Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Inderdaad! Dit is niet fijn zo.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
1
| .bar.notice { display: none }; |
Wegklikoptie is wellicht gewoon vergeten aan te zetten
Ik zou na vandaag die regel weer weghalen. Anders mis je straks andere mededelingen
[ Voor 26% gewijzigd door BtM909 op 16-02-2015 11:07 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik kijk ook nooit video's en gebruik ook geen custom CSS op de werkPC.Osiris schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:12:
Ok, fijn, dank voor de info, ik kijk toch geen video's..
Hoe gaat dat weg?
BtM909 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:44:
edit:
Ik zou na vandaag die regel weer weghalen. Anders mis je straks andere mededelingen
Dat is een zeer gewenste feature, aangezien 99 van de 100 mededelingen toch spam is voor een of andere niet-gewenste actie of gebedel voor dat Site-van-het-jaar-gedoe.. En nee, die kun je helaas niet allemaal uitvinken bij je opties. Zal Custom CSS eens bekijken.
Jeuj, en weg. Custom CSS stond al jaren leeg, ondanks dat ik 'em wel had
[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 16-02-2015 11:21 ]
Custom CSS is een feature die je hebt (via de Karmastore).Delerium schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:19:
[...]
Ik kijk ook nooit video's en gebruik ook geen custom CSS op de werkPC.
Hoe gaat dat weg?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Wie zegt dat het videoplatform daarin voorziet ?Radiant schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:28:
Ondertussen geven die video's die niet te bekijken zijn een onbegrijpelijke "Error #1125". Waarom niet gewoon daar zo'n melding geven?
Klopt, dat 'sluit kruisje' is er ook niet. Balk gaat vanzelf weg vandaag. Onze excuses voor het ongemak.Osiris schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:12:
Bovenaan GoT:
[afbeelding]
Ok, fijn, dank voor de info, ik kijk toch geen video's.. Alleen: hoe krijg ik nu dat irritante gele vlak weg? Nergens een kruisje te bekennen...
Maar zeef, kunnen jullie dat dan niet even maken? Natuurlijk, alles kan. maar dit is de 'er is iets goed mis' waarschuwing, zoals 'database offline, Tweakers is nu read only'. Die willen we juist in beeld houden. Dus nog heel even doorbijten.
Gek, ik dacht dat er wel degelijk wegklik notifications bestonden op GoTzeef schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:34:
[...]
Klopt, dat 'sluit kruisje' is er ook niet. Balk gaat vanzelf weg vandaag. Onze excuses voor het ongemak.
Ja, maar niet voor deze foutcategorie. Volgens ons systeem is er iets kapot.BtM909 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:36:
[...]
Gek, ik dacht dat er wel degelijk wegklik notifications bestonden op GoT
Ja, dat is dus een andere soort notificatie, zoals zeef net zegt.BtM909 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:36:
[...]
Gek, ik dacht dat er wel degelijk wegklik notifications bestonden op GoT
Edit: spuit 11
[ Voor 3% gewijzigd door _David_ op 16-02-2015 11:40 ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Gebruikerservaring zou nooit mogen lijden onder technische "obstakels".Carpento schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:33:
[...]
Wie zegt dat het videoplatform daarin voorziet ?
Het komt minder dan een keer per jaar voor, dat de foutmelding niet accuut is. Om daar nu weer iets nieuws voor te bouwen kan, maar dat gaat weer ten koste van nuttigere dingen. Even doorbijten, het is zo klaar.Radiant schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:39:
[...]
Gebruikerservaring zou nooit mogen lijden onder technische "obstakels".
Ik meen dat het een correcte spelling is, maar ffs, had daar nou niet even "Vandaag krijgt ons videoplatform een upgrade" kunnen staan?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Hmm, mijns inziens een rare keus. Als in: de gebeurtenis is niet dermate acuut zoals het voorbeeld wat je zelf noemt. Het is een gepland onderhoud waarbij IMHO er relatief weinig meerwaarde is aan de informatie "oh, de balk is weg, dus we kunnen weer video's bekijken" (vergelijk met: "kut, heel de FP ligt eruit, gelukkig doet GoT het nog en zie ik vanzelf wanneer de FP het weer doet.").zeef schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:34:
[...]
Klopt, dat 'sluit kruisje' is er ook niet. Balk gaat vanzelf weg vandaag. Onze excuses voor het ongemak.
Maar zeef, kunnen jullie dat dan niet even maken? Natuurlijk, alles kan. maar dit is de 'er is iets goed mis' waarschuwing, zoals 'database offline, Tweakers is nu read only'. Die willen we juist in beeld houden. Dus nog heel even doorbijten.
Ik ga er even vanuit dat het ook een bewuste keus was om het onder de huidige categorie te scharen met dit als gevolg. Lijkt me namelijk sterk dat de melder daar geen invloed op uit kan oefenen
Ik denk persoonlijk dat 90-95 % van de Tweakers deze melding ter kennisgeving aan zou willen nemen om hem vervolgens weg te willen klikken. Ik gok dat er slechts een handjevol Tweakers is die denkt: "Gut, handig dat die balk daar continu blijft staan, zodat ik precies weet wanneer de upgrade voltooid is!"
My 2 cents
Moet je 't wel goed overtypen: geüpgraded. Met een 't' is sowieso fout
[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 16-02-2015 11:59 ]
Volgens mij is met een 't' juist correct. Leenwoorden krijgen afaik altijd een t aan het eind.Osiris schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:57:
[...]
Moet je 't wel goed overtypen: geüpgraded. Met een 't' is sowieso fout
Anyway: deze soort melding bestaat ook in een wel wegklikbare versie, waarom is die niet gewoon gebruikt?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
(Op een ipad, that is)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Schijnt niet te kunnen in combinatie met dit soort urgente mededelingen...CyBeR schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:06:
[...]
Anyway: deze soort melding bestaat ook in een wel wegklikbare versie, waarom is die niet gewoon gebruikt?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het ongemak is hier meer, dat die melding blijft staan en ik hem inderdaad zoals de TS zegt niet kan wegklikken d.m.v. een kruisje..Mededeling
Vandaag wordt ons videoplatform geüpgraded. Het kan voorkomen dat video's af en toe niet werken. Onze excuses voor het ongemak.
Oh hij is inmiddels verdwenen.. ik zei niks

[ Voor 8% gewijzigd door 3DDude op 16-02-2015 12:10 ]
Be nice, You Assholes :)
En toch: al die mensen die nu custom CSS hebben gebruikt om die melding weg te werken bereik je hierna nooit meer met een melding.zeef schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:42:
[...]
Het komt minder dan een keer per jaar voor, dat de foutmelding niet accuut is. Om daar nu weer iets nieuws voor te bouwen kan, maar dat gaat weer ten koste van nuttigere dingen. Even doorbijten, het is zo klaar.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Tuurlijk wel; gewoon een class notice2 gebruikenNMe schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:02:
[...]
En toch: al die mensen die nu custom CSS hebben gebruikt om die melding weg te werken bereik je hierna nooit meer met een melding.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Wellicht in een verloren uurtje toch nog eens heroverwegen wat er nou werkelijk in die 'Er is iets goed mis' categorie hoort. En wat niet...zeef schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:38:
[...]
Ja, maar niet voor deze foutcategorie. Volgens ons systeem is er iets kapot.
Komt er nog een .Plan over de upgrades...?
Had 't van: https://onzetaal.nl/taala...graden-gepgraded-gepgradeCyBeR schreef op maandag 16 februari 2015 @ 12:06:
[...]
Volgens mij is met een 't' juist correct. Leenwoorden krijgen afaik altijd een t aan het eind.
Binnenkort komt er trouwens een .plan over deze upgrade waar we wat meer uitleg geven over wat er precies is veranderd.
Er is immers ook al een mededelingen-feature die wél wegklikbaar is. Blijkbaar was dat niet geschikt voor uitbreiding o.i.d.?
Nou ja, ik kan natuurlijk niet in de code kijken, maar ik vind 't maar een raar verhaal.
Overigens kun je er ongetwijfeld voor kiezen om het niet als maintenance-mededeling te presenteren (dat kan immers allang, mededelingen tonen die wegklikbaar zijn), dus extra dev-tijd hoeft 't niet te kosten
The devil is in the details.
We zullen er nog eens over nadenken.Osiris schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:20:
Ik vraag me eerder af hoeveel dev-tijd er in deze specifieke, niet-wegklikbare mededeling-functie is gaan zitten.
Er is immers ook al een mededelingen-feature die wél wegklikbaar is. Blijkbaar was dat niet geschikt voor uitbreiding o.i.d.?
Nou ja, ik kan natuurlijk niet in de code kijken, maar ik vind 't maar een raar verhaal.
Overigens kun je er ongetwijfeld voor kiezen om het niet als maintenance-mededeling te presenteren (dat kan immers allang, mededelingen tonen die wegklikbaar zijn), dus extra dev-tijd hoeft 't niet te kosten
Geen, hij bestond al lang (al voor de wegklikbare variant zelfs). Zoals koku al aangeeft, is dit puur een functionele keus geweest: in deze situatie lijkt dit ons de beste oplossing. Tijd/geld/moeite is in deze dus niet een overweging geweest.Osiris schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:20:
Ik vraag me eerder af hoeveel dev-tijd er in deze specifieke, niet-wegklikbare mededeling-functie is gaan zitten.
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Och, wat mij betreft hoeft dat niet meer. Met dank aan BtM909's tip zie ik überhaupt geen mededelingen meer, EVER

Vraag me af of dat de juiste uitwerking onder je gebruikers was
Mocht je je afvragen waarom je ineens niet meer kan posten, zet dan die css rule even uit om te zien of de db niet perongeluk read-only isOsiris schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:47:
[...]
Och, wat mij betreft hoeft dat niet meer. Met dank aan BtM909's tip zie ik überhaupt geen mededelingen meer, EVER
Vraag me af of dat de juiste uitwerking onder je gebruikers was
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...
Dat zou wel een hele matige ban zijn als je hem met css op kan heffenBtM909 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:55:
Wordt het banberichtje ook niet in die bar gepropt?
[ Voor 7% gewijzigd door Kees op 16-02-2015 14:59 ]
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Oke.. ik moest hardop lachen...Kees schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:58:
[...]
Dat zou wel een hele matige ban zijn als je hem met css op kan heffen
Het berichtje wel of niet weergeven zegt natuurlijk niks over de ban ansich heKees schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:58:
[...]
Dat zou wel een hele matige ban zijn als je hem met css op kan heffen
Nope.BtM909 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:55:
Wordt het banberichtje ook niet in die bar gepropt?
Verwijderd
Heb je toevallig een adblocker? Want dat kan sowieso problematisch zijn.SinergyX schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:14:
Bij mij werkte de video's toch al nooit (bleef hangen in de advertenties), maar een wegklik optie zou fijn zijn
Als je ons er eens naar wilt laten kijken, kun je dan de volgende gegevens aanleveren?
- het OS van het device waarmee je kijkt
- je browser en de versie ervan
- staat Flash wel of niet aan (en indien wel: welke versie is het?)
Je kunt ook een DM sturen eventueel
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
^ staat ook nuttige info over mogelijke oorzaken voor problemen met afspelen video's
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Die css komt toch ook uit de db? Hoe zet je die uit dan als die read-only is?Kees schreef op maandag 16 februari 2015 @ 14:52:
[...]
Mocht je je afvragen waarom je ineens niet meer kan posten, zet dan die css rule even uit om te zien of de db niet perongeluk read-only is
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Is het niet handiger om dat in Stoute Bugs te plaatsen?Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:28:
[...]
Heb je toevallig een adblocker? Want dat kan sowieso problematisch zijn.
Als je ons er eens naar wilt laten kijken, kun je dan de volgende gegevens aanleveren?
- het OS van het device waarmee je kijkt
- je browser en de versie ervan
- staat Flash wel of niet aan (en indien wel: welke versie is het?)
Je kunt ook een DM sturen eventueel
Lijkt me niet, want dat is volgens mij iets dat StreamOne mogelijk kan fixen, niet de Tweakers-devvers.BtM909 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:17:
[...]
Is het niet handiger om dat in Stoute Bugs te plaatsen?
Lange leve FirebugCyBeR schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:15:
[...]
Die css komt toch ook uit de db? Hoe zet je die uit dan als die read-only is?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes