Vrijstaande nieuwbouw woning bouwen. Welke energie techniek

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:38
Dikke plaat beton valt wel mee, is veel isolatie.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-07 15:24
Heb sindskort een Remko Compact 70 oftewel de 8 Kw variant, stookt het hele huis warm dmv vloerverwarming beneden en boven met Jaga Tempo radiatoren.

Ben er erg blij mee, even kijken wat de eerste winter zal gaan doen.

Is een leuke investering, deze ligt hoger bij renovatie dan bij nieuwbouw. Bij nieuwbouw bespaar je de gas aansluiting a 600 euro, installatie ketel a 2000 euro en vang je daar bovenop ook nog eens 2300 subsidie. Zodoende tel uit je winst. Dan heb je de pomp voor de helft van het geld.

Mijn pomp komt bij Groene woningen vandaan uit Katwijk, betreft een erg sympathiek persoon de eigenaar en kan het er erg goed mee vinden. Noem desnoods mijn naam als je contact opneemt met Stefan van der Laan mijn naam betreft Mark Hoogenkamp uit Heerhugowaard. Voor meer informatie mag je mij ook een pb sturen, dan zou ik het je eventueel ook kunnen laten zien allemaal.

Remko zelf komt de pomp in bedrijf stellen, kosten daarvan zijn wel iets hoger maar de service gaat zeker naar het volgende level.

Ik ben tevreden en het scheelt ons ruim 1000 euro per jaar aan stadsverarming. Bij jou zal dat nog hoger zijn als je het afzet tegen gas. Want de wintermaanden stook je tussen de 250 en 400 euro per maand, dat zie je niet want de je betaalt de zomermaanden ook een tarief, oftewel het wordt vrij ondoorzichtig uitgesmeerd.

Met 20 zonnepanelen en een warmtepomp ben je er helemaal, kies dan gelijk ook voor je hele huis vloerverwarming dan heb je geen ontsierende radiatoren. Voor zolder een uitzondering waar een gewone radiator voldoende zal zijn. Voldoe je gelijk aan elke bouwbesluit.

Qua ventilatie neem desnoods een WTW met warmtepomp functie pomp je het vat lekker vol met warmte, denkende dan aan een vat van 500 liter of meer. Zonnepanelen voor warmte kan goed als je daar plek voor hebt, maar het rendement daarvan ligt wel in de warme maanden en in de winter is dat veel minder. Maar doe wat je wil, maar neem geen Stork box want dat zijn echt drama dozen.

3 dubbel glas is leuk, maar plaats ook ventilatie rooster er boven, anders krijg je een zwembad binnen qua vocht ophoping en uiteindelijk schimmel.

qua isolatie van muren vond ik eigenlijk altijd nog gewoon insmeren met cement op het binnenblad, het ventileert en je hebt nooit vocht binnen in je huis. Heb het u bij diverse mensen mogen ervaren die een nieuw huis hebben gebouwd maar het leef klimaat is erg prettig omdat alles ademt. Ook de stook kosten vallen reuze mee. Zo lang je vloer en dak maar goed oppakt.

[ Voor 4% gewijzigd door tijgetje57 op 13-09-2016 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
tijgetje57 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:07:
Heb sindskort een Remko Compact 70 oftewel de 8 Kw variant,
Ik wilde eerst ook een Remko maar ze zijn veel te duur.
Ga nu voor een 3 fase Mitsubishi.

Met 20 zonnepanelen en een warmtepomp ben je er helemaal, kies dan gelijk ook voor je hele huis vloerverwarming dan heb je geen ontsierende radiatoren.
[/quote]
Wij krijgen 25x 325 wp ecsolar panelen. Hele huis krijgt v.v.

Qua ventilatie neem desnoods een WTW
[/quote]
Wij krijgen de orcon 400 wtw.

3 dubbel glas is leuk, maar plaats ook ventilatie roosters. [/quote
Waarom de wtw doet alles en in de recirculatie afzuigkap zit een plasma filter.

Woensdag komen de wanden van Unilin en zijn we in ca twee weken wind en waterdicht.

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgetje57
Remko te duur? Ga eens vragen bij Groene Woningen te Katwijk

Heb juist voor de Remko gekozen omdat het goed paste met de renovatie.

• bbn_ldp
tijgetje57 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:16:
Remko te duur? Ga eens vragen bij Groene Woningen te Katwijk

Heb juist voor de Remko gekozen omdat het goed paste met de renovatie.
Ik had eerst een prijsopgave van de Remko meneer uit het oosten van het land. Hij was toen nog in overleg met groene woningen. Zij namen later de aanvraag over en werden toen een stuk duurder dan bv de Fujitsu die al langer meedraaien op WP gebied. Ik heb nu besloten om op aanraden van meerdere tweakers in een 3 fase Mitsubishi te bestellen in Spanje en die samen met een collega te installeren.

• tijgetje57
Klinkt als een bewuste keuze, je moet er wel zelf achter staan. En de support van Remko is echt uitstekend. Remko heeft een eigen servicedienst en is ook de enige die alles zelf in bedrijf stelt.

Vandaar de iets hogere kosten. Hou wel in de gaten dat je de subsidie aanvraag niet vergeet.

1 voordeel van Remko is dat wij hem vanuit de luie stoel via een webinterface kunnen bedienen ;-). Je krijgt ook eens in de zoveel tijd nieuwe software toegestuurd. Remko is ook geen beginner, ze zitten al 35 jaar in de warmtetoestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
De bestelde groepenkast is binnen. Nu hopen dat de bouw voorspoedig gaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kmBpRjw2LlyQ0BpmJ6MyIyPA/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbn_ldp
De eerste wand staat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ky3iCqTRIb8z1MZQXE2Uaegv/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knarfer
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-05 13:31
Ik heb toch gans andere ervaring met Remko. Ze reageren niet als het over garantie gaat. verschillende functies werken niet en updates zijn volgens Remko niet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwarsdrijver
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-06 21:11
@bbn_ldp Zelf zit ik voor een uitbouw te kijken voor sips panelen.

Is je huis af en hoe bevallen de panelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbn_ldp
De sippanelen bevallen prima. Het huis is bijna af en we gaan nu aan de warmteinstallatie beginnen. Ik heb wel overal een technische wand aan de binnenzijde gemaakt voor de elektra. De wand aan de drukke wegzijde heb ik ook gevuld met geluidisolatie om te voldoen aan de geluidswering. De panelen komen bij unilin vandaan. Zij schijnen ook hele woningen te bouwen. Mijn aannemer is helaas falliet gegaan ondanks dat hij een mooi systeem in handen heeft.

Pagina: 1 2 Laatste