PC geeft blauw scherm al van alles geprobeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 2.318 views

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11 11:13
Beste Tweakers,

ik zit met het volgende 2 problemen. Bij de PC van een vriend van mij. Het gaat om een Acer aspire X1700
• Op de PC stond eerst Windows Vista deze gaf een blauw scherm met de melding " A device driver attempting to corrupt the system has been caught. The faulty driver currently on the kernel stack must be replaced"

Dit scherm komt niet heel vaak en natuurlijk niet als ik achter de computer zit. Behalve wanneer ik met start --> uitvoeren --> "verifier" alle drivers laat controleren

• sommige programma's sluiten vanzelf af (SIW, en HDTune, en teamviewer quicksupport) Het gaat hierbij volgens mij vooral om programma die "rechtstreeks" worden uitgevoerd en hardware raadplegen

Maar geen specifieke informatie over welke driver of bestand de boosdoener zou moeten zijn.

Ik heb toen drivers geupdate, andere driver geprobeerd, chkdsk /r gedaan, geheugen getest, sfc /scannow gedaan.

Dit heeft allemaal niet geholpen.

Toen heb ik besloten om Windows 7 erop te zetten. Alleen is het probleem daarmee niet opgelost.

Ik hem min of meer in deze volgorde de volgende dingen getest
  • Windows 7 erop ipv vista
  • Eerst met originele drivers geprobeerd
  • aantal drivers geupdate en andere geprobeerd (van de NIC en de geluidskaart en VGA)
  • geprobeerd met de onboard VGA (eerst de drivers van de VGA kaart gedeinstalleerd via apparaatbeheer)
• geheugen een nacht getest met memtest
• computer gestart met één van de 2 getuigenbanken en deze omgewisseld
• chkdsk gedaan
• sfc /scannow gedaan
• health van de harde schijf nagekeken met HDtune
• nogmaals virus een rootkit scan gedaan
• bluescreen viewer geeft verschillende
[/list] meldingen allemaal et het bestand ntoskrnl.exe erin maar dit is volgens mij (bijna) standaard bij een bluescreen
verder leveren deze meldingen mij geen duidelijkheid op over welke bestand of driver de boosdoener is

Op het moment dat ik driver verifier uitvoer dmv van start --> uitvoeren --> "verifier" (dit programma controleert de drivers een geeft een blauw scherm als ze niet door de test komen)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar wat is de foutcode van de bsod dan? (0x000.....), google dan op die foutcode.

[ Voor 21% gewijzigd door Reepje op 27-06-2012 14:05 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:55

Nemesizz

Untouchable

Gezien je al vrij veel geprobeerd hebt is het lastig om nog wat te verzinnen :P

Je hebt Memtest gedraait, hoeveel 'passes' ? En was dat met 1 module? of beide tegelijk?
Heb je het moederbord gecontroleerd? Voor bolle/lekende elco's? (vaak voorkomend probleem bij OEM PC's zoasl Acer, HP, PB, enz). Elco's kunnen ook bol staan aan de onderkant, dan ziet de bovenkant er nog goed uit, maar ze staan wat scheef.

Je zegt dat je de onboard VGA hebt geprobeert, crashed die dan nog/ook?
Gezien zowel de PCI-e als onboard nVidia chips zijn, gebruiken ze mogelijk dezelfde driver. Als je de PCI-e driver verwijderd, is mogelijk de onboard driver ook weg (eventueel gebruikt Windows dan z'n eigen default driver).

• piethoogland
Foutcode is/was 0x000000C4: verder allemaal nullen levert weinig info op.

memtest was met beide modules voor een nacht dus dat moet voldoende zijn.

kapotte elco's zijn er volgens mij niet ze staan allemaal recht op één na vlakbij het geheugen kan zijn dat ik deze geraakt heb. kan dat kwaad?
Heb hem heel iets rechtgezet driver verifier aan en het blauwe scherm lijkt niet te komen. kant het rechtzetten invloed hebben? nu 2x gesart zonder blauw scherm laat hem nu even draaien

De rest staat recht, geen bolle bovenkant of viezigheid te zien.

Een vraag die hierbij hoort het zou als het goed is een driver moeten zijn. aar hoe spoor je in dit geval de juiste driver op? er staat namelijk geen bestand in het blue screen. En de meest logische heb ik al gehad.

[ Voor 93% gewijzigd door piethoogland op 27-06-2012 15:14 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:55

Nemesizz

Untouchable

Kwam dit tegen toen ik op die foutcode zocht:
http://www.symantec.com/b...age=content&id=TECH101932

Misschien dat je daar wat aan hebt?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:56

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je moet inderdaad even uitzoeken om welke driver het precies gaat, anders is het een speld in een hooiberg zoeken. Probeer via de Event Viewer, of de minidump (zie Windows Crash/Memory dumps FAQ) er achter te komen om welke driver het precies gaat.

Rail Away!

• piethoogland
Die link van symantec is in dit geval niet nuttig want de producten staan er niet op.
Het probleem lijkt nu niet meer voor te komen heb één voor één de producten waar terug geplaatst (gehuegen, videokaart) en start hem steeds opnieuw. Lijkt allemaal goed te gaan.

Kan het opgelost zijn door het iets rechter plaatsen van een elco?

• RetroMan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 15:55
Neen, het kan niet komen door het rechtop plaatsen van een elco.

Wild guess: Het was een PC met Vista (dus enkele jaren oud). Heb je met je werkzaamheden wellicht een berg stof verwijderd?

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

RetroMan schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:42:
Neen, het kan niet komen door het rechtop plaatsen van een elco.

Wild guess: Het was een PC met Vista (dus enkele jaren oud). Heb je met je werkzaamheden wellicht een berg stof verwijderd?
Topic is meer dan 2 jaar oud. :S
Quote de gebruiker op z'n minst zodat gebruiker een bericht krijgt dat je op hem/haar gereageerd hebt.

Deze gebruiker heeft allang een nieuwe computer, of het is gelukt, zoals in laatste post stond aangegeven.

Maar ik reageer eigenlijk om te vragen wat jij denkt dat het met die berg stof te maken had.
Erg benieuwd naar.

Eat the bugs, live in a pod

• G4H
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

G4H

edit: Oh verdorie, een gebumpt topic. Laat maar. :/

[ Voor 80% gewijzigd door G4H op 23-02-2015 13:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.