Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus RT-AC66U slecht bereik

Pagina: 1
Acties:

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-11 22:31
Beste gebruikers,

Ik heb sinds vandaag een Asus RT-AC66U router gekocht en deze door Ziggo in bridge modus laten zetten.
Ik las in de gebruikersreviews hier op Tweakers.net dat het bereik een groot plus punt was.

Dit is bij mij echter niet geheel het geval.

We gebruikte eerst een Cisco modem/router van Ziggo. Dat apparaat stond in de meterkast. Als we 7 meter verderop de tuin in liepen was het bereik weg.
Dit is met de Asus dus ook het geval.

Zowel in de meterkast, direct op de Cisco aangesloten is het bereik matig. Maar ook in het midden van het huis, waar de router dan verbonden wordt met een kabel die uit een Outlet komt is het bereik ook niet je van het.
Ook merk ik dat de snelheid aanzienlijk lager is wanneer de Router aan de outlet UTP kabel vast zit.

Kan iemand mij tips geven etc. Mijn moeder is nogal kwaad dat ik "voor niks" €139 heb weggegooid.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Weet je zeker dat het Wifi probleem aan de kant van het modem / de router te vinden is? M.a.w., met welke apparatuur probeer jij het Wifi signaal nu uit?

Ik neem aan dat je de Asus al hebt voorzien van de laatst uitgekomen firmware?

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2015 18:39 ]

Testing, one, two ...

• mcgloud
Jazeker heb meteen na het instellen van het SSID en het wachtwoord de firmware update gedaan.

Met mijn Note 4, Asus K56CB laptop en de (Android) telefoons van mijn familie leden hebben we allemaal op verschillende plekken van het huis en achter in de tuin slecht tot geen bereik.

Verwijderd

Ik denk dat je de modem/router van Ziggo in bridgemodus hebt laten zetten en niet de Asus.

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:26
mcgloud schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:04:
Jazeker heb meteen na het instellen van het SSID en het wachtwoord de firmware update gedaan.

Met mijn Note 4, Asus K56CB laptop en de (Android) telefoons van mijn familie leden hebben we allemaal op verschillende plekken van het huis en achter in de tuin slecht tot geen bereik.
Heb je al eens gekeken welk kanaal bij jullie in de buurt het rustigst is? Dat scheelt al een hoop voor het bereik.

Verwijderd

Verbind de asus eens met een goede len lange losse kabel en test diverse locaties voor de Asus, in ieder geval buiten de meterkast!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 19:53 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mcgloud schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:04:

Ik weet niet welke firmware erop stond toen je hem binnenkreeg maar bij de voorlaatste firmware update moet het apparaat naar zijn fabrieks-instellingen worden gebracht. Indien je een firmware versie op de router had staan die ouder was dan versie 3.0.0.4.376.3626, dan blijft de noodzaak van een fabrieks-reset van kracht na een update naar de laatste firmware. Daarna dien je opnieuw je SSID en WW in te stellen.

Je kunt voor Android gemakkelijk een tooltje vinden (Wifi analyser), waarmee je het gehele Wifi aanbod kunt bestuderen.

Testing, one, two ...

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:48
Zet je meterkast deur eens open? Haal hem eens tussen de buizen vandaan (mocht hij daar tussen staan. Hoe hoog hangt de router?

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• mcgloud
@d00, maar dan zou de Cisco router toch het acces-point in huis moeten zijn? Ik weet het niet ik heb Ziggo opgebeld, gezegd dat ik de boel in bridge modus wil hebben vanwege de nieuwe Asus router en zij hebben alles voor me gedaan.
Het testen met een losse kabel gaat niet want die heb ik niet in m'n bezit maar zowel bij de meterkast als bij de outlet is het bereik goed of slecht.

@JordyZ
kanaal gewijzigd naar een rustiger kanaal. Heeft niet erg veel zin gehad.

@hardware-lover
Er staat nu firmware versie 3.0.0.4.376_3754 op. Wat er daarvoor opstond weet ik niet meer. Alsnog factory reset doen?

@Zanzibar-1337 De meterkast deur is dicht. Ik heb er net al meegetest en het geeft niet erg veel verschil. Mijn pa en ma doen alleen moeilijk dat die deur dicht moet...

Vraag naar ieder die dit weet: Als ik de router aansluit via een outlet die in de muur verdwijnt en bij de meterkast uitkomt en deze in de Cisco steek, klopt het dan dat het internet minder snel kan zijn.

Iedereen heel erg bedankt voor het mee denken. Ik hoop dat ik dit probleem kan oplossen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Uit voorzorg inderdaad naar de fabrieks-instellingen; jouw firmware komt direct na onderstaande.

ASUS RT-AC66U Firmware version 3.0.0.4.376.3626
All region can use this version.
[Important] Please press the reset button more than five seconds to reset the router after firmware updated

Testing, one, two ...

Verwijderd

Als de kabel naar de outlet niet goed is wel. Daarom test met een losse kabel. En zet de router niet in de meterkast!

• mcgloud
Factory reset gedaan door de reset knop 5 seconden ingedrukt te houden.

Het bereik is nog steeds erg matig...

Verwijderd

Heb de volgende situatie:
Tv aansluitpunt 10 meter van de tv en niet in de woonkamer, maar in een gelijkvloerse slaapkamer.
Bij aansluitpunt staat de modem/router van Ubee in bridgemode.
10 meter kabel naar de woonkamer en daar een D-Link router.
Bereik is overal goed. Ook in de tuin. Moet bij jou ook kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 20:32 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mcgloud schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:14:
Factory reset gedaan door de reset knop 5 seconden ingedrukt te houden.

Het bereik is nog steeds erg matig...
"Je kunt voor Android gemakkelijk een tooltje vinden (Wifi analyser), waarmee je het gehele Wifi aanbod kunt bestuderen." Dit blijft mogelijk nog een optie? Niet dat daarmee je Wifi problemen direct worden opgelost maar je kunt er mogelijk wel de instellingen (beste wifi kanaal), mee bepalen.

Wat hierboven al eerder is gezegd geldt ook, zet je router zo hoog mogelijk in de meterkast en de antennes zover mogelijk uit de buurt van overige bekabeling.

Edit: moest je na je factory reset je SSID en WW weer opnieuw ingeven of stonden deze nog zoals voor de reset? Zo niet, dan is de reset niet gelukt.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2015 20:43 ]

Testing, one, two ...

• mcgloud
Ik had wifi analyser al een paar dagen terug voor de Cisco met kanaal kiezen.

Ik heb een test gedaan met de outlet want in de computerzaak werd gezegd dat het beter was om de router niet via WAN met de outlet en de Cisco aan te sluiten.

Met speedtest krijg ik rechtstreeks 121.60 down en 11.42 up
Met de outlet krijg ik 94.89 down en 11.45 up dus zou ik de outlet wel kunnen gebruiken zodat de router alsnog deels in het midden van het huis (meer richting de tuin) staat en hopen dat ik vanaf de plek het bereik rondom het hele huis kan verbeteren.
Ik heb alleen nog niemand iets horen zeggen over het vermijden van outlets.....

Ik zal de router hier zo dus neer zetten... en dan het aantal meters naar de kamer van mijn zus berekenen want die is de grootste klager...
Oh en ook even kijken hoe de snelheid is als de router is gekoppeld aan de outlet en dan bekabeld speedtest....

[ Voor 6% gewijzigd door mcgloud op 28-02-2015 20:50 ]

• mcgloud
Ik maak even speciaal voor jou nog een reactie hardware-lover

Ik moest wel een nieuw SSID aanmaken...alleen het oude WW was nog het zelfde...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vooruit dan maar, wat bedoel je precies met die outlet, wat is dat buiten de letterlijke vertaling?

Edit: die maximale snelheden zijn op zich niet ze heel interessant. Je haalt de maximale Plus snelheid, dat is mooi. Wat hieronder gezegd wordt zou zomaar kunnen kloppen, dat je LAN snelheid beperkt wordt tot 100Mbit via de "outlet". Toch maakt dat allemaal weinig uit voor je Wifi verbinding. Je zus zou al blij zijn als ze een degelijk wifi signaal van zo'n 10Mbit op haar kamer zou hebben verwacht ik. En dat dan overal in huis en de tuin? En daar moet je focus dan ook op liggen. Voor heel veel bezitters van dit type router is het geboden wifi signaal meer dan prima. Maar er zijn situaties waarbij dit niet het geval is, helaas. Dat ik op 50 meter van mijn huis nog mijn wifi signaal op kan pikken met mijn telefoon wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat dit voor jou ook zo moet zijn. Dat ik door het hele huis wifi heb op 2.4Ghz met een router in de meterkast wil ook niet zeggen dat dit voor jou ook zo moet zijn. Alle omstandigheden zijn nu eenmaal meestal flink verschillend.

[ Voor 76% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2015 21:09 ]

Testing, one, two ...

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Ik vermoed dat de kabel van meterkast naar wandcontactdoos slechts voor 100 MBit geschikt is.

Dat laat de Asus ongetwijfeld zien bij WAN Status.

Verwijderd

Maar het gaat toch over wifi en bereik en niet over snelheid? Bekabeld kan het inderdaad slechter zijn door een foute kabel.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2015 21:10 ]

• mcgloud
Goed door de router in de keuken te plaatsen is het bereik op de begane grond naar mijn mening al wel verbeterd.
Naar de kamer naar mijn zus wat ongeveer 9 meter is en door een plafond, en ook op mijn eigen kamer wat precies onder de keuken is, waar nu de router staat niet.
Speedtesten daar zijn drama's van 5 mbit down en 5mbit up...

@hardware-lover
Dan bedoel ik deze dingen: http://pagemill.org/compost/mefi/ethernet/IMG_3622.JPG
Er zitten 2 uitgangen: 1 voor de telefoon kabel en de andere is voor een UTP kabel

@jeroen3
Waar kan ik dit precies zien? Ik krijg het namelijk niet gevonden bij het kopje WAN

@d00 min of meer wel maar ik heb deze (nogal dure) router gekocht om ook wat meer tegen die 90 mbit (inmiddels 120 mbit) te zitten. Nu weet ik zeker dat ik dat met mijn laptop, een Asus K56CB, niet redt. Het probleem is echter dat speedtest op de Cisco modem/router veel beter uitkwam als nu de Asus router en dat doet best wel pijn aangezien de Asus duur is...

Verwijderd

Maar is het bereik nu beter?

• mcgloud
Nee om eerlijk te zijn niet en ik weet totaal niet wat ik er nog aan kan doen.

Ik snap niet dat iedere userreview op tweakers het bereik prijst want dat is hier dus niet het geval.

Verwijderd

Maar wat nu nog exact jouw probleem? Bereik of snelheid? Bereik is het belangrijkst. Aangesloten apparaten bepalen de snelheid. Ik kom met de IPad ook niet hoger dan 38 Mbit terwijl ik een sneller abonnement bij Ziggo heb.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

mcgloud schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 21:20:
[knip]

@hardware-lover
Dan bedoel ik deze dingen: http://pagemill.org/compost/mefi/ethernet/IMG_3622.JPG
Er zitten 2 uitgangen: 1 voor de telefoon kabel en de andere is voor een UTP kabel

[knip]
Een UTP contactdoos dus, gecombineerd met telefonie :)
Verder is dat niet zo spannend, mogelijk is er een UTP kabel in het huis gebruikt waardoor de snelheid beperkt blijft tot 100Mbit. Maakt allemaal niet zoveel uit voor de wifi-snelheid. Jij hebt bij jezelf in huis blijkbaar erg slechte omstandigheden voor een schoon wifi signaal en ik wil daarom graag van je weten wat Wifi analyser je zegt over de signalen in en om je huis? Dat kan je zo aflezen binnen dat programma. Heb je op enig moment/plek wel een sterke piek in je huis?

Afbeeldingslocatie: http://d3fenmrty8pej4.cloudfront.net/wp-content/uploads/wifi_analyzer2.jpg

Testing, one, two ...

• mcgloud
@d00 Bereik vind ik het allerbelangrijkst. Want dat is vergeleken de Cisco modem maar 5% beter geworden... en daar heb ik deze prijzige router niet voor aangeschaft.

@hardware-lover
Wifi analyzer op mijn Note 4 geeft het verbonden SSID aan tussen kanalen 11 en 14 en net iets boven de -70 dBm.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En hoeveel andere wifi signalen zie je daarnaast nog, en zitten er tussen met hogere pieken? Zo ja, tot welke waardes en op welke kanalen? -70 (op 2,4GHz neem ik aan), is beslist niet geweldig.

Edit: misschien kan je binnen het algemene AC66U topic nog wat zinnige en nuttige informatie vinden waarmee je geholpen kan worden. [Ervaringen] Asus RT-AC66U Dualband Gigabit Router

[ Voor 59% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2015 22:58 ]

Testing, one, two ...

• mcgloud
hardware-lover schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 22:22:
En hoeveel andere wifi signalen zie je daarnaast nog, en zitten er tussen met hogere pieken? Zo ja, tot welke waardes en op welke kanalen? -70 (op 2,4GHz neem ik aan), is beslist niet geweldig.

Edit: misschien kan je binnen het algemene AC66U topic nog wat zinnige en nuttige informatie vinden waarmee je geholpen kan worden. [Ervaringen] Asus RT-AC66U Dualband Gigabit Router
Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2njgjh5.jpg

Denk dat dit duidelijker is...
De blauwe Asus is onze nieuwe router dus. Dit is op mijn kamer gedaan. Wat dus circa 3 meter boven de router is door het plafond heen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het goede nieuws, je hebt maar weinig last van andere wifi netwerken in je omgeving. Het slechtere nieuws is dat je signaal inderdaad vrij zwak lijkt door te komen. Hieronder een momentopname gemaakt met een Samsung Tab 3 op 2.4GHz op zo'n 8 meter van de router in de meterkast met alle deuren gesloten. De piek is van mijn router maar zelfs menig buurt wifi signaal in mijn omgeving piekt hoger dan jij nu binnenshuis ontvangt. Ik denk dat je gewoon eens wat met de kanalen moet spelen binnen je Asus router.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/Screenshot_2015-02-28-23-32-08.png

Testing, one, two ...

• mcgloud
Ik ben zelf bang dat de kabels die hier in het huis binnen komen "verouderd" zijn of iets dergelijks... dat lees ik weer op het web tenminste.

Moet ik echte alleen met de kanalen spelen of ook met andere dingen zoals de brandwidth?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die staat waarschijnlijk op 20/40? Staat bij mij op 20. Kanaaltje 8 lijkt me de eerste waarmee je zou kunnen testen al verwacht ik geen wonderen aangezien je niet zoveel verkeer in je omgeving hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 28-02-2015 23:54 ]

Testing, one, two ...

• mcgloud
Channel brandwidht staat nu op 20Mhz. Moet ik daar wat aan veranderen?

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-11 22:38
Bandwidth zou ik lekker laag laten op 20.
Je zou ook nog naar de Merlin firmware kunnen kijken, deze geeft soms wat betere resultaten.

Ook kan je het zendvermogen van de Asus aanpassen naar boven de 100dbi, echter mag dit niet binnen de EU. Zelf heb ik er geen goede ervaringen mee, het kan storen op verschillende apparatuur.

Wat voor bouwkwaliteit is je huis? Ik woon hier in een nieuwbouw appartement waar de muren minimaal 15cm dik zijn en enorm wifi signaal tegen houden. Zelfs een Asus RT AC66U kan hier niet door alle muren heen.

• mcgloud
Pff tja, we hebben absoluut geen oud huis en volgens mijn vader zijn de muren 10cm dik.

Ik denk zelf echt dat ons huis gewoon de oorzaak is en dat de router niet goed door alle muren,plafond etc komt dus ik ga de router maandag terug brengen naar de winkel en hopen dat Ziggo de Cisco weer kan activeren met wifi etc.

[ Voor 10% gewijzigd door mcgloud op 01-03-2015 00:03 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zit hier binnen een betonnen tunnelbouw à 18cm dik (links/rechts/plafond), maar onze voor- en achtergevel bestaat als één geheel uit 14cm isolatie en op-gemetselde bakstenen buitenmuren. Mogelijk is die isolatie met baksteen combinatie voor ons de zegen dat t/m de tweede verdieping het wifi signaal goed doorkomt. Mijn dochter krijgt al wifi door op haar telefoon als ze het woonerf opkomt, dat is op zo'n 50-60meter vanaf het huis. Jammer dat de omstandigheden bij jullie blijkbaar zo beroert zijn.

Testing, one, two ...

• mcgloud
Mijn ouders vinden het ook vreemd.
"Dis gewon een normaol huis" zeggen ze mooi op het plat-Brabants.

Ik heb Merlin geflashed (noem je dat zo of is dit een Android term?) en ik hoop dat dit misschien enig resultaat geeft maar ik ben er bang voor.

Wat zou het ongelooflijk jammer zijn dat ik door de klote bouw van ons huis deze mooie router moet terug brengen en weer aan dat klote ding van Ziggo moet...

• mcgloud
Ik heb nu van alles geprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat het echt aan mijn huis ligt. Het bereik is gewoon niet goed genoeg om de dure koop van de router te rechtvaardigen dus zal ik hem moeten terug brengen en Ziggo vragen of ze de Cisco weer uit de Bridge modus kunnen halen.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:11

aex351

I am the one

Ik kan bevestigen dat dit een goede router is. Echt één van de betere die ik ben tegengekomen. Hoe zit het met de snelheid/bereik wanneer je op een paar meter afstand van de router gaat zitten?

Verder kan ik adviseren om de router in een open ruimte te plaatsen, en niet in een meterkast. Een gesloten ruimte en dan nog al dat metaal eromheen is geen verbetering. Mocht dit geen uitkomst bieden, door de grote afstand/muren/verdiepingen, dan kan je er voor kiezen om nog een router te plaatsen die dan dient als extender/access point. Het blijft een simpele optelsom. Potentieel bereik - storing = Actueel bereik.

< dit stukje webruimte is te huur >

• mcgloud
Is er een mooi stukje software dat mij dit kan laten zien? Snelheid/bereik vanaf bijv. de kamer van mijn zus dat 9.40 meter van de router is.

Verwijderd

mcgloud schreef op zondag 01 maart 2015 @ 00:55:
Is er een mooi stukje software dat mij dit kan laten zien? Snelheid/bereik vanaf bijv. de kamer van mijn zus dat 9.40 meter van de router is.
Speedtest.net

• mcgloud
Getest vanaf de badkamer op mijn Asus K56CB laptop, circa 8 meter van de AC66U vandaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4179278440.png

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:48
Gewoon testen met de speedtest van Ziggo zelf.
De router moet sowieso uit de meterkast. Redelijk centrale positie is het beste. Mijn Netgear R7000 hangt bijvoorbeeld bovenaan de keldertrap, onder de trap naar de eerste verdieping.
Soms wordt zelfs aangeraden de router zo hoog mogelijk in huis te zetten (zolder).

Verder kun je mogelijk nog veel bereiken met aanpassing van de positie van de antennes van de Asus.
Ook de stand van de router zelf (plat, rechtop, in een bepaalde richting gedraaid) bepaald vaak de dekking.

Ik heb "eindeloos" getest om de beste antenne positie te vinden om optimaal signaal in het hele huis (gebouwd in 1947) te krijgen.
Je zult zelf moeten experimenten voor optimaal resultaat voor jou situatie. Er zijn een aantal richtlijnen, maar iedere situatie is anders, dus niemand kan van afstand een passende oplossing bieden.

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:21

Edd

Wat ik je zou aanraden is de volgende firmware te proberen:
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18914

Dit is een fork van een ourdere Merlin-firmware maar met de laatste security-fixes e.d. Het grote verschil tussen de fork en de Merlin/Originele-firmware is dat je in deze het zendvermorgen van het wifi-signaal kan aanpassen in mW en ook boven de 100mW (na 3x op apply te klikken en de waarschuwingen te negeren).
De standaard en Merlin-firmware werken tegenwoordig met percentages. Maximaal 100% staat gelijk aan 80mW. Hogere waardes tot 200mW zou je zonder problemen moeten kunnen draaien. Wel even je temperaturen in de gaten houden.

Verder zou ik kiezen voor kanaal 3, 6 of 11 met een band van 20Mhz.
Staat je router vlak of hangt hij? Persoonlijk is mijn ervaring (met een RT-N66U) dat als hij vlak staat het signaal toch iets beter is en probeer een beetje te spelen met de richting van je antennes.

-

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:52

Zorian

What the fox?

Rechtop via de bijgeleverde voet of aan de muur hangen en de antennes \ | / is naar mijn mening de methode voor het beste bereik. Wat ook enorm helpt is de router niet in een (meter)kast plaatsen en zo hoog mogelijk ophangen.
Hij staat hier op de 3e verdieping bovenop een hoge kast in de huiskamer, met als resultaat dat ik buiten, 3 verdiepingen lager, 20 meter van mijn huis af, nog steeds een uitstekend signaal heb. Zelfs op 5Ghz.

• mcgloud
Edd schreef op zondag 01 maart 2015 @ 11:32:
Wat ik je zou aanraden is de volgende firmware te proberen:
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18914

Dit is een fork van een ourdere Merlin-firmware maar met de laatste security-fixes e.d. Het grote verschil tussen de fork en de Merlin/Originele-firmware is dat je in deze het zendvermorgen van het wifi-signaal kan aanpassen in mW en ook boven de 100mW (na 3x op apply te klikken en de waarschuwingen te negeren).
De standaard en Merlin-firmware werken tegenwoordig met percentages. Maximaal 100% staat gelijk aan 80mW. Hogere waardes tot 200mW zou je zonder problemen moeten kunnen draaien. Wel even je temperaturen in de gaten houden.

Verder zou ik kiezen voor kanaal 3, 6 of 11 met een band van 20Mhz.
Staat je router vlak of hangt hij? Persoonlijk is mijn ervaring (met een RT-N66U) dat als hij vlak staat het signaal toch iets beter is en probeer een beetje te spelen met de richting van je antennes.
Oke ik heb die fork erop geïnstalleerd. Waar kan ik ergens het zendvermogen inzien?

EDIT: Bij de TX power adjustment?

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Spelen met de antennes wil ook wel eens werken. Ik heb dezelfde en dat maakte toch nog een redelijk verschil.

• mcgloud
Tx verhoogd naar 120. Heeft niet echt geholpen. Bereik op de kamer van mijn zus is nog steeds zo goed als dood.

De antennes heb ik werkelijk waar al alle kanten opgehad en ook dat wilt niet helpen.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Als je meer bereik wil moet je een extra acces point ophangen en de Ubee gewoon actief laten. Op die manier kunnen ze beide een deel van de woning voorzien van signaal. Zendsterkte (eventueel) omlaag als er te veel overlap is. Dan SSID + PSK gelijk instellen, encryptie op WPA2 AES only, beide op een ander kanaal zetten en roamen maar.

Het is niet alsof een router van 100+ euro beter door gewapend beton heen zend.
Je loopt gewoon tegen een beperking van wifi op zichzelf aan, een RT-AC66U gaat dat niet veranderen.

Kijk eens naar een los acces point zoals deze:
pricewatch: Zyxel NWA1123-AC

Je kan uiteraard ook de Asus in acces point mode draaien i.c.m. de Ubee WiFi (die het op 5 GHz hier trouwens meer dan prima doet).

[ Voor 51% gewijzigd door andy88 op 01-03-2015 15:43 ]

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:21

Edd

mcgloud schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:41:
Tx verhoogd naar 120. Heeft niet echt geholpen. Bereik op de kamer van mijn zus is nog steeds zo goed als dood.

De antennes heb ik werkelijk waar al alle kanten opgehad en ook dat wilt niet helpen.
Heb je na de upgrade naar de fork een volledige reset gedaan?
Bij het upgraden/downgraden bij deze firmwares wil namelijk nog weleens oude instellen behouden blijven, waardoor de werking niet optimaal zal zijn.

-

Verwijderd

Als de twee uitgangen op de outet beide werken is de internetconnectie maximaal 100Mbit. Dan worden er maar 4 aders voor internet gebruikt als er maar één kabel ligt.
Het experimenteren met de plaats voor de Asus lijkt me de enige oplossing.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
Staat je router nog in de keuken? Heb je daar grote metalen vlakken zoals een aanrecht of afzuigkap? Dan vangen die een deel van je signaal af.
Pagina: 1