Beste Tweakers,
Ik werd door een vriend gevraagd om een systeem samen te stellen voor videorendering. Hij wil dat het systeem het liefst niet zo veel geluid produceert en dat hij er Sony Vegas of Adobe Premier Pro goed op kan draaien. Ik heb een aardig beginnetje gemaakt, maar ik heb nog een paar vragen over de samenstelling en wanneer er zo'n bedrag besteed gaat worden kan het beter maar meteen goed zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video bewerking, films kijken en misschien games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond 1200-1300 maar minder is natuurlijk ook altijd fijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een dvd speler ofzo...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart en een stevige processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gezien dat de intel 4790k beter kan renderen dan welke processor in het AMD segment dan ook. De r9 290 deed het volgens mij ook beter dan de nvidia kaarten. Als er een stillere versie van de r9 290 beschikbaar is dan hoor ik het graag.
Ik heb voor de be quiet! Dark Rock Advanced C1 gekozen omdat het volgens mij een van de stilste koelblokken op de markt is een aardig in mijn prijs range valt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het mag geen enorme kast zijn rondt het zelfde formaat als de kast die ik nu heb geselecteerd. Het moet het liefst zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Ik denk niet dat het verstandig is als mijn vriend op dit systeem gaat overclocken dus, nee
De enige twijfels die ik nog heb is bij de kast (is het stil genoeg/is er iets beters voor de prijs?), de voeding (is het genoeg watt voor dit systeem/is er iets beters voor de prijs?) en het moederbord (Is de chipset goed genoeg voor dit gebruik?)
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Max
Ik werd door een vriend gevraagd om een systeem samen te stellen voor videorendering. Hij wil dat het systeem het liefst niet zo veel geluid produceert en dat hij er Sony Vegas of Adobe Premier Pro goed op kan draaien. Ik heb een aardig beginnetje gemaakt, maar ik heb nog een paar vragen over de samenstelling en wanneer er zo'n bedrag besteed gaat worden kan het beter maar meteen goed zijn.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Video bewerking, films kijken en misschien games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond 1200-1300 maar minder is natuurlijk ook altijd fijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een dvd speler ofzo...
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart en een stevige processor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb gezien dat de intel 4790k beter kan renderen dan welke processor in het AMD segment dan ook. De r9 290 deed het volgens mij ook beter dan de nvidia kaarten. Als er een stillere versie van de r9 290 beschikbaar is dan hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het mag geen enorme kast zijn rondt het zelfde formaat als de kast die ik nu heb geselecteerd. Het moet het liefst zo stil mogelijk.
Ga je overklokken?
Ik denk niet dat het verstandig is als mijn vriend op dit systeem gaat overclocken dus, nee
De enige twijfels die ik nog heb is bij de kast (is het stil genoeg/is er iets beters voor de prijs?), de voeding (is het genoeg watt voor dit systeem/is er iets beters voor de prijs?) en het moederbord (Is de chipset goed genoeg voor dit gebruik?)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 332,95 | € 332,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97P-D3 | € 76,90 | € 76,90 |
| 1 | Gigabyte GV-R929OC-4GD | € 284,- | € 284,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB | € 100,95 | € 100,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 91,84 | € 91,84 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Advanced C1 | € 45,95 | € 45,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 620W | € 61,95 | € 61,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.310,39 | |
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.
Max