Game PC voor later op verder te gaan.

Pagina: 1
Acties:

• Lagoyaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-02 14:18
Ik zoek een?
Aanvulling op moederbord, cpu, videokaart en voeding die 2dehands gekocht is.

Wat is je budget?
300 geschat denk ik +/- wat hier aanbevolen wordt mag er best over gaan.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Gebruik:
-Games zoals DayZ en Race games hopelijk Assetto corsa nog in wat mindere graphics
-mail, youtube, netflix,... (normaal thuis gebruik)

Binnekort inbezit van

Moederbord
pricewatch: MSI 970A-G46

Videokaart
pricewatch: MSI GeForce GTX 760 4GB Gaming
MSI Twin Frozr Gaming Geforce GTX 760 4gb

Voeding
Cooler Master RS500-ACABL3

Wat nog nodig:

8gb ram geheugen
250gb SSD
CPU koeler aangezien die er nu opzit maar brol uitziet
behuizing ( pricewatch: NZXT H440 Zwart vind ik wel passen)

Dvd brander zal ik wel kunnen gebruiken uit oude medion veronderstel ik?

Moest het gamen mij op pc goed bevallen zou ik de videokaart nog kunnen upgraden eind dit jaar
of moet ik dan mijn moederbord, cpu en voeding ook best mee vernieuwen?
Hij heeft die onderdelen vervangen vandaar twijfel ik of dit wel nog de moeite is.

Ikzelf ken er eigenlijk nog niets van en ga dit zelf proberen samen steken.
Maar weet eigenlijk zelf niet of het materiaal degelijk is waar ik omga en wat ik nog allemaal exact mis.
Wat ik lees en van begrijp ga ik hiermee toch al wat nieuwe games op degelijk graphics kunen spelen?
Heb mij al enorm veel zitten inlezen maar staat toch wel veel chinees tussen voor mij...

Bij deze dus hulp gevraagd welke onderdelen ik hier best aan toevoeg, welk merk en wat er zeker op past want daar zou ik denk ik volledig in verkeerd gaan 8)7
Alles van advies welkom!

Grtz Lagoyaz

[ Voor 7% gewijzigd door Lagoyaz op 21-02-2015 14:53 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:58

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:07
Wat heb je zelf al gevonden? Zijn genoeg topics te vinden over de juiste onderdelen. En dvd brander kan maar kan ook niet. Welke aansluitingen heeft het? Sata of ide? En als hij past de true spirit 1400.

Verwijderd

Je hebt de onderdelen nog niet?

Misschien doe je er dan verstandig aan een wat betere voeding te halen.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

Videokaart is ook vrij mager tenzij je er niet zo veel voor betaald hebt ( <100 )

• Lagoyaz
Mijn excuses voor de trage reactie zit met een grote poliep in mijn sinus vandaar alles wat opgeschoven is...

De onderdelen zijn binnen dus ik heb nu:

Moederbord:

Videokaart:

CPU:
AMD Phenom II hdx945wfk4dgm

Voeding
Cooler Master RS500-ACABL3

____________________________________________________________________________________

Behuizing twijfel ik tussen:
productreview: NZXT H440 Zwart review door Pwas
pricewatch: NZXT S340 Zwart
pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart Window

SSD:
pricewatch: Crucial MX100 256GB

geheugen:
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

CPU koeler:
pricewatch: Scythe Mugen 4

Voeding heb ik er gratis bijgekregen gebruiken of toch al kiezen voor een ander?
Voeding zitten juist vaste kabels verder niets van bekabeling buiten bij de videokaart klopt dit?

Zou eind dit jaar videokaart vervangen samen met moederbord en CPU moest dat ook nodig zijn
of zou ik hier enkel de Videokaart kunnen vervangen door GTX970?

In elk geval al bedankt voor de vele reacties en hulp al want ik snap er eigenlijk nog altijd weinig van...

Mijn excuses dat ik niet meer zelf opzoek maar is nu niet de goede tijd voor lang achter de pc te zitten.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 10:22
Deze cpu dus : pricewatch: AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W) Boxed
Is ook niet de beste...

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Dat is een oude CPU :O

Voeding geen idee, ik zou zelf voor de H440 gaan, heb hem zelf ook, is puur genieten. Ook inbouwen is erg makkelijk met die case.

Show me your moves.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 10:22
Koninkje schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 17:56:
Dat is een oude CPU :O

Voeding geen idee, ik zou zelf voor de H440 gaan, heb hem zelf ook, is puur genieten. Ook inbouwen is erg makkelijk met die case.
pricewatch: Cooler Master GX-Lite 500W
ook niet de beste 8)7

• Lagoyaz
Verwacht dat de CPU voor tijdelijk dit jaar nog voldoet,
Moederbord en CPU zullen vervangen worden eind dit jaar als ik een nieuwe videokaart koop.

Voeding was al is gezegd dat ze niet goed was en vandaar de vraag of ik deze al onmiddelijk zou vervangen of oudere voeding gebruiken.

Heb voeding gratis bij moederbord, cpu en videokaart gekregen vandaar deze er niet bij hoeft had toch al op een nieuwe gerekend...

Dit is een budget pc voor later te upgraden naar degelijke game desktop met i5 CPU en GTX970 veronderstel ik.

Wat kan u mij aanbevelen van voeding of aanpassingen aan dingen die ik nog niet heb?

• Lagoyaz
Dan zou het worden

Behuizing
pricewatch: NZXT H440 Zwart

Moederbord (2dehands)

CPU (2dehands)
pricewatch: AMD Phenom II X4 945 (C3, 95W) Boxed

CPU Koeling
pricewatch: Scythe Mugen 4

SSD
pricewatch: Crucial MX100 256GB
met DeLOCK Cable SATA - Seriële ATA-kabel aangezien er geen bijzit?

Geheugen
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Videokaart (2dehands)

Voeding (Of iemand een andere aanbeveling?)
pricewatch: Cooler Master GM G550M

Iemand een verbetering hierop of een goedkeuring zou leuk zijn dat ik niets verkeerd bestel en geen bekabeling ofzo mis?

Zou deze graag nog vanavond bestellen zodat ik deze in het weekend kan monteren, Iemand die mij kan laatste goedkeuring geven?

[ Voor 10% gewijzigd door Lagoyaz op 05-03-2015 20:27 ]

• Lagoyaz
Sorry voor de up zou deze voor kwart voor 10 willen bestellen iemand dat mijn lijstje is kan goedkeuren/aanpassen en bekabeling aanvullen als dat nodig is?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:38

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik zou gaan voor de BX ssd en niet de MX serie. Nieuwer, sneller, zelfde prijs.
De processor zou ik vervangen voor een pricewatch: AMD Athlon X4 860K Boxed. Voorlopig prima om iets mee te doen, als je hem later nog eens wil upgraden voor een FX9xxx is dit echt wel prima.

De serial ata kabel komt bij een nieuw moederbord gewoon meegeleverd en hoef je dus niet te bestellen.

youtube.com/@hisrep

• Lagoyaz
DeNachtwacht schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:10:
De processor zou ik vervangen voor een pricewatch: AMD Athlon X4 860K Boxed. Voorlopig prima om iets mee te doen, als je hem later nog eens wil upgraden voor een FX9xxx is dit echt wel prima.

De serial ata kabel komt bij een nieuw moederbord gewoon meegeleverd en hoef je dus niet te bestellen.
Moederbord, cpu & videokaart zijn 2dehands al aangekocht vandaar zou ik de cpu gebruiken die ik nog heb tot eind dit jaar als ik die 3 onderdelen vervang door nieuwe.
Heb geen kabels bij moederbord gekregen vandaar ik die er bij geplaatst heb hoop dat die de goeie zijn?
Ben voor die SSD gegaan aangezien tweakers zegt dat ze sneller is voor dezelfde prijs
"Minpunten
MX100 blijft sneller voor zelfde prijs"

Ben vooral bezorgt over missende bekabeling en de voeding aangezien ik maar gekozen heb en niet weet op wat ik moet letten.

Al bedankt voor te willen helpen :D

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
Lagoyaz schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:26:
[...]
Al bedankt voor te willen helpen :D
Heb je ondertussen besteld? Je kunt indien nodig nog steeds annuleren of een bestelling wijzigen.

De pricewatch: Cooler Master GM G550M is niet de beste voeding voor de prijs.

Dit is een interessant topic met wat goed suggesties, Voeding advies en informatie topic - Deel 30. Daaruit zou ik dan voor jou de http://tweakers.net/product/419261/antec-vpf-series/ aanraden. Voor jouw pc volstaat 450W (pricewatch: Antec VPF Series 450W), maar 550W (pricewatch: Antec VPF Series 550W) zou ook een optie zijn. Je leest daar ook dat de CM GM niet de beste condensators heeft, maar wel 5 jaar garantie dus die 5 jaar moet je wel goed zitten.
DeNachtwacht schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 21:10:

De MX100 is sneller dan de BX100 (zij het niet echt merkbaar). Verder is er weinig verschil tussen de twee

Een Athlon X4 860K gaat niet passen op dat moederbord.

Een FX9xxx processor is sterk af te raden op dat moederbord. Dat moederbord is gemaakt voor 95W processors, geen 200W monsters. Er zijn maar 4+1 power phases. Octacores van 125W zijn ook te zwaar voor de power phases. Ik zou hoogstens een FX-6300 of FX-8370E aanraden als ooit aan een cpu upgrade gedacht wordt.

Wat betreft de SATA kabel heb je gelijk als het een nieuw moederbord is, maar Lagoyaz heeft het moederbord tweedehands, en als de verkoper die kabel er niet bij gestoken heeft, moet die toch los gekocht worden want bij de SSD gaat de kabel niet zitten.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-02 20:50

Thomg

Aww yiss

BX100 is significant zuiniger dan de MX100, niet echt relevant voor de desktopgebruiker, maar wel interessant voor de laptopgebruiker.

Fyi.

• Lagoyaz
MacPoedel schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:43:
[...]

Heb je ondertussen besteld? Je kunt indien nodig nog steeds annuleren of een bestelling wijzigen.

De pricewatch: Cooler Master GM G550M is niet de beste voeding voor de prijs.

Dit is een interessant topic met wat goed suggesties, Voeding advies en informatie topic - Deel 30.
Goeiemiddag!

Leuk om zo een uitgebreide reactie te zien :D
Die uitleg over voeding had ik nog niet gevonden staat ergens weggestoken dan?

Heb nog niets besteld aangezien ik wel dacht dat mijn gekozen voeding te zwaar en niet de beste keuze is.

Toevallig geen gelijkwaardige voeding die via Azerty te bestellen is, zou alles in 1 keer van daar bestellen.
Sorry voor het moeilijk doen...
Kom uit op pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt
pricewatch: Corsair CS450M

Of (500w voor later de GTX970 , AMD videokaart te voorzien die iets meer verbruikt?)
Stond op pagina van GTX970 voor 500w te kiezen, maar heb nu ook gezien dat er PSU's zijn van 600w die nog geen 400w leveren en ze dit daarvoor doen op de BBG Maart. 450w zou dus voldoende moetten zijn zelfs met GTX970?

2 dezelfde 500w type's voor moest je daar uit een betere vinden

pricewatch: Corsair CX500M (Modulair model)
pricewatch: Corsair Builder CX500 Bronze (niet modulair)

Huidige CPU zal mij nog wel tot eind dit jaar redden veronderstel ik?
Thomg schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 11:06:
BX100 is significant zuiniger dan de MX100, niet echt relevant voor de desktopgebruiker, maar wel interessant voor de laptopgebruiker.

Fyi.
De SSD als de MX en BX bijna zelfde prestaties geven
maar de BX zuiniger is kies ik dan niet beter voor de BX?
Heb geen batterij maar draait de voeding weer heel klein beetje trager als ik het goed versta :p

Probeer hier veel van de vragen in mijn hoofd ook te bevestigen sta al verbaasd hoeveel wijzer ik ben geworden van de hulp en info op dit forum waarvoor enorm bedankt! _/-\o_

Deze avond hopelijk de bestelling afronden PostNL levert in Belgie Zaterdag ook als ik mij niet vergis?

Grtz Lagoyaz

Verwijderd

Lees dit eens door en maak dan je keuze voor een bx of (mijn keuze) mx...

http://nl.hardware.info/f...of-crucial-bx-100.278867/

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Lagoyaz schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:01:
[...]
Goeiemiddag!

Leuk om zo een uitgebreide reactie te zien :D
Die uitleg over voeding had ik nog niet gevonden staat ergens weggestoken dan?
Op dit moment drie topics boven je eigen topic, dus nee, niet per se weggestoken ;).
Dat zijn prima voedingen, die CS die ik heb weggehaald wat minder.
Of (500w voor later de GTX970 , AMD videokaart te voorzien die iets meer verbruikt?)
Een goede 450W (zoals hierboven) is voldoende voor elke high end kaart.
Stond op pagina van GTX970 voor 500w te kiezen, maar heb nu ook gezien dat er PSU's zijn van 600w die nog geen 400w leveren en ze dit daarvoor doen op de BBG Maart. 450w zou dus voldoende moetten zijn zelfs met GTX970?
De fabrikant van de videokaart weet niet welke mogelijke brakke voeding die totaal niet kan leveren wat die beloofd de klant heeft, dus willen ze veilig zitten. Als je naar het werkelijke verbruik kijkt kom je met een 970 amper boven de 270W uit.
2 dezelfde 500w type's voor moest je daar uit een betere vinden

pricewatch: Corsair CX500M (Modulair model)
pricewatch: Corsair Builder CX500 Bronze (niet modulair)
Nope, niet doen, beiden een heel stuk minder.
Huidige CPU zal mij nog wel tot eind dit jaar redden veronderstel ik?
Tegenwoordig doe je makkelijk 5 jaar met je cpu. Daar zit momenteel vrij weinig snelheidswinst in en games zijn vooral GPU limited. Die zal je eerder moeten vervangen. Lees dat je er al één hebt.
De SSD als de MX en BX bijna zelfde prestaties geven
maar de BX zuiniger is kies ik dan niet beter voor de BX?
Heb geen batterij maar draait de voeding weer heel klein beetje trager als ik het goed versta :p
Het zijn beiden geen miskopen, ik zou hetgeen kopen dat het goedkoopst is. Dat verbruik is in een desktop echt te verwaarlozen (enkele watts).

• Lagoyaz
Verwijderd schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:04:
Lees dit eens door en maak dan je keuze voor een bx of (mijn keuze) mx...

http://nl.hardware.info/f...of-crucial-bx-100.278867/
The MX it is! Die power-safe capacitors maken het verschil dus :D

Bedankt!
br00ky schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:09:

Op dit moment drie topics boven je eigen topic, dus nee, niet per se weggestoken ;).
Ok, Nu zie ik die wel staan :+ Mijn excuses blijkbaar niet goed genoeg gezocht

Dan ga ik voor voeding de nieuwste kiezen 2014 vs 2013 en nog iets goedkoper...
pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular

De SSD wordt de MX vanwege preventie tegen power loss wat in vorige post vermeld staat. scheelt toch maar 1 euro dusja.

Buiten de voeding blijft alles het zelfde dan en juist de ene Sata 600 kabel lijkt weinig maar heb nog geen andere kabels zien gebruikt worden dus dat zal wel kloppen. :p

Enorm bedankt voor deze grote uitleg op al mijn vragen!
Ga hier dit weekend hopelijk aan beginnen en hier posten hoe het gaat...

Rond 15 uur bestellen :D

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:34
Ik zou dan toch de pricewatch: Seasonic G-series 450 watt nemen. De pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular komt ook wel uit een goede reeks, maar het 450W model zou een minder goede fan hebben. De Seasonic G reeks is over het algemeen gewoon goed.

Heb je al nagerekend dat verschepen van Nederland naar België ook echt goedkoper gaat zijn dan gewoon in een Belgische winkel bestellen? Ik vermijd meestal internationale verzending behalve voor tweedehands spullen hier op V&A (ben zelf ook een Belg), maar heb eerlijk gezegd nog nooit berekend hoeveel het zou kosten als ik meerdere spullen tegelijk laat verzenden. De meerprijs om een enkele component te verzenden maakt het niet interessant als je dingen alleen koopt. PostNL levert wel op zaterdag in België, kan ik je bevestigen van de dingen die ik van andere Tweakers heb laten over komen.

• Lagoyaz
MacPoedel schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:26:
Ik zou dan toch de pricewatch: Seasonic G-series 450 watt nemen. De pricewatch: Cooler Master V450 Semi-Modular komt ook wel uit een goede reeks, maar het 450W model zou een minder goede fan hebben. De Seasonic G reeks is over het algemeen gewoon goed.

Heb je al nagerekend dat verschepen van Nederland naar België ook echt goedkoper gaat zijn dan gewoon in een Belgische winkel bestellen? Ik vermijd meestal internationale verzending behalve voor tweedehands spullen hier op V&A (ben zelf ook een Belg), maar heb eerlijk gezegd nog nooit berekend hoeveel het zou kosten als ik meerdere spullen tegelijk laat verzenden. De meerprijs om een enkele component te verzenden maakt het niet interessant als je dingen alleen koopt. PostNL levert wel op zaterdag in België, kan ik je bevestigen van de dingen die ik van andere Tweakers heb laten over komen.
Dan ga ik volledig vertrouwen op u en voor de seasonic g kiezen :)

13,21euro verzendkosten dus valt goed mee.
Moet op 3 site's bestellen uit belgië volgens ik zie vanwege behuizing dus ga het mij makkelijk maken.
Prijzen liggen hier in Belgie persies ook alles net iets duurder blijkbaar...

Daarom ik dus nog even wacht voor te bestellen :D

Binnen kwartiertje het lijstje bestellen
DeLOCK Cable SATA
Seasonic G-450
Crucial Ballistix Sport
Crucial MX100
NZXT H440
Scythe Mugen 4 SCMG-4000

Blijf wel het gevoel hebben dat ik iets mis, zal liggen aangezien ik er nieuw in ben :p

Thx!

grtz

Edit: Ondertussen alles besteld en hopelijk morgen geleverd voor dit weekend samen te steken :)

• Lagoyaz
Deze ochtend alles al geleverd en is beginnen kijken...

Ondertussen al gebeurt:

Crucial Ballistix geheugen op het moederbord geplaatst

Cpu cooler geplaatst met bijgeleverde koelpasta, lucht van voorkant naar achterkant.

Moederbord geplaatst en dan pas door dat ik het paneel voor in de behuizing er niet bij gekregen heb... (kan dit veel kwaad? Nog geen reactie had van persoon waarvan ik gekocht heb)

3 kabels toegevoegt aan voeding 1 in het rechtse deel voor SSD en 2 in het linkse deel voor videokaart.
Klopt dat alles van voeding links afgenomen word voor videokaart?

Voeding aangesloten 1 moederbord 2 de voor cpu.

Nu ging ik beginnen aan het aansluiten van de case aan het moederbord.

USB aan USB1 verbonden
HDAUDIO aan JAUD1
USB 3.0 aansluiten gaat blijkbaar niet dacht gelezen te hebben eerste moederbord destijds te zijn met front panel usb 3.0 maar verkeerd gelezen persies... Genoeg USB poorten tot eind dit jaar dus gwn wegsteken die kabel?

Ga nu verder rustig bekijken welke kabeltjes waar in moetten van de case in moederbord handleiding...

Hoop dat hij deze avond opstart heb nu al schrik... :p

Grtz

Edit;

Front panel volledig verbonden buiten de USB 3.0

Extra kabel toegevoegt aan PSU met Molex aansluiting voor de fan's (gaan die nu niet allemaal op 100% draaien?)

Videokaart geplaatst in bovenste PCI slot waar sluiting die videokaart in plaats houd niet meer zit.
Onderste heeft wel nog een bevestiging maar dan zitten de ventilators (zitten onderkant) dicht tegen de behzuing. Kan dit kwaad?

PSU aangesloten aan videokaart 2 keer een kabel met 6+2 waarvan 1 keer +2 niet gebruikt.(1x8 & 1x6)

Sata kabel en voedingskabel aangesloten aan SSD in poort 3 op het moederbord aangezien dat het makkelijskte was.

Nu ben ik aan het overlopen of ik nog iets vergeten ben... Denk dat ik klaar ben maar ga nog even dubbel checken en luisteren wat jullie hier zeggen :p

[ Voor 25% gewijzigd door Lagoyaz op 07-03-2015 18:18 ]

Pagina: 1