[Feature Request] Levertijd Alert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:05
Ik kon het zo snel niet vinden of dit al eens aangevraagd is, maar misschien is het een handig idee om een Levertijd Alert in de Pricewatch te maken.

Zo is de Seagate Archive v2 8TB nog erg slecht leverbaar maar er is wel een prijs.

Zou het mogelijk zijn om een DM te krijgen als de levertijd bijvoorbeeld veranderd naar een instelbaar niveau?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:03

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Daar mag de productmanager over nadenken, dus een tikje naar Mooie Features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Bedankt voor je idee! Ik vraag me alleen af of dit veel gebruikt zou worden. Als ik het goed begrijp wil je een alert ontvangen als een product leverbaar is binnen x dagen? is bestellen en iets langer wachten dan niet sneller dan eerst wachten tot er een alert komt voor snellere levertijd? De wens is me nog niet helemaal helder, kun je nog wat meer uitleg geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Nee, want je wil juist bij die winkel bestellen die het misschien als eerst op voorraad heeft :)

Het idee is, als een product (Neem de Dell XPS 13) net geintroduceerd wordt, zetten veel winkels hem relatief snel online, met levertijd onbekend of > 3 weken.

Het is handig om een DM te krijgen als de verwachte levertijd bijvoorbeeld 3 dagen of "Op voorraad" is.

Pas dan wil ik definitief kiezen welke winkel ik daadwerkelijk een bestelling plaats.

EDIT:

De default zou kunnen zijn: "Stuur mij een alert als dit product leverbaar is" Waarbij er een DM gestuurd wordt als het icoontje lichtgroen is (< 7 dagen volgens mij?).

In je settings zou je dit dan kunnen verlagen tot < 3 dagen, of binnen 24 uur.

[ Voor 22% gewijzigd door FireDrunk op 02-03-2015 15:29 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-09 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Maite de Jong schreef op maandag 02 maart 2015 @ 14:55:
Bedankt voor je idee! Ik vraag me alleen af of dit veel gebruikt zou worden. Als ik het goed begrijp wil je een alert ontvangen als een product leverbaar is binnen x dagen? is bestellen en iets langer wachten dan niet sneller dan eerst wachten tot er een alert komt voor snellere levertijd? De wens is me nog niet helemaal helder, kun je nog wat meer uitleg geven?
Ik had hetzelfde laatst met deze monitor. Vrijwel nergens leverbaar en de winkels die hem nu leveren doen dat alleen maar omdat hun leverancier aangeeft eraan te kunnen komen.

Heel afentoe is hij wel op voorraad, bijvoorbeeld laatst bij coolblue (waar je ook een alert in kan stellen). Vaak gaat het dan om slechts een paar stuks dus dan wil je wel graag een alert kunnen ontvangen als ze aangeven binnen een paar dagen te kunnen leveren.

Na enkele weken incidenteel kijken was er 1 winkel die hem op voorraad had en 'binnen 2 werkdagen' kon leveren. Mijn gebruikelijke winkels stonden toen nog allemaal op levertijd onbekend of > 14 dagen. Daar heb ik ervaring mee, namelijk dat het dan rustig een maand of twee kan duren. En het is een hele heissa om hem bij een aantal winkels te bestellen in de hoop dat ze hem kunnen leveren en dan alles weer te cancellen op het moment dat hij bij een andere shop (goedkoper) op voorraad is.

Verder is het ook interesant voor nieuwe producten waar al een preview van is verschenen maar waarvan niet exact duidelijk is wanneer ze in nederland beschikbaar zijn. Bijvoorbeeld de Samsung S6; het zou leuk zijn als je daar een alert op kon maken zodra een winkel een van de uitvoeringen daadwerkelijk kan leveren.

[ Voor 16% gewijzigd door Kees op 02-03-2015 17:16 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Is deze feature nog op de roadmap gekomen?

Momenteel met de 1070 en 1080 leverproblemen is het wel leuk om een alert te krijgen als een bepaalde GPU leverbaar is.

Dan kan ik een alert op meerdere artikelen zetten, waardoor ik eerste die leverbaar is gewoon kan bestellen zonder steeds te hoeven rondneuzen :)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 13:11
Ik vroeg me dus ook af of deze feature bestond en kwam toen bij dit draadje uit.
Het is voornamelijk handig bij aangekondigde producten die nog niet leverbaar zijn.
Voor nu zou ik het willen gebruiken voor de 1080Ti (Custom).

Het zou vet zijn als je gewoon een DM kreeg of iets als hij <7 dagen levertijd heeft in plaats van dat je telkens handmatig moet checken.

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• name
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-06 11:01

name

UX Design stagiair
We zijn momenteel bezig met het ontwerpen van een levertijd alert in de Pricewatch. We hebben hier een forumtopic voor gemaakt en zijn benieuwd naar jullie feedback, zie [Feedback gevraagd] Levertijd alert
Pagina: 1