Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Eigenlijk alles. Ik game niet veel, maar toch wel enigzins regelmatig en dan moet de performance wel goed zijn, ook in de toekomst. Mijn hoofd-besturingssysteem is Linux wat ook wel wat consequenties heeft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de €1500, inclusief verzendkosten. Voor de assemblage ga ik zelf een poging wagen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord heb ik al. Ook heb ik al zo'n monitor: pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart Ik twijfel nog of ik er daar 2 van wil bijkopen of één en een van deze: pricewatch: Dell U2515H Zwart, mocht dat relevant zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen AMD grafische kaart. Sinds ik er met een laptop achter ben gekomen hoe gigantisch belabberd ze hun drivers voor elkaar hebben op andere besturingssystemen dan Windows wil ik daar zo ver mogelijk vandaan blijven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al teveel lawaai.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, maar ik wil het liever niet uitsluiten. (Als het enorm scheelt in prijs misschien wel)
De volgende lijst heb ik samengesteld. Ik twijfel nog of ik pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed wil of dat ik beter €100 kan besparen en voor pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed kan gaan. Ik weet echter niet in hoeverre hyperthreading en de hogere kloksnelheid nuttig zijn voor mij.
Op basis van wat ik hier lees zou de voeding ruim genoeg moeten zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 30, maar de grote hoeveelheid voedingen met meer vermogen brengen me een beetje aan het twijfelen.
Heb ik ergens een rare keus gemaakt? Wat kan beter? Alvast bedankt!
Eigenlijk alles. Ik game niet veel, maar toch wel enigzins regelmatig en dan moet de performance wel goed zijn, ook in de toekomst. Mijn hoofd-besturingssysteem is Linux wat ook wel wat consequenties heeft.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de €1500, inclusief verzendkosten. Voor de assemblage ga ik zelf een poging wagen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en toetsenbord heb ik al. Ook heb ik al zo'n monitor: pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart Ik twijfel nog of ik er daar 2 van wil bijkopen of één en een van deze: pricewatch: Dell U2515H Zwart, mocht dat relevant zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Uit ervaring weet ik dat ik een stapel opslag nodig heb.
- Een vrij grote SSD. Ik draai verschillende besturingssystemen welke ik op een SSD wil huisvesten.
- Een sterke processor, ook in verband met het compilen van software en dergelijke.
- Een goede grafische kaart waar ik een tijd mee door kan.
- Veel geheugen is wel prettig, 8GB blijkt niet altijd genoeg te zijn.
Geen AMD grafische kaart. Sinds ik er met een laptop achter ben gekomen hoe gigantisch belabberd ze hun drivers voor elkaar hebben op andere besturingssystemen dan Windows wil ik daar zo ver mogelijk vandaan blijven.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet al teveel lawaai.
Ga je overklokken?
Nog nooit gedaan, maar ik wil het liever niet uitsluiten. (Als het enorm scheelt in prijs misschien wel)
De volgende lijst heb ik samengesteld. Ik twijfel nog of ik pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed wil of dat ik beter €100 kan besparen en voor pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed kan gaan. Ik weet echter niet in hoeverre hyperthreading en de hogere kloksnelheid nuttig zijn voor mij.
Op basis van wat ik hier lees zou de voeding ruim genoeg moeten zijn: Voeding advies en informatie topic - Deel 30, maar de grote hoeveelheid voedingen met meer vermogen brengen me een beetje aan het twijfelen.
Heb ik ergens een rare keus gemaakt? Wat kan beter? Alvast bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 332,95 | € 332,95 |
| 1 | Gigabyte GA-Z97-D3H | € 100,- | € 100,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 371,95 | € 371,95 |
| 2 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 91,95 | € 183,90 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,- | € 26,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU | € 125,95 | € 125,95 |
| 1 | Seasonic G-series 550 watt PCGH Edition | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Crucial MX100 512GB | € 183,- | € 183,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.504,65 | |