Zelf een muziekboxje samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-10 12:10
Hallo mede-tweakers,

Ik moet voor een opdracht van school een muziekboxje samenstellen. Dit muziekbordje moet ik van scratch opbouwen. Ik mag dus enkel losse componenten kopen (accu'tje, printplaatje, speakertje) en moet dat samenvoegen tot een groot geheel. Dit alles moet in een vierkant omhulsel.

Ik ben al bijna een week ijverig op zoek naar een fatsoenlijk printplaatje (met bluetooth, statusled, input waarmee ik de accu kan opladen die eraan gekoppeld is, etc.). Echter kan ik maar niks vinden.

Heeft iemand enig idee waar ik moet zoeken en waar ik daarmee kan starten. Ik moet langzaam echt resultaten gaan boeken en dat gaat erg lastig op deze manier.

Alvast bedankt.
Prominer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 14:29
Wat heb je zelf al wel gevonden?
Op het subforum audio en hifi is een topic over zelfbouw kratradio's, ik zou daar eens kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
Hallo,

Zelf heb ik al een standaard luidsprekertje gevonden, maar dat is ook echt alles. Sindsdien hang ik vast op het printplaatje.

Ik heb even gezocht naar het topic wat jij mij aangeeft, echter heb ik dat niet gevonden. Heb je misschien een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niks op dx ?

[ Voor 87% gewijzigd door Fish op 27-02-2015 22:22 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
Wauw geweldig! Deze had ik nog niet gezien, of ik heb er perongeluk overheen gekeken.. Oeps...

Anyways, de batt module kan ik heel veel mee, super! Nu moet ik alleen nog een manier verzinnen om de 2 modules met elkaar te verbinden zodat het een het ander met stroom voorziet. Daar zie ik even niet zo snel een mogelijkheid voor.

Omdat ik op een beperkt budget zit wil ik liever miskopen voorkomen. Vandaar mijn vragen.
Alvast bedankt voor het beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het waren maar suggesties hoor. en koste mij maar 5 minuten ..
dus doe vooral zelf nog meer onderzoek, want ik vraag me af of je wel het juiste vak hebt gekozen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
Fish schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:29:
het waren maar suggesties hoor. en koste mij maar 5 minuten ..
dus doe vooral zelf nog meer onderzoek, want ik vraag me af of je wel het juiste vak hebt gekozen
Pardon? Dit is een practicum voor de middelbare school (natuurkunde), het spijt me dat je beledigd raakt als ik je een paar vragen stel, en meteen zulke reacties terug moet geven. Vind ik persoonlijk een beetje misplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee hoor niet beledigt, alleen maar realistisch. (en damn serious)

als je daar en week naar op zoek bent heb je of
a) gelogen
b) Kun je echt niet zoeken.

Dus ik zou je lange tenen ff in trekken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:21
Niks mis met zelf wat onderzoek doen toch, dat is uiteindelijk de bedoeling, vermoed ik zo ;). Lees in ieder geval eens dit topic door (zoals Thinkpad ook al aangaf):
Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]
Daar zul je aardig wat info vinden wat je kunt gebruiken. Dat je nog maar op de middelbare school zit hoeft niks te zeggen, mogelijkheden zat als je bereid bent de moeite erin te steken. Ik hield me die periode oa bezig met het bouwen van een Coilgun en kratradio, beide met goed resultaat :). Daar heb ik ook heel wat vragen over gesteld, maar ook zeker zelf een hoop over uitgezocht.

[ Voor 7% gewijzigd door wesleytjuh op 27-02-2015 23:45 ]

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giltix
Fish schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:43:
Nee hoor niet beledigt, alleen maar realistisch. (en damn serious)

als je daar en week naar op zoek bent heb je of
a) gelogen
b) Kun je echt niet zoeken.

Dus ik zou je lange tenen ff in trekken
Nou, gelukkig ben ik niet in elektronica afgestudeerd en is dat absoluut niet de kant die ik op wil. Ja, ik ben al een week collectief zoekwerk aan het verrichten, maar zoals ik ook al in de beginpost heb gezet was ik in eerste instantie op zoek naar een pcb wat alles in een bevatte. Uiteindelijk door jouw advies ben ik overgestapt naar meerdere kleine modules. Als je me niet wilt helpen vind ik dat prima, maar hou dan alsjeblieft ook je commentaar voor je.
wesleytjuh schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 23:44:
Niks mis met zelf wat onderzoek doen toch, dat is uiteindelijk de bedoeling, vermoed ik zo ;). Lees in ieder geval eens dit topic door (zoals Thinkpad ook al aangaf):
Het Krat- en Kistradio Topic [Deel 19]
Daar zul je aardig wat info vinden wat je kunt gebruiken. Dat je nog maar op de middelbare school zit hoeft niks te zeggen, mogelijkheden zat als je bereid bent de moeite erin te steken. Ik hield me die periode oa bezig met het bouwen van een Coilgun en kratradio, beide met goed resultaat :). Daar heb ik ook heel wat vragen over gesteld, maar ook zeker zelf een hoop over uitgezocht.
Compleet mee eens, maar als je na een week zoeken nog geen goed resultaat hebt wil ik de professionals in dit land toch even benaderen. Ik ben grotendeels al geholpen maar de kleine vragen ernaast zijn nog onbeantwoord. Overigens haalde ik de middelbare school erbij omdat meneer vond dat ik de ''foute studie gekozen had''.
Pagina: 1