Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• eYaTed
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Goedemiddag mede-Tweakers,

ik start deze toppic omdat ik door het bos de bomen niet meer zie in het aanbod van smartphones.
Niet lachen, maar ik heb een zeer oude grijze Sony Xperia Neo-V. Deze heeft jaren dienst gedaan, maar merk nu dat ik veel te beperkt ben voor hetgeen ik nu wil doen. Ik ben zeer tevreden geweest over de bouwkwaliteit van deze phone, hij heeft wel een paar krassen ondertussen ;)
De batterij laat het afweten, springt van half vol ineens naar < 10%. En vooral wat mij stoort is dat ik geen extra apps meer kan installeren, daar er te weinig geheugen in zit. Ook vind ik hem nu echt wel te traag voor hetgeen ik met een smartphone nu wil doen.
Tevens heb ik van het werk een Nokia 302.

Tijd dus om uit te kijken naar iets nieuws. Ik ben niet gehaast maar het mag nog geen extra jaar meer duren ook niet. Ik dacht mijn nieuwe smartphone binnen een maand of 2 te kopen.

Ik zoek een?
Een smartphone dus. En op Android.

Wat is je budget?
Mag iets kosten, hoeft niet per se. Moet geen low budget telefoon zijn van 150 euro, maar ik betaal ook geen 6-700 euro voor een iPhone bv. Dat vind ik het geld niet waard (voor je me afvuur, dit is mijn persoonlijke mening he)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......

1. Vervanger voor de 2 actuele telefoons als het kan. Ik dacht ofwel een Dual Sim telefoon te zoeken, ofwel een Dual Sim adapter te kopen. Hier moet ik mij nog verder in verdiepen. Het is niet een absolute vereiste om een Dual Sim te hebben.
2. Ik wens 4G verbinding, woonachtig in België, is een telefoon op 1800Mhz genoeg, heb een Proximus abonnement. Als ik ervaringen lees van gebruikers in België hoeven we geen telefoons te hebben op 800Mhz.
3. Soms als GPS te gebruiken bv Waze.
4. Als persoonlijke agenda, vergeet nogal veel ;)
5. Soms TV overal te gebruiken, als ik ergens moet wachten of de vrouw is naar haar series op TV aan het kijken :P
6. Een Youtube-filmpje afspelen.
7. Af en toe een game spelen, bv Clash of Clans
8. Foto's te nemen, zowel binnen als buiten.
9. Afstandsbediening TV, Raspberry, ...
10. Iets op te zoeken op Internet. Moet dus sneller zijn dan de huidige, dus 4G en snelle Wifi-verbinding.
11. Muziek streamen naar soundbar, bluetooth boxen, autoradio, ...
12. Enzovoort, eigenlijk wat ik kan doen met mijn iPad 3G (voor dat je me hier afvuur, heb hem gekregen) maar dan op mijn nieuwe telefoon dat ik overal kan meenemen met de extra functies van een telefoon ;)

Telefoon moet tussen 5" en 5.5" zijn. Vind mijn Neo echt wel klein.

De batterij moet ook een tijdje meegaan. Het is misschien een lange lijst wat ik ermee wil doen, maar dit is niet fulltime. Dus verwacht ik een telefoon dat 1 a 2 dagen mee kan gaan zonder hem te hoeven op te laden.

Wat heb je zelf al gevonden?

Als het nu is:
1) OnePlus One 64GB
2) Honor 6 16GB
3) Honor 6 Plus 32GB Dual Sim
4) Zopo ZP999 4G 32GB
5) Zopo 3X MINIHEI 4G 16GB
6) MEIZU MX4 Pro 16GB
7) Xiaomi Mi4
8) Sony Z3

Als het iets later is, maar eerst de reviews lezen volgende 2 weken of het de moeite is om te wachten tot dan of gewoon voor de opties hierboven gaan.
9) HTC One M9
10) Sony Z4
11) OnePlus Two

Wil absoluut geen iPhone, LG of Samsung alsook geen Windows Phone.

Mijn voorkeur gaat momenteel naar een OnePlus en Honor.

Welke vragen heb je hier nog over?

1) Vraag me eigenlijk af of een 5,5" niet TE groot is en ik beter voor een 5 of 5,2 zou gaan? Heb bij een vriende van me de OnePlus One gezien, vond het groot toen ik hem vast had, maar dat word je snel gewoon zeker?
2) Ik heb eigenlijk geen ervaring met Chinese telefoons, het zou misschien de eerste zijn dat ik ga kopen. Maar de ervaringen dat ik lees van de bovenvermelde telefoons zijn positief.

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Ik heb een OnePlus One en ik ben er zeer tevreden mee, als je nu zegt dat je je telefoon te klein vindt is het zeker een hele fijne telefoon. Je zou misschien in de winkel een LG G3 of een iPhone 6 Plus vast kunnen houden, het formaat zit er ongeveer tussenin. Wel is de achterkant een beetje bol wat ervoor zorgt dat de telefoon fijner vasthoud.
Wat betreft dual sim adapters is er wel een knelpunt, deze werken namelijk niet tegelijkertijd, in een dual sim telefoon wel. Ik weet niet of dit een probleem is maar ik ga ervan uit dat je voor je werk altijd bereikbaar moet zijn.
Wachten kan altijd, maar goed volgend jaar komt er weer een nieuwe smartphone uit...

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-11 15:17
Je wilt geen budget telefoon, maar misschien is het ook interessant om te kijken naar de Jaiyu S3. Dual Sim & ondersteund 4g. Verder voldoet de telefoon volgens mij aan al je eisen. (linkje naar het jaiyu s3 forum)

[ Voor 5% gewijzigd door infidel011 op 25-02-2015 20:08 ]

• eYaTed
  • Niet online
jort99b schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 17:45:
Ik heb een OnePlus One en ik ben er zeer tevreden mee, als je nu zegt dat je je telefoon te klein vindt is het zeker een hele fijne telefoon. Je zou misschien in de winkel een LG G3 of een iPhone 6 Plus vast kunnen houden, het formaat zit er ongeveer tussenin. Wel is de achterkant een beetje bol wat ervoor zorgt dat de telefoon fijner vasthoud.
Wat betreft dual sim adapters is er wel een knelpunt, deze werken namelijk niet tegelijkertijd, in een dual sim telefoon wel. Ik weet niet of dit een probleem is maar ik ga ervan uit dat je voor je werk altijd bereikbaar moet zijn.
Wachten kan altijd, maar goed volgend jaar komt er weer een nieuwe smartphone uit...
Qua grootte, heb ik de OnePlus al in handen gehad. Nou ja enkele minuten maar. Vond het groot, maar volgens mij word je dat snel gewoon.
Vind het wel spijtig dat je geen telefoons kan uitproberen en bekijken voor je dat aankoopt. Voor mij is een nieuwe smartphone kopen een beredeneerde keuze, daar deze toch enkele jaren moet meegaan. Ik verander niet om de haverklap van telefoon.
Zal toch even naar de Mmarkt of de Nfac om er enkele uit te proberen, goede tip ;)

Wachten tot volgend jaar ga ik niet doen. Telefoon is voor binnen een maand of 2. Verder wou ik wachten op review OnePlus Two. Deze zou in juni uitkomen, dat kan er misschien nog bij als de review uitzonderlijk goed is.
Maar goed, na de MWC 2015 zullen de telefoons van nu wel in prijs zakken. Het verschil in specs met de huidige is niet zo groot denk ik, enkel dan op de snapdragon 820 na.
Kan je inderdaad blijven wachten en nooit een nieuwe kopen want er komt altijd iets beter, nieuwer uit. Dan moet je idd telkens een nieuwe kopen.

Alles is sowieso beter dan de huidige Neo, dus een hele vooruitgang ;)

Dual Sim is geen vereiste. Het zou wel fijn zijn om 1 telefoon mee te sleuren ipv 2. Dus kijk ik even naar de telefoon dat infidel011 hieronder voorstel.

Bedankt jort99b voor je reactie! ;)

• eYaTed
  • Niet online
infidel011 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 20:08:
Je wilt geen budget telefoon, maar misschien is het ook interessant om te kijken naar de Jaiyu S3. Dual Sim & ondersteund 4g. Verder voldoet de telefoon volgens mij aan al je eisen. (linkje naar het jaiyu s3 forum)
Mmm, ik had deze telefoon nog niet gevonden, bedankt. Ziet er echt goed uit, reviews zijn goed.

Deze telefoon overtuigt mij wel heel sterk.

Voor de prijs van de telefoon heb ik een goede telefoon met goede specs, kan ik er een extra batterij, case, screen protector kopen en zit ik nog onder de prijs van alle toestellen die ik had gevonden. Dat is zeer mooi meegenomen.

Bedankt voor je reactie infidel011! ;)

• eYaTed
  • Niet online
Edit:
Niet relevant in dit topic.

[ Voor 87% gewijzigd door eYaTed op 26-02-2015 17:27 ]

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zelf heb ik voor mijn vriendin de ZTE Blade S6 besteld en gister ontvangen. Prima toestel en een van de weinige Chinezen op Android 5.0. Updates van China phones zou ik niet op rekenen.

[ Voor 4% gewijzigd door Deveon op 26-02-2015 10:04 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Deveon schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:03:
Zelf heb ik voor mijn vriendin de ZTE Blade S6 besteld en gister ontvangen. Prima toestel en een van de weinige Chinezen op Android 5.0. Updates van China phones zou ik niet op rekenen.
Die laatste zin is wel heel kort door de bocht. Jiayu heeft al meerdere updates voor de S3 uitgebracht en merken als ZTE zijn ook prima qua updates.

• eYaTed
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties Deveon en Momus.

Ja die zin is inderdaad kort door de bocht. Die Chinese telefoons worden meer en meer bekend bij de bevolking. Kijk maar naar de MWC waar ze meer en meer aanwezig zijn met top producten.
Als Huawei al een serieuze voet aan grond heeft in EU, zien die andere fabrikanten hun kans. Bijgevolg kunnen ze zich niet veroorloven om achter te blijven op hun concurrentie.

Voor de S3 heb ik gelezen dat upgrade naar Android 5.0 mogelijk is. Kan zelfs zijn dat ze dat installeren voor ze het versturen.

De ZTE heeft een heel kleine batterij. Dat vind ik persoonlijk toch een serieus minpunt.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verkijk je niet op de batterij. Ik heb de ZTE Z7 mini, met dezelfde batterij en kom makkelijk de dag door.
2 dagen, zoals met de S3, lukt niet, maar 's nachts opladen lijkt me niet problematisch.
Lollipop is overigens geoptimaliseerd voor 64-bits processoren, het lijkt dus logisch dat Jiayu daarmee gaat komen. Het is er echter nog niet, dus het zal ook niet geïnstalleerd worden voor hij verstuurd wordt.

[ Voor 35% gewijzigd door Momus op 26-02-2015 11:29 ]

• infidel011
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-11 15:17
Heb zelf ergens in een reactie van Jaiyu gelezen dat de S3 wel een update naar Lollipop krijgt zodra deze 'beschikbaar' is. Qua accuduur ben ik zelf ook een beetje huiverig. Heb nog nergens een battery test gevonden. Toch zijn de gebruikers hier op tweakers over het algemeen positief over de accuduur. Verder moet je natuurlijk wel in gedachten houden dat het inderdaad een chinees toestel is dat vooral voor de Chinese markt is bedoeld. Jaiyu beloofd dan wel een update naar Lollipop, maar het is dus maar de vraag hoelang Jaiyu het toestel blijft ondersteunen met updates.
Mede door de MT processor in het toestel zullen er ook (vrijwel) geen custom rom's uitkomen.

Mocht dit allemaal niet interessant zijn voor je, dan is het natuurlijk een buitengewoon goed toestel voor deze prijs.
Pagina: 1