015 @ 22:20:
[...]

Ah oke, nice :) Trouwens, het stopt best snel als ik m'n telefoon lock, moet die app actief blijven of zo?
De service moet actief blijven. Dus als jij de app als "background" app in multitasking actief houdt. Zou die het gewoon moeten blijven doen.

Dus je moet prima je phone kunnen locken. Heb je niet Android 5.0 of een app killer die je background processen in Idle actief kilt aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
flipkipse schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:35:
[...]

De service moet actief blijven. Dus als jij de app als "background" app in multitasking actief houdt. Zou die het gewoon moeten blijven doen.

Dus je moet prima je phone kunnen locken. Heb je niet Android 5.0 of een app killer die je background processen in Idle actief kilt aanstaan?
Ik heb (voor zover ik weet) geen background killer oid, heb wel Android 5.0 (OnePlus One). De muziek functie werkt trouwens goed :) alleen worden er niet veel felle kleuren gebruikt, ligt dat aan wat voor soort muziek er speelt of hoe hard het is of zo? Of is dat een instelling of heb je er om een specifieke reden voor gekozen?

Even als aanvulling, als ik de app weg klik (niet kill uit multitaskmenu), dan moet ik altijd opnieuw verbinden door op connectie te drukken.

[ Voor 8% gewijzigd door miicker op 15-06-2015 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
miicker schreef op maandag 15 juni 2015 @ 23:49:
[...]

Ik heb (voor zover ik weet) geen background killer oid, heb wel Android 5.0 (OnePlus One). De muziek functie werkt trouwens goed :) alleen worden er niet veel felle kleuren gebruikt, ligt dat aan wat voor soort muziek er speelt of hoe hard het is of zo? Of is dat een instelling of heb je er om een specifieke reden voor gekozen?

Even als aanvulling, als ik de app weg klik (niet kill uit multitaskmenu), dan moet ik altijd opnieuw verbinden door op connectie te drukken.
Heb het probleem al gespot, bij Android 5.0 moet je de CPU actief houden met een Flag. Ben dit nu aan het implementeren.

De kleuren worden niet zo helder als de input volume laag is. Ben nu bezig om de Externe Audio (je Telefoon speaker) ook als input te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
flipkipse schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:57:
[...]

Heb het probleem al gespot, bij Android 5.0 moet je de CPU actief houden met een Flag. Ben dit nu aan het implementeren.

De kleuren worden niet zo helder als de input volume laag is. Ben nu bezig om de Externe Audio (je Telefoon speaker) ook als input te kunnen gebruiken.
Klinkt goed, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
miicker schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:59:
[...]

Je kan ook de sensitivity van de Audio al hoger zetten he. Dan komen er doorgaans meer felle kleuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
miicker schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 07:59:
[...]

Nieuwe Versie

Met o.a:
- Externe Control
- Lava lamp Update
- Muziek Speaker update (.mp3 nog vereist)

Edit kom er net achter dat na een Cache->Clear Geo-locations niet meer opent op mijn mobiel.

Om de externe control op te zetten ga naar:
- Log in to my Huepp
- Inloggen
- Instellingen
- My Bridge
- Vervolgens + boven in klikken en het ID van je bridge hier invullen
- Nogmaals inloggen en de extended control zou moeten werken
- Van de Wifi af en beheren die lampen :)

Dus die fout gaan we nu even onderzoeken ;)

[ Voor 56% gewijzigd door flipkipse op 18-06-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
flipkipse schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:32:
[...]

Nieuwe Versie

Met o.a:
- Externe Control
- Lava lamp Update

Edit kom er net achter dat na een Cache->Clear Geo-locations niet meer opent op mijn mobiel.

- Log in to my Huepp
- Inloggen
- Instellingen
- My Bridge

Nice, staat er weer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 10:06
flipkipse schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:32:
[...]

Nieuwe Versie

Met o.a:
- Externe Control
- Lava lamp Update

- Log in to my Huepp
- Inloggen
- Instellingen
- My Bridge

Allereerst super dat je deze app maakt. Leuke functionaliteiten die in de gewone Hue app ontbreken. Heb de app net geinstalleerd op mijn tablet en telefoon maar als ik naar scenes ga krijg ik een force close op zowel de tablet als op mn telefoon.

Daarnaast zou het prettig zijn als de app ook een landscape modus heeft, nu opent de app altijd in portrait mode terwijl op de tablet een landscape modus veel praktischer en prettiger zou zijn. Waarschijnlijk is dit veel werk want veel android apps (bv wordfeud, appie) hebben dit niet in tegenstelling apps voor ipads.

Mijn telefoon is een Nexus 5 met stock android 5.1.1, tablet is Galaxy Note 10.1 (gt-n8010) met stock android 4.4.2. Weet niet of het nog uitmaakt maar ik gebruik ook domoticz om de hue bridge aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
wmn79 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:21:
[...]

Allereerst super dat je deze app maakt. Leuke functionaliteiten die in de gewone Hue app ontbreken. Heb de app net geinstalleerd op mijn tablet en telefoon maar als ik naar scenes ga krijg ik een force close op zowel de tablet als op mn telefoon.

Daarnaast zou het prettig zijn als de app ook een landscape modus heeft, nu opent de app altijd in portrait mode terwijl op de tablet een landscape modus veel praktischer en prettiger zou zijn. Waarschijnlijk is dit veel werk want veel android apps (bv wordfeud, appie) hebben dit niet in tegenstelling apps voor ipads.

Mijn telefoon is een Nexus 5 met stock android 5.1.1, tablet is Galaxy Note 10.1 (gt-n8010) met stock android 4.4.2. Weet niet of het nog uitmaakt maar ik gebruik ook domoticz om de hue bridge aan te sturen.
Heb deze Scene bug gefixed. Wanneer je de app opnieuw installeerde of de cache leegde was die weg.
en ook even gelijk een hoop andere dingen gefixed:
https://app.box.com/s/izgysh6g9pi3ltpwr2eh474ddzze0p7k

Er zit inderdaad nog geen Landscape in zit klopt. Dit heb ik wel als requirement op mijn wensenlijstje staan om te gaan implementeren, alleen eerst de functionaliteit en daarna de opmaak.

Want de huidige style is ook niet alles O-) maar hij functioneert. In de loop van de tijd wil ik de hele layout over de kop gooien

[ Voor 16% gewijzigd door flipkipse op 23-06-2015 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
flipkipse schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 07:50:
[...]

Heb deze Scene bug gefixed. Wanneer je de app opnieuw installeerde of de cache leegde was die weg.
en ook even gelijk een hoop andere dingen gefixed:
https://app.box.com/s/izgysh6g9pi3ltpwr2eh474ddzze0p7k

Er zit inderdaad nog geen Landscape in zit klopt. Dit heb ik wel als requirement op mijn wensenlijstje staan om te gaan implementeren, alleen eerst de functionaliteit en daarna de opmaak.

Want de huidige style is ook niet alles O-) maar hij functioneert. In de loop van de tijd wil ik de hele layout over de kop gooien
Heb de update geinstalleerd maar krijg helaas nog steeds op beide apparaten een force close als ik scenes kies. Ook het legen van de cache of de app opnieuw installeren verhelpt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
wmn79 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:32:
[...]

Heb de update geinstalleerd maar krijg helaas nog steeds op beide apparaten een force close als ik scenes kies. Ook het legen van de cache of de app opnieuw installeren verhelpt dit niet.
Dat is vreemd want dat zou het wel moeten doen. Heb het zelf momenteel op een Nexus 5 en Galaxy 5 gewoon werkend.

Heb je alle gegevens van de app verwijderd voor het opnieuw installeren van de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Nee gewoon gedeïnstalleerd en toen de app opnieuw geïnstalleerd, moest wel opnieuw koppelen met de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
wmn79 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:43:
Nee gewoon gedeïnstalleerd en toen de app opnieuw geïnstalleerd, moest wel opnieuw koppelen met de bridge.
Lost dit het probleem op?
https://app.box.com/s/yjkpawapkoex4ihdad7i9wk3pfdpuw6y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Yes deze lost het probleem op op beide apparaten. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
wmn79 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 20:22:
[...]

Yes deze lost het probleem op op beide apparaten. Thanks!
Super, vandaag een hoop extra bugs opgelost:

Hier de laatste build
https://app.box.com/s/j96nyendrrgg9py5srfmzs20nbm4yk0s
EDIT:
Nog nieuwere build (voor deze build is het essentieel dat je eerst de vorige app verwijderd, voordat je deze installeert):
https://app.box.com/s/jn5dygrg8h5rp7qujtb65pku66gviscv
(bij events aanmaken zitten nog notificaties, puur ter debug als het mis gaat)

- Lava Lamp. de functie werkt eindelijk zoals die bedoeld is. Langzaam met kleine stapjes gaat die over het kleuren bereik heen. Wanneer je het kleuren bereik van 0 tot 360 zet en de transition tijd op 1 sec. Dan ben je dus binnen 360 seconde rond ;)

- Alarms verwijderen gaat nu perfect

- Scenes aanmaken gebaseerd op kleur werkt nu fijneloos

Momenteel sleutel ik nog aan extended control en de lava lamp.

Wat ik nog moet:
- Wanneer je lava lamp aan hebt staan en je drukt opeens een scene aan. Moet je lava lamp functie uit gaan
- Lava lamp gaat wanneer die aan het eind is weer terug naar het begin. Alleen dan in 1 stap van 360 naar 0. In plaats van in 360 stappen.
- Extended control functies (wifi) bruikbaar maken

Hoe ziet Lava Lamp er dan uit, nou ongeveer zo (alleen dan even in fast forward):
[YouTube: https://youtu.be/h6ChQL3uUPs]

[ Voor 76% gewijzigd door flipkipse op 25-06-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
flipkipse schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 21:41:
[...]

Super, vandaag een hoop extra bugs opgelost:

Hier de laatste build
https://app.box.com/s/j96nyendrrgg9py5srfmzs20nbm4yk0s
EDIT:
Nog nieuwere build (voor deze build is het essentieel dat je eerst de vorige app verwijderd, voordat je deze installeert):
https://app.box.com/s/jn5dygrg8h5rp7qujtb65pku66gviscv
(bij events aanmaken zitten nog notificaties, puur ter debug als het mis gaat)

- Lava Lamp. de functie werkt eindelijk zoals die bedoeld is. Langzaam met kleine stapjes gaat die over het kleuren bereik heen. Wanneer je het kleuren bereik van 0 tot 360 zet en de transition tijd op 1 sec. Dan ben je dus binnen 360 seconde rond ;)

- Alarms verwijderen gaat nu perfect

- Scenes aanmaken gebaseerd op kleur werkt nu fijneloos

Momenteel sleutel ik nog aan extended control en de lava lamp.

Wat ik nog moet:
- Wanneer je lava lamp aan hebt staan en je drukt opeens een scene aan. Moet je lava lamp functie uit gaan
- Lava lamp gaat wanneer die aan het eind is weer terug naar het begin. Alleen dan in 1 stap van 360 naar 0. In plaats van in 360 stappen.
- Extended control functies (wifi) bruikbaar maken

Hoe ziet Lava Lamp er dan uit, nou ongeveer zo (alleen dan even in fast forward):
[video]
Ik heb die laatste versie geïnstalleerd, lavalamp werkt goed, maar nu werkt music niet :(
Als ik music selecteer en ik druk op de aan knop rechts beneden, dan crashed de app :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
miicker schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:06:
[...]

Ik heb die laatste versie geïnstalleerd, lavalamp werkt goed, maar nu werkt music niet :(
Als ik music selecteer en ik druk op de aan knop rechts beneden, dan crashed de app :(
Dat kunnen we fixen. Maar wat extra informatie zou fijn zijn.

1. Had je lava lamp nog aan staan toen je Music control startte?
2. Gebruikte je microfoon of speaker?
3. Hoeveel en welke lampen had je geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik had alle lampen geselecteerd 2 bulbs en een lightstrip, microfoon en ik gebruikte het na het opstarten van de app, direct na een nieuwe installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik was even weg (maandje spelen met een windows phone, waar ook wel leuke hue apps voor zijn overigens) maar is er nog een update die ik kan installeren?
Wat ik van de Philips app nog steeds wel een gave optie vind is de 'alles uit' knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe versie van de app.
En idd de 'alles uit knop' gebruik ik altijd in de app van Phikips, zou mooi zijn als je ook zo'n knop maakt en die prominent aanwezig laat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
flipkipse schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:41:
[...]

Dat kunnen we fixen. Maar wat extra informatie zou fijn zijn.

1. Had je lava lamp nog aan staan toen je Music control startte?
2. Gebruikte je microfoon of speaker?
3. Hoeveel en welke lampen had je geselecteerd?
Eens even een schopje geven om te kijken of we nog een update krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
miicker schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 00:20:
[...]

Eens even een schopje geven om te kijken of we nog een update krijgen :P
Excuses voor de late reactie, maar was even afwezig ivm mijn zomer vakantie :Y)

Heb de laatste tijd vooral bug gefixed

Waardoor dit weekend ik hem in de playstore wil uploaden :)

En bij presets zit een Alles uit knop ;) ik kan deze mogelijk wel meer prominet in beeld brengen

[ Voor 11% gewijzigd door flipkipse op 24-07-2015 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
flipkipse schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 07:45:
[...]

Excuses voor de late reactie, maar was even afwezig ivm mijn zomer vakantie :Y)

Heb de laatste tijd vooral bug gefixed

Waardoor dit weekend ik hem in de playstore wil uploaden :)

En bij presets zit een Alles uit knop ;) ik kan deze mogelijk wel meer prominet in beeld brengen
Is het gelukt met de playstore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipkipse
Jochemd13 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:59:
[...]

Is het gelukt met de playstore?
Moest even mijn Debug script er uitslopen van Google.

Ik ontving te veel gegevens van de gebruikers volgens hun :+ Bij een Crash deed ik namelijk de laatste 5 berichten van de Bridge naar mijn Server sturen, voor debug doeleinde.

Had ik niet helemaal bij stil gestaan. Maar vanavond ga ik op vakantie, de laatste build zou ik vanavond even hier uploaden. zodat jullie die versie alvast hebben ;)

[ Voor 11% gewijzigd door flipkipse op 30-07-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Fijne vakantie alvast ;)

• xeeder
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-07-2023
Any new updates? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
flipkipse schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:35:
[...]

Moest even mijn Debug script er uitslopen van Google.

Ik ontving te veel gegevens van de gebruikers volgens hun :+ Bij een Crash deed ik namelijk de laatste 5 berichten van de Bridge naar mijn Server sturen, voor debug doeleinde.

Had ik niet helemaal bij stil gestaan. Maar vanavond ga ik op vakantie, de laatste build zou ik vanavond even hier uploaden. zodat jullie die versie alvast hebben ;)
Zijn er nog updates?

Pagina: 1 2 Laatste