Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik wil met deze systeem een beetje overclocken en hardcore gamen. ik heb zelf niet zo veel verstand van hardware dus het kan zijn dat sommige onderdelen hier niet kloppen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
graag zo goedkoop mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
ja, ik heb een oude CRT monitor 800x600, door de lage resolutie heb krijg ik een veel betere framerate in games.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
een goed moederbord en misschien een fles vloeibare stikstof zodat niet alles smelt als sneeuw voor de zon.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
nee, die heb ik niet

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
het moet zo compact mogelijk zijn

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
ja natuurlijk 8)7

Specs:
Fortron Source FSP400-60APN _/-\o_
EVGA AMD R9 295X Hydra
Intel Pentium 4
Arduin Uno
Western Digital Purple 6TB
Transcend 128 MB SSD
Zalman CNPS12X
CM Storm Trooper (Window)
Corsair Dominator Platinum CMD64GX4M8A2800C16

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:26:

Specs:
EVGA AMD R9 295X Hydra
Intel Pentium 4
Arduin Uno
Transcend 128 MB SSD
Zalman CNPS12X
Een Pentium 4? Een 128 MB SSD (bestaan die?)? Wat moet dit voorstellen? Je nieuwe PC?

Het is de bedoeling om zelf met een lijstje met onderdelen voor in je nieuwe PC te komen. Een Pentium 4 was hip tien jaar geleden. En een 128 MB harde schijf was het ding om te hebben enkele decennia geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dusty-2011 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:33:
[...]

Een Pentium 4? Een 128 MB SSD (bestaan die?)? Wat moet dit voorstellen? Je nieuwe PC?

Het is de bedoeling om zelf met een lijstje met onderdelen voor in je nieuwe PC te komen. Een Pentium 4 was hip tien jaar geleden. En een 128 MB harde schijf was het ding om te hebben enkele decennia geleden.
ja sorry ik heb niet zoveel verstand van PCs, de laatste keer dat ik een PC kocht was in 2002.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik zou eens beginnen bij Best Buy Guide van september, november en januari ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:34:
[...]

ja sorry ik heb niet zoveel verstand van PCs, de laatste keer dat ik een PC kocht was in 2002.
Ik krijg toch een beetje de indruk dat dit een troll topic is. Je wilt alles zo goedkoop mogelijk maar zet een videokaart van duizend euro erin. Samen met een Pentium 4 en een 128 MB harde schijf.

Kom met een fatsoenlijke suggestie.

Anders denk ik dat je niet veel hulp krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dusty-2011 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:35:
[...]

Ik krijg toch een beetje de indruk dat dit een troll topic is. Je wilt alles zo goedkoop mogelijk maar zet een videokaart van duizend euro erin. Samen met een Pentium 4 en een 128 MB harde schijf.

Kom met een fatsoenlijke suggestie.

Anders denk ik dat je niet veel hulp krijgt.
ik geef toe dat de pentium misschien een beetje een bottleneck zal zijn voor de r9 295x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:39:
[...]

ik geef toe dat de pentium misschien een beetje een bottleneck zal zijn voor de r9 295x
Dan weet je genoeg van PC's af om zelf met een fatsoenlijke beginsuggestie te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Lijkt me een troll topic, zou er niet zoveel aandacht aan besteden ;)

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hapkoek
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 14:59
Inderdaad een trolltopic, account is ook sinds vandaag geregistreerd dus diegene zal zich wel vervelen ofzo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:35

Tribits

Onkruid vergaat niet

dusty-2011 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:33:
[...]

Een 128 MB SSD (bestaan die?)?
Jazeker, er is er zelfs één van 0 bytes: pricewatch: Delock 2.5 Drive SATA > Compact Flash Card 0MB. Maar zonder gein, die Transcend 128 MB SSD staat gewoon in de pricewatch: pricewatch: Transcend TS128MDOM44V-S 128MB, ik weet alleen even niet welke uitvoering TS precies in gedachten had 8).
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:26:
Specs:
EVGA AMD R9 295X Hydra
Intel Pentium 4
Arduin Uno
Transcend 128 MB SSD
Zalman CNPS12X
Prima systeem, niks meer aan doen, tasje erbij >:) ?

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty-2011
Tribits schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:45:
[...]
Maar zonder gein, die Transcend 128 MB SSD staat gewoon in de pricewatch:
Welke Windows versie past daar op? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Okay grapjassen, het is wel weer mooi geweest :). Volgende keer zien we graag 10 TR's in plaats van de schamele 1 die ik nu zie!

@overclock, ben je serieus op zoek, neem dan even mijn eerdere post ter hand. Daar vind je enorm veel informatie. Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.