Kan het? ja

Is het leuk? ja

is het veel gedoe? ja

Kost het veel geld? ja

Is het de moeite waard? nee

Kun je beter al die tijd/geld/energie ergens anders in steken? ja
Van mij mag je best alles uitproberen, maar de vraag bij mij is of het je wel gaat lukken.
Voor zo'n grote rad heb je veel vloeistof nodig, dus een grote pomp. Duur geintje voor zoveel vloeistof (vooral als je hem buiten wilt hangen). Dat is zon 150 euro of meer.
De rad moet goed schoon zijn van binnen. Dit kan aardig goedkoop door hem lang en vaak te spoelen met een goed aantal liters azijn. kosten azijn: ongeveer 30 euro of meer. tijdsduur? Een week continu spoelen denk ik.
Dan de koelblokken voor je cpu en gpu. Deze krengen zijn duur en ik weet niet eens of er wel een mooi blok is van een midrange gpu als die van jou. kosten per blok? zo ongeveer 2x 75 euro, dus 150 euro verder.
Dan ook nog: Auto radiatoren zijn tegenwoordig van aluminium vanwege milieu redenen. Als je een auto had van voor 1980 (of ergens in die tijdsperiode), had je misschien een messing/koperen radiator gehad. Als je een standaard koelblok voor je CPU en GPU koopt, is deze vaak van koper/nickel. Dat wordt aangetast wanneer je aluminium in je loop hebt. Daar wordt je niet blij van. Je kan dit tegen gaan om elke 3-4 weken je loop schoon te maken en je vloeistof te vervangen.
Dan weer een ander punt: Vloeistof. met zon ~10 euro per liter is het niet goedkoop om elke maand je loop te verversen, vooral als het een grote wordt.
Nog een probleem: Condensvorming als je rad buiten hangt. Spreekt voor zich.
en al dat gedoe met lektesten en flow problemen etc. etc. wil je gewoon niet. Vooral als je geen greintje ervaring hebt met waterkoeling.
En nu heb ik het nog alleen over een loop voor 1 computer. Het is leuk om te doen, maar om grofweg de 1000 euro die je erin pompt (pun intended) is dom als je daarvan een veel betere pc kan kopen.
Wij als Tweakers geven geen negatieve reacties, wij wijzen alleen alle problemen aan waar je zelf niet aan denkt. Als je zelf een idee in je hoofd hebt, dan ben je niet de eerste die dat idee had. Waarom het nooit gedaan is, is puur omdat niemand het wilt doen. al is het idee nog zo leuk.
Dit soort projecten werken alleen wanneer je zeker weet waar je mee bezig bent. Dat iemand al enorm makkelijke vragen stelt over zon ingewikkeld onderwerp, dan moet hij er eerlijk gezegd er nooit aan beginnen.
Ik stel mijzelf nog niet eens capabel om een project als dit 100% succesvol te laten verlopen.
En als je Linus hebt bekeken met zijn whole room watercooling project (leuke serie), weet je wat voor gedoe dit is. Hij heeft al een goed aantal ervaringsjaren en systemen achter zijn naam staan en dannog heeft hij catastrofale problemen gehad met zijn loop. (En hij had de hulp van een loodgieter nodig)
Het idee is zeer leuk en van mij mag je je er volledig op storten

alleen het kans van slagen schat ik niet enorm hoog. Maa al is het een gefaalt project, dannog is het leuk om te doen en leer je er ontzettend veel van
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.