Toon posts:

840 Evo performance degradation issue + ook op 850 Evo ?

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views

Verwijderd

Topicstarter
Samsung TLC drives met name 840 Evo zitten dus met dat performance degradation probleem waarbij oude data steeds trager wordt gelezen, zie artikel hier.

Weet iemand of dat probleem ook op de 850 Evo kan voorkomen.. heeft wel nieuwe 3D NAND memory maar is nog steeds TLC op de 850 Evo (MLC alleen op de Pro).

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:00

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Was Dat is op de 840 niet al gefixed met een firmware/driver update voor het samsung programma.? dus dat zou geen probleem meer moeten zijn. Wel is het natuurlijk met elke SSD zo: hoe voller hoe trager.

Tweakers leesvoer nieuws: Samsung verhelpt degradatieproblemen 840 EVO-ssd's

[ Voor 75% gewijzigd door TVH7 op 22-02-2015 02:06 . Reden: Even opgezocht :) ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 02:03

Swordlord

Act first, think never

De fix die is uitgebracht is alles behalve een permanente fix, want er zijn alweer mensen die weer terugvallen in het oude langzame read patroon. Huidig TLC nand verliest gewoon te snel zijn voltage, waardoor het in een grijs gebied komt.
Leesvoer hier: http://anandtech.com/show...other-fix-is-in-the-works

TLC 3D NAND, zou wat minder gevoelig moeten zijn voor al dat gezeik dat de oude generatie NAND, gezien het op een groter productie proces is gemaakt, waar minder lek in de transistors enzovoorts zit. Waardoor dus degradatie van het voltage in de snel een stuk minder snel verloopt.

Of het echt zo zal zijn, dat kan alleen de toekomst ons vertellen, dus laten we er maar braaf op wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Swordlord op 22-02-2015 03:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Swordlord schreef op zondag 22 februari 2015 @ 01:52:
De fix die is uitgebracht is alles behalve een permanente fix, want er zijn alweer mensen die weer terugvallen in het oude langzame read patroon. Huidig TLC nand verliest gewoon te snel zijn voltage, waardoor het in een grijs gebied komt.
Leesvoer hier: http://anandtech.com/show...other-fix-is-in-the-works

TLC 3D NAND, zou wat minder gevoelig moeten zijn voor al dat gezeik dat de oude generatie NAND, gezien het op een groter productie proces is gemaakt, waar minder lek in de transistors enzovoorts zit. Waardoor dus degradatie van het voltage in de snel een stuk minder snel verloopt.

Of het echt zo zal zijn, dat kan alleen de toekomst ons vertellen, dus laten we er maar braaf op wachten.
Dank voor uitleg. Ik zit nog met Vista op mijn oudere laptop wat dus geen TRIM ondersteunt.

Welke 250gb SSD neem ik dan best in de prijs range van de 850 Evo??

Crucial MX1? Kingston HyperX 3K met Sandforce? Ik weet het echt niet voor Vista.

Voor zover ik zie hebben alleen Samsung (en Intel) soft waarmee je manual trim kan doen, wat dan blijkbaar nodig is als je OS het niet ondersteunt.

Verwijderd

Hoi Dance123,

Het is niet de bedoeling dat je meerdere topics gaat aanmaken. Als je een SSD zoekt voor Vista, kun je daarvoor in je oude topic terecht: Welke SSD heeft eigen trim tool voor goede werking op Vista?

Dit topic is gesloten.