Toon posts:

Mening gevraagd: Alle reviews tonen bij productuitvoering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste vrienden,

Voor sommige productcategorieën is het logisch om voor een productuitvoering in het reviewoverzicht ook de user reviews te tonen van de andere productuitvoeringen van hetzelfde product.
Als een gebruiker nu kijkt naar de Samsung Galaxy S5 Zwart, dan vindt hij daar meer dan 20 user reviews. Als hij echter naar de Samsung Galaxy S5 Goud kijkt, dan vind hij daar geen enkele user reviews. Een gebruiker wil bij de Gouden versie ook de user reviews zien van de zwarte.
Nu kunnen we het zo regelen dat alle uitvoeringen de review erven. Echter, in sommige gevallen is dit niet logisch.

Om dit probleem iets concreter te schetsen hebben we voor de categorie "Tablets" dit bij wijze van proef nu gedaan. Zie bijvoorbeeld de Samsung Galaxy Tab S 10.5" WiFi Wit, waar ook de user reviews voor de bronzen uitvoering worden weergegeven.

In de toekomst wordt dit misschien uitgebreid naar andere categorieën.
We zijn benieuwd naar jullie feedback en mening over deze aanpassing. Ideeën en suggesties over dit probleem zeker zijn ook welkom. Alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Mijn mening:

Handig? Ja. Goed uitgevoerd? Nee.

In dit geval zal het niet veel uitmaken, maar als er ook nog verschil in aantal GB bij komt, wordt het onoverzichtelijk. Ik denk dat het handiger is om een tablet die in meerdere uitvoeringen te verkrijgen is als 1 tablet in de pricewatch te zetten. Ook al wordt er gefilterd op 4G, dan komt er in de pricewatch nog steeds de Galaxy Tab S 10,5" te staan. De prijs van dat product kan denk ik het beste op de goedkoopste uitvoering gezet worden. Vervolgens worden ze door gelinkt naar deze pagina. Op deze pagina zien ze dat de tablet in meerdere uitvoeringen beschikbaar is.

Als je vanuit daar op reviews klikt, is het handig als je daar alle reviews ziet van alle uitvoerigen (logisch, want je zit op de alle uitvoeringen pagina). Klik je echter op één bepaalde uitvoering, en vervolgens op reviews, lijkt het mij beter om ook daadwerkelijk alleen van die versie reviews te laten zien. Dit in verband met verschil in 4G/wifi, aantal GB enzovoort.

Hierdoor zal de pricewatch zelf ook overzichtelijker worden. Er staan nu namelijk van één tablet 4 uitvoeringen in de pricewatch.

[ Voor 5% gewijzigd door tweegroenethee op 17-02-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Jij wil dus alleen vanuit http://tweakers.net/categ...lW0lEqSExPDc6sAooaGhjUAgA (keuze rechtsboven) alle reviews zien? Want dat gebeurd voor zover ik weet nu ook al...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:39

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Deze aanpassing is helemaal super. Bij een aantal producten zoals tv's is het moeilijker te onderscheiden straks. Zelfde alles, maar een andere diameter. Maar ben dan nog wel geinstreseerd in de andere reviews wegens snelheid Enzo. Of 2 tv's met andere productnamen maar eigenlijk exact hetzelfde zijn. Hebben jullie al een idee waar die grens gaat liggen? Je zou kunnen denken aan verschillende levels. Net zover dat je de juiste reviews treft ?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde!
Sommige eigenschappen zijn inderdaad irrelevant. Op zich vind ik de sortering van de reviews naar score wel goed, maar bij grote aantallen reviews (bijv. pricewatch: Apple iPad 2 Wi-Fi 64GB Wit) wordt het zinniger om toch die reviews die alle eigenschappen van jouw wensapparaat hebben uit te kunnen lichten. In het voorbeeld vind ik de kleur geen punt, maar waarom andere gebruikers kiezen voor veel geheugen (64GB) en juist geen 3G wel interessant. Nu moet ik me door 7 pagina's brei worstelen. Al heb ik geen pasklaar antwoord hoe het er dan uit mag gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dirk schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:58:
Jij wil dus alleen vanuit http://tweakers.net/categ...lW0lEqSExPDc6sAooaGhjUAgA (keuze rechtsboven) alle reviews zien? Want dat gebeurd voor zover ik weet nu ook al...
Klopt. We moeten de impact hier ook meten.
Deze aanpassing is inderdaad meer voor de "review tab": pricewatch: Samsung Galaxy Tab S 10.5" WiFi Brons
Op dit moment niet bij Smartphone, maar wel bij Tablets.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:01:
Hulde!
Sommige eigenschappen zijn inderdaad irrelevant. Op zich vind ik de sortering van de reviews naar score wel goed, maar bij grote aantallen reviews (bijv. pricewatch: Apple iPad 2 Wi-Fi 64GB Wit) wordt het zinniger om toch die reviews die alle eigenschappen van jouw wensapparaat hebben uit te kunnen lichten. In het voorbeeld vind ik de kleur geen punt, maar waarom andere gebruikers kiezen voor veel geheugen (64GB) en juist geen 3G wel interessant. Nu moet ik me door 7 pagina's brei worstelen. Al heb ik geen pasklaar antwoord hoe het er dan uit mag gaan zien.
Bedankt voor je feedback.
Inderdaad voor product met veel reviews moeten we een betere (sortering, filter, etc.) manier denken / maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Dirk schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:58:
Ja, wist niet dat deze optie al bestond. Maar het lijkt mij beter om dit standaard aan te zetten ipv alle uitvoeringen.

Tevens kom ik terug op mijn vorige post. Uitvoeringen die alleen in kleur verschillen bij elkaar zetten onder één naam. Zo wordt het in dit geval Samsung Galaxy Tab S 10.5" WiFi 16GB en hier vallen dan de bronze en witte versie onder. Zo is de sortering op score ook eerlijker. Een 16GB Wifi uitvoering kan namelijk over het algemeen reviews krijgen dan de 32GB 4G uitvoering.

Als je vervolgens naar de Samsung Galaxy Tab S 10.5" WiFi 16GB pagina gelinkt wordt en op reviews klikt, krijg je de reviews van zowel de bronze als witte versie te zien. Klik je echter op een specifieke kleur, krijg je van alleen die kleur de reviews te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door tweegroenethee op 17-02-2015 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daan87423 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 12:55:
Mijn mening:

Handig? Ja. Goed uitgevoerd? Nee.

In dit geval zal het niet veel uitmaken, maar als er ook nog verschil in aantal GB bij komt, wordt het onoverzichtelijk. Ik denk dat het handiger is om een tablet die in meerdere uitvoeringen te verkrijgen is als 1 tablet in de pricewatch te zetten. Ook al wordt er gefilterd op 4G, dan komt er in de pricewatch nog steeds de Galaxy Tab S 10,5" te staan. De prijs van dat product kan denk ik het beste op de goedkoopste uitvoering gezet worden. Vervolgens worden ze door gelinkt naar deze pagina. Op deze pagina zien ze dat de tablet in meerdere uitvoeringen beschikbaar is.
Bedankt! We moeten nog inderdaad even goed denken.
We hebben deze aanpassing alleen bij Tablets gedaan omdat we willen ook meer potentiële issues en problemen kunnen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Ik verbaasde me er al langer over dat dit nog niet zo was. Het is eigenlijk erg onhandig om elke kleur en elke GB versie af te gaan voor de reviews. Met 3 kleuren en 3 groottes heb je 9 verschillende reviewposities voor hetzelfde apparaat. Ben blij dat je nu in één keer kan zien hoe een bepaalde tablet bevalt.

Het was alsof een auto in een andere kleur een separate review zou zijn. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 17-02-2015 13:20 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Je kan het oplossen door in de PW naar het 'root' product te gaan, dan zie je via de reviews tab alle reviews, maar zodra je op een andere manier bij het product bent beland dan zie je ze inderdaad niet. Ik weet er het fijne niet van van alle productgroepen, maar ik weet wel een aantal voorbeelden uit het recente verleden waar ik denk dat het had gekund.

pricewatch: BitFenix Flo Rood
pricewatch: BitFenix Flo Blauw

Headset, zelfde product, andere kleur. Je zou dan denken, waarom niet (Overigens heb ik nu ook een Witte waar ik een review van wou maken. Zou je de optie nog behouden om een tweede review met de andere kleur aan te maken? Ander voorbeeld:

pricewatch: Aerocool DS Cube Black Edition Windowed
pricewatch: Aerocool DS Cube Pink Windowed

Kastje. Ook daar zou je denken, waarom niet van toepassing bij elk product, maar wel graag de optie behouden om meerdere te maken als je het leuk vindt er later nog één te maken in een andere kleur. Zo kan het binnenwerk bijvoorbeeld iets anders gekleurd zijn, etcetera.

Het wordt complexer met bijvoorbeeld laptops. Voeg je de FullHD/i7/SSD variant review samen met de 768p/Celeron/HDD variant met dezelfde base-producttype? Ook 'meer geheugen' kan gevolgen hebben voor de prestaties van een telefoon of tablet als er een ander type in zit? Op zich geef je meer informatie, wat prettig is, maar mensen zullen zeker zelf moeten blijven opletten of die review wel helemaal voor hen van toepassing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

@rob Dan gaan we verhuizen. :)

[ Voor 102% gewijzigd door Frozen op 17-02-2015 14:13 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:03

rob_erwt

What does this button do?

Frozen schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:59:
Ik vind het momenteel een naar systeem om de volgende redenen:
De frontpage is momenteel 1 groot doolhof geworden. Mijn dichtheid staat op compact, echter zie ik nog steeds gigantische afbeeldingen van "Het bekijken waard", "uitgelichte gebruikersreviews" en populaire tweakblogs.

Over "Nu op het forum". Volgens mij hoeft er niet bij in welk subforum een topic staat. Dat zorgt alleen maar voor onnodige informatie wat de frontpage alleen maar langer maakt.

Waarom was "uit de community" niet goed genoeg? Het was lekker compact.
Ik denk dat je in het verkeerde topic zit. probeer het eens in Populaire tweakblogs - aanpassen aantal getoonde items FP :)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:25
Je zou het nog kunnen ondervangen dmv een 'wijzig weergave' net als nieuwsreacties op de frontpage. Als je daar in kan filteren zou je een optie kunnen maken alleen deze uitvoeren of alle uitvoeringen. Het is inderdaad raar dat je bij een gouden S5 niet de zwarte S5 reviews kan zien. Bij een tablet kan ik me voorstellen dat je benieuwd bent naar de algehele ervaring, echter als je benieuwd bent naar het 4G aspect zou je kunnen filteren op alleen deze uitvoering om reviews te zoeken van de 4G uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:54

robertwebbe

Robert Webbe

Ik vind het jammer dat de reviews van bijvoorbeeld de Nest Protect varianten niet bijeen staan. Je hebt nu reviews voor de batterij versie en de 230V versie. De apparaten zijn geheel hetzelfde alleen de 230V versie heeft een extra aansluiting.

pricewatch: Nest Protect Batterij
pricewatch: Nest Protect Wired

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Doordat een dergelijke feature niet bestaat had ik de review van een witte telefoon onder de zwarte variant gezet. Dat had ik gedaan doordat men eerder voor de "standaard" kleur kiest.
Als je bij de witte telefoons ook alle andere telefoon reviews ziet, dan ziet iedereen alle reviews.

Ik ben dus een voorstander.
Ik zie de feature om een review van een telefoon met een bepaalde kleur, bij alle kleuren te laten weergeven.
Voorbeelden waarbij je mijn review nu niet zou zien:
pricewatch: Xiaomi Redmi 1S Zwart
pricewatch: Sony Xperia Z1 Compact Wit

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kiswum schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:24:
Doordat een dergelijke feature niet bestaat had ik de review van een witte telefoon onder de zwarte variant gezet. Dat had ik gedaan doordat men eerder voor de "standaard" kleur kiest.
Als je bij de witte telefoons ook alle andere telefoon reviews ziet, dan ziet iedereen alle reviews.

Ik ben dus een voorstander.
Ik zie de feature om een review van een telefoon met een bepaalde kleur, bij alle kleuren te laten weergeven.
Voorbeelden waarbij je mijn review nu niet zou zien:
pricewatch: Xiaomi Redmi 1S Zwart
pricewatch: Sony Xperia Z1 Compact Wit
Thanks! Zeker is het echt mooi om mening vanuit de perspectief van review schrijver te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal.

Hier mijn samenvatting,
In algemeen is deze aanpassing positief.
Verder gaan we kijken naar:
1. Deze aanpassing naar enkele andere categorieën uitrollen
2. Usability op deze review tab pagina verbeteren (filter / sorteer user review bijv.), vooral voor de product met veel user reviews (suggestie van aardvark: Verwijderd in "Mening gevraagd: Alle reviews tonen bij productuitvoering")
3. Waarschijnlijk product / uitvoering re-cluster (suggestie van Smuggler: Smuggler in "Mening gevraagd: Alle reviews tonen bij productuitvoering" en Daan87423: Daan87423 in "Mening gevraagd: Alle reviews tonen bij productuitvoering")

Hopelijk dat we binnenkort een update kunnen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:52:
Bedankt allemaal.
[...]
2. Usability op deze review tab pagina verbeteren (filter / sorteer user review bijv.), vooral voor de product met veel user reviews
[...]
Hopelijk dat we binnenkort een update kunnen geven :)
Mag ik nog een suggestie doen? Met de zoekfunctie kon ik geen eerder topic daarover vinden: is het mogelijk om vanuit de ranking direct naar de (het) review(s) met een bepaald aantal sterren te springen? Dat iemand erg blij is met een net verworven product en het 4 of 5 sterren toekent geloof ik allemaal wel, juist de lagere scores kunnen nog wel eens een kritisch inzicht geven (als het geen onvervalste rant is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 14:42:
[...]
Mag ik nog een suggestie doen? Met de zoekfunctie kon ik geen eerder topic daarover vinden: is het mogelijk om vanuit de ranking direct naar de (het) review(s) met een bepaald aantal sterren te springen? Dat iemand erg blij is met een net verworven product en het 4 of 5 sterren toekent geloof ik allemaal wel, juist de lagere scores kunnen nog wel eens een kritisch inzicht geven (als het geen onvervalste rant is).
Thx!
Je wens is inderdaad een van de ~10 user stories die ik heb geschreven...
Op deze review tab pagina zijn er veel te veel verschillende user wensen. Om een paar te noemen: sorteer op datum nieuwste naar oudste, sorteer op aantal sterren van hoogste naar laagste, filter of sorteer op de kwaliteit van de review (+3, +2), filter de review met een bepaald aantal sterren, etc. etc.
We kunnen niet alles doen, omdat dan maken we deze pagina echt super complex en druk. Ik ga met mijn collega even kijken naar de "gewicht" van alle verschillende user stories en kijken wat we kunnen en gaan aanbieden :)
Pagina: 1