Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet over stroomnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb wat vragen over internet via het bestaande stroomnetwerk in huis. Ik heb een KPN Experiabox v8, en heb zo'n adapter bij de router en bij de tv.
Ik wil graag op de eerste verdieping ook internet, maar kabels trekken is geen optie. Verder is het wifi-signaal zeer slecht (3-4 mb over van de ~38).

Nu vroeg ik me dus af of ik boven ook zo'n adapter op het stroomnet kon aansluiten om daar een goede internet verbinding van te krijgen?
Verder vroeg ik me af hoe snel zo'n verbinding zal zijn, is het de volle snelheid of verlies ik alsnog veel?

Mvg,
Danny

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Voor mijn ouders heb ik een TP-link AV1200 gekocht een tijdje geleden en ze zijn er zeer tevreden over.
Mijn pa heeft nu zijn laptop altijd via de kabel als hij boven zit, omdat het gewoon veel beter/stabieler is dan WiFi.

Verwijderd

De resultaten zijn wisselend (zeg ik als tevreden gebruiker van een powerline oplossing), maar als beide wandcontactdozen waarop je e.e.a. wil aansluiten beschikken over randaarde, dan is de pricewatch: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit - of de pricewatch: Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit als je ook WiFi wil uitbreiden (een extra access point is nooit weg, nietwaar?) - onverslaanbaar (zie bijv.: dion_b in "Lan-Over-Power Storing"; of bijv.: dion_b in "Welke powerline moet ik kopen voor telenet digicorder").

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:02:
De resultaten zijn wisselend (zeg ik als tevreden gebruiker van een powerline oplossing), maar als beide wandcontactdozen waarop je e.e.a. wil aansluiten beschikken over randaarde, dan is de pricewatch: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit - of de pricewatch: Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit als je ook WiFi wil uitbreiden (een extra access point is nooit weg, nietwaar?) - onverslaanbaar (zie bijv.: dion_b in "Lan-Over-Power Storing"; of bijv.: dion_b in "Welke powerline moet ik kopen voor telenet digicorder").
Als ik er 1 van deze in mijn kamer op de eerste verdieping doe, kan deze dan verbinding maken met de KPN adapters die ik beneden al heb zitten? pricewatch: Devolo dLAN 1200+ Starter Kit

Verwijderd

Als je maar één Devolo dLAN 1200+ powerline adapter koopt, gooi je geld weg, want dan maak je zeker geen gebruik van het tweede kanaal (trefwoord: MiMo) via de randaarde.

Zoek uit welke HomePlug-standaard je KPN-powerline ondersteund (zie bijv. Verwijderd in "Traag internet op zolder (en de rest vh huis)"); naar alle waarschijnlijkheid heb je AV 200 Plus of beter en werkt het prima samen met hogere types, zie bijv. Twijfel! Powerline kit of kabel trekken?) en ga na hoe KPN TV bij jou werkt (VLAN of niet), kortom: besteed wat tijd aan de zoekfunctie en lees je in.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 15:32 . Reden: Zetduiveltje 3* ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 14:28:
Als je maar één Devolo dLAN 1200+ powerline adapter koopt, gooi je geld weg, want dan maak je zeker geen gebruik van het tweede kanaal (trefwoord: MiMo) via de randaarde.

Zoek uit welke HomePlug-standaard je KPN-powerline ondersteund (zie bijv. Verwijderd in "Traag internet op zolder (en de rest vh huis)"); naar alle waarschijnlijkheid heb je AV 200 Plus of beter en werkt het prima samen met hogere types, zie bijv. Twijfel! Powerline kit of kabel trekken?) en ga na hoe KPN TV bij jou werkt (VLAN of niet), kortom: besteed wat tijd aan de zoekfunctie en lees je in.
Ja uiteraard, ik heb er ook 1 nodig voor de 2e verdieping, was meer om te checken of ze wel gewoon zouden kunnen connecten zonder problemen.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hoe goed powerline-oplossingen werken hangt helemaal van jouw huis en stroomnet af.
Ik gebruik een Devolo gigabit-setje om internet op mijn kamer (1e verdieping) te krijgen en dat werkt, maar het heeft zijn ups en downs. Wanneer er thuis gestofzuigd wordt, of wanneer je batterijen oplaadt dan slaan de homeplugs helemaal tilt en valt er niet veel snelheid te halen.

Als er een kabel te leggen valt, ook al kost het wat moeite, is dat sowieso de beste oplossing.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:42:
Hoe goed powerline-oplossingen werken hangt helemaal van jouw huis en stroomnet af.
Ik gebruik een Devolo gigabit-setje om internet op mijn kamer (1e verdieping) te krijgen en dat werkt, maar het heeft zijn ups en downs. Wanneer er thuis gestofzuigd wordt, of wanneer je batterijen oplaadt dan slaan de homeplugs helemaal tilt en valt er niet veel snelheid te halen.

Als er een kabel te leggen valt, ook al kost het wat moeite, is dat sowieso de beste oplossing.
Ik heb een internet verbinding van 40mb/s, ik neem aan dat een goedkoop setje van 100mb/s voldoende is of is een 1gb/s aan te raden? zo een:
pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Startset

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2015 16:49 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-11 01:04

Mavamaarten

Omdat het kan!

Verwijderd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:48:
[...]

Ik heb een internet verbinding van 40mb/s, ik neem aan dat een goedkoop setje van 100mb/s voldoende is of is een 1gb/s aan te raden? zo een:
pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Startset
Hangt ervan af wat je allemaal wil doen. Als je bestanden in je LAN wil kopieren gaat een powerlan setje sowieso de bottleneck vormen. 1 Gbit haal ik absoluut niet met dit setje, als ik 80mbit haal mag ik blij zijn.

Android developer & dürüm-liefhebber

Verwijderd

Topicstarter
Mavamaarten schreef op zondag 01 maart 2015 @ 17:38:
[...]

Hangt ervan af wat je allemaal wil doen. Als je bestanden in je LAN wil kopieren gaat een powerlan setje sowieso de bottleneck vormen. 1 Gbit haal ik absoluut niet met dit setje, als ik 80mbit haal mag ik blij zijn.
Het is alleen om een stabiele en snellere verbinding te hebben tijdens het gamen op de eerste verdieping, downloaden, stream kijken etc. geen speciale dingen eigenlijk (met wifi 3-4 MB maar en sowieso zwakker signaal)
Pagina: 1