Toon posts:

[PW] Legacy producten zonder foto

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naast dat ik de Pricewatch gebruik om me een oordeel te vormen over een aan te schaffen product, nieuw of gebruikt, vind ik de historie die ermee wordt opgebouwd interessant.

Nu zijn er legacy producten in de Pricewatch waar geen afbeelding aan is toegevoegd, noch een review (met plaatjes) over is geschreven. Ik trof met een zoekopdracht het topic Afbeeldingen gelijkende producten, maar dat dekt de lading niet helemaal. Natuurlijk kan met (image)zoekmachines e.e.a. worden achterhaald, maar zelden vind ik de vrij te gebruiken originele persfoto's. Is het een idee om de community die lege gaten op te laten vullen met zelfgemaakte kiekjes onder een CC0-licentie? Zo ja, bestaat er een lijst van artikelen zonder productfoto opdat we op jacht kunnen?

Natuurlijk is het schrijven van een review een alternatief dat de lacune kan opvullen, maar eerlijk gezegd vind ik dat te bewerkelijk. Indien gewenst kan ik van tenminste twee producten plaatjes schieten (ik maak kiekjes, ben nadrukkelijk geen productfotograaf :P ):
  1. pricewatch: 3Com 3C16701A, 8 x UTP , 1xBNC 10Mb,
  2. pricewatch: 3Com 3CRTRV10075 (54Mbps, 1x 100Mbps, VPN)
    .
Uit mijn fotoalbum (ter inspiratie, meer niet): gallery: aardvark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:02

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

We zijn nu aan het kijken om afbeeldingen ook (deels) geautomatiseerd binnen te laten lopen. Probleem is echter dat onze bron niet altijd mooie hoge resolutieafbeeldingen heeft en dat is iets wat wij graag willen. Nu maakt het bij een ssd niet veel uit, maar een tv of smartphone wil je graag in volle glorie bekijken. Het is nog heel erg pril en zit nog in vooronderzoek, dus voor er uberhaupt iets veranderd op dat vlak, zijn we al een tijdje verder.

Voor legacy producten vraag ik mij af of we wel de moeite willen doen om afbeeldingen te zoeken en te uploaden. Hoewel we eigen initiatieven toejuichen, willen we wel een bepaalde standaard proberen te handhaven. Voor afbeeldingen geldt dat bijvoorbeeld dat wij graag een witte achtergrond willen hebben en niet iedereen heeft daar de mogelijkheden voor. Jouw foto's zijn dus niet geschikt voor wat wij graag in de Pricewatch willen zien. Daarnaast is er nog de controleslag, als we worden overspoeld met mooie afbeeldingen voor legacy producten, kost dat ons veel tijd. Tijd die wij niet meer in nieuwe producten kunnen steken.

Als je een enkele keer een mooie(re) productfoto tegenkomt (of zelfgemaakt, maar dan moet het er wel een beetje uit zien als een 'echte' persfoto) bij een legacy product, maak daar een melding van via het meldpunt en plak in het opmerkingenveld de URL naar de afbeelding. Maar om dit structureel aan te pakken bij een hele rits producten, nee dat gaan wij niet doen, simpelweg omdat dit veel te veel van onze kostbare tijd kost.