Vbs outlook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietmachine48
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-10 20:43
Ik heb een vbs scriptje gemaakt voor het verzenden van smsjes via Outlook.

Het script ziet er als volgt uit (bepaalde privacygevoelige informatie verwijderd).

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Dim Brief
Dim Mobile
Dim Scan
Dim Date

Do
    Brief = InputBox("Voer hier het 8-cijferige Airnummer in:", "Bill", "", 23200, 500) 
    If Brief = "" Then WScript.quit()    
    Mobile = InputBox("Voer hier het mobiele nummer in beginnend met +31:", "Mobiel telefoonnummer", "", 23200, 500)
    If Mobile = "" Then WScript.quit()
    Bedrag= InputBox("Voer hier het bedrag exclusief � in:", "Bedrag", "", 23200, 500)
    If Bedrag= "" Then WScript.quit()

Start Outlook
    Set objOutlook = CreateObject("Outlook.Application")

'Open een nieuw e-mail bericht
    Set objMail = objOutlook.CreateItem(0)

'Geef het nieuwe bericht weer
    objMail.Display   

'Zet de ontvanger op het ingegeven mobiele nummer + het mailadres van de server van geldnet
    objMail.To = Mobile & "@xx.xx.com"

'Tekstloos nieuw bericht
    objMail.body = ""

'Subject van het bericht
    objMail.Subject = "Vanavond wordt brief " & Brieven & " aangeboden. Over deze zending is nog een bedrag ( �" &  Bedrag & ") verschuldigd, gelieve dit bedrag gepast aan ons personeel te voldoen."

objMail.Send   
    objOutlook.Quit

Set objMail = Nothing
    Set objOutlook = Nothing
Loop

Nu komt er om de zoveel tekens (regels) een spatie te staan middenin woorden (bijv. aang eboden), terwijl dit juist staat vermeld. Al gekeken waar dit aan kan liggen ( extra enters enz), maar kom er niet uit. Wie weet raad?

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 18-02-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je code post, gebruik dan code tags a.u.b. Ik heb van de brei nog iets proberen te maken maar je post was al niet helemaal jofel i.v.m. "speciale tekens" e.d. die waarschijnlijk tijdens het knippen/plakken al verloren zijn gegaan (zoals 't euroteken op regel 11). Geliever daar op te letten voortaan ;)

Verder: wat heb je zélf al geprobeerd? Je zegt "kom er niet uit" maar laat eens zien wat je geprobeerd (of gezocht en gevonden?) hebt? Anders is dit topic niet heel veel meer dan een Kan iemand even...? en daar zijn we hier niet zo happig op ;)

Ik heb geen idee hoe outlook / vbs dit precies intern afhandelt, maar je bent bekend met:
There are two limits that this standard places on the number of characters in a line. Each line of characters MUST be no more than 998 characters, and SHOULD be no more than 78 characters, excluding the CRLF.
?

Die limieten zijn in diverse implementaties een beetje arbitrair (PHP hanteert 70, maar ook 65 en 75 zijn veelvoorkomend), maar ik kan me voorstellen dat er door een "line wrap" een spatie verschijnt "midden in een woord". Verschijnen de spaties op vaste (lees: meten == weten!) plekken?

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 18-02-2015 19:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-10 13:47

markvt

Peppi Cola

Heb dit weleens eerder gezien toen was de regel inderdaad te lang. En kwam er een spatie midden in een woord.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !