Populaire tweakblogs - aanpassen aantal getoonde items FP

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Naar aanleiding van iteratie 64, waarin een wijziging is aangebracht in de getoonde "populaire tweakblogs" én "nu op het forum", zat ik met de vraag of het aantal getoonde items aan te passen is door de gebruiker. Het antwoord hierop (via koku) is "nee, dit is niet aan te passen".

Persoonlijk zie ik dit wel als een welkome aanvulling; ik vind verticaal scrollen namelijk geen issue, maar een keer extra klikken op "meer tweakblogs" of "actieve topics" , met de bijbehorende page update, wel onhandig.

Het aantal getoonde items is voor mijn gevoel te weinig; waar ik bij de oude lijst nog het gevoel had van "grofweg de populaire onderwerpen van nu", voelt het nu als een te kort lijstje

Een "quick and dirty" oplossing zou voor mij een toevoeging aan de weergave opties zijn, waarbij ik bijvoorbeeld kan kiezen tussen "6/12/18", of een ander afgekaderde keuze.
Helemaal top zou een zelf in te stellen aantal zijn, hoewel dit misschien voor FrontPage uniformiteit en kwaliteit minder makkelijk te onderhouden is door jullie (of om tweakers af te vangen die er 999999 invullen om te kijken wat 't doet, nieuwsgierig als we zijn)

Bij deze dus mijn uitgesproken wens, hopelijk binnenkort in een volgende iteratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 19:00

DYX

Kan ik hiervoor stemmen? Zoja, hierbij mijn stem! :)
Dit zou inderdaad een feature zijn die ik ook wel zou willen. Het aantal getoonde items is te weining. Tevens bij bv forum topics worden de titel afgekapt, maar ook geen tooltip waarin je alsnog de hele titel ziet. Nu moet je naar het topic toe om uit te vinden wat nu de volledige naam is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 16:06
Het nieuwe stuk kan sowieso wel wat werk gebruiken.

Toen ik het artikel las had ik het idee dat dit het uit elkaar trekken ook mogelijkheden bood om bijvoorbeeld geen tweakblogs te tonen. Verder is er niet echt een goede verhouding, uitgelichte reviews is echt gigantisch terwijl de blogs en GoT sectie zeer compact zijn.

Tevens viel me op dat bijv het kopje "Uitgelichte gebruikersreviews" geen id/class heeft om met custom css uit te kunnen zetten :). Misschien zou die nog binnen het divje gezet kunnen worden zodat het ineen keer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik vind het momenteel een naar systeem om de volgende redenen:
De frontpage is momenteel 1 groot doolhof geworden. Mijn dichtheid staat op compact, echter zie ik nog steeds gigantische afbeeldingen van "Het bekijken waard", "uitgelichte gebruikersreviews" en populaire tweakblogs.

Over "Nu op het forum". Volgens mij hoeft er niet bij in welk subforum een topic staat. Dat zorgt alleen maar voor onnodige informatie wat de frontpage alleen maar langer maakt.

Waarom was "uit de community" niet goed genoeg? Het was lekker compact. :)

Hoewel na een uurtje... Je went er wel aan. Misschien de plaatjes wat verkleinen in "compact modus"?

[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 17-02-2015 15:11 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Het is al een wat ouder request maar ik zou deze functie graag willen zien.

Het kopje "Populaire Tweakblogs" gebruik ik redelijk vaak om nieuwe tweakblogs te vinden.
Echter als ik nu kijk zie ik 4x een blog van dezelfde persoon (en dit gaat hoogstwaarschijnlijk een tijdje duren).
Waardoor ik andere (interessante) blogs mis. Een filter functie zou mooi zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-09 12:57

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Ik heb tweakblogs helemaal van m'n fp gehaald (met custom css) vanwege de "kwaliteit" van 99% van de blogs :X , maar als je alleen de recente troep poster/spammer van je fp wil halen kan je dit doen (in je custom css):

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
a[href*="42671"] {
    display: none;
}

a[href*="yalden"] {
    display: none;
}

Geen geweldig oplossing, aangezien je ze alleen verbergt, en er geen andere blogs voor terug krijgt.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kenzi schreef op maandag 05 september 2016 @ 06:36:
Het is al een wat ouder request maar ik zou deze functie graag willen zien.

Het kopje "Populaire Tweakblogs" gebruik ik redelijk vaak om nieuwe tweakblogs te vinden.
Echter als ik nu kijk zie ik 4x een blog van dezelfde persoon (en dit gaat hoogstwaarschijnlijk een tijdje duren).
Waardoor ik andere (interessante) blogs mis. Een filter functie zou mooi zijn.
Dit soort situaties kunnen zich voordoen als een enkele user op een bepaald moment de vier populairste tweakblogs heeft geschreven. Dit is echter nogal een edge case. Hier een filter voor maken zie ik niet zo zitten.

We hebben wel ideeën om de hele frontpage op de schop te gooien waarbij we wat mij betreft een einde maken aan al die losse lijstjes op de fp. Meer complexiteit aan de huidige frontpage toevoegen door het aantal items per lijstje beheerder te maken (zoals hierboven door dyrc geopperd) zie ik niet zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Femme op 28-09-2016 11:44 ]

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Waarom geen beperking dat bij de "populairste" tweakblogs niet meerdere blogs van de zelfde user zichtbaar kunnen zijn?
Dat scheelt in de exposure voor dit soort zeikblogs.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1