Ben benieuwd hoeveel van de posters hier proberen de rest op een dwaalspoor te brengen, zodat zij zelf meer kans hebben op winst. Zo overtuigend mogelijk het foute antwoord aannemelijk maken is hier natuurlijk rationeel de beste strategie.
Nope. Het klopt precies. Sony geeft aan dat het OS 58GB is. 500GB HDD = 466GB. Er is 408GB over bij een nieuwe PS4 en dan kom je precies op 58GB uit.NMe schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:35:
[...]
Ik denk dat je je eigen screenshot niet begrijpt. Ze schrijven GB. Ze bedoelen GiB. Al je berekeningen moeten dan óók uitgaan van GiB, of je berekeningen slaan nergens meer op.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Met het flinke aantal mensen dat erop zal stemmen denk ik dat de kans alsnog niet heel groot is.
Bovendien zal een flink deel van de groep het topic ook niet lezen/vinden
Bovendien zal een flink deel van de groep het topic ook niet lezen/vinden
Jep. Maar dat is in no way 75GB zoals jij in je eerdere post zei.Phyxion schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:39:
[...]
Nope. Het klopt precies. Sony geeft aan dat het OS 58GB is. 500GB HDD = 466GB. Er is 408GB over bij een nieuwe PS4 en dan kom je precies op 58GB uit.
[ Voor 5% gewijzigd door NMe op 18-02-2015 13:40 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Iedereen met een rode naam maakt volgens mij al geen kans, die zijn namelijk uitgesloten als Tweakers medewerker.Anakha schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:38:
Ben benieuwd hoeveel van de posters hier proberen de rest op een dwaalspoor te brengen, zodat zij zelf meer kans hebben op winst. Zo overtuigend mogelijk het foute antwoord aannemelijk maken is hier natuurlijk rationeel de beste strategie.
Misschien, maar de vraag is toch:zeef schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:30:
[...]
Last van een afterlunch dip?Zie http://tweakers.net/advertorials/Seagate-SSHD/
Hoeveel PS4-games, zoals GTA V of Wolfenstein: The New Order, kun je naast het OS maximaal op een 250GB-schijf installeren?
Zie hier nergens Seagate staan en als je er een Seagate SSHD mee kan winnen ok.
Maar die hele uitleg van Bliksem over Seagate gaat nergens over (bot gezegd)
Ik post in elk geval mee uit interesse voor de discussie. Mijn kans vergroten kan toch niet.LOTG schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:40:
[...]
Iedereen met een rode naam maakt volgens mij al geen kans, die zijn namelijk uitgesloten als Tweakers medewerker.
Dat kleine clubje hier? Dat is peanuts voor de hoeveelheid die die poll invult. Heb je de reacties daar al eens gezien? Gaat ook bijzonder hard (vind alleen het reactiesysteem een ramp om enige vorm van discussie te voeren).Anakha schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:38:
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Volgens mij was die 75GB wat hij noemde inclusief de GB->GiB conversie. (250 - 232 + 58).NMe schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:40:
[...]
Jep. Maar dat is in no way 75GB zoals jij in je eerdere post zei.
Het ging mij er dan ook om dat jullie er behalve vermaak niet veel aan hebben om ons op een dwaalspoor te zetten.
[ Voor 17% gewijzigd door LOTG op 18-02-2015 13:43 ]
Het ging om het verschil tussen het totale 'verlies' op 250GB vs 500GB. Bij de 500GB verlies je 93GB, bij de 250GB verlies je 75GB. In beide gevallen dus OS samen met het GB en GiB verschil. Dj Neo Ziggy zei dat het altijd 93GB is, dat is dus niet zo, dat hangt af van de grootte van de HDD.
Nee, bij 250GB verlies je 62GB aan het OS. Bij 233GiB verlies je 58GiB. Je combineert de conversie tussen eenheden met het aftrekken van de grootte van het OS en dat verwart alleen maar.Phyxion schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:42:
[...]
Het ging om het verschil tussen het totale 'verlies' op 250GB vs 500GB. Bij de 500GB verlies je 93GB, bij de 250GB verlies je 75GB. In beide gevallen dus OS samen met het GB en GiB verschil. Dj Neo Ziggy zei dat het altijd 93GB is, dat is dus niet zo, dat hangt af van de grootte van de HDD.
Haha hoezo? Ik denk dat velen naar opzoek zijn gegaan naar dit topic, omdat we niet het "goede antwoord" konden aanklikken. Waarom heeft seagate/tweakers überhaupt voor 2 4 6 en 8 gekozen? Wanneer het antwoord 3 moest zijn, hadden ze 1 3 5 en 7 kunnen kiezen, maar dat hebben ze niet gedaan! Dus er zijn drie mogelijkheden:baronruud schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:41:
[...]
Misschien, maar de vraag is toch:
Hoeveel PS4-games, zoals GTA V of Wolfenstein: The New Order, kun je naast het OS maximaal op een 250GB-schijf installeren?
Zie hier nergens Seagate staan en als je er een Seagate SSHD mee kan winnen ok.
Maar die hele uitleg van Bliksem over Seagate gaat nergens over (bot gezegd)
- Er is een fout gemaakt met het formuleren van de antwoorden
- Seagate heeft een berekeningsfout gemaakt en is er van overtuigd dat antwoord tussen antwoorden zit
- Wij hebben een berekeningsfout gemaakt
Ik denk dat alle antwoorden juist zijn. Ze gooien alles op één hoop en daar trekken ze 5 winnaars uit.
Het is maar net hoe je de vraag op vat. PS4 games zoals GTA V ?
Vallen games als Tomb Raider (22.2GB) en Assassains Creed IV (21.7GB) daar ook onder?
Of is het minimaal Killzone (38.2GB) of NBA 2K14 (41.8GB)
En dan heb je nog Fifa 14 (9.9GB) en Need for Speed Rivals (16GB)
Succes...
Het is maar net hoe je de vraag op vat. PS4 games zoals GTA V ?
Vallen games als Tomb Raider (22.2GB) en Assassains Creed IV (21.7GB) daar ook onder?
Of is het minimaal Killzone (38.2GB) of NBA 2K14 (41.8GB)
En dan heb je nog Fifa 14 (9.9GB) en Need for Speed Rivals (16GB)
Succes...
- De winnaars worden geheel willekeurig door Tweakers geselecteerd.
Dit zegt genoeg. Alle antwoorden zijn dus goed
Dit zegt genoeg. Alle antwoorden zijn dus goed
Of geheel willekeurig uit mensen die het antwoord goed hebben. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de eerste of degene die na de meeste keer wisselen op het goede antwoord uitkwam. Anders hadden ze wel "Ja ik wil deze SSHD winnen!" en "Nee deze kans laat ik voorbij gaan." gedaan.
Seagate gaat toch geen HD aanprijzen die maar 2 spellen erop kan hebben? 
De komma zegt alles...denk ik.
[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 18-02-2015 14:33 ]
Eat the bugs, live in a pod
So hee. En ik dacht dat ik een complotdenker was. Wow!Anakha schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:38:
Eat the bugs, live in a pod
De vraag gaat over een 250GB schijf.HMC schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:29:
Seagate gaat toch geen HD aanprijzen die maar 2 spellen kan erop hebben?
Je kunt een 1TB winnen..
Dat doen ze ook niet, ze proberen een 1TB SSHD te slijten.HMC schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:29:
Dat doen ze in principe ook niet.HMC schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 14:29:
Ze prijzen de 1 TB versie aan, maar trekken de vergelijking met een 256250GB SSD. Die laatste is weliswaar sneller dan zo'n SSHD, maar er kunnen maar weinig games op. Met hun 1 TB SSHD heb je snelheid en ruimte
Dat lees ik er meer in
edit:
Ok ok, ik zal niet nog meer verwarring zaaien
[ Voor 6% gewijzigd door timberleek op 18-02-2015 14:36 ]
O god, tover je nog eens 6GB extra ergens vandaan...
Goed om te zien dat de discussie in het nieuwsartikel ook leuk verder gaat: plan: Seagate en Tweakers geven vijf sshd's weg.
Quote van Wilbert de Vries (de gene die het artikel gepost heeft)
Of dit:
Quote van Wilbert de Vries (de gene die het artikel gepost heeft)
Ook zegt hij:Wilbert de Vries
18 februari 2015 12:37
De tekst op die pagina is niet van Tweakers, en hoeft dus ook niet door ons te worden goedgekeurd.
WTF?Achter de vraag sta ik dan weer wel, want die hebben we mede bedacht. Als daar dus een foutje in gemaakt zou zijn, dan is dat onze schuld. Veiligheidshalve hebben we daarbij op safe gespeeld door enkel de even getallen als optie op te nemen.
Of dit:
Je had het over het OS. In de vraag staat duidelijk om wat voor soort games het gaat, en die zijn niet voor niets zo concreet benoemd
[ Voor 31% gewijzigd door Bliksem B op 18-02-2015 14:53 ]
Ho dat zei ik niet, ik vond het op internet bij IGN, en die zegt het. En als het daar staat, is het waarPhyxion schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:42:
[...]
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Wat fijn dat iedereen zo enthousiast is
We lezen alle reacties mee, maar kunnen niet overal persoonlijk op reageren. Vanaf onze kant zullen we wat extra moeite doen om zelf te controleren hoeveel ruimte er op een 250GB-schijf over blijft als PS4 OS er op is gezet. Als we een fout hebben gemaakt in de vraagstelling, berekening of iets anders dat roet in het eten gooit, dan zullen we nadenken over een passende oplossing.
Zou tweakers hebben bedoeld ...
- de meest verkochte games in nl?
- en hoe groot zijn die dan in GB of GiB.
- is de grote van de gereserveerde ruimte voor het os idd afhankelijk van de gebruikte hdd?
- zo ja, wisten de vraagstellers dat deze gereseverde ruimte dynamisch wordt bepaald.
wil de ps4 bezitter met een 250 GB hdd zich melden? Want die heeft, lijkt mij, een zeldzaam exemplaar.
kostelijke discussie.. lol
- de meest verkochte games in nl?
- en hoe groot zijn die dan in GB of GiB.
- is de grote van de gereserveerde ruimte voor het os idd afhankelijk van de gebruikte hdd?
- zo ja, wisten de vraagstellers dat deze gereseverde ruimte dynamisch wordt bepaald.
wil de ps4 bezitter met een 250 GB hdd zich melden? Want die heeft, lijkt mij, een zeldzaam exemplaar.
kostelijke discussie.. lol
| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |
Dit is een (officiële) PS4 500GB HDD:Wilbert de Vries schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:49:
Wat fijn dat iedereen zo enthousiast isWe lezen alle reacties mee, maar kunnen niet overal persoonlijk op reageren. Vanaf onze kant zullen we wat extra moeite doen om zelf te controleren hoeveel ruimte er op een 250GB-schijf over blijft als PS4 OS er op is gezet. Als we een fout hebben gemaakt in de vraagstelling, berekening of iets anders dat roet in het eten gooit, dan zullen we nadenken over een passende oplossing.

De 420GB is niet geheel te gebruiken overigens, want de PS4 report maar 408GB vrij. Er lijkt dus nog 12GB extra gereserveerd te worden door het OS.
@NMe, het is GiB wat reported wordt (als GB). Het klopt allemaal wel wat er uitgerekend is. Het antwoord zou gewoon drie moeten zijn, want ontbreekt. Vier games passen er in ieder geval niet op dus dan maar twee.
Kwa impact in ieder geval een geniale actie dit
Geniaal, of gewoon geblunderd? Geniaal had het geweest als Seagate in dat opzicht in de discussie zou zijn opgenomen, dit geval wordt heel die naam niet meer gebruiktongewoongewoon schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:51:
Kwa impact in ieder geval een geniale actie dit
Even kort:
-GB or GiB
-Wie heeft überhaupt een 250GB PS4?
-Welke games precies? (grootte/populariteit/genre)
-1.0 of 'hedendaags', moet het kunnen draaien?
Plus nog wat interessante punten, maar dat is onderliggend van deze punten.
[ Voor 25% gewijzigd door SinergyX op 18-02-2015 17:03 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Leuke stunt. Ik denk dat niemand het goede antwoord kan geven. Iedereen in een tonnetje en een lotje trekken....
Als je deze games opstart/speelt slaan die (neem ik aan) ook nog data op op de harddisk.. dus dan verlies je nog meer ruimte 
1 ding is zeker bij deze prijsvraag.. "The confusion is real"
1 ding is zeker bij deze prijsvraag.. "The confusion is real"
Even een update van Tweakers naar aanleiding van de discussie die is ontstaan over de vraagstelling en antwoordopties. Wij gaan in ons Testlab op een verse 250GB-schijf PS4 OS installeren om zodoende exact te achterhalen hoeveel GB er beschikbaar blijft. Toen we de vraag bedachten, hebben we dezelfde redenatie als veel tweakers in dit draadje gevolgd. Op basis daarvan zou maar één antwoord goed zijn.
Het zou echter kunnen dat we zaken verkeerd hebben aangenomen. Als dat het geval is, dan kan een andere antwoordoptie de enige juiste zijn. Wat ook nog kan is dat het juiste antwoord er niet bij staat. Als dat laatste het geval is, dan zullen we de twee antwoordopties die daar het dichtst bij in de buurt komen, goed rekenen. De winnaars zullen dan ook willekeurig uit die twee groepen deelnemers worden gekozen.
De actie loopt nog tot en met zondag vrijdag 27 februari. Daarna zal ik een reactie plaatsen met daarin een uiteenzetting hoe wij de vraag hadden bedacht en wat in onze ogen het juiste antwoord was. Ook zal ik dan uitsluitsel geven op basis van onze eigen testresultaten over wat nu uiteindelijk echt het enige juiste antwoord had moeten zijn.
Het zou echter kunnen dat we zaken verkeerd hebben aangenomen. Als dat het geval is, dan kan een andere antwoordoptie de enige juiste zijn. Wat ook nog kan is dat het juiste antwoord er niet bij staat. Als dat laatste het geval is, dan zullen we de twee antwoordopties die daar het dichtst bij in de buurt komen, goed rekenen. De winnaars zullen dan ook willekeurig uit die twee groepen deelnemers worden gekozen.
De actie loopt nog tot en met zondag vrijdag 27 februari. Daarna zal ik een reactie plaatsen met daarin een uiteenzetting hoe wij de vraag hadden bedacht en wat in onze ogen het juiste antwoord was. Ook zal ik dan uitsluitsel geven op basis van onze eigen testresultaten over wat nu uiteindelijk echt het enige juiste antwoord had moeten zijn.
Op de actiepagina staat dat er kan worden deelgenomen t/m 27 februari, dit is volgende week vrijdag. Ik neem aan dat dit dan de 21e moet worden?Wilbert de Vries schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:42:
De actie loopt nog tot en met zondag.
Verder ben ik zeer benieuwd hoe de tweakers crew aanvankelijk de berekening heeft gemaakt, en wat de uitkomst zal zijn.
De vraag 'Hoeveel PS4-games, zoals GTA V of Wolfenstein: The New Order, kun je naast het OS maximaal op een 250GB-schijf installeren?' heeft nogal wat stof doen opwaaien. Meer stof dan we op voorhand hadden verwacht, kan ik verzekeren
Hieronder een korte uitleg hoe de vraag tot stand is gekomen, wat wij als antwoord hadden berekend en wat de uitkomst nu is.
De vraag
De vraag is in samenspraak met Seagate opgesteld en luidde aanvankelijk 'Hoeveel games kun je op een 250GB-ssd installeren?'. Zoals jullie hopelijk kunnen begrijpen hebben we vanuit de redactie over die vraagstelling gezegd dat dat niet kon. We vonden dat het niet kon omdat niet duidelijk was om welk OS het ging en om welke soorten games en de gemiddelde omvang van die spellen. Daarop is de vraag aangepast naar 'Hoeveel PS4-games, zoals GTA V, kun je op een 250GB-schijf installeren?' Omdat ook daarop geen eenduidig antwoord was te geven, is de vraag nog verder aangescherpt, namelijk tot 'Hoeveel PS4-games, zoals GTA V of Wolfenstein: The New Order, kun je naast het OS op een 250GB-schijf installeren?'.
Daarvan beredeneerden we dat antwoorden als 1 en 2 met die vraagstelling altijd goed zouden zijn, waarop de vraag uiteindelijk werd: Hoeveel PS4-games, zoals GTA V of Wolfenstein: The New Order, kun je naast het OS maximaal op een 250GB-schijf installeren?'
De plek van de komma's heeft diverse tweakers onbedoeld op het verkeerde been gezet. Als je de zin immers letterlijk leest dan kun je de games GTA V en Wolfenstein: The New Order lezen als enkele voorbeelden van PS4-games. Bij het opstellen van de vraag doelden we echter op de omvang van die games; beide games zijn al snel 47-50GB.
Rekensom
Om te kunnen bereken hoeveel games er op passen naast het OS, is het handig om te weten hoeveel ruimte het OS in beslag neemt. Een zoektocht langs diverse sites gaf ons het antwoord: 93GB. Slim als we dachten te zijn, beseften we ons ook dat van de 250GB zo'n 232GB daadwerkelijk te gebruiken is. De rekensom die daarop volgde was 232-93=139GB beschikbaar voor games. Dat betekende dat drie games van minimaal 47GB per stuk net niet zouden passen, waardoor het enige juiste antwoord 2 zou zijn.
We hebben echter wel een fout in onze aanname gemaakt, waar we zonder de flinke discussie over de vraagstelling niet achter waren gekomen. Hoewel het PS4 OS bij een 500GB daadwerkelijk 93GB ruimte claimt, zijn we daar wel klakkeloos uitgegaan van de bruto 500GB in plaats van te kijken naar de ruimte die echt overblijft. Foei. Bovendien, zo bleek toen we verder gingen graven, lijkt PS4 OS een dynamische hoeveelheid opslag te reserveren voor bijvoorbeeld saved games en recordings die afhankelijk is van de grootte van de schijf.
Het juiste antwoord
Er restte ons niets anders dan een 250GB-schijf te pakken en deze als nieuw in gebruik te nemen met PS4 OS geïnstalleerd. Daaruit blijkt dat het systeem zelf rapporteert dat er dan nog 182GB beschikbaar is voor games. Dat betekent dus dat er zeker geen ruimte is voor vier games van 47GB, maar dat drie games van die omvang wel degelijk passen. Dit antwoord was echter geen optie in de poll. Als dit wel het geval was geweest, had de oplossing simpel geweest: de winnaars selecteren uit de groep die '3' had geantwoord.
We hebben besloten om bij deze actie dan ook zowel antwoord '2' als antwoord '4' goed te rekenen. De winnaars zullen nog steeds random worden gekozen, waarbij wij ervoor zorgen dat deelnemers die een van deze twee opties hebben gekozen, statistisch evenveel kans maken. Hoewel er over de uitslag niet wordt zou worden gecorrespondeerd, vonden we het belangrijk om nu even een uitzondering te maken om wat uitleg te geven. Dit is nu echter wel wat het is, over de nieuwe uitslag wordt dus ook niet gecorrespondeerd
De vraag
De vraag is in samenspraak met Seagate opgesteld en luidde aanvankelijk 'Hoeveel games kun je op een 250GB-ssd installeren?'. Zoals jullie hopelijk kunnen begrijpen hebben we vanuit de redactie over die vraagstelling gezegd dat dat niet kon. We vonden dat het niet kon omdat niet duidelijk was om welk OS het ging en om welke soorten games en de gemiddelde omvang van die spellen. Daarop is de vraag aangepast naar 'Hoeveel PS4-games, zoals GTA V, kun je op een 250GB-schijf installeren?' Omdat ook daarop geen eenduidig antwoord was te geven, is de vraag nog verder aangescherpt, namelijk tot 'Hoeveel PS4-games, zoals GTA V of Wolfenstein: The New Order, kun je naast het OS op een 250GB-schijf installeren?'.
Daarvan beredeneerden we dat antwoorden als 1 en 2 met die vraagstelling altijd goed zouden zijn, waarop de vraag uiteindelijk werd: Hoeveel PS4-games, zoals GTA V of Wolfenstein: The New Order, kun je naast het OS maximaal op een 250GB-schijf installeren?'
De plek van de komma's heeft diverse tweakers onbedoeld op het verkeerde been gezet. Als je de zin immers letterlijk leest dan kun je de games GTA V en Wolfenstein: The New Order lezen als enkele voorbeelden van PS4-games. Bij het opstellen van de vraag doelden we echter op de omvang van die games; beide games zijn al snel 47-50GB.
Rekensom
Om te kunnen bereken hoeveel games er op passen naast het OS, is het handig om te weten hoeveel ruimte het OS in beslag neemt. Een zoektocht langs diverse sites gaf ons het antwoord: 93GB. Slim als we dachten te zijn, beseften we ons ook dat van de 250GB zo'n 232GB daadwerkelijk te gebruiken is. De rekensom die daarop volgde was 232-93=139GB beschikbaar voor games. Dat betekende dat drie games van minimaal 47GB per stuk net niet zouden passen, waardoor het enige juiste antwoord 2 zou zijn.
We hebben echter wel een fout in onze aanname gemaakt, waar we zonder de flinke discussie over de vraagstelling niet achter waren gekomen. Hoewel het PS4 OS bij een 500GB daadwerkelijk 93GB ruimte claimt, zijn we daar wel klakkeloos uitgegaan van de bruto 500GB in plaats van te kijken naar de ruimte die echt overblijft. Foei. Bovendien, zo bleek toen we verder gingen graven, lijkt PS4 OS een dynamische hoeveelheid opslag te reserveren voor bijvoorbeeld saved games en recordings die afhankelijk is van de grootte van de schijf.
Het juiste antwoord
Er restte ons niets anders dan een 250GB-schijf te pakken en deze als nieuw in gebruik te nemen met PS4 OS geïnstalleerd. Daaruit blijkt dat het systeem zelf rapporteert dat er dan nog 182GB beschikbaar is voor games. Dat betekent dus dat er zeker geen ruimte is voor vier games van 47GB, maar dat drie games van die omvang wel degelijk passen. Dit antwoord was echter geen optie in de poll. Als dit wel het geval was geweest, had de oplossing simpel geweest: de winnaars selecteren uit de groep die '3' had geantwoord.
We hebben besloten om bij deze actie dan ook zowel antwoord '2' als antwoord '4' goed te rekenen. De winnaars zullen nog steeds random worden gekozen, waarbij wij ervoor zorgen dat deelnemers die een van deze twee opties hebben gekozen, statistisch evenveel kans maken. Hoewel er over de uitslag niet wordt zou worden gecorrespondeerd, vonden we het belangrijk om nu even een uitzondering te maken om wat uitleg te geven. Dit is nu echter wel wat het is, over de nieuwe uitslag wordt dus ook niet gecorrespondeerd
Zoveel reacties op de vraagstelling, maar niemand die nog reageert na een goede uitleg
Dank voor het verhelderende antwoord en winnaars gefeliciteerd met het installeren van minstens 2 spellen op hun nieuwe SSD!
Dank voor het verhelderende antwoord en winnaars gefeliciteerd met het installeren van minstens 2 spellen op hun nieuwe SSD!
Iedereen was het vast al weer vergetenMagic6399 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 09:24:
Zoveel reacties op de vraagstelling, maar niemand die nog reageert na een goede uitleg![]()
Ik zie de SSHD wel verschijnen!
Jammer dat de mensen die wel goed nadachten en het juiste antwoord (dus 2) hadden gekozen nu eigenlijk benadeeld worden.
Jammer tweakers.
Jammer tweakers.
Dat ligt dus aan je interpretatie van de vraag. Als je de genoemde games slechts als voorbeeld van PS4 games had genomen (en dus had gerekend met bijv. gemiddelde grootte van games) dan hadden er meer op de schijf gepast.Raven__NL schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:20:
Jammer dat de mensen die wel goed nadachten en het juiste antwoord (dus 2) hadden gekozen nu eigenlijk benadeeld worden.
Jammer tweakers.
Dat geval hadden alle antwoorden goed geweest, er zijn immers ook populaire games van enkele GBs.Ronald8 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:26:
[...]
Dat ligt dus aan je interpretatie van de vraag. Als je de genoemde games slechts als voorbeeld van PS4 games had genomen (en dus had gerekend met bijv. gemiddelde grootte van games) dan hadden er meer op de schijf gepast.
Eigenlijk niet, ze geven het in feite aan dat er maar maximaal 3 andere spellen erop konden staan. 3 was dus helaas geen optie. Dus 2 was het juiste antwoord geweest want er werd gevraagd hoeveel games konden erop er naast het OS staan. 4 games van die grootte is namelijk niet mogelijk. Dus het juiste antwoord was dus 2.Ronald8 schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:26:
[...]
Dat ligt dus aan je interpretatie van de vraag. Als je de genoemde games slechts als voorbeeld van PS4 games had genomen (en dus had gerekend met bijv. gemiddelde grootte van games) dan hadden er meer op de schijf gepast.
Maar goed discussieren heeft geen zin. Vind het alleen jammer dat de mensen die wel het goede antwoord hadden gekozen nu eigenlijk benadeeld zijn.
Jammer dat alleen dat op de actie pagina nooit vermeld is dat de actie is afgelopen en dat de winnaars zijn geinformeerd. Bij eerdere acties was dit altijd wel het geval.
PS. de actie staat op de Acties pagina nog steeds als open.
PS. de actie staat op de Acties pagina nog steeds als open.
[ Voor 15% gewijzigd door ge-flopt op 30-03-2015 23:26 ]