Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:25
Hallo Tweakers,

Ik zit in de volgende situatie, heb voor mijn laptop ( asus k93sv-yz106v ) een nieuwe netwerk kaart gekocht, namelijk de Intel dualband wireless-AC 7260 + bluetooth

Qua combinatie helemaal niks mis mee, ook de winkel waar ik hem gekocht heb helemaal super, alleen na het inbouwen word de netwerk kaart niet herkend lijkt het.

De situatie:
  • Drivers voor de netwerk kaart gedownload en klaar gezet op bureaublad.
  • Oude kaart er uit, nieuwe kaart er in
  • Nieuwe kaart netjes vastgezet en de antennes weer op de zelfde manier aangesloten.
  • Laptop op gestart en driver geïnstalleerd ( word niet automatisch herkent door laptop :( )
  • Na het installeren van de driver en het herstarten van de laptop geen resultaat, wifi logo staat niet in beeld en kaart staat niet bij apparaat beheer, of bij netwerk adapters.
Wat ik al gedaan heb om het op te lossen::
  • Bios geupdate van 205 naar 209 ( Asus easy flash ), download link
  • Me kapot gezocht op google naar andere mensen die dit probleem hebben, maar zonder resultaat. Wel veel mensen waar de wifi werkt maar de bluetooth niet( Blauwe tand kan me gestolen worden om heel eerlijk te zijn )
  • Via een vaste kabel een driver update programma laten draaien. Resultaat was toen dat de kaart wel herkent werd als de AC 7260 maar verder nog steeds geen wifi signaal wou ontvangen :+
Om uit te sluiten of de antennes niet kapot waren gegaan tijdens het los halen oude kaart weer aangesloten, deze werkt nog gewoon prima. In Bios word nog steeds alleen men bedraade NIC ( onboard ) herkent.

Wat ik graag wil weten:
  1. Zal de netwerk kaart op zich defect kunnen zijn, zo ja is er een manier om dit uit te sluiten ?
  2. Ondersteund mijn laptop dit type netwerk kaart ?Ik heb al gezocht op de asus site maar ik zie nergens een lijstje met ondersteunde NIC's. Andere asus laptops ondersteunen hem wel als ik het internet mag geloven..
  3. Is er een mogelijkheid om de bios te unlocken om hem te accepteren ( Ik zie hier een bepaald forum over, weet niet of dit aan te raden is of het beter is om daar ver weg te blijven ? :X )
  4. Zijn er nog dingen die ik vergeten ben die ik nog zal kunnen proberen ?
Wie o wie kan mij iets ophelderen over de situatie ? Kan de kaart nog terug doen binnen 14 dagen, dus heb nog zoon 11 dagen om iets op te lossen of hem terug te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je een Linux Live CD opstart en dan een lspci doet moet ie er tussen staan, zo niet, dan werkt ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Dan zal het dus een defecte kaart zijn en zal een andere wel werken ? Is het niet dat de bios hem dan hoe dan ook zal moeten zien ? Want als die hem niet ondersteund zal ispci hem als nog wel zien ? Of snap ik dat verkeerd ?

[ Voor 2% gewijzigd door Gillded op 02-03-2015 14:23 . Reden: vraagstelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
Bios laat over het algemeen weinig over je PCI devices zien.
LSPCI leest alle PCI devices uit dus als ie daar niet bij staat word ie niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
_-= Erikje =-_ schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:29:
Bios laat over het algemeen weinig over je PCI devices zien.
LSPCI leest alle PCI devices uit dus als ie daar niet bij staat word ie niet gezien
Ga ik dit vanavond even proberen, Is de kaart anders 100% zeker defect ? Of zal er nog meer zijn wat ik uit kan sluiten

Allebei alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
Je kan 'm altijd in een andere laptop proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Zojuist de probeerd via een ubuntu cd het lspci commando uit te voeren.

Kaart staat hier wel tussen als network controller: Intel corporation wireless 7260 (rev bb). Houd dit dus in dat de kaart wel werkt maar het wifi singaal niet ?

Iemand nog ideenen hoe ik dit op zal kunnen lossen ? Onder ubuntu vind hij het wifi singaal ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:06
Zoek in het forum op AC 7260 en gij zult vinden: dit

Laptop lijkt geen BIOS blokkade te hebben, mogelijk moet je pinnetjes gaan afplakken.

[ Voor 20% gewijzigd door Masimo op 02-03-2015 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Had het 7260 evaring vorig al gelezen, maar niet echt gezien dat er mensen waren die dus problemen hadden met de asus k93sv en de AC 7260.

Het afplakken van de reepjes lijkt mij een redelijke onderneming, en ik begin dan ook te twijfelen of ik de kaart niet terug moet doen. Tijdens het installeren van de 17.0.6 driver geeft m'n laptop ook een bluescreen met volsnap.sys error. Deze eerst maar eens oplossen.

Edit: Deze opgelost door een registry scan te draaien, maar zelfs met de 17.0.6 doet de kaart het nog niet. Ik denk dat mijn laptop hem gewoon niet ondersteund, maar waarom zal me dan een raadsel blijven.

Als iemand nog ideen heeft, u bent welkom

[ Voor 23% gewijzigd door Gillded op 02-03-2015 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
Toch maar gekozen om de kaart Retour te doen. Denk dat het hem in de antenne's zit aangezien hij wel herkent word maar geen signaal wil geven.

Iedereen bedankt voor de reacties.
Pagina: 1