Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Seagate actie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10 00:32
Het maakt toch eigenlijk niet uit hoe of wat want we komen nooit uit op 4 en als het goede antwoord 3 moest zijn dan is 2 beter dan 4 want 4 passen er sowieso niet op. Het zou mij ook niks verbazen als dit met opzet is gedaan, beetje discussie creëren voor extra publiciteit.

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:33
238gb - 58gb (OS) = 180 gb = 4x 45gb over.
Kan ook nog.... ;)

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
Welke discussie? Dat het juiste antwoord er niet bij staat?

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:51
Phyxion schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:51:
[...]

Nee, dat klopt niet.

233GB blijft er over voor de 250GB. Het OS is 58GB, dus dan heb je op de 250GB zo'n 75GB aan verloren ruimte. Hoe groter de HDD hoe groter dit wordt.
Dan nog er word niet aangegeven of de ps4 geupdate is of niet.
Ik verwacht dat het os groeit naar mate er updates komen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• LOTG
Volgens mij is daar juist ruimte voor gereserveerd in die 58GB, het OS is namelijk geen 58GB bij levering.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 19:36
Afhankelijk hoe je rekent kun je dan wel op 4 uitkomen.

GTA 5 is 42.2GB volgens de PSN store (hoor ik net). Met een 250GB disk (effectief 238GB) en 58GB voor het OS kom je dan op:
238 - 58 = 180GB / 4 = max 45GB per game. Dat past dan.
Als je rekent met de opgegeven 50GB komt dat niet uit

• mannetje19
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:33
timberleek schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:55:
Afhankelijk hoe je rekent kun je dan wel op 4 uitkomen.

GTA 5 is 42.2GB volgens de PSN store (hoor ik net). Met een 250GB disk (effectief 238GB) en 58GB voor het OS kom je dan op:
238 - 58 = 180GB / 4 = max 45GB per game. Dat past dan.
Als je rekent met de opgegeven 50GB komt dat niet uit
Zei ik dat niet net? :)

• timberleek
Ja klopt, er waren 4 nieuwe reacties terwijl ik aan het typen was (en verder werken). Jij was daar 1 van :-)

[ Voor 9% gewijzigd door timberleek op 18-02-2015 10:59 ]

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:35

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

De vraag is hoeveel games er naast het OS bij kunnen.
Nu weet ik dat het OS 93Gb is, en de games GTA en Wolfenstein samen 91,5 GB (bron: http://www.nowgamer.com/g...evealed-and-its-bad-news/)

Mogelijke antwoorden zijn: 2,4,6 of 8
Nu zijn 6 en 8 dus sowieso niet mogelijk, maar een beetje rekenwerk geeft het volgende:

1x 91,5 + 93 = 184,5 = <250 (dus 2 games)
2x 91,5 + 93 = 276 = >250 (dus 4 games)

In het geval van 3 games, zou de som dus zijn: 91,5 + (91,5 / 2) + 93 = 230,25 = het goede antwoord.
Het goede antwoord staat er dus niet tussen

Maar het kan ook zijn :
232.83 hdd, en het OS is maar 58. Dan krijg je 232,83-58 = 174,83. Ook in dat geval kan er geen 2x 91,5 bij, dus dan is het antwoord toch 2?

Edit: Ik ga maar uit van 93 OS size, en 232,83 HDD size, dus 232,83-93=139,83 - 91,5 = 48,3, dan zou er nog precies 1 wolfenstein bij kunnen, maar omdat 4 dan erg onwaarschijnlijk wordt, ga ik voor 2

[ Voor 11% gewijzigd door Johan9711 op 18-02-2015 11:29 ]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Dj Neo Ziggy
Dit zou dan wel zo moeten zijn zonder het feit dat er met de games gespeeld is, en dus zonder de updates en savegames.

• Dreadly
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Er zijn een aantal aannames in de berekening:

- De PS4 is al dan niet geupdate
- De games zijn al dan niet geupdate
- De games zijn geïnstalleerd vanaf PSN

In dit geval zou je 4 games kunnen installeren. Je kan ze dan alleen waarschijnlijk niet spelen.
Het is maar net met welke aannames de officiële berekening gemaakt wordt :)

• simen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-11 08:27

simen

nemi.artstation.com

Johan9711 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:00:
Maar het kan ook zijn :
232.83 hdd, en het OS is maar 58. Dan krijg je 232,83-58 = 174,83. Ook in dat geval kan er geen 2x 91,5 bij, dus dan is het antwoord toch 2?
Dit is zover ik weet de juiste berekening. Het 93 GB figuur is gebaseerd op dat een nieuwe 500 GB PS4 slechts 407 GB vrij heeft. Maar een 500 GB schijf heeft in werkelijkheid 465 GB, en dus is het OS 58 GB.

Op een 232 schijf heb je 174 GB vrij.

De vraag luidt specifiek hoeveel (50 GB)games er maximaal op kunnen. Dus het antwoord "2" is even fout als "4", "6" of "8".

• Qre8ive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-02-2024
De vraag is veel te onduidelijk... de vraag suggereert naar games als GTA V of Wolvenstein, maar dit kan ook gewoon betekenen dat ze populaire titels bedoelen en niet per se games van ~50GB. Gezien er ook populaire PS4 games zijn die 12-15GB zijn kan het antwoord van alles zijn....

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Sounds just about right 8)

• simen

simen

nemi.artstation.com

Qre8ive schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:29:
De vraag is veel te onduidelijk... de vraag suggereert naar games als GTA V of Wolvenstein, maar dit kan ook gewoon betekenen dat ze populaire titels bedoelen en niet per se games van ~50GB. Gezien er ook populaire PS4 games zijn die 12-15GB zijn kan het antwoord van alles zijn....
Nonsens, de vraag gaat duidelijk over schijfruimtegebruik. Dat is het hele punt van de vraag. De twee voorbeelden gebruiken respectievelijk 50 en 47gb, dus het is duidelijk dat ze doelen op hoe vaak je 50GB kwijt kunt naast het OS.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ligt het aan mij, of kan je nu opeens je antwoord blijven aanpassen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• simen

simen

nemi.artstation.com

SinergyX schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:31:
Volgens mij kon dat al, maar ik heb een tijdje gewacht voordat ik mijn antwoord koos, dus misschien was het in het begin niet zo?

• LOTG
Nee, dat kan volgens mij altijd in deze pol-type acties tot dat de inschrijfdatum verstrijkt.

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

simen schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:27:
[...]

Dit is zover ik weet de juiste berekening. Het 93 GB figuur is gebaseerd op dat een nieuwe 500 GB PS4 slechts 407 GB vrij heeft. Maar een 500 GB schijf heeft in werkelijkheid 465 GB, en dus is het OS 58 GB.

Op een 232 schijf heb je 174 GB vrij.

De vraag luidt specifiek hoeveel (50 GB)games er maximaal op kunnen. Dus het antwoord "2" is even fout als "4", "6" of "8".
Kijk eens naar mijn laatste edit. Het kan in ieder geval nooit 4 zijn, dus is 2 altijd het juiste antwoord.

• timberleek
simen schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:30:
[...]

Nonsens, de vraag gaat duidelijk over schijfruimtegebruik. Dat is het hele punt van de vraag. De twee voorbeelden gebruiken respectievelijk 50 en 47gb, dus het is duidelijk dat ze doelen op hoe vaak je 50GB kwijt kunt naast het OS.
Dat kan zijn, maar dat laat nog steeds heel veel open eindjes. GTA is volgens de psn store 42 gb. volgens anderen weer meer.

En ook als je 50GB rekent kom je uit om 3 games (ruim 3.5 zelfs). Dus maximaal 2 als antwoord klopt ook van geen kant (door het woord maximaal erbij).

• RangerBoBNL
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 17:23
Volgens mij heeft iedereen het fout totdat iemand er echt een 250GB disk is stopt.

Die aannames van x GB voor het OS zijn nergens op gebaseerd.
Is het niet een % van het totaal wat gereserveerd wordt?
Who knows...

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

SinergyX schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:31:
Ja, idd. Ik had eerst 4 ingevuld, dat aangepast naar 2, maar dat werd opeens weer 4. Nog een keer aangepast, en toen bleef het wel op 2.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RangerBoB schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:32:
Volgens mij heeft iedereen het fout totdat iemand er echt een 250GB disk is stopt.

Who knows...
Dan nog kan je scenarios maken waarin dit elke keer verschilt, 1.0 OS, meest recente OS, games kaal of up-to-date? Welke games pak je dan naast GTA en TNO? Shooters? Random grote games? Populaire games?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• simen

simen

nemi.artstation.com

SinergyX schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:35:
[...]

Dan nog kan je scenarios maken waarin dit elke keer verschilt, 1.0 OS, meest recente OS, games kaal of up-to-date? Welke games pak je dan naast GTA en TNO? Shooters? Random grote games? Populaire games?
De vraag is hoeveel je kwijt "kunt" - dus laten we ervanuit gaan dat je echt je best doet om zoveel mogelijk 47-50gb games erop te zetten. Als je met versie 1.0 van het OS net aan die 4 games kunt komen, dan houden we het toch lekker bij OS 1.0?

De vraag stelt nieteens dat de spellen ook echt moeten werken.

• LOTG
RangerBoB schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:32:

Who knows...
Lijkt mij sterk dat er een percentage gereserveerd word. Er word toch gereserveerd voor het OS wat verwacht is nodig te zijn? Anders kom je in de problemen als dat stuk te klein blijkt te zijn. Als een schijf vol is, dan maakt het niet uit of die 250GB, 500GB of 1TB is.

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

simen schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:37:
[...]

De vraag is hoeveel je kwijt "kunt" - dus laten we ervanuit gaan dat je echt je best doet om zoveel mogelijk 47-50gb games erop te zetten. Als je met versie 1.0 van het OS net aan die 4 games kunt komen, dan houden we het toch lekker bij OS 1.0?

Kan ook zijn dat ze gewoon NG games bedoelen...

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dan doe je dus 3 aannames die in de vraag dus al bepaald zouden moeten zijn.
De enige 4 spellen die ik me zo kan herinneren qua omvang zijn GTA, TNO, Ghosts en last of us die deze omvang hebben. Die zijn 'volgens installatie' ~45GB gemiddeld, maar geven in de omschrijving dus wel 50GB aan.. dat is toch per saldo een verschil van 20GB, een verschil wat wel of niet zou passen van 3 of 4 games.

• Qre8ive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-02-2024
[...]

Maar er staat dit:

Hoeveel PS4-games, zoals GTA V of Wolfenstein: The New Order, kun je naast het OS maximaal op een 250GB-schijf installeren?

Er word nergens gesuggereerd dat het games moeten zijn die net zo groot als GTA V of Wolfenstein moeten zijn. De vraag kan net zo goed gewoon betekenen dat je alle PS4 games mag meerekenen, en dus ook de games die maar 11GB zijn.

• LOTG
Mijn conclusie is in ieder geval dat de vraagstelling niet toereikend is, iedereen zit nu aannames te maken met wat nu bedoeld word.

Sowieso doet de vraagstelling vermoeden dat er een antwoord is dat juist is (maximaal) maar de meeste mensen concluderen dat het antwoord er niet tussen staat en dat er dan moet worden afgerond.

De keuze voor een 250GB schijf maakt het ook niet echt makkelijker, aangezien er een 500GB schijf word meegeleverd waarop alle sites hun berekeningen doen.

Verder lijkt het er op dat je een PS4 nodig hebt om dit zeker te kunnen weten wat ik raar vind gezien je een PS4 kunt winnen en desktop schijven.

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 22:35
daarom heb ik ook beredeneerd dat games een gemiddelde grootte hebben van 30gb, minus het os etc etc van ~100GB, wat 150 overhoudt dus max 6.

Beste prijsvraag ooit. Er gaat geheid over de uitslag gecorrespondeerd worden omdat Pietje's berekening veel beter klopt dan het antwoord...

• LOTG
Mday schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:55:
daarom heb ik ook beredeneerd dat games een gemiddelde grootte hebben van 30gb, minus het os etc etc van ~100GB, wat 150 overhoudt dus max 6.

Beste prijsvraag ooit. Er gaat geheid over de uitslag gecorrespondeerd worden omdat Pietje's berekening veel beter klopt dan het antwoord...
Dat jij een klachtbrief naar Tweakers stuurt betekend niet dat hij op iets anders dan /dev/null word opgeslagen :P

• Mday
Ha, ik kan mijn tijd beter besteden. Maar ik verwacht wel een mooie discussie na de prijsuitreiking.

Of ze komen met een fantastische verklaring die niemand aan ziet komen en gooien het dan op een 'het is bijna 1 april'-grap :+

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mday schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:55:
Discussies zullen er zijn, T.net zelf doet weinig hoor:
*Voorwaarden deelname winactie

- Deelnemen kan tot en met 27 februari, 23:59 uur
- Je mag maar 1 keer meedoen
- Medewerkers van Tweakers en Seagate zijn uitgesloten van deelname
- De winnaars worden geheel willekeurig door Tweakers geselecteerd
- Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd
- De winnaars krijgen uiterlijk 4 maart bericht via e-mail
- Je moet ingelogd zijn om deel te kunnen nemen

• Johan9711

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Oke. We gaan er nu vanuit dat de vraag in 100% correct NL is opgesteld.

Dan is het als volgt:

Hoeveel PS4 games, zoals [zoals is na de komma, het gaat hier dus om een voorbeeld. Zoals slaat hier op de 2 volgende games, en het zijn voorbeelden van games die op de PS4 zijn uitgekomen.]
GTA V of Wolfenstein: The New Order, [Weer een komma, gedeelte tussen de komma's is dus een apart gedeelte, kan ook worden overgeslagen] kun je naast het OS maximaal op een 250GB-schijf installeren?

Die games die worden genoemd zijn dus enkel voorbeelden van PS4 games, dus je kan inderdaad ook de kleinste games meetellen. Dan kloppen echter de te kiezen antwoorden niet meer, dus is de vraagstelling mijns inziens onjuist.

• Mday
SinergyX schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:58:
[...]

Discussies zullen er zijn, T.net zelf doet weinig hoor:
*Voorwaarden deelname winactie

- Deelnemen kan tot en met 27 februari, 23:59 uur
- Je mag maar 1 keer meedoen
- Medewerkers van Tweakers en Seagate zijn uitgesloten van deelname
- De winnaars worden geheel willekeurig door Tweakers geselecteerd
- Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd
- De winnaars krijgen uiterlijk 4 maart bericht via e-mail
- Je moet ingelogd zijn om deel te kunnen nemen
Ik las het ja, maar sinds wanneer heeft iemand dat tegengehouden? :P

• LOTG
Het klopt toch? Tweakers gaat niet over de uitslag corresponderen, dat JIJ dat wel doet maakt geen ruk uit. Jij vraagt, zij draaien niet.

Maar ik blijf er bij, de vraag stelling is waardeloos en leid niet tot een antwoord.

• simen

simen

nemi.artstation.com

"- Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd"

Ik wil geen correspondentie over de uitslag... als we correspondentie krijgen NA de uitslag dan is het al te laat. We hebben gewoon niet genoeg informatie om een correct antwoord te kunnen geven. Op dit punt kunnen we net zo goed een muntje opwerpen om te kiezen tussen antwoord "2" of "4".

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:46

Geckoo

Good news, everyone!

simen schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:14:
"- Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd"

Ik wil geen correspondentie over de uitslag... als we correspondentie krijgen NA de uitslag dan is het al te laat. We hebben gewoon niet genoeg informatie om een correct antwoord te kunnen geven. Op dit punt kunnen we net zo goed een muntje opwerpen om te kiezen tussen antwoord "2" of "4".
een kloon account maken en dan op je andere keuze stemmen ;)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• LOTG
Geckoo schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:25:
[...]

een kloon account maken en dan op je andere keuze stemmen :)
Volgens mij mag je geen kloon accounts hebben volgens de voorwaarden.

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:46

Geckoo

Good news, everyone!

LOTG schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:28:
[...]

Volgens mij mag je geen kloon accounts hebben volgens de voorwaarden.
mind the ;)

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• LOTG
Dat deed ik ook, maar je weet maar nooit wie je op gedachten brengt. Al is dat meer kans voor ons als ze worden uitgesloten :P

• DDuck
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 14:27
Hmm lastige vraag. Mooie discussie.
is dat nu niet net het doel van de prijsvraag? 😉 relatief goedkope marketing en discussie

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Phyxion schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:51:
[...]

Nee, dat klopt niet.

233GB blijft er over voor de 250GB. Het OS is 58GB, dus dan heb je op de 250GB zo'n 75GB aan verloren ruimte. Hoe groter de HDD hoe groter dit wordt.
Euh, waar komt die logica vandaan? 250GB is ~233GiB. Het OS gebruikt niet 58GB, maar 58GiB. 58GiB is 58 * 1024³ / 1000³ = 62,3GB, als je zo wil rekenen. Van je 250GB blijft er dus 187,7GB over, als je per se in GB's wil rekenen in plaats van in GiB's.

Alle units die aangegeven worden op de PS4 zijn bij mijn weten in GiB. Je moet dus rekenen met hoe groot zo'n schijf in GiB is, die GB-waarde is niet relevant.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar worden de games dan ook aangegeven als GiB? Als je rondzoekt wat door mensen wordt aangegeven also installatie omvang van de game, varieert dat toch aardig wat GB's, waar nu ook het tijdstip van invloed is.

• LOTG
Als ik op de Playstation Store website kijk staat daar GB en niet GiB, hoe moeten wij dan weten wat voor eenheid Sony daadwerkelijk hanteert als je geen PS4 hebt?

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LOTG schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:49:
Als ik op de Playstation Store website kijk staat daar GB en niet GiB, hoe moeten wij dan weten wat voor eenheid Sony daadwerkelijk hanteert als je geen PS4 hebt?
Windows doet hetzelfde. Linux ook (al wordt daar volgens mij wel GiB gebruikt als eenheid).

Oh, voordat iemand mij beschuldigt van hinten of mensen op het verkeerde been zetten of wat dan ook: dat crew en medewerkers niet mee mogen doen betekent niet dat ik verdere kennis heb van de prijsvraag. Ik weet net zo veel als jullie. :)

[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 18-02-2015 12:52 ]

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:39
Zie hier mijn no-nonsense berekening: 250GB - 30GB voor Win8 (ze noemen dat toch niet voor niks?) is 220GB, minus 4 games á 50GB per stuk. Dat ze met "het OS" het OS van een PlayStation bedoelen is een aanname, misschien logischer dan mijn aanname maar het blijft een aanname.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ronald8 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:52:
Zie hier mijn no-nonsense berekening: 250GB - 30GB voor Win8 (ze noemen dat toch niet voor niks?) is 220GB, minus 4 games á 50GB per stuk. Dat ze met "het OS" het OS van een PlayStation bedoelen is een aanname, misschien logischer dan mijn aanname maar het blijft een aanname.
Waarom zou je PS4-games op Windows installeren? Ik denk dat de vraag al lastig genoeg is zonder dat je er een strikvraag van maakt. ;)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

NMe schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:41:
[...]

Euh, waar komt die logica vandaan? 250GB is ~233GiB. Het OS gebruikt niet 58GB, maar 58GiB. 58GiB is 58 * 1024³ / 1000³ = 62,3GB, als je zo wil rekenen. Van je 250GB blijft er dus 187,7GB over, als je per se in GB's wil rekenen in plaats van in GiB's.

Alle units die aangegeven worden op de PS4 zijn bij mijn weten in GiB. Je moet dus rekenen met hoe groot zo'n schijf in GiB is, die GB-waarde is niet relevant.
Nee, het is gewoon GB. Zie ook mijn screenshot. Mijn berekening is dan ook goed.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:45
GTA V en Wolfenstein zijn toch de grootste games voor de PS4? Weet iemand wat daarna de grootste is? Als die maar 40GB zou zijn kan het antwoord best wel eens 4 zijn.

• timberleek
Ronald8 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:52:
Echter hebben ze het specifiek over een ps4, daar heeft de installatie van win8 niets mee te maken

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bakkerjangert schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:05:
GTA V en Wolfenstein zijn toch de grootste games voor de PS4? Weet iemand wat daarna de grootste is? Als die maar 40GB zou zijn kan het antwoord best wel eens 4 zijn.
Denk dat BF4 met DLC ook aardig over de 40 kan gaan, Last of us was over de 40GB, COD Ghost las ik ook 40+.

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 20:09
NMe schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 12:41:
[...]

Even een paar feitjes onder elkaar:
  • Als ik kijk naar de screenshots dan rekent de PS4 inderdaad met GiB's.
  • 250GB = 233 GiB.
  • Systeem OS is 58 of 62 GiB
  • Sony vereist 50GB voor GTA, 48 voor wolfenstein
  • Het is wel heel toevallig dat Seagate met als verwijst naar de 2 grootste spellen, zie ook deze link. Ik denk dat Seagate dus bedoelt: Wanneer je de grootste 2 of 4 games installeert, wat is dan realistisch? Want je gaat niet 4x GTA V installeren
  • De installatie na spelen is zelfs groter volgens link.
Dat brengt mij op de volgende rekensommen:
Voor 4 games, de gemiddelde spelgrootte moet zijn: (233-58)/4= 43.75
Ik houd over met de genoemde spellen: 233-58-50-48=77 GiB
Pak je de grootste 3 games: 233-58-50-48-43= 33GiB

Nu weet ik niet wat op nummer 4 staat qua grootste game, als deze groter is dan 33 GiB, kan het antwoord nooit 4 zijn. Al helemaal niet wanneer je de grootte na spelen meerekent.

Mijn conclusie is dat Seagate deze mogelijke antwoorden heeft gepakt omdat ze mooi zijn afgerond. Seagate heeft in mijn optiek gewoon een fout gemaakt en afdeling marketing zijn blijkbaar geen computernerds :+ . Ook lijkt het me onwaarschijnlijk dat we zo ingewikkeld over de vraag moeten nadenken. Hopelijk kan Tweakers of Seagate uitspraak doen over deze zaak.

off-topic: wanneer gaan ze nou eens het hele GiB en GB probleem oplossen

[ Voor 6% gewijzigd door Bliksem B op 18-02-2015 13:28 . Reden: typos ]

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:47
Was ff weg voor lunch, maar wat heeft Seagate er mee te maken?!

• zeef
  • Laatst online: 19-11 14:10
baronruud schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:26:
Was ff weg voor lunch, maar wat heeft Seagate er mee te maken?!
Last van een afterlunch dip? :+ Zie http://tweakers.net/advertorials/Seagate-SSHD/

[ Voor 10% gewijzigd door zeef op 18-02-2015 13:32 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Phyxion schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:00:
[...]

Nee, het is gewoon GB. Zie ook mijn screenshot. Mijn berekening is dan ook goed.
Ik denk dat je je eigen screenshot niet begrijpt. Ze schrijven GB. Ze bedoelen GiB. Al je berekeningen moeten dan óók uitgaan van GiB, of je berekeningen slaan nergens meer op.

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:19
Ben benieuwd hoeveel van de posters hier proberen de rest op een dwaalspoor te brengen, zodat zij zelf meer kans hebben op winst. Zo overtuigend mogelijk het foute antwoord aannemelijk maken is hier natuurlijk rationeel de beste strategie.

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

NMe schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:35:
[...]

Ik denk dat je je eigen screenshot niet begrijpt. Ze schrijven GB. Ze bedoelen GiB. Al je berekeningen moeten dan óók uitgaan van GiB, of je berekeningen slaan nergens meer op.
Nope. Het klopt precies. Sony geeft aan dat het OS 58GB is. 500GB HDD = 466GB. Er is 408GB over bij een nieuwe PS4 en dan kom je precies op 58GB uit.

• timberleek
Met het flinke aantal mensen dat erop zal stemmen denk ik dat de kans alsnog niet heel groot is.
Bovendien zal een flink deel van de groep het topic ook niet lezen/vinden

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Phyxion schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:39:
[...]

Nope. Het klopt precies. Sony geeft aan dat het OS 58GB is. 500GB HDD = 466GB. Er is 408GB over bij een nieuwe PS4 en dan kom je precies op 58GB uit.
Jep. Maar dat is in no way 75GB zoals jij in je eerdere post zei.

[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 18-02-2015 13:40 ]

• LOTG
Anakha schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:38:
Ben benieuwd hoeveel van de posters hier proberen de rest op een dwaalspoor te brengen, zodat zij zelf meer kans hebben op winst. Zo overtuigend mogelijk het foute antwoord aannemelijk maken is hier natuurlijk rationeel de beste strategie.
Iedereen met een rode naam maakt volgens mij al geen kans, die zijn namelijk uitgesloten als Tweakers medewerker.

• DeBaroN
Misschien, maar de vraag is toch:
Hoeveel PS4-games, zoals GTA V of Wolfenstein: The New Order, kun je naast het OS maximaal op een 250GB-schijf installeren?

Zie hier nergens Seagate staan en als je er een Seagate SSHD mee kan winnen ok.
Maar die hele uitleg van Bliksem over Seagate gaat nergens over (bot gezegd)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LOTG schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:40:
[...]

Iedereen met een rode naam maakt volgens mij al geen kans, die zijn namelijk uitgesloten als Tweakers medewerker.
Ik post in elk geval mee uit interesse voor de discussie. Mijn kans vergroten kan toch niet. :+

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat kleine clubje hier? Dat is peanuts voor de hoeveelheid die die poll invult. Heb je de reacties daar al eens gezien? Gaat ook bijzonder hard (vind alleen het reactiesysteem een ramp om enige vorm van discussie te voeren).

• LOTG
NMe schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:40:
[...]

Jep. Maar dat is in no way 75GB zoals jij in je eerdere post zei.
Volgens mij was die 75GB wat hij noemde inclusief de GB->GiB conversie. (250 - 232 + 58).

Het ging mij er dan ook om dat jullie er behalve vermaak niet veel aan hebben om ons op een dwaalspoor te zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door LOTG op 18-02-2015 13:43 ]

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

NMe schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:40:
[...]

Jep. Maar dat is in no way 75GB.
Het ging om het verschil tussen het totale 'verlies' op 250GB vs 500GB. Bij de 500GB verlies je 93GB, bij de 250GB verlies je 75GB. In beide gevallen dus OS samen met het GB en GiB verschil. Dj Neo Ziggy zei dat het altijd 93GB is, dat is dus niet zo, dat hangt af van de grootte van de HDD.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Phyxion schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:42:
[...]

Het ging om het verschil tussen het totale 'verlies' op 250GB vs 500GB. Bij de 500GB verlies je 93GB, bij de 250GB verlies je 75GB. In beide gevallen dus OS samen met het GB en GiB verschil. Dj Neo Ziggy zei dat het altijd 93GB is, dat is dus niet zo, dat hangt af van de grootte van de HDD.
Nee, bij 250GB verlies je 62GB aan het OS. Bij 233GiB verlies je 58GiB. Je combineert de conversie tussen eenheden met het aftrekken van de grootte van het OS en dat verwart alleen maar.

• Bliksem B
baronruud schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:41:
[...]

Misschien, maar de vraag is toch:

Zie hier nergens Seagate staan en als je er een Seagate SSHD mee kan winnen ok.
Maar die hele uitleg van Bliksem over Seagate gaat nergens over (bot gezegd)
Haha hoezo? Ik denk dat velen naar opzoek zijn gegaan naar dit topic, omdat we niet het "goede antwoord" konden aanklikken. Waarom heeft seagate/tweakers überhaupt voor 2 4 6 en 8 gekozen? Wanneer het antwoord 3 moest zijn, hadden ze 1 3 5 en 7 kunnen kiezen, maar dat hebben ze niet gedaan! Dus er zijn drie mogelijkheden:
  1. Er is een fout gemaakt met het formuleren van de antwoorden
  2. Seagate heeft een berekeningsfout gemaakt en is er van overtuigd dat antwoord tussen antwoorden zit
  3. Wij hebben een berekeningsfout gemaakt

• DeBaroN
Ik denk dat alle antwoorden juist zijn. Ze gooien alles op één hoop en daar trekken ze 5 winnaars uit.
Het is maar net hoe je de vraag op vat. PS4 games zoals GTA V ?
Vallen games als Tomb Raider (22.2GB) en Assassains Creed IV (21.7GB) daar ook onder?
Of is het minimaal Killzone (38.2GB) of NBA 2K14 (41.8GB)
En dan heb je nog Fifa 14 (9.9GB) en Need for Speed Rivals (16GB)
Succes...

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 14:47

FlyEragon

Alien Monkeys

- De winnaars worden geheel willekeurig door Tweakers geselecteerd.

Dit zegt genoeg. Alle antwoorden zijn dus goed :)

• O88088
Of geheel willekeurig uit mensen die het antwoord goed hebben. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de eerste of degene die na de meeste keer wisselen op het goede antwoord uitkwam. Anders hadden ze wel "Ja ik wil deze SSHD winnen!" en "Nee deze kans laat ik voorbij gaan." gedaan.

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Seagate gaat toch geen HD aanprijzen die maar 2 spellen erop kan hebben? :?
De komma zegt alles...denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 18-02-2015 14:33 ]

Eat the bugs, live in a pod

• HMC

HMC

Pluviophile

So hee. En ik dacht dat ik een complotdenker was. Wow! _/-\o_

• DeBaroN
HMC schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:29:
Seagate gaat toch geen HD aanprijzen die maar 2 spellen kan erop hebben? :?
De vraag gaat over een 250GB schijf.
Je kunt een 1TB winnen.. ;)

• LOTG
Dat doen ze ook niet, ze proberen een 1TB SSHD te slijten.

• timberleek
Dat doen ze in principe ook niet.

Ze prijzen de 1 TB versie aan, maar trekken de vergelijking met een 256250GB SSD. Die laatste is weliswaar sneller dan zo'n SSHD, maar er kunnen maar weinig games op. Met hun 1 TB SSHD heb je snelheid en ruimte _/-\o_

Dat lees ik er meer in

edit:
Ok ok, ik zal niet nog meer verwarring zaaien O-)

[ Voor 6% gewijzigd door timberleek op 18-02-2015 14:36 ]

• LOTG
O god, tover je nog eens 6GB extra ergens vandaan...

• HMC

HMC

Pluviophile

Duf....nevermind. :S
Ik stop met erover nadenken.

[ Voor 89% gewijzigd door HMC op 18-02-2015 14:36 ]

• Bliksem B
Goed om te zien dat de discussie in het nieuwsartikel ook leuk verder gaat: plan: Seagate en Tweakers geven vijf sshd's weg.

Quote van Wilbert de Vries (de gene die het artikel gepost heeft)
Wilbert de Vries
18 februari 2015 12:37
De tekst op die pagina is niet van Tweakers, en hoeft dus ook niet door ons te worden goedgekeurd.
Ook zegt hij:
Achter de vraag sta ik dan weer wel, want die hebben we mede bedacht. Als daar dus een foutje in gemaakt zou zijn, dan is dat onze schuld. Veiligheidshalve hebben we daarbij op safe gespeeld door enkel de even getallen als optie op te nemen.
WTF?

Of dit:
Je had het over het OS. In de vraag staat duidelijk om wat voor soort games het gaat, en die zijn niet voor niets zo concreet benoemd :)

[ Voor 31% gewijzigd door Bliksem B op 18-02-2015 14:53 ]

• Dj Neo Ziggy
Phyxion schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:42:
[...]

Ho dat zei ik niet, ik vond het op internet bij IGN, en die zegt het. En als het daar staat, is het waar :+

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Wat fijn dat iedereen zo enthousiast is :) We lezen alle reacties mee, maar kunnen niet overal persoonlijk op reageren. Vanaf onze kant zullen we wat extra moeite doen om zelf te controleren hoeveel ruimte er op een 250GB-schijf over blijft als PS4 OS er op is gezet. Als we een fout hebben gemaakt in de vraagstelling, berekening of iets anders dat roet in het eten gooit, dan zullen we nadenken over een passende oplossing.

• LOTG
Iedereen een PS4 :P

• Gucky66
  • Laatst online: 04-09 22:51
Zou tweakers hebben bedoeld ...

- de meest verkochte games in nl?
- en hoe groot zijn die dan in GB of GiB.
- is de grote van de gereserveerde ruimte voor het os idd afhankelijk van de gebruikte hdd?
- zo ja, wisten de vraagstellers dat deze gereseverde ruimte dynamisch wordt bepaald.

wil de ps4 bezitter met een 250 GB hdd zich melden? Want die heeft, lijkt mij, een zeldzaam exemplaar.

kostelijke discussie.. lol

| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Prachtig hoe een 'simpele' vraag uitmondt op een discussie over Gigabytes, gigabits etc. etc.

:D epic

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Wilbert de Vries schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:49:
Wat fijn dat iedereen zo enthousiast is :) We lezen alle reacties mee, maar kunnen niet overal persoonlijk op reageren. Vanaf onze kant zullen we wat extra moeite doen om zelf te controleren hoeveel ruimte er op een 250GB-schijf over blijft als PS4 OS er op is gezet. Als we een fout hebben gemaakt in de vraagstelling, berekening of iets anders dat roet in het eten gooit, dan zullen we nadenken over een passende oplossing.
Dit is een (officiële) PS4 500GB HDD:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B3IOehC.png

De 420GB is niet geheel te gebruiken overigens, want de PS4 report maar 408GB vrij. Er lijkt dus nog 12GB extra gereserveerd te worden door het OS.

@NMe, het is GiB wat reported wordt (als GB). Het klopt allemaal wel wat er uitgerekend is. Het antwoord zou gewoon drie moeten zijn, want ontbreekt. Vier games passen er in ieder geval niet op dus dan maar twee.

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Kwa impact in ieder geval een geniale actie dit ;)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ongewoongewoon schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:51:
Kwa impact in ieder geval een geniale actie dit ;)
Geniaal, of gewoon geblunderd? Geniaal had het geweest als Seagate in dat opzicht in de discussie zou zijn opgenomen, dit geval wordt heel die naam niet meer gebruikt :P

Even kort:
-GB or GiB
-Wie heeft überhaupt een 250GB PS4?
-Welke games precies? (grootte/populariteit/genre)
-1.0 of 'hedendaags', moet het kunnen draaien?
Plus nog wat interessante punten, maar dat is onderliggend van deze punten.

[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 18-02-2015 17:03 ]

• c812657
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-11 18:55
Leuke stunt. Ik denk dat niemand het goede antwoord kan geven. Iedereen in een tonnetje en een lotje trekken.... :)

• Kern
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03-2020
Als je deze games opstart/speelt slaan die (neem ik aan) ook nog data op op de harddisk.. dus dan verlies je nog meer ruimte ;)

1 ding is zeker bij deze prijsvraag.. "The confusion is real" :)

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Even een update van Tweakers naar aanleiding van de discussie die is ontstaan over de vraagstelling en antwoordopties. Wij gaan in ons Testlab op een verse 250GB-schijf PS4 OS installeren om zodoende exact te achterhalen hoeveel GB er beschikbaar blijft. Toen we de vraag bedachten, hebben we dezelfde redenatie als veel tweakers in dit draadje gevolgd. Op basis daarvan zou maar één antwoord goed zijn.

Het zou echter kunnen dat we zaken verkeerd hebben aangenomen. Als dat het geval is, dan kan een andere antwoordoptie de enige juiste zijn. Wat ook nog kan is dat het juiste antwoord er niet bij staat. Als dat laatste het geval is, dan zullen we de twee antwoordopties die daar het dichtst bij in de buurt komen, goed rekenen. De winnaars zullen dan ook willekeurig uit die twee groepen deelnemers worden gekozen.

De actie loopt nog tot en met zondag vrijdag 27 februari. Daarna zal ik een reactie plaatsen met daarin een uiteenzetting hoe wij de vraag hadden bedacht en wat in onze ogen het juiste antwoord was. Ook zal ik dan uitsluitsel geven op basis van onze eigen testresultaten over wat nu uiteindelijk echt het enige juiste antwoord had moeten zijn.

• timpy007
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:17
Op de actiepagina staat dat er kan worden deelgenomen t/m 27 februari, dit is volgende week vrijdag. Ik neem aan dat dit dan de 21e moet worden?

Verder ben ik zeer benieuwd hoe de tweakers crew aanvankelijk de berekening heeft gemaakt, en wat de uitkomst zal zijn.

• Wilbert de Vries

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
De vraag 'Hoeveel PS4-games, zoals GTA V of Wolfenstein: The New Order, kun je naast het OS maximaal op een 250GB-schijf installeren?' heeft nogal wat stof doen opwaaien. Meer stof dan we op voorhand hadden verwacht, kan ik verzekeren :) Hieronder een korte uitleg hoe de vraag tot stand is gekomen, wat wij als antwoord hadden berekend en wat de uitkomst nu is.

De vraag
De vraag is in samenspraak met Seagate opgesteld en luidde aanvankelijk 'Hoeveel games kun je op een 250GB-ssd installeren?'. Zoals jullie hopelijk kunnen begrijpen hebben we vanuit de redactie over die vraagstelling gezegd dat dat niet kon. We vonden dat het niet kon omdat niet duidelijk was om welk OS het ging en om welke soorten games en de gemiddelde omvang van die spellen. Daarop is de vraag aangepast naar 'Hoeveel PS4-games, zoals GTA V, kun je op een 250GB-schijf installeren?' Omdat ook daarop geen eenduidig antwoord was te geven, is de vraag nog verder aangescherpt, namelijk tot 'Hoeveel PS4-games, zoals GTA V of Wolfenstein: The New Order, kun je naast het OS op een 250GB-schijf installeren?'.

Daarvan beredeneerden we dat antwoorden als 1 en 2 met die vraagstelling altijd goed zouden zijn, waarop de vraag uiteindelijk werd: Hoeveel PS4-games, zoals GTA V of Wolfenstein: The New Order, kun je naast het OS maximaal op een 250GB-schijf installeren?'

De plek van de komma's heeft diverse tweakers onbedoeld op het verkeerde been gezet. Als je de zin immers letterlijk leest dan kun je de games GTA V en Wolfenstein: The New Order lezen als enkele voorbeelden van PS4-games. Bij het opstellen van de vraag doelden we echter op de omvang van die games; beide games zijn al snel 47-50GB.

Rekensom
Om te kunnen bereken hoeveel games er op passen naast het OS, is het handig om te weten hoeveel ruimte het OS in beslag neemt. Een zoektocht langs diverse sites gaf ons het antwoord: 93GB. Slim als we dachten te zijn, beseften we ons ook dat van de 250GB zo'n 232GB daadwerkelijk te gebruiken is. De rekensom die daarop volgde was 232-93=139GB beschikbaar voor games. Dat betekende dat drie games van minimaal 47GB per stuk net niet zouden passen, waardoor het enige juiste antwoord 2 zou zijn.

We hebben echter wel een fout in onze aanname gemaakt, waar we zonder de flinke discussie over de vraagstelling niet achter waren gekomen. Hoewel het PS4 OS bij een 500GB daadwerkelijk 93GB ruimte claimt, zijn we daar wel klakkeloos uitgegaan van de bruto 500GB in plaats van te kijken naar de ruimte die echt overblijft. Foei. Bovendien, zo bleek toen we verder gingen graven, lijkt PS4 OS een dynamische hoeveelheid opslag te reserveren voor bijvoorbeeld saved games en recordings die afhankelijk is van de grootte van de schijf.

Het juiste antwoord
Er restte ons niets anders dan een 250GB-schijf te pakken en deze als nieuw in gebruik te nemen met PS4 OS geïnstalleerd. Daaruit blijkt dat het systeem zelf rapporteert dat er dan nog 182GB beschikbaar is voor games. Dat betekent dus dat er zeker geen ruimte is voor vier games van 47GB, maar dat drie games van die omvang wel degelijk passen. Dit antwoord was echter geen optie in de poll. Als dit wel het geval was geweest, had de oplossing simpel geweest: de winnaars selecteren uit de groep die '3' had geantwoord.

We hebben besloten om bij deze actie dan ook zowel antwoord '2' als antwoord '4' goed te rekenen. De winnaars zullen nog steeds random worden gekozen, waarbij wij ervoor zorgen dat deelnemers die een van deze twee opties hebben gekozen, statistisch evenveel kans maken. Hoewel er over de uitslag niet wordt zou worden gecorrespondeerd, vonden we het belangrijk om nu even een uitzondering te maken om wat uitleg te geven. Dit is nu echter wel wat het is, over de nieuwe uitslag wordt dus ook niet gecorrespondeerd :)

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zoveel reacties op de vraagstelling, maar niemand die nog reageert na een goede uitleg ;)

Dank voor het verhelderende antwoord en winnaars gefeliciteerd met het installeren van minstens 2 spellen op hun nieuwe SSD! 8)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 15:40
Magic6399 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:24:
Zoveel reacties op de vraagstelling, maar niemand die nog reageert na een goede uitleg ;)

Dank voor het verhelderende antwoord en winnaars gefeliciteerd met het installeren van minstens 2 spellen op hun nieuwe SSD! 8)
Iedereen was het vast al weer vergeten :P

Ik zie de SSHD wel verschijnen! O-) (hoop ik dan..)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-11 13:11
Jammer dat de mensen die wel goed nadachten en het juiste antwoord (dus 2) hadden gekozen nu eigenlijk benadeeld worden.

Jammer tweakers.

• O88088
Raven__NL schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:20:
Jammer dat de mensen die wel goed nadachten en het juiste antwoord (dus 2) hadden gekozen nu eigenlijk benadeeld worden.

Jammer tweakers.
Dat ligt dus aan je interpretatie van de vraag. Als je de genoemde games slechts als voorbeeld van PS4 games had genomen (en dus had gerekend met bijv. gemiddelde grootte van games) dan hadden er meer op de schijf gepast.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ronald8 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:26:
[...]

Dat ligt dus aan je interpretatie van de vraag. Als je de genoemde games slechts als voorbeeld van PS4 games had genomen (en dus had gerekend met bijv. gemiddelde grootte van games) dan hadden er meer op de schijf gepast.
Dat geval hadden alle antwoorden goed geweest, er zijn immers ook populaire games van enkele GBs.

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-11 13:11
Ronald8 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:26:
[...]

Eigenlijk niet, ze geven het in feite aan dat er maar maximaal 3 andere spellen erop konden staan. 3 was dus helaas geen optie. Dus 2 was het juiste antwoord geweest want er werd gevraagd hoeveel games konden erop er naast het OS staan. 4 games van die grootte is namelijk niet mogelijk. Dus het juiste antwoord was dus 2.

Maar goed discussieren heeft geen zin. Vind het alleen jammer dat de mensen die wel het goede antwoord hadden gekozen nu eigenlijk benadeeld zijn.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-11 16:35
Winnaars gefeliciteerd!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:48
Jammer dat alleen dat op de actie pagina nooit vermeld is dat de actie is afgelopen en dat de winnaars zijn geinformeerd. Bij eerdere acties was dit altijd wel het geval.

PS. de actie staat op de Acties pagina nog steeds als open.

[ Voor 15% gewijzigd door ge-flopt op 30-03-2015 23:26 ]

Pagina: 1 2 Laatste