Hallo Tweakers,
Ik zit in de volgende situatie, heb voor mijn laptop ( asus k93sv-yz106v ) een nieuwe netwerk kaart gekocht, namelijk de Intel dualband wireless-AC 7260 + bluetooth
Qua combinatie helemaal niks mis mee, ook de winkel waar ik hem gekocht heb helemaal super, alleen na het inbouwen word de netwerk kaart niet herkend lijkt het.
De situatie:
Wat ik graag wil weten:
Ik zit in de volgende situatie, heb voor mijn laptop ( asus k93sv-yz106v ) een nieuwe netwerk kaart gekocht, namelijk de Intel dualband wireless-AC 7260 + bluetooth
Qua combinatie helemaal niks mis mee, ook de winkel waar ik hem gekocht heb helemaal super, alleen na het inbouwen word de netwerk kaart niet herkend lijkt het.
De situatie:
- Drivers voor de netwerk kaart gedownload en klaar gezet op bureaublad.
- Oude kaart er uit, nieuwe kaart er in
- Nieuwe kaart netjes vastgezet en de antennes weer op de zelfde manier aangesloten.
- Laptop op gestart en driver geïnstalleerd ( word niet automatisch herkent door laptop
)
- Na het installeren van de driver en het herstarten van de laptop geen resultaat, wifi logo staat niet in beeld en kaart staat niet bij apparaat beheer, of bij netwerk adapters.
- Bios geupdate van 205 naar 209 ( Asus easy flash ), download link
- Me kapot gezocht op google naar andere mensen die dit probleem hebben, maar zonder resultaat. Wel veel mensen waar de wifi werkt maar de bluetooth niet( Blauwe tand kan me gestolen worden om heel eerlijk te zijn )
- Via een vaste kabel een driver update programma laten draaien. Resultaat was toen dat de kaart wel herkent werd als de AC 7260 maar verder nog steeds geen wifi signaal wou ontvangen
Wat ik graag wil weten:
- Zal de netwerk kaart op zich defect kunnen zijn, zo ja is er een manier om dit uit te sluiten ?
- Ondersteund mijn laptop dit type netwerk kaart ?Ik heb al gezocht op de asus site maar ik zie nergens een lijstje met ondersteunde NIC's. Andere asus laptops ondersteunen hem wel als ik het internet mag geloven..
- Is er een mogelijkheid om de bios te unlocken om hem te accepteren ( Ik zie hier een bepaald forum over, weet niet of dit aan te raden is of het beter is om daar ver weg te blijven ?
)
- Zijn er nog dingen die ik vergeten ben die ik nog zal kunnen proberen ?