Tweakers FP leefde plots in 2012

Pagina: 1
Acties:

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:18

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Ik zit net te kijken op de FP en zag daar iets staan over subnetten, dus even kijken.. blijkt het topic uit 2012 te komen! Hij stond echter onder het kopje; nu op het forum. Hij is overigens voor mij net weer verdwenen, maar ik ben toch wel benieuwd hoe die daar terecht is gekomen.

link naar topic; https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1494856

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-11 23:00

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Hij staat er voor mij nog steeds:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/g8vte.png

Ik gok dat het een bot is die voor veel views zorgt op die thread, is ook eerder gebeurd met tweakblogs.

[ Voor 51% gewijzigd door _David_ op 23-02-2015 00:06 ]

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:11

rob_erwt

What does this button do?

Dat zal idd een oud topic zijn dat ineens om wat voor reden dan ook weer even populair geworden is. Zo nu en dan komt dat voor.

We zouden eens kunnen kijken of we het algoritme dat die lijst bepaald wat kunnen tweaken, maar het is de vraag of dat de moeite waard is en er dan weer niet andere topics niet verschijnen die juist wel interessant zijn.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:19

Cyphax

Moderator LNX
Daarbij kan de reden dat een topic omhooggehaald is net zo goed interessant zijn als een nieuw topic over hetzelfde. Dat zie je bij actualiteiten in ASP regelmatig, bij nieuwe ontwikkelingen. Dat is haast niet te filteren lijkt me.

Saved by the buoyancy of citrus

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-11 10:34
Ik zie de laatste tijd ook steeds oude topics tussen de actieve topics staan, nu weer;
PC geeft blauw scherm al van alles geprobeerd

Lijkt na de laatste itteratie te zijn gebeurd :s

• rob_erwt

rob_erwt

Het posten van zulke voorbeelden heeft sowieso een self-fullfilling prophecy hè. Iedereen klikt er nu op waardoor ze populair worden/zijn en dus in dat lijstje terecht komen. ;)

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:18

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Daar kan ik niet zoveel aan doen :P. Ik vond het de moeite waard van het melden.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zie dat inmiddels blogs ook weer 'uit den oudschen doos' worden gehaald, was net eentje uit 2012, nu weer 2014.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-11 10:34
rob_erwt schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:36:
Het posten van zulke voorbeelden heeft sowieso een self-fullfilling prophecy hè. Iedereen klikt er nu op waardoor ze populair worden/zijn en dus in dat lijstje terecht komen. ;)
Met alle respect, maar dit wordt natuurlijk een vreemde discussie... Er gaat iets fout op de frontpage wat door meerdere gebruikers wordt aangegeven op de juist plek (stoute bugs forum).
Dat we voor het nu ge-quote topic aandacht genereren is bs, dit wordt veroorzaakt doordat deze op de frontpage staat, niet door dit topic.

• rob_erwt

rob_erwt

MathijsK schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:29:
[...]

Met alle respect, maar dit wordt natuurlijk een vreemde discussie... Er gaat iets fout op de frontpage wat door meerdere gebruikers wordt aangegeven op de juist plek (stoute bugs forum).
Dat we voor het nu ge-quote topic aandacht genereren is bs, dit wordt veroorzaakt doordat deze op de frontpage staat, niet door dit topic.
Euhm, je zag de smiley achter mijn post? Misschien je humor meter even opnieuw afstellen... :>

Het staat idd in het juiste forum, dit topic is idd niet de oorzaak dat dat topic daar staat (al zal het het ook niet tegengaan) en als je met termen als 'bs' begint te strooien, nemen we je gelijk minder serieus. Daarnaast is het nog maar de vraag of het fout gaat. Het gaat juist goed, het is alleen de vraag of het zo gewenst is.

Maar wees niet bang: het topic is niet dicht of naar het archief verplaatst, dus we gaan er zeker naar kijken.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

SinergyX schreef op maandag 23 februari 2015 @ 10:36:
Zie dat inmiddels blogs ook weer 'uit den oudschen doos' worden gehaald, was net eentje uit 2012, nu weer 2014.
'inmiddels weer'? :P

Het algoritme is geloof ik slechts 1x veranderd sinds we het hebben geintroduceerd. En dat was om meer te doen met stijgende trends in views/reacties en juist de leeftijdsgrenzen te verwijderen, zodat het niet alleen hele actuele hardlopende topics toonde (aka veel nadruk op 'grote topics').

Maar sindsdien - vziw was dat ergens in 2013 of begin 2014 - is het dus al de hele tijd mogelijk dat oude blogposts, reviews en forumtopics naar boven komen. Uiteraard alleen als ze daadwerkelijk actueel bezoek en/of reacties krijgen. Maar het helpt dus juist mee als dat een vrij plotselinge toename is.

Wat we niet (kunnen?) bepalen is of ze onterecht ineens veel aandacht kregen. En door de hoeveelheid data die ermee speelt - en die continu verandert - is het helaas ook lastig debuggen of er sommige items soms meer dan verwacht worden uitgelicht :/

Mochten oude blogsposts, reviews en topics ongewenst zijn, dan is dus de makkelijkste oplossing om een harde tijdsgrens toe te voegen... maar dan krijgen we daarna weer de discussie wat die grens dan zou moeten zijn (6 maanden? 1 jaar? 2 jaar?).
Overigens zouden we dan bij forums waarschijnlijk de tijd van de laatste reactie moeten nemen, dus als een topic gekickt wordt, zal ie alsnog op de huidige wijze er tussen kunnen verschijnen :)
Pagina: 1